IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Depressief... Vorige pagina | Volgende pagina
Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 15-02-2004 22:18 by Possessedpacman Profiel van Possessedpacmanhttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

quote:
Op 15 februari 2004 22:16 schreef BARABAS het volgende:
Dan is het ook niet het moment om zelfmoord te plegen, het mislukt toch
Niemadn heeft he thierover zelfmoord....


Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 15-02-2004 22:18 by Azagthoth Profiel van Azagthothhttp://www.playsomeguitar.com

hahaha



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-02-2004 22:19 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 15 februari 2004 22:18 schreef Possessedpacman het volgende:
Niemadn heeft he thierover zelfmoord....
Probeer dan tussen twee flats over te springen.

Als dat dan mislukt, slaagt je plannetje stiekum toch






mijn plannetje iig wel ..


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 15-02-2004 22:20 by BARABAS Profiel van BARABAS

quote:
Op 15 februari 2004 22:18 schreef Possessedpacman het volgende:
Niemadn heeft he thierover zelfmoord....
Sorry ik draaf door


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Dolen
Usericon van Dolen
Posted 16-02-2004 14:25 by Dolen Profiel van Dolen

Ik heb hier net willekeurig eens wat topics gelezen en ben tot de conclusie gekomen dat ik best wel een heersend leven heb!


campske666
Usericon van campske666
Posted 16-02-2004 14:26 by campske666 Profiel van campske666

quote:
Op 16 februari 2004 14:25 schreef Dolen het volgende:
Ik heb hier net willekeurig eens wat topics gelezen en ben tot de conclusie gekomen dat ik best wel een heersend leven heb!


Moet je maar eens naar die reality shows kijken. Je zou bijna gaan denken dat iedereen ram-gek is behalve jijzelf.


invictis
Usericon van invictis
Posted 16-02-2004 14:27 by invictis Profiel van invictis

...

[Dit bericht is gewijzigd door invictis op 22-03-2004 2:35]


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Carnagath
Een beetje vreemd ...
Usericon van Carnagath
Posted 16-02-2004 14:29 by Carnagath Profiel van Carnagathhttp://carnalleftovers.com

quote:
Op 16 februari 2004 14:27 schreef invictis het volgende:
wij hebben hier binnenkort een depressieve stagaire in huis rond lopen





stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 16-02-2004 14:30 by stigma Profiel van stigma

quote:
Op 16 februari 2004 14:27 schreef invictis het volgende:
wij hebben hier binnenkort een depressieve stagaire in huis rond lopen
Niet elk meisje die christelijk is opgevoed, is het ook echt.
Een vriendin van me is Jehova, ze gelooft het wel maar ze is niet echt streng. Bovendien luisterd ze naar metal ook nog


Subtiel kamerolifantje


invictis
Usericon van invictis
Posted 16-02-2004 14:32 by invictis Profiel van invictis

...

[Dit bericht is gewijzigd door invictis op 22-03-2004 2:35]


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 16-02-2004 14:41 by stigma Profiel van stigma

quote:
Op 16 februari 2004 14:32 schreef invictis het volgende:
straks ga je me nog vertellen dat er een goth in schaapskleding in ons huis rondloopt
Je weet het maar nooit...


Subtiel kamerolifantje


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 16-02-2004 14:42 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 16 februari 2004 14:32 schreef invictis het volgende:
straks ga je me nog vertellen dat er een goth in schaapskleding in ons huis rondloopt
heb jij schaapskleren aan dan?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 23-04-2004 3:44 by Vinay Profiel van Vinayhttp://www.myspace.com/vinaysananda

misschien heeft depressiviteit als fucnntie om dieper in de ziel te kijken of zo ?



Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 23-04-2004 18:24 by Voice Of Doom Profiel van Voice Of Doom

Nee hoor...heeft als functie om de overpopulatie wat te beperken...


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-04-2004 18:39 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 23 april 2004 18:24 schreef Voice Of Doom het volgende:
Nee hoor...heeft als functie om de overpopulatie wat te beperken...

hmm dat werk dan niet goed, er plegen te weining zelfmoord daarvoor. Gefrustreerde leiders in oorlogstijd werken veel beter


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-04-2004 18:42 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 23 april 2004 3:44 schreef Vinay het volgende:
misschien heeft depressiviteit als fucnntie om dieper in de ziel te kijken of zo ?
Nee, depressiviteit was een manier van de natuur om van zwakkelingen af te komen


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-04-2004 18:52 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/


misschien dat dit een zooi onduidelijkheid wegneemt:

quote:
depressie [psychiatrie]maanden, soms jaren) in een ernstige mate lijdt aan sombere gevoelens en lusteloosheid. Sombere gevoelens die enkele uren of enkele dagen duren, horen bij het dagelijkse leven en kunnen iedereen overkomen. Deze hoeven dus niet op een depressie te wijzen.

1. SYMPTOMEN

De somberheid en lusteloosheid gaan vaak gepaard met een afname in het plezier om 'leuke dingen' te doen. Zelfs dingen die vroeger als leuk ervaren werden, verdringen de somberheid niet. De wijze waarop men de wereld en zichzelf beschouwt, is vaak negatief. Gevoelens van waardeloosheid en een inbeelding van 'schuld hebben' komen ook voor, evenals slaap-, eet- en concentratieproblemen. Er is een gevoel van 'geen energie meer hebben'. Gedachten over de zinloosheid van het leven en pogingen tot zelfdoding kunnen ook voorkomen.

Lichamelijke klachten die met een depressie gepaard kunnen gaan zijn: een loodzwaar gevoel in armen en benen, verstopping.

Soms worden depressieve perioden afgewisseld met perioden waarin men extra druk of onrustig is. Dit kan wijzen op een manisch-depressieve stoornis.

2. OORZAKEN

Er zijn meerdere oorzaken voor een depressie aan te wijzen: biologisch, psychisch en sociaal. In de meeste gevallen ontstaat een depressie doordat meerdere factoren tegelijk aanwezig zijn. Daardoor kunnen meerdere typen depressie onderscheiden worden.

Een zekere biologische aanleg blijkt uit het feit dat in sommige families depressies meer voorkomen dan in andere. De psyche (bijv. het temperament) van een persoon is ook van belang. Door een verminderde psychische draagkracht kan de kans op een depressie vergroot worden. Dit kan tot uiting komen in het winterhalfjaar (winterdepressie). Tot slot zijn de sociale omstandigheden (huwelijksproblemen, echtscheiding, dood of ernstige ziekte van verwanten, werkomstandigheden, maar ook het krijgen van een kind – zie postnatale depressie) van belang.

3. LEVENSFASE

Vaak komen depressies voor in een bepaalde levensfase (puberteitsdepressie, kraambeddepressie, seniele depressie). Tieners schamen zich vaak voor hun sombere gedachten. Daardoor kan het voorkomen dat zij door ander gedrag (drugsgebruik, overmatig alcoholgebruik, asociaal gedrag) hun depressie verbloemen. Misbruik van alcohol of drugs kan er juist toe leiden dat een depressie langer duurt. Bij oudere mensen kan de depressie gepaard gaan met ernstige geheugenproblemen, waardoor hij verward kan worden met dementie.


Encarta® - Naslagbibliotheek - Winkler Prins. © 1993-2002 Microsoft Corporation/Het Spectrum. Alle rechten voorbehouden.

quote:
Op 23 april 2004 18:42 schreef Jenje het volgende:
Nee, depressiviteit was een manier van de natuur om van zwakkelingen af te komen


Dat is net zoals alle weerstand die een individu ondervindt.
Het is een slechte manier van verwerking van problemen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Negatyfus
I forget not my whip-- not I!
Usericon van Negatyfus
Posted 29-04-2004 17:34 by Negatyfus Profiel van Negatyfushttp://www.mentation.nl

"Het is een slechte manier van verwerking van problemen."

Juist! Eindelijk iemand die niet zo dom is als de gemiddelde sukkel hier. Depressie treedt op wanneer de aanwezige middelen niet voldoende zijn om de problemen te verwerken. Het is een afweermechanisme. Depressie verstoort je denkvermogen.


Mentation - www.mentation.nl


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-04-2004 17:38 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 29 april 2004 17:34 schreef Negatyfus het volgende:
"Het is een slechte manier van verwerking van problemen."

Juist! Eindelijk iemand die niet zo dom is als de gemiddelde sukkel hier. Depressie treedt op wanneer de aanwezige middelen niet voldoende zijn om de problemen te verwerken. Het is een afweermechanisme. Depressie verstoort je denkvermogen.

zeker, veel dingen zie je niet meer helder, dus wordt het nog moeilijke rom je probleem op te lossen. en daarmee kan een psygoloog je helpen.

is het zo dat als je geen afweermechanisme(zoals depressie of verstoppen van gevoel) gebruikt dat je dan psychoses krijgt


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Negatyfus
I forget not my whip-- not I!
Usericon van Negatyfus
Posted 29-04-2004 17:58 by Negatyfus Profiel van Negatyfushttp://www.mentation.nl

Ik maak me ook best pissig wanneer men luid roept dat het zwakte is. Het probleem is veel complexer dan dat. Je gaat de realiteit geheel anders zien en meestal wordt een poging gedaan in een opwelling. Een zorgvuldig geplande poging is meestal het resultaat van jarenlange opbouwing en complete uitzichtloosheid in het perspectief van de depressiveling. Wat moet je anders als je leven letterlijk tien jaar een complete hel is geweest en je niet ziet hoe dat ooit kan veranderen? In werkelijkheid kan alles wel veranderen, maar de afwezigheid van deze mogelijkheid in het hoofd van de patient is het grootste probleem om van depressiviteit af te komen. Zeggen dat het zwakte is getuigd van groot onbegrip en daar vallen slachtoffers mee.

is het zo dat als je geen afweermechanisme(zoals depressie of verstoppen van gevoel) gebruikt dat je dan psychoses krijgt

Dat is mij onduidelijk, maar ik denk dat het allerlei kanten op kan slaan als je over een lange periode de verkeerde afweermechanismes aanleert. Het stapelt op en de manieren op met de werkelijkheid om te gaan worden volgens mij steeds meer toegepast. Angststoornissen, bijvoorbeeld, gaan zich manifesteren, waardoor er weer wordt gevlucht en zo voed je je eigen depressie. Ik geloof dat het allemaal heeft te maken met het programmeren van het brein. Denk maar aan de onlogische en irrationele reakties die je kunt hebben op totaal onschuldige zaken. Angst is een waarschuwing, maar als er geen gevaar dreigt, is het misplaatst en aangeleerd.

Psychoses zijn weer een heel ander verhaal. Hallucinaties en dergelijke-- iedereen zou er compleet gestoord van worden.


Mentation - www.mentation.nl


Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 29-04-2004 19:21 by Babylon Profiel van Babylon

quote:
Op 23 april 2004 18:52 schreef ElitE het volgende:
Het is een slechte manier van verwerking van problemen.


Hoe zit het dan met mensen die zonder duidelijke reden depressief worden? Dat heb ik ook eens gelezen ergens. Is dat aangeboren oid?


zo kan ie wel weer


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-04-2004 19:24 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 29 april 2004 19:21 schreef Babylon het volgende:
Hoe zit het dan met mensen die zonder duidelijke reden depressief worden? Dat heb ik ook eens gelezen ergens. Is dat aangeboren oid?

kan, het heerscht in sommige familie's(bijvoorbeeld familie Monroe). Maar het lijkt mij meer het aangeleerde gedrag waardoor men depressief wordt. Het zou me niets verbazen als de meeste ADHD kindjes later depressief worden.

Edit: zie ook mijn stukje iets hierboven

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 29-04-2004 19:25]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Negatyfus
I forget not my whip-- not I!
Usericon van Negatyfus
Posted 29-04-2004 19:40 by Negatyfus Profiel van Negatyfushttp://www.mentation.nl

Er is geen duidelijk bewijs dat het genetisch zou zijn. In sommige families zijn ze met z'n allen gezellig depressief, maar dat lijkt mij inderdaad meer aanlering. Zo vader, zo zoon zal ik maar zeggen. Misschien is het van beide een beetje, maar ik persoonlijk vind het nogal gevaarlijk om je te verschuilen achter iets waar je niets aan kunt doen, zoals het idee dat het een ziekte is. Die heb je nu eenmaal. Fuck it, je moet het tegengaan bij iedere mogelijkheid die je hebt en als je dat lang genoeg doet, programmeer je jezelf hopelijk tot het beter omgaan met de dingen. Niet teveel tegelijk, consistent zijn en bij teleurstellingen niet opgeven maar een stapje terug nemen en opnieuw proberen. Het alternatief is blijven hangen in je ellendige (maar bekende en vreemd genoeg comfortabele) kutleventje-- of helemaal niet leven.

Maar begin niet over zwakte wanneer de gedachte aan terugvechten bij sommigen al zelfmoordneigingen omhoogbrengt.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatyfus op 29-04-2004 19:43]


Mentation - www.mentation.nl


demonslaughter
save the planet, kill yourself !!!!
Usericon van demonslaughter
Posted 29-04-2004 20:19 by demonslaughter Profiel van demonslaughterhttp://www.hotmetalradio.com

al mijn goede songteksten en al mijn goede muziek die ik zelf heb geschreven, is geschreven in een moment van depressie, in een moment van droefte omt maar te zegge


when there's no more room in hell then the dead will walk the earth


HgarrothwulfF
F.E.S.
Usericon van HgarrothwulfF
Posted 29-04-2004 20:22 by HgarrothwulfF Profiel van HgarrothwulfFhttp://vilosophe.hyves.nl

quote:
Op 29 april 2004 20:19 schreef demonslaughter het volgende:
al mijn goede songteksten en al mijn goede muziek die ik zelf heb geschreven, is geschreven in een moment van depressie, in een moment van droefte omt maar te zegge
ik schrijf mijn teksten als ik inspiratie heb, hoef ik niet bepaald depri voor te zijn ofzo... hoewel er wel veel van me hand kwam toen ik net gedumpt was... maar dat was allemaal crapteksten enzo, niet echt bruikbaar...


We will rave you in your grape!! - Op 24 september 2010 12:46 schreef Hypnos het volgende: Je gedrag op het forum is een weerspiegeling van je zijn, zowel je persoonlijk zijn als je maatschappelijk zijn. bla bla bla


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen