IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Depressief... Vorige pagina | Volgende pagina
ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 04-05-2004 22:55 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

doe us niet zo negatief...


nekro
Usericon van nekro
Posted 04-05-2004 22:56 by nekro Profiel van nekro

Toch niet van mij, negatiepje ???


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 04-05-2004 23:06 by altx Profiel van altx

quote:
Op 4 mei 2004 22:47 schreef Negatyfus het volgende:
Allebei op zich waar, maar weggestopt is niet in de zin dat de patient zelf niet het niet meer weet. Er is weinig bewijs voor het werkelijk niet meer kunnen herrinneren van traumatische herrinneringen als verdedigingsmechanisme. Iemand kan het echter wel zo moeilijk hebben met de gedachte van confrontatie met die problemen, dat er een tijdelijke black-out voorkomt en hij/zij dus werkelijk even niets kan vertellen over het hoe of wat. Maar achteraf is het weer glashelder. Het komt er gewoon niet uit.

Maar goed, ik zei ook aanwijsbare reden. Zo kan er iets ogenschijnlijk kleins zijn gebeurd, waar ieder gezond mens goed mee zou omgaan. Ik denk echter niet dat het belang heeft om erachter te komen wat nou precies de "veroorzaker" is.



Ik denk ook niet dat het iets is wat je overkomt; je laat het je overkomen. Helaas sluipt het je leven in en is het maar al te aantrekkelijk om erin te worden gezogen. Negativiteit is lekker veilig!



Ik kan makkelijk voor de depressieve mensen spreken, denk ik, en het antwoord is meestal ja. Depressie heeft ook met eigenwaarde te maken en zelfs de mooiste vrouw zal zich lelijk voelen. Depressie is niet rationeel.



Je hebt op zich gelijk, maar het hangt er maar van af. Een psycholoog of psychiater moet een vertrouwensband hebben met zijn of haar patient om effectief te zijn. Ik geef je zeker gelijk in dat anti-depressiva veel te snel worden voorgeschreven en dan nog vaak zonder goed toezicht! Dat is gewoon idioot.


Ik heb hier weinig aan toe te voegen.


Nog ff over die "veroorzaker": Ik ben het met je eens dat het weinig zin heeft om te achterhalen wat precies de depressie veroorzaakt heeft. Dat was niet meer dan de trigger, de druppel die de emmer deed overlopen. Maar de werkelijke oorzaak van de depressie is IMHO dat de betreffende persoon - om welke reden dan ook - daar niet mee om kon gaan.

Verder ben ik het volledig met je eens dat je het je laat overkomen. Je bent er immers zelf bij. Ik ben persoonlijk nog steeds van mening dat je in principe zelf een depressie moet kunnen voorkomen of er zelf zonder medicatie uit moet kunnen komen. Het probleem is alleen dat als iemand eenmaal in die neerwaartse spiraal zit, diegene zich meestentijds naar beneden laat sleuren en geen enkele moeite doet om dat tegen te gaan (of geen manier ziet om het tegen te gaan).

En ja, ik vind een depressie een teken van zwakheid. Een teken dat je een zwakke geest hebt.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Negatyfus
I forget not my whip-- not I!
Usericon van Negatyfus
Posted 05-05-2004 0:01 by Negatyfus Profiel van Negatyfushttp://www.mentation.nl

Het probleem is denk ik dat het cumulatief is. Als gezond mens kijk je tegenaan alsof het niets is; er is tenslotte ook eigenlijk geen goede reden om je zo te voelen. Maar de depressie en de aangeleerde foute verwerkingsmechanismen hebben zich over de jaren opgebouwd. Dus ik vind niet dat je kunt zeggen dat het zwak is in de zin van: je hebt even wat problemen en je kunt het niet aan-- zwakte! Je hele denken wordt aangetast en je ziet de complete wereld anders (weliswaar in vlagen). Die zwakte heeft dan misschien betrekking op de vele jaren dat je het zover hebt laten komen, maar niet op de huidige gemoedstoestand. Dat is natuurlijk ook wel zwakte, maar een zwakte waar ik me wat bij kan voorstellen. En dat is het verschil met vele mensen, mensen die menen dat je gewoon even niet zo stom moet doen.


Mentation - www.mentation.nl


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 05-05-2004 0:13 by altx Profiel van altx

quote:
Op 5 mei 2004 0:01 schreef Negatyfus het volgende:
Het probleem is denk ik dat het cumulatief is. Als gezond mens kijk je tegenaan alsof het niets is; er is tenslotte ook eigenlijk geen goede reden om je zo te voelen. Maar de depressie en de aangeleerde foute verwerkingsmechanismen hebben zich over de jaren opgebouwd. Dus ik vind niet dat je kunt zeggen dat het zwak is in de zin van: je hebt even wat problemen en je kunt het niet aan-- zwakte! Je hele denken wordt aangetast en je ziet de complete wereld anders (weliswaar in vlagen). Die zwakte heeft dan misschien betrekking op de vele jaren dat je het zover hebt laten komen, maar niet op de huidige gemoedstoestand. Dat is natuurlijk ook wel zwakte, maar een zwakte waar ik me wat bij kan voorstellen. En dat is het verschil met vele mensen, mensen die menen dat je gewoon even niet zo stom moet doen.


Ja, idd. Zo bedoelde ik het ook ongeveer... Jij formuleert het alleen een heel stuk beter.


Wat by the way niet wegneemt dat er wel verschillende vormen van depressies bestaan en dat er wel degelijk aanstellers tussen zitten. Hoe harder iemand roept dat-ie zo depressief is, des te meer krijg ik de neiging om te roepen dat diegene zich niet aan moet stellen. Want mensen die ècht depressief zijn, zullen dat IMHO normaliter niet hardop over zichzelf zeggen.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 05-05-2004 0:40 by Aaargh Profiel van Aaarghhttp://www.zwangerschapspagina.nl

Wat ik hier in de laatste paar entries lees vind ik allemaal erg kort door de bocht. Depressie een teken van zwakte? Hm... Dat maakt suikerziekte ook een teken van zwakte. Kom op, jongens...

Een depressie kan het gevolg zijn van een inefficiënte coping. Met andere woorden, als iemand niet goed met zijn problemen om kan gaan, dan kan hij (zij) depressief worden. Maar een depressie kan ook het gevolg zijn van een chemische onbalans in de hersens.

Als er te weinig van de neurotransmitter serotonine in de hersens rondzweeft, dan wordt iemand depressief. Net zoals iemand suikerziekte heeft als er te weinig van het hormoon insuline in zijn lijf rondzweeft. Je serotoninepeil heb je niet in de hand, dat heeft geen donder te maken met je wil, met je karakter of met de manier waarop je met het leven omgaat. Bij de meeste mensen is het serotoninepeil oké, en bij sommige mensen niet. En bij die mensen treedt depressie op. Zo simpel kan het zijn. Heus.


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 05-05-2004 1:10 by Immortella Profiel van Immortella

Fijn dat er ook eens iemand meedenkt. Wijs bericht, Aargh.. Dat verklaart ook waarom antidepressiva werken.. Alleen een tekortschietende coping, oftewel zwakte volgens velen, daar kan een antidepressivum niets aan doen. Wel kan het ervoor zorgen dat de chemische balans in de hersenen wat meer in evenwicht komt en er meer van bepaalde stoffen wordt aangemaakt..


..."Hate can only create more hate"...


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 05-05-2004 1:13 by IceQueen Profiel van IceQueen

that doesn't make me feel better


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 05-05-2004 1:14 by Immortella Profiel van Immortella

Daarom zei ik het ook niet. Maareh, vertel? Of heb ik nu alweer een groot aantal posts niet gelezen..


..."Hate can only create more hate"...


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 05-05-2004 1:17 by altx Profiel van altx

quote:
Op 5 mei 2004 0:40 schreef Aaargh het volgende:
Wat ik hier in de laatste paar entries lees vind ik allemaal erg kort door de bocht. Depressie een teken van zwakte? Hm... Dat maakt suikerziekte ook een teken van zwakte. Kom op, jongens...

Een depressie kan het gevolg zijn van een inefficiënte coping. Met andere woorden, als iemand niet goed met zijn problemen om kan gaan, dan kan hij (zij) depressief worden. Maar een depressie kan ook het gevolg zijn van een chemische onbalans in de hersens.

Als er te weinig van de neurotransmitter serotonine in de hersens rondzweeft, dan wordt iemand depressief. Net zoals iemand suikerziekte heeft als er te weinig van het hormoon insuline in zijn lijf rondzweeft. Je serotoninepeil heb je niet in de hand, dat heeft geen donder te maken met je wil, met je karakter of met de manier waarop je met het leven omgaat. Bij de meeste mensen is het serotoninepeil oké, en bij sommige mensen niet. En bij die mensen treedt depressie op. Zo simpel kan het zijn. Heus.


Da's dus wat ik bedoel als ik zeg dat er verschillende vormen van depressie bestaan. En zoals wel duidelijk moge zijn, heb ik het dus niet over de vorm die objectief vast te stellen is, waar iemand te kampen heeft met chemische onbalans. Bij die vorm van depressie is de remedie vrij simpel: medicijnen slikken en klaar, maar da's niet interessant om over te discussiëren...

Maar ik denk dat ook dat het aantal mensen dat zegt depressief te zijn, maar dat eigenlijk helemaal geen last heeft van die chemische onbalans, vrij groot is ten opzichte van het aantal mensen dat daadwerkelijk daar wel mee te kampen heeft (met andere woorden, het aantal mensen dat dus ècht depressief is). (Disclaimer: Dit is een veronderstelling die ik verder niet kan staven.)


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Negatyfus
I forget not my whip-- not I!
Usericon van Negatyfus
Posted 05-05-2004 1:19 by Negatyfus Profiel van Negatyfushttp://www.mentation.nl

Het gebrek aan serotonine is een symptoom, niet de oorzaak. Er kan maar weinig worden gezegd over de chemische balans van de hersenen, gewoon omdat we echt zo ver nog niet zijn op dat gebeid. Waarom denk je dat anti-depressiva zo ineffectief zijn? Meestal ben je twee of drie medicijnen verder voordat iets aanslaat-- als er sowieso iets aanslaat. Met je mentale toestand wordt het zo nog veel erger gemaakt, om nog maar niet te spreken van de vele bijwerkingen die alle anti-depressiva kunnen hebben.

Je moet ook niet denken dat ik een verwijt maakte, in tegendeel. Maar het belangrijkste, naar mijn mening, wat een depressief persoon kan doen is kappen met die onzin over het niet aankunnen en gewoon door blijven gaan. Ik weet dat dit nogal tegenstrijdig klinkt met wat ik hiervoor heb gezegd, maar het is het enige wat je kunt doen. Niet opgeven. De enige die je kunt helpen ben jezelf.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatyfus op 05-05-2004 1:21]


Mentation - www.mentation.nl


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 05-05-2004 1:20 by Immortella Profiel van Immortella

quote:
Op 5 mei 2004 1:17 schreef altx het volgende:
Da's dus wat ik bedoel als ik zeg dat er verschillende vormen van depressie bestaan. En zoals wel duidelijk moge zijn, heb ik het dus niet over de vorm die objectief vast te stellen is, waar iemand te kampen heeft met chemische onbalans. Bij die vorm van depressie is de remedie vrij simpel: medicijnen slikken en klaar, maar da's niet interessant om over te discussiëren...

Maar ik denk dat ook dat het aantal mensen dat zegt depressief te zijn, maar dat eigenlijk helemaal geen last heeft van die chemische onbalans, vrij groot is ten opzichte van het aantal mensen dat daadwerkelijk daar wel mee te kampen heeft (met andere woorden, het aantal mensen dat dus ècht depressief is). (Disclaimer: Dit is een veronderstelling die ik verder niet kan staven.)


Maar jij stelt nu dat mensen die geen last hebben van die chemische onbalans, niet daadwerkelijk echt depressief kunnen zijn?


..."Hate can only create more hate"...


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 05-05-2004 1:22 by IceQueen Profiel van IceQueen

quote:
Op 5 mei 2004 1:14 schreef Immortella het volgende:
Daarom zei ik het ook niet. Maareh, vertel? Of heb ik nu alweer een groot aantal posts niet gelezen..


ach,nou,gewoonlijke shit.no job->no money->no money->no fun.plus,mensen die zeueren dat ik naar een film ben gaan kijken die zij met me wilde zien en me daardoor een rothumeur doen krijgen.....

misschien voel k me beter na een nachtje slapen...Doubt it


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 05-05-2004 1:23 by Immortella Profiel van Immortella

quote:
Op 5 mei 2004 1:19 schreef Negatyfus het volgende:
Het gebrek aan serotonine is een symptoom, niet de oorzaak. Er kan maar weinig worden gezegd over de chemische balans van de hersenen, gewoon omdat we echt zo ver nog niet zijn op dat gebeid. Waarom denk je dat anti-depressiva zo ineffectief zijn? Meestal ben je twee of drie medicijnen verder voordat iets aanslaat-- als er sowieso iets aanslaat. Met je mentale toestand wordt het zo nog veel erger gemaakt, om nog maar niet te spreken van de vele bijwerkingen die alle anti-depressiva kunnen hebben.


Mijn ervaring is juist dat antidepressiva (ondanks inderdaad de vervelende, ernstige bijwerkingen) tóch redelijk goed functioneren. Maar goed, dat is alleen mijn ervaring.. Deze is dan ook niet persoonlijk, maar wat ik op mijn werk/stage de afgelopen twee jaar heb gezien.

quote:
Je moet ook niet denken dat ik een verwijt maakte, in tegendeel. Maar het belangrijkste, naar mijn mening, wat een depressief persoon kan doen is kappen met die onzin over het niet aankunnen en gewoon door blijven gaan. Ik weet dat dit nogal tegenstrijdig klinkt met wat ik hiervoor heb gezegd, maar het is het enige dat je kunt doen. Niet opgeven.


Ik ben het wel met je eens dat sommige mensen echt misschien eens wat meer doorzettingsvermogen en relativeringsvermogen zouden mogen krijgen. Maar realiseer je ook dat het soms gewoon (tijdelijk) op kan zijn voor iemand. Soms is het gewoon genoeg geweest, ik bedoel, hoeveel shit kan een mens aan? Ik snap best dat daar voor veel mensen (de meeste mensen) een grens/limiet voor bestaat.


..."Hate can only create more hate"...


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 05-05-2004 1:24 by altx Profiel van altx

quote:
Op 5 mei 2004 1:20 schreef Immortella het volgende:
Maar jij stelt nu dat mensen die geen last hebben van die chemische onbalans, niet daadwerkelijk echt depressief kunnen zijn?


Ik zeg dat bij die personen geen *fysieke* oorzaak aan te wijzen is en dat ze dus blijkbaar niet om kunnen gaan met een of ander en dan kom ik weer op het punt dat zo'n vorm van depressie zwakheid inhoudt, oftewel dat diegene een zwakke geest heeft (omdat iemand met een "sterke" geest in zo'n geval niet depressief zou raken).


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Negatyfus
I forget not my whip-- not I!
Usericon van Negatyfus
Posted 05-05-2004 1:25 by Negatyfus Profiel van Negatyfushttp://www.mentation.nl

quote:
de vorm die objectief vast te stellen is, waar iemand te kampen heeft met chemische onbalans. Bij die vorm van depressie is de remedie vrij simpel: medicijnen slikken en klaar


Dit is klinkklare bullshit. Depressie is nooit objectief vast te stellen, behalve door een psycholoog. En dan nog ben je onderhevig aan misdiagnose. Daarnaast, zoals ik al zei, is het niet zomaar een kwestie van "medicijnen slikken en klaar." Zo werkt het niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatyfus op 05-05-2004 1:27]


Mentation - www.mentation.nl


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 05-05-2004 1:27 by Immortella Profiel van Immortella

quote:
Op 5 mei 2004 1:24 schreef altx het volgende:
Ik zeg dat bij die personen geen *fysieke* oorzaak aan te wijzen is en dat ze dus blijkbaar niet om kunnen gaan met een of ander en dan kom ik weer op het punt dat zo'n vorm van depressie zwakheid inhoudt, oftewel dat diegene een zwakke geest heeft (omdat iemand met een "sterke" geest in zo'n geval niet depressief zou raken).


Ok, feit is dat sommige mensen meer aan kunnen dan de ander. Daar ligt ook een oorsprong in de opvoeding en in de levensloop. Hoe iemand heeft geleerd te relativeren/door te zetten. Ook zit er uiteraard een boel in de aard van het beestje. Toch vind ik de term 'zwakheid' denigrerend. Zoals ik hierboven ook al ergens zei: Ik vind het logisch dat er voor sommige mensen gewoon even een grens/limiet zit aan de shit die ze aankunnen en dat iemand dan in een depressie schiet? Ik moet er zelf niet aan denken, maar ik kan het me wel voorstellen (te goed)..


..."Hate can only create more hate"...


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 05-05-2004 1:27 by altx Profiel van altx

quote:
Op 5 mei 2004 1:23 schreef Immortella het volgende:
(...)
Soms is het gewoon genoeg geweest, ik bedoel, hoeveel shit kan een mens aan? Ik snap best dat daar voor veel mensen (de meeste mensen) een grens/limiet voor bestaat.


Het verbaast me alleen zo nu en dan dat het wel lijkt dat voor iemand die zijn hele leven nog nooit wat heeft meegemaakt, die grens veel lager ligt dan voor iemand die de ene tegenslag na de andere te verwerken krijgt. Zal wel een kwestie van gewenning zijn of zo...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 05-05-2004 1:29 by Immortella Profiel van Immortella

quote:
Op 5 mei 2004 1:27 schreef altx het volgende:
Het verbaast me alleen zo nu en dan dat het wel lijkt dat voor iemand die zijn hele leven nog nooit wat heeft meegemaakt, die grens veel lager ligt dan voor iemand die de ene tegenslag na de andere te verwerken krijgt. Zal wel een kwestie van gewenning zijn of zo...


Ik weet niet of gewenning het goede woord is, maar je hebt door schade en schande wel beter geleerd hoe je met tegenslagen om kan gaan. En ook vooral; hoe je na een tegenslag er zelf weer voor kan proberen te zorgen dat je leven weer op orde komt.


..."Hate can only create more hate"...


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 05-05-2004 1:31 by altx Profiel van altx

quote:
Op 5 mei 2004 1:27 schreef Immortella het volgende:
(...) Toch vind ik de term 'zwakheid' denigrerend. (...)


Tsja, ik noem beestjes graag bij hun naam. Ik ga er geen eufemismen voor zitten verzinnen... Het is in ieder geval geen teken van sterk in je schoenen staan, dus noem ik het zwakheid.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Negatyfus
I forget not my whip-- not I!
Usericon van Negatyfus
Posted 05-05-2004 1:33 by Negatyfus Profiel van Negatyfushttp://www.mentation.nl

quote:
Mijn ervaring is juist dat antidepressiva (ondanks inderdaad de vervelende, ernstige bijwerkingen) tóch redelijk goed functioneren.


Ze kunnen goed functioneren, maar hetzelfde medicijn in dezelfde dosis kan juist weer een omgekeerd resultaat hebben op een ander persoon. Dus anti-depressiva zijn niet echt betrouwbaar.

quote:
Ik ben het wel met je eens dat sommige mensen echt misschien eens wat meer doorzettingsvermogen en relativeringsvermogen zouden mogen krijgen. Maar realiseer je ook dat het soms gewoon (tijdelijk) op kan zijn voor iemand. Soms is het gewoon genoeg geweest, ik bedoel, hoeveel shit kan een mens aan? Ik snap best dat daar voor veel mensen (de meeste mensen) een grens/limiet voor bestaat.


Absoluut. Ik wil alleen maar zeggen, dat het het enige is wat je kunt doen als niets anders werkt. Een ander kan je niet beter maken en medicijnen werken nooit 100%. Anti-depressiva zijn ook geen permanente oplossing, wat mij betreft.


Mentation - www.mentation.nl


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 05-05-2004 1:33 by Immortella Profiel van Immortella

quote:
Op 5 mei 2004 1:31 schreef altx het volgende:
Tsja, ik noem beestjes graag bij hun naam. Ik ga er geen eufemismen voor zitten verzinnen... Het is in ieder geval geen teken van sterk in je schoenen staan, dus noem ik het zwakheid.


Dat mag, ik zou het zelf alleen niet zo noemen. Dat zou impliceren dat ik iemand die depressief is, een zwakkeling zou vinden.
En dat vind ik absoluut niet.


..."Hate can only create more hate"...


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 05-05-2004 1:34 by Mikeee Profiel van Mikeee

quote:
Op 5 mei 2004 1:22 schreef IceQueen het volgende:
ach,nou,gewoonlijke shit.no job->no money->no money->no fun.plus,mensen die zeueren dat ik naar een film ben gaan kijken die zij met me wilde zien en me daardoor een rothumeur doen krijgen.....

misschien voel k me beter na een nachtje slapen...Doubt it

I'll trade some of your "no money" for some of my "no honey"



altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 05-05-2004 1:36 by altx Profiel van altx

quote:
Op 5 mei 2004 1:25 schreef Negatyfus het volgende:
Dit is klinkklare bullshit. Depressie is nooit objectief vast te stellen, behalve door een psycholoog. En dan nog ben je onderhevig aan misdiagnose. Daarnaast, zoals ik al zei, is het niet zomaar een kwestie van "medicijnen slikken en klaar." Zo werkt het niet.


Die chemische onbalans is toch objectief vast te stellen? Ja, ok, niet door iedere boerenlul, maar dat was niet het punt.

Verder is die chemische onbalans in principe te verhelpen door middel van het slikken van bepaalde medicijnen, dus is het wat mij betreft in dat geval "medicijnen slikken en klaar". Ok, dit is misschien een versimpelde weergave van de werkelijkheid, want er zal nog van alles bij komen, maar dat was ook even het punt niet.

Verder is het wel leuk en aardig dat je zegt het 100% met me oneens te zijn, maar ik mis een beetje het "waarom" in je betoog. Waarom werkt het zo niet volgens jou?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Negatyfus
I forget not my whip-- not I!
Usericon van Negatyfus
Posted 05-05-2004 1:37 by Negatyfus Profiel van Negatyfushttp://www.mentation.nl

quote:
Toch vind ik de term 'zwakheid' denigrerend. Zoals ik hierboven ook al ergens zei: Ik vind het logisch dat er voor sommige mensen gewoon even een grens/limiet zit aan de shit


Mee eens! Als je even terugscrollt naar wat eerdere berichten, zul je zien dat ik dat idee aanviel. Ik wil met "zwakte" alleen aangeven dat de persoon sterk moet zijn, hoe je het nu went of keert. Dat is de enige manier om er weer bovenop te komen en precies hetgene waardoor de persoon doodsangsten uitstaat. Om het nog eens duidelijk te maken: ik bedoel niet denigrerend, in tegenstelling tot de meerderheid van de bevolking.


Mentation - www.mentation.nl


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen