IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Depressief... Vorige pagina | Volgende pagina
einsatzcommando
Orval
Usericon van einsatzcommando
Posted 21-10-2003 21:12 by einsatzcommando Profiel van einsatzcommandohttp://www.enfeeble.nl

quote:
Op 21 oktober 2003 20:48 schreef FolkWang het volgende:
Ik geloof dat het 'positief' denken heus niet zo eenvoudig is als hier door sommigen wordt gesuggereerd.

Wanneer je werkelijk depressief bent is het dieper geworteld dan het'oppervlakkige' positieve denken. Het is dan ook vaak niet mogelijk om zo om te schakelen en je depressie weg te werken.

Geloof dat er ook veel te ruim met het woord 'depressie' om wordt gesprongen. Men zit enkele dagen in de put en roept gelijk dat ie depressief is. Dat kan ik zelf niet zo goed hebben, dit leidt tot het overschatten en niet 'accepteren' van mensen met een werkelijke depressie, oftewel onbegrip.


Spreek maar als je recht van spreken hebt.





Ik denk dat ik dat wel heb... Op het moment dat jij dit postte zat ik aan de telefoon met mijn vriendinnetje. Zij kan de laatste tij dvan het ene op het andere moment omslaan, maar echt gelukkig of vrolijk worden zit er niet in... Ze is namelijk al een tijd in een depressie, Sinds een paar maanden kan ze uit het niets gaan huilen, boos worden of zelfs zeggen dat ik vreemd ga met mensen die ik niet eens ken. Ik weet dat ze er niet zomaar vanaf komt, inmiddels, maar nu word het echt moeilijk, vooral voor mij. Ik heb af en toe echt geen idee meer hoe ik haar kan bijstaan of helpen bij haar toestand.
heeft iemand hier iets nuttigs bij te zeggen?

en ja, het klopt dat veel mensen zeggen dat ze depressief zijn als ze in een dip zitten, maar ik denk dat dat komt, doordat maar weinig mensen weten of snappen (zoals ik) hoe het is)...


Enfeeble is terug! Met Aerodis, einsatzcommando & Ornithosis.www.enfeeble.nl


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 21-10-2003 21:22 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 21 oktober 2003 16:39 schreef mislyd het volgende:
Haja. Maar het werkt ook omgekeerd: als je je inbeeldt dat je lelijk bent, zie je de mensen om je heen walgen van je verschijning.
(kan ook louter paranoia zijn natuurlijk).

Als je uitstraalt dat je jezelf lelijk vindt en een lelijke houding aanneemt nemen anderen die gedachte over. Het zwakt iig je schoonheid af.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 21-10-2003 21:26 by Azagthoth Profiel van Azagthothhttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 21 oktober 2003 20:48 schreef FolkWang het volgende:
Ik geloof dat het 'positief' denken heus niet zo eenvoudig is als hier door sommigen wordt gesuggereerd.

Wanneer je werkelijk depressief bent is het dieper geworteld dan het'oppervlakkige' positieve denken. Het is dan ook vaak niet mogelijk om zo om te schakelen en je depressie weg te werken.

De hele depressie is ook geen omschakeling, waarschijnlijk heeft daarvoor een lange periode met veel "negatieve denkpatronen" gezeten. Tuurlijk is het allemaal veel ingewikkelder en blablabla. (En gooi er eventueel weer een paar medische uitzonderingen tegenaan)

Maar ik denk dat de relatie tussen lichaam en geest niet onderschat mag worden.

quote:
Geloof dat er ook veel te ruim met het woord 'depressie' om wordt gesprongen. Men zit enkele dagen in de put en roept gelijk dat ie depressief is. Dat kan ik zelf niet zo goed hebben, dit leidt tot het overschatten en niet 'accepteren' van mensen met een werkelijke depressie, oftewel onbegrip.


Ik weet niet zo goed of ik nu wel mijn gedachten moet uitspreken, ik ben bang om je tere zieltje te kwetsen. Hmm, we kijken wel..


quote:
Spreek maar als je recht van spreken hebt.



Ik heb altijd recht van spreken, wat een tyfus opmerking.

[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 21-10-2003 21:27]



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 21-10-2003 21:29 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

Meest gebruikte uitbraak door pubers: "maar je (jullie/ zij) begrijpt(/en) mij niet!"

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 21-10-2003 21:29]


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 21-10-2003 21:31 by Azagthoth Profiel van Azagthothhttp://www.playsomeguitar.com

Inderdaad, en het gevoel hebben dat "die emoties" o-zo bijzonder zijn, maar niet beseffen dat miljoenen, wat, miljarden mensen daarvoor dezelfde emoties hebben meegemaakt.



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 21-10-2003 21:34 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

Pubers lijden ook vaak aan zelf-overschatting, ze vinden zichzelf anders, slimmer dan de anderen. Waardoor ze zich ook weer misplaatst, onbegrepen voelen. Een soort verkapte arrogantie is het IMHO

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 21-10-2003 21:34]


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 21-10-2003 21:37 by Azagthoth Profiel van Azagthothhttp://www.playsomeguitar.com

Hehe, gelukkig heb ik die fase overgeslagen.



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 21-10-2003 21:37 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

ja ik ook


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 21-10-2003 21:48 by wladimir Profiel van wladimir

quote:
Op 21 oktober 2003 21:29 schreef ghoulliette het volgende:
Meest gebruikte uitbraak door pubers: "maar je (jullie/ zij) begrijpt(/en) mij niet!"
En wat heeft dit met "echte" depressies te maken? Pubers hebben ook vaak last van hormonen. Vandaar de verschillende gemoedstoestanden.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 22-10-2003 9:45 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

dat ze zichzelf een depressie aan praten, zo van ik heb er wel een die echt is en zij niet. En die gedachte komt weer voort uit de eerder genoemde arrogantie.
Niet dat er niet echt pubers depri kunnen zijn, maar ik gok dat zo'n 75% arrogante aansteller zijn.


campske666
Usericon van campske666
Posted 22-10-2003 9:46 by campske666 Profiel van campske666

quote:
Op 21 oktober 2003 21:34 schreef ghoulliette het volgende:
Pubers lijden ook vaak aan zelf-overschatting, ze vinden zichzelf anders, slimmer dan de anderen. Waardoor ze zich ook weer misplaatst, onbegrepen voelen. Een soort verkapte arrogantie is het IMHO


Ik heb dat nu nog altijd, en ik ben "al" bijna 24. Zou dat een late pubertijd zijn ?


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 22-10-2003 9:49 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

tja mannen ze zijn soms een betje langzaam he


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 22-10-2003 9:49 by irritante klootzak Profiel van irritante klootzak

touw + boom


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


campske666
Usericon van campske666
Posted 22-10-2003 9:49 by campske666 Profiel van campske666

quote:
Op 21 oktober 2003 21:12 schreef einsatzcommando het volgende:
..mijn vriendinnetje. ...


Wat een kut-situatie zeg.
Heb hetzelfde meegemaakt bij m'n eerste lief. Maar dat bleek allemaal fake en aandachts-trekkerij te zijn. Dus heb die tooi gedumpt (deet toch wel een beetje pijn , maar kom).
Iig: veel goede moed.


campske666
Usericon van campske666
Posted 22-10-2003 9:50 by campske666 Profiel van campske666

quote:
Op 22 oktober 2003 9:49 schreef irritante klootzak het volgende:
touw + boom


= schommel ?


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 22-10-2003 9:52 by irritante klootzak Profiel van irritante klootzak

verstandiger om er met je nek aan te schommelen


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 22-10-2003 9:57 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 21 oktober 2003 21:12 schreef einsatzcommando het volgende:
Ik denk dat ik dat wel heb... Op het moment dat jij dit postte zat ik aan de telefoon met mijn vriendinnetje. Zij kan de laatste tij dvan het ene op het andere moment omslaan, maar echt gelukkig of vrolijk worden zit er niet in... Ze is namelijk al een tijd in een depressie, Sinds een paar maanden kan ze uit het niets gaan huilen, boos worden of zelfs zeggen dat ik vreemd ga met mensen die ik niet eens ken. Ik weet dat ze er niet zomaar vanaf komt, inmiddels, maar nu word het echt moeilijk, vooral voor mij. Ik heb af en toe echt geen idee meer hoe ik haar kan bijstaan of helpen bij haar toestand.
heeft iemand hier iets nuttigs bij te zeggen?

en ja, het klopt dat veel mensen zeggen dat ze depressief zijn als ze in een dip zitten, maar ik denk dat dat komt, doordat maar weinig mensen weten of snappen (zoals ik) hoe het is)...

misschien moet ze aan de pil, hormonale onbelans.
langs de dokter kan in ieder geval geen kwaad.


een ex heeft een keer gedreigd met zelfmoord nadat ik het uitmaakte, "als je niet achter me aankomt dan.."
whaah achteraf had hij het toch niet gedaan, en wa shij boos dat ik hem niet achteraan gegaaan was


campske666
Usericon van campske666
Posted 22-10-2003 10:12 by campske666 Profiel van campske666

quote:
Op 22 oktober 2003 9:52 schreef irritante klootzak het volgende:
verstandiger om er met je nek aan te schommelen


Nope, not me. Dood ga ik al lang genoeg zijn, ik heb geen haast.


FolkWang
Usericon van FolkWang
Posted 24-10-2003 13:35 by FolkWang Profiel van FolkWang

quote:
Op 21 oktober 2003 21:26 schreef Azagthoth het volgende:
De hele depressie is ook geen omschakeling, waarschijnlijk heeft daarvoor een lange periode met veel "negatieve denkpatronen" gezeten. Tuurlijk is het allemaal veel ingewikkelder en blablabla. (En gooi er eventueel weer een paar medische uitzonderingen tegenaan)


Ik weet niet zo goed of ik nu wel mijn gedachten moet uitspreken, ik ben bang om je tere zieltje te kwetsen. Hmm, we kijken wel..





Ik kan niet zo goed tegen dat gezeik over dat men zogenaamd depressief zou zijn, vandaar dat ik hier even mijn gal spuw. De meeste die hier lopen te zeuren over een depressie hebben gewoon behoefte aan aandacht, meer niet. Dat stoort me.
Maar ik zal me maar niet meer in dit topic wagen.

(ter info: nee, ik heb geen depressie)




Legatius
The Crypt has Eyes
Usericon van Legatius
Posted 24-10-2003 13:41 by Legatius Profiel van Legatiushttp://drink.to/tswaertderduusternesse

Man, ik ben vandaag zooooo depressief dat de bomen die ik voorbijloop spontaan hun bladeren gaan verliezen.

Hopelijk blijft het touw dat ik er ga inhangen wel hangen.










Kan ik lekker schommelen.





[Dit bericht is gewijzigd door Legatius op 24-10-2003 13:42]


Je kan me de bout hachelen!


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 24-10-2003 13:43 by stigma Profiel van stigma

het is dan ook herfst


Subtiel kamerolifantje


Legatius
The Crypt has Eyes
Usericon van Legatius
Posted 24-10-2003 13:46 by Legatius Profiel van Legatiushttp://drink.to/tswaertderduusternesse

quote:
Op 24 oktober 2003 13:43 schreef stigma het volgende:
het is dan ook herfst


Ah zo...


Je kan me de bout hachelen!


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 24-10-2003 15:17 by mislyd Profiel van mislydhttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 22 oktober 2003 9:57 schreef ghoulliette het volgende:
een ex heeft een keer gedreigd met zelfmoord nadat ik het uitmaakte, "als je niet achter me aankomt dan.."
whaah achteraf had hij het toch niet gedaan, en wa shij boos dat ik hem niet achteraan gegaaan was

Aaaargh zo'n debiele nepdramatiek heb ik ook eens moeten meemaken. Daar stond die pummel dan met een gebroken glas aan z'n polsen "Ik doe het hoor! blah blah.." Je had zijn gezicht moeten zien toen ik zei dat ik hem daar graag bij wou helpen.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


campske666
Usericon van campske666
Posted 24-10-2003 15:19 by campske666 Profiel van campske666

quote:
Op 24 oktober 2003 15:17 schreef mislyd het volgende:
Aaaargh zo'n debiele nepdramatiek heb ik ook eens moeten meemaken. Daar stond die pummel dan met een gebroken glas aan z'n polsen "Ik doe het hoor! blah blah.." Je had zijn gezicht moeten zien toen ik zei dat ik hem daar graag bij wou helpen.


Als ik van die dingen lees besef ik bas hoe niet-mentaalgestoord ik wel ben


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 24-10-2003 16:02 by Azagthoth Profiel van Azagthothhttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 24 oktober 2003 13:35 schreef FolkWang het volgende:
blabla
Maar ik zal me maar niet meer in dit topic wagen.





Geod zo, doe je toch iets nuttig.



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen