|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
hahaha Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
quote:Probeer dan tussen twee flats over te springen. Als dat dan mislukt, slaagt je plannetje stiekum toch mijn plannetje iig wel .. |
|
quote:Sorry ik draaf door Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
Ik heb hier net willekeurig eens wat topics gelezen en ben tot de conclusie gekomen dat ik best wel een heersend leven heb! |
|
quote: Moet je maar eens naar die reality shows kijken. Je zou bijna gaan denken dat iedereen ram-gek is behalve jijzelf. |
|
... [Dit bericht is gewijzigd door invictis op 22-03-2004 2:35] Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie. |
|
quote: |
|
quote:Niet elk meisje die christelijk is opgevoed, is het ook echt. Een vriendin van me is Jehova, ze gelooft het wel maar ze is niet echt streng. Bovendien luisterd ze naar metal ook nog Subtiel kamerolifantje |
|
... [Dit bericht is gewijzigd door invictis op 22-03-2004 2:35] Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie. |
|
quote:Je weet het maar nooit... Subtiel kamerolifantje |
|
quote:heb jij schaapskleren aan dan? Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
misschien heeft depressiviteit als fucnntie om dieper in de ziel te kijken of zo ? |
|
Nee hoor...heeft als functie om de overpopulatie wat te beperken... I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing |
|
quote: hmm dat werk dan niet goed, er plegen te weining zelfmoord daarvoor. Gefrustreerde leiders in oorlogstijd werken veel beter ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote:Nee, depressiviteit was een manier van de natuur om van zwakkelingen af te komen |
|
misschien dat dit een zooi onduidelijkheid wegneemt: quote: Encarta® - Naslagbibliotheek - Winkler Prins. © 1993-2002 Microsoft Corporation/Het Spectrum. Alle rechten voorbehouden. quote: Dat is net zoals alle weerstand die een individu ondervindt. Het is een slechte manier van verwerking van problemen. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
"Het is een slechte manier van verwerking van problemen." Juist! Eindelijk iemand die niet zo dom is als de gemiddelde sukkel hier. Depressie treedt op wanneer de aanwezige middelen niet voldoende zijn om de problemen te verwerken. Het is een afweermechanisme. Depressie verstoort je denkvermogen. Mentation - www.mentation.nl |
|
quote: zeker, veel dingen zie je niet meer helder, dus wordt het nog moeilijke rom je probleem op te lossen. en daarmee kan een psygoloog je helpen. is het zo dat als je geen afweermechanisme(zoals depressie of verstoppen van gevoel) gebruikt dat je dan psychoses krijgt ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Ik maak me ook best pissig wanneer men luid roept dat het zwakte is. Het probleem is veel complexer dan dat. Je gaat de realiteit geheel anders zien en meestal wordt een poging gedaan in een opwelling. Een zorgvuldig geplande poging is meestal het resultaat van jarenlange opbouwing en complete uitzichtloosheid in het perspectief van de depressiveling. Wat moet je anders als je leven letterlijk tien jaar een complete hel is geweest en je niet ziet hoe dat ooit kan veranderen? In werkelijkheid kan alles wel veranderen, maar de afwezigheid van deze mogelijkheid in het hoofd van de patient is het grootste probleem om van depressiviteit af te komen. Zeggen dat het zwakte is getuigd van groot onbegrip en daar vallen slachtoffers mee. is het zo dat als je geen afweermechanisme(zoals depressie of verstoppen van gevoel) gebruikt dat je dan psychoses krijgt Dat is mij onduidelijk, maar ik denk dat het allerlei kanten op kan slaan als je over een lange periode de verkeerde afweermechanismes aanleert. Het stapelt op en de manieren op met de werkelijkheid om te gaan worden volgens mij steeds meer toegepast. Angststoornissen, bijvoorbeeld, gaan zich manifesteren, waardoor er weer wordt gevlucht en zo voed je je eigen depressie. Ik geloof dat het allemaal heeft te maken met het programmeren van het brein. Denk maar aan de onlogische en irrationele reakties die je kunt hebben op totaal onschuldige zaken. Angst is een waarschuwing, maar als er geen gevaar dreigt, is het misplaatst en aangeleerd. Psychoses zijn weer een heel ander verhaal. Hallucinaties en dergelijke-- iedereen zou er compleet gestoord van worden. Mentation - www.mentation.nl |
|
quote: Hoe zit het dan met mensen die zonder duidelijke reden depressief worden? Dat heb ik ook eens gelezen ergens. Is dat aangeboren oid? zo kan ie wel weer |
|
quote: kan, het heerscht in sommige familie's(bijvoorbeeld familie Monroe). Maar het lijkt mij meer het aangeleerde gedrag waardoor men depressief wordt. Het zou me niets verbazen als de meeste ADHD kindjes later depressief worden. Edit: zie ook mijn stukje iets hierboven [Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 29-04-2004 19:25] ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Er is geen duidelijk bewijs dat het genetisch zou zijn. In sommige families zijn ze met z'n allen gezellig depressief, maar dat lijkt mij inderdaad meer aanlering. Zo vader, zo zoon zal ik maar zeggen. Misschien is het van beide een beetje, maar ik persoonlijk vind het nogal gevaarlijk om je te verschuilen achter iets waar je niets aan kunt doen, zoals het idee dat het een ziekte is. Die heb je nu eenmaal. Fuck it, je moet het tegengaan bij iedere mogelijkheid die je hebt en als je dat lang genoeg doet, programmeer je jezelf hopelijk tot het beter omgaan met de dingen. Niet teveel tegelijk, consistent zijn en bij teleurstellingen niet opgeven maar een stapje terug nemen en opnieuw proberen. Het alternatief is blijven hangen in je ellendige (maar bekende en vreemd genoeg comfortabele) kutleventje-- of helemaal niet leven. Maar begin niet over zwakte wanneer de gedachte aan terugvechten bij sommigen al zelfmoordneigingen omhoogbrengt. [Dit bericht is gewijzigd door Negatyfus op 29-04-2004 19:43] Mentation - www.mentation.nl |
|
al mijn goede songteksten en al mijn goede muziek die ik zelf heb geschreven, is geschreven in een moment van depressie, in een moment van droefte omt maar te zegge when there's no more room in hell then the dead will walk the earth |
|
quote:ik schrijf mijn teksten als ik inspiratie heb, hoef ik niet bepaald depri voor te zijn ofzo... hoewel er wel veel van me hand kwam toen ik net gedumpt was... maar dat was allemaal crapteksten enzo, niet echt bruikbaar... We will rave you in your grape!! - Op 24 september 2010 12:46 schreef Hypnos het volgende: Je gedrag op het forum is een weerspiegeling van je zijn, zowel je persoonlijk zijn als je maatschappelijk zijn. bla bla bla |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |