|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote:Dan weet je ook dat alles wat met geneesmiddelen te maken heeft vaak na 2 maanden alweer hopeloos verouderd [en dus niet meer waar] is. |
|
quote: Hahahaha, wat een onzin?! Sorry hoor, maar zeg dan niet tegen mij dat ik niet weet waar ik 't over heb. Nogmaals: ik zeg niet zomaar iets hoor. So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos) |
|
quote:Jij weet inderdaad heel goed waar je het over had. Maar ik ga hier gewoon fijn m'n mond houden, voordat ik de indruk wek er alles vanaf te weten [wich i don't, zoals ik dus al zei]. Happy braggin' dusch. |
|
quote: Ik ga niet happen, ik doe 't niet! Hapt nu dus wel: maar goed, de reden dat ik reageerde in dit topic is omdat ik iets las wat volgens mij (en ja, uit goede bron gehaald) niet klopte, en ik dat even recht wilde zetten voordat er allerlei broodje-aap verhalen rondgingen. [Dit bericht is gewijzigd door Chantalie op 19-06-2004 16:26] So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos) |
|
quote: Dat hou je toch niet tegen... Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: Da's waar, maar ik doe een poging So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos) |
|
Ik zag ergens de vraag staan of de verstoorde serotonine huishouding nu de oorzaak of een symptoom is van een depressie. Deze vraag is nutteloos. De verstoorde serotonine huishouding (samen met die van noradrenaline e.d.) IS de depressie. (Gevoels-)ervaringen ZIJN veranderingen in de hersenchemie; niet een gevolg of een oorzaak of een symptoom. En daaruit volgt: een stoornis kan niet de oorzaak van zichzelf zijn, en een stoornis is ook geen symptoom van zichzelf. Vandaar. Hier is trouwens ontzettend veel relevante (wetenschappelijke) literatuur over te vinden. [Dit bericht is gewijzigd door Gorthaur op 19-06-2004 19:06] |
|
Dude... een verstoorde serotonine houding is dus zowel de oorzaak als het symptoom van een depressie... FREEZE |
|
van die tweede helft word ik nou depri |
|
tegen beter weten in de nostalgische goede herrineringen opzoeken waarbij je vantevoren weet dat je je kut voelt achteraf, maar toch op een of andere humane, misschien zelfs nieuwsgierige, manier dat je toch niet tegenhoudt om ''contact'' op te nemen met desbetreffend verleden wat slecht afgelopen was... dat is kut maar deprimerend? neuh, dipje [Dit bericht is gewijzigd door HgarrothwulfF op 20-06-2004 0:06] We will rave you in your grape!! - Op 24 september 2010 12:46 schreef Hypnos het volgende: Je gedrag op het forum is een weerspiegeling van je zijn, zowel je persoonlijk zijn als je maatschappelijk zijn. bla bla bla |
|
quote: Nee, juist geen van beiden. Het IS een depressie. Zie het als een gebroken been. De oorzaak van een gebroken been is, bijv., vallen tijdens het skieen. Een symptoom van een gebroken been is, bijv., pijn. De stoornis is in dit geval een gebroken been. Maar: pijn betekent nog niet een gebroken been, en vallen hoeft nog niet te leiden tot een gebroken been. De oorzaak van een depressie kan zijn: een samenspel van omgevingsfactoren en genetische factoren. Een symptoom kan zijn: geen interesse in vroegere hobbies. De stoornis is de depressie (=een verstoorde serotonine huishouding). Maar: geen interesse in vroegere hobbies hoeft nog niet te betekenen dat er een depressie is. En een bepaald samenspel van omgevingsfactoren en genetische factoren hoeft ook niet te leiden tot een depressie. Men stelt hierbij dus bepaalde gevoelens gelijk aan bepaalde chemische reacties in de hersenen. |
|
toch zit het vreemder want je kan over een depressie komen door wel weer dei hobbies op te pakken ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote:En toch spreek ik je tegen... Mijn vader heeft een verstoorde serotonine huishouding, maar hij heeft niet altijd een depressie... En zelfs in de tijden dat hij geen depressie heeft, heeft hij die verstoorde serotonine huishouding... Aldus concludeer ik, dat die verstoorde serotonine huishouding, zowel een symptoom als oorzaak is. FREEZE |
|
Oke, dat mag natuurlijk. Ik denk dat een serotonine huishouding op verschillende manieren verstoord kan zijn, en in verschillende mate op verschillende momenten, en dat daarom je redenering niet opgaat. Maar stel dat je een verstoorde serotonine huishouding ziet als oorzaak, zeg je dan in principe dat er 'iets' is dat die verstoorde serotonine huishouding opmerkt en daardoor depressief wordt? Als je het ziet als symptoom, zeg je dan dat 'iets' depressief is, en dat als uitwerking heeft een verstoorde serotonine huishouding? Wat is dat 'iets' dan? Op zich is er niets mis met deze benadering, maar als je/we het hebben over neuronen en anti-depressiva is het denk ik niet zinvol om dit onderscheid te maken. Denk ik. |
|
Heimelijk verlangen Die man lijkt mij godegelijk te wezen, Die van tegenover gezeten toehoort Hoe gij vlak nabij in uw zoeten stemval Over en weer praat En verlangenstekelend lacht, wat noodschiks In mijn borst het hart mij in angsten opjaagt; Immers amper zie ik u aan - geen woord meer Laat zich verklanken, Maar mijn tong blijft star en gebroken; aanstonds Onderloopt een sijpelend vuur mijn leden, Niet meer kan ik zien uit mijn oogen, gonzend Suizen mijn ooren; 't Vocht breekt me alzijds uit, en van top tot tenen Vangt mij beving, valer dan gras verbleek ik; nog een ogenblik, en in alverbijst’ring Voel ik mij sterven. :p |
|
Ik ben ontzettend depressief Zelfs mijn hond vindt mij niet lief Ik heb een pens als een bierton Wel een Puch maar geen Norton Ik ben ontzettend gefrustreerd Ik doe alles goed verkeerd Ik heb twee linkerhanden En geen haar op mijn tanden Daarom ben ik depressief Ik voel mij vreselijk alleen Men loopt in bogen om mij heen Want ik stink uit mijn bek En ik lul uit mijn nek Ik ben gigantisch aan de drank Ik heb schulden bij de bank Ik kan de huur niet betalen En geen eten meer halen Daarom ben ik depressief Ik ben een hele grote boer En mijn moeder is een hoer Ja dat moet ik steeds horen Dat doet pijn aan mijn oren Mien vindt mij een dikke lul Ze doet niet wat ik wil Wij gaan nooit mee van bil Daarom ben ik depressief Mijn dochter hoeft niet aan de pil Zij heeft een rotkop en een bril Zij heeft moeite met leren En zij draagt domme kleren Ook mijn zoontje is een ei Hij lijkt verschrikkelijk op mij Hij ziet eruit als een uil en hij stinkt uit zijn muil Daarom ben ik depressief Het leven hoeft van mij niet meer Dus pleeg ik zelfmoord keer op keer Ik heb aan de gaskraan gehangen En toen scheurden mijn wangen Ik ben op een mijn gaan staan Maar die was al afgegaan Ik doe steeds wat verkeerd Ik heb alles versteerd Daarom ben ik depressief Emiel, wat was ook alweer die smehrkant? |
|
heel mooi :p |
|
IK WORD WEL EEN BEETJE DEPRESSIEF VAN DE HIK! Ja. |
|
ik ook "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" |
|
ik ben zo verdrietig ik heb me versloekt in de eisthee van de aldi en smeerde nu heel erg over mn SadEx shirt http://www.kingsofchaos.com/recruit.php?uniqid=999x8edi Join the war !!!! |
|
Op school in de klas hebben we ook zo'n 'depressief' persoon. Een grote klomp aandachtrekker is het... Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip |
|
ben het gelukkig nooit geweest , maar k kan het me enigzins wel voorstellen..vooral omdat mn moeder het een hele tijd na de scheiding geweest is (kut om dan midden in de nacht voor dr auto te springen dat ze niet wegrijdt in alle staten...)...t lijkt me gewoon ontzettend moeilijk om je leven weer op een rijtje te zetten als je emotioneel zo aan de grond zit...maar gelukkig gaat t de goeie kant op...volgens mij ben je ontzettend sterk geworden als je daar uit komt... wait for me dragon, we'll meet in the sky |
|
What doesnt kill you makes you stronger (mijn ervaring iig) I can't shoot straight unless I've had a pint! |
|
quote: wait for me dragon, we'll meet in the sky |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |