IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Depressief... Vorige pagina | Volgende pagina
nekro
Usericon van nekro
Posted 20-05-2004 21:47 by nekro Profiel van nekro

Dat klopt wel ja..ook ik heb en m'n normale baan en ben bezig om m'n eigen bedrijfje op te starten....Ben d'r erg druk mee bezig, zo druk dat je geen tijd meer hebt om over je problemen na te denken. Ben al blij meestal als ik voor twaalven in m'n bed lig....


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 20-05-2004 21:49 by Vinay Profiel van Vinayhttp://www.myspace.com/vinaysananda

als het je ware levensdoel is zou het je gelukkiger moeten maken , soms kan je levensdoel bijstellen/veranderen naarmate je je ontwikkelt en je inizchten zijn verbeterd .



nekro
Usericon van nekro
Posted 20-05-2004 21:52 by nekro Profiel van nekro

M'n voorlopige doel is om straks geen 9 tot 5 baantje meer te hebben en kunnen werken wanneer ik zelf wil.en dat gaat me ook echt wel lukken.


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 20-05-2004 21:55 by Vinay Profiel van Vinayhttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 20 mei 2004 21:52 schreef nekro het volgende:
geen 9 tot 5 baantje

veel 9 tot 5 banen vind ik deprimerend , persoonlijk vind ik dat ( misschien ten onrechte )omdat ik vind dat ik me niet ontwikkel in dat werk .
Eigen bedrijf en eigen projecten samenwerken met het bedrijven(bv eigen product ontwikkelen ) lijken me beter voor mij .



[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 20-05-2004 21:56]



nekro
Usericon van nekro
Posted 20-05-2004 21:58 by nekro Profiel van nekro

Voor mij ook...eigen baas zijn is perfect maar je moet altijd iets hebben om op terug te kunnen vallen....ook al betekent dat het hebben van een 9 tot 5 baantje....zonder geld heb je tenslotte ook geen eten...en om nou met m'n hond voor de AH te gaan zitten en te gaan bedelen lijkt me ook niks.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 20-05-2004 21:59 by altx Profiel van altx

quote:
Op 20 mei 2004 21:46 schreef lykle_wolfheart het volgende:
veel mensen raken juist in een depressie wanneer ze hun levensdoel bereikt hebben en het dan niet meer weten...


Daar zit op zich wel wat in.

Ik zie mezelf nog niet zo snel depressief worden, maar mijn levensmotto is dan ook "carpe diem" (letterlijk "pluk de dag"), oftewel ik leef bij de dag en probeer van dag tot dag van het leven te genieten en ik heb niet echt een duidelijk doel voor ogen, ja behalve dan mijn diploma halen en dan een goede baan vinden, maar verder niet eigenlijk. Ik probeer de kreet "lang leve de lol" gewoon in mijn vaandel te houden, met andere woorden ik kijk heel positief tegen het leven aan.

Mensen die proberen hun levensdoel te bereiken, zijn altijd aan het vechten tegen de omstandigheden. Die kunnen meestal ook niet genieten van de kleine dingen, omdat ze te veel gefocust zijn op het licht aan het einde van de tunnel. Maar als ze dan eenmaal dat "licht" bereikt hebben, dan vallen ze in een groot zwart gat.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


venom rules
..
Usericon van venom rules
Posted 20-05-2004 22:00 by venom rules Profiel van venom ruleshttp://..

quote:
Op 20 mei 2004 21:58 schreef nekro het volgende:
en om nou met m'n hond voor de AH te gaan zitten en te gaan bedelen lijkt me ook niks.


Dat zal wel niet gebeuren want ik moet die platen nog betalen


..


nekro
Usericon van nekro
Posted 20-05-2004 22:02 by nekro Profiel van nekro

ik kan anders heel goed genieten van de kleine dingen hoor. Maar je moet nou eenmaal altijd keihard werken om ergens te komen. Denk je dat Bill Gates zo rijk is geworden door op z'n luie hol te blijven zitten ??? Ik dacht het niet...


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 20-05-2004 22:03 by altx Profiel van altx

quote:
Op 20 mei 2004 22:02 schreef nekro het volgende:
(...)
Denk je dat Bill Gates zo rijk is geworden door op z'n luie hol te blijven zitten ??? Ik dacht het niet...


Nou volgens mij wel... Hij laat het harde werk liever over aan anderen...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


nekro
Usericon van nekro
Posted 20-05-2004 22:03 by nekro Profiel van nekro

quote:
Op 20 mei 2004 22:00 schreef venom rules het volgende:
Dat zal wel niet gebeuren want ik moet die platen nog betalen


grapjas. Ik zei toch dat dat geen haast had ?? Voorlopig nog geld genoeg want de zaken gaan goed... een hoop werk, maar altijd lol !


nekro
Usericon van nekro
Posted 20-05-2004 22:04 by nekro Profiel van nekro

quote:
Op 20 mei 2004 22:03 schreef altx het volgende:
Nou volgens mij wel... Hij laat het harde werk liever over aan anderen...


En ik maar denken dat jij altijd serieus was...


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 20-05-2004 22:06 by altx Profiel van altx

quote:
Op 20 mei 2004 22:02 schreef nekro het volgende:
ik kan anders heel goed genieten van de kleine dingen hoor. Maar je moet nou eenmaal altijd keihard werken om ergens te komen.
(...)



Ik beschouw het vinden van een goede baan of het beginnen van een eigen bedrijf dan ook niet als een doel op zich, maar meer als een middel om het uiteindelijke doel te kunnen bereiken (namelijk zo veel mogelijk geld verdienen om zo veel mogelijk leuke dingen te kunnen doen om daarmee alles uit het leven te halen wat erin zit).

Een van mijn levensmotto's is dan ook: Ik werk om te leven en niet andersom.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 20-05-2004 22:08 by altx Profiel van altx

quote:
Op 20 mei 2004 22:04 schreef nekro het volgende:
En ik maar denken dat jij altijd serieus was...


Ach, 't gaf me ff wat tijd om over mijn volgende, weer serieuze reply, na te denken...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


nekro
Usericon van nekro
Posted 20-05-2004 22:13 by nekro Profiel van nekro



Vinay
Usericon van Vinay
Posted 20-05-2004 22:14 by Vinay Profiel van Vinayhttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 20 mei 2004 22:06 schreef altx het volgende:
Ik beschouw het vinden van een goede baan of het beginnen van een eigen bedrijf dan ook niet als een doel op zich, maar meer als een middel om het uiteindelijke doel te kunnen bereiken (namelijk zo veel mogelijk geld verdienen om zo veel mogelijk leuke dingen te kunnen doen om daarmee alles uit het leven te halen wat erin zit).

Een van mijn levensmotto's is dan ook: Ik werk om te leven en niet andersom.

dan denken we er anders over , ik wil bv een film en een product maken omdat ik dat leuk vind en me daarmee mijn creativiteit in kwijt kan op een nuttige manier , bij een film is er ook een aspect dat je je publiek raakt met een film/verhaal , deze doelen vind ik belangrijker dan geld , geld is een middel om je project/product te financieren .



nekro
Usericon van nekro
Posted 20-05-2004 22:17 by nekro Profiel van nekro

komen we er toch weer op uit dat je niet zonder een baan kan. Met een baan kan je cash verdienen om je uiteindelijke doel te realiseren...


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 20-05-2004 22:18 by altx Profiel van altx

quote:
Op 20 mei 2004 22:14 schreef Vinay het volgende:
dan denken we er anders over , ik wil bv een film en een product maken omdat ik dat leuk vind en me daarmee mijn creativiteit in kwijt kan op een nuttige manier , bij een film is er ook een aspect dat je je publiek raakt met een film/verhaal , deze doelen vind ik belangrijker dan geld , geld is een middel om je project/product te financieren .


Ja, ok. In mijn visie is het geld trouwens ook een middel en niet het uiteindelijke doel, maar je moet toch op de een of andere manier die dingen bekostigen die het leven leuk en de moeite waard maken (het uiteindelijke doel).


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 20-05-2004 22:33 by Vinay Profiel van Vinayhttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 20 mei 2004 21:59 schreef altx het volgende:


Mensen die proberen hun levensdoel te bereiken, zijn altijd aan het vechten tegen de omstandigheden. Die kunnen meestal ook niet genieten van de kleine dingen, omdat ze te veel gefocust zijn op het licht aan het einde van de tunnel. Maar als ze dan eenmaal dat "licht" bereikt hebben, dan vallen ze in een groot zwart gat.

ik denk dat mensen die hun levensdoel proberen te bereiken en daarbij ondersteund worden door vrienden etc ,dat die niet zoveel problemen zullen ondervinden op de weg naar hun levensdoel .
het bereiken van je levensdoel is het oogsten van wat je gezaait hebt , denk dat het mij juist gelukkig zou maken .



Negatyfus
I forget not my whip-- not I!
Usericon van Negatyfus
Posted 20-05-2004 23:43 by Negatyfus Profiel van Negatyfushttp://www.mentation.nl

quote:
Op 13 mei 2004 16:22 schreef possess me het volgende:
dus hij heeft zijn schijt niet in het riool getrokken en daarmee in de ecologische stand van zaken medegedingt?


Ja hoor! Verwijs me maar eens naar zo'n medisch onderzoeksrapport! Er kan wellicht aangetoond worden dat depressieve mensen een chemische inbalans in hun hersenen hebben (is mij niet zeker), maar hey! Toevallig hebben moeten met verdriet dat ook! Da's toevallig! Is het de oorzaak of een symptoom? Is het aangeboren of erfelijk? Geeft de medische wetenschap daar een antwoord op? Nee, dus.

quote:
nekro: Wanneer leren ze het hier nou eens ?? Ga nooit een discussie aan met heer Negatyfus...De man is zo overtuigd van zijn eigen gelijk


Lekker handig om je in een discussie te mengen zonder standpunt!

quote:
lykle_wolfheart: de uitingen en de gevolgen kunnen behoorlijk verschillen. Mensen met angststoornissen hoeven ook helemaal niet depressief te zijn en vice versa.


Ik heb ook niet anders beweert. Vaak komt depressiviteit wel voor bij mensen met angststoornissen. Ook worden vaak anti-depressiva voorgeschreven bij angststoornissen. Niet dat dit shit helpt in 8 van de 10 gevallen...

quote:
En wat die medicijnen betreft: als je er echt wat aan hebt, lijkt me er niks op tegen, voor mij is het eigenlijk hetzelfde als andere chronische medicatie, zoals maagtabletten en bloeddrukremmers...


Ik zou gewoon liever de echte oorzaak opgelost zien. Ik geloof er nog steeds heilig in dat de hersenen geprogrammeerd kunnen worden om iedere extreem te aanvaarden. Kijk maar naar hoeveel idioten er rondlopen.

quote:
Vinay: ik denk dat je "levensdoel" vinden , helpt om uit een depressie te raken.


Ja, maar wat als je al een levensdoel hebt en de combinatie van gebrek aan zelfvertrouwen, omstandigheden, zelfbeeld, en weet ik wat het ontzettend onbereikbaar lijken te maken? Je wil het zo graag, maar je denkt dat het toch wel niet zal lukken... en als het lukt dan niet goed genoeg, want het moet PERFECT zijn...! Ik begin er maar niet aan, dan kan het ook niet mis gaan... etc. Als je het als rationele buitenstaander bekijkt, is het grote onzin.... was het maar rationeel.


Mentation - www.mentation.nl


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 20-05-2004 23:59 by altx Profiel van altx

quote:
Op 20 mei 2004 23:43 schreef Negatyfus het volgende:
Ja hoor! Verwijs me maar eens naar zo'n medisch onderzoeksrapport! Er kan wellicht aangetoond worden dat depressieve mensen een chemische inbalans in hun hersenen hebben (is mij niet zeker), maar hey! Toevallig hebben moeten met verdriet dat ook! Da's toevallig! Is het de oorzaak of een symptoom? Is het aangeboren of erfelijk? Geeft de medische wetenschap daar een antwoord op? Nee, dus.



Idd, 100% mee eens. Zo lang als we hierover nog in het duister tasten, slaan uitspraken als "zo is het gewoon" IMHO echt absoluut nergens op.

quote:
Op 20 mei 2004 23:43 schreef Negatyfus het volgende:
Ja, maar wat als je al een levensdoel hebt en de combinatie van gebrek aan zelfvertrouwen, omstandigheden, zelfbeeld, en weet ik wat het ontzettend onbereikbaar lijken te maken? Je wil het zo graag, maar je denkt dat het toch wel niet zal lukken... en als het lukt dan niet goed genoeg, want het moet PERFECT zijn...! Ik begin er maar niet aan, dan kan het ook niet mis gaan... etc. Als je het als rationele buitenstaander bekijkt, is het grote onzin.... was het maar rationeel.


Idd, ook 100% mee eens. Kijk maar eens om je heen. Zo denken mensen gewoon. Mensen hebben de neiging om negatief te gaan denken.

Ik durf te beweren dat mensen die positief denken - zoals ik persoonlijk dus - veel minder snel in een depressie zullen raken dan mensen die constant op een negatieve manier tegen het leven aan kijken.


edit: Misschien is die chemische balans er bij mensen die positief denken... Wie zal het zeggen?

[Dit bericht is gewijzigd door altx op 21-05-2004 0:01]


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 20-05-2004 23:59 by lykle_wolfheart Profiel van lykle_wolfhearthttp://www.gothtronic.com

quote:
Op 20 mei 2004 23:43 schreef Negatyfus het volgende:
Ook worden vaak anti-depressiva voorgeschreven bij angststoornissen. Niet dat dit shit helpt in 8 van de 10 gevallen...



Dat komt omdat veel medicijnen verschillende werkingen hebben. Bij angststoornissen worden vaak serotonine-heropnameremmers (SSRI's) voorgeschreven, omdat de bekende pure angstremmers vaak heel veel vervelende bijwerkingen hebben. Anti-depressiva (althans de SSRI's) hebben als bijwerking dat ze effectief angsten kunnen remmen. Zo is het bijvoorbeeld ook heel gebruikelijk om anti-epileptica te gebruiken als anti-psychotica, ook zo'n onverwachte, maar effectieve bijwerking. En dat die shit meestal niet werkt... het blijkt dat veel medicatie in de psychiatrie bij iedereen weer anders werkt en dat je dus veel zult moeten proberen om uiteindelijk de goede medicatie te vinden.

Ik ben het wel met je eens dat het geen nut heeft om een depressie of angststoornis alleen met medicijnen te onderdrukken, naast medicatie is intensieve psychotherapie ook erg belangrijk.

Zelf heb ik een angststoornis en ik ben blij met de effectieve werking van therapie in combinatie met een lage dosis anti-depressivum (Zoloft).


no text supplied


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 21-05-2004 0:21 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 20 mei 2004 21:47 schreef nekro het volgende:
Dat klopt wel ja..ook ik heb en m'n normale baan en ben bezig om m'n eigen bedrijfje op te starten....Ben d'r erg druk mee bezig, zo druk dat je geen tijd meer hebt om over je problemen na te denken. Ben al blij meestal als ik voor twaalven in m'n bed lig....

blabla, en toch tijd voor ZM? Met het druk zijn valt het dus wel mee


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 21-05-2004 12:42 by Vinay Profiel van Vinayhttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 20 mei 2004 22:17 schreef nekro het volgende:
komen we er toch weer op uit dat je niet zonder een baan kan. Met een baan kan je cash verdienen om je uiteindelijke doel te realiseren...

ja , dat is wel zo ;
soms kan je het combineren met part-time werk en je kan ook geld vragen aan bedrijven die wat zien in je idee .



Vinay
Usericon van Vinay
Posted 21-05-2004 12:54 by Vinay Profiel van Vinayhttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 20 mei 2004 23:43 schreef Negatyfus het volgende:

Ja, maar wat als je al een levensdoel hebt en de combinatie van gebrek aan zelfvertrouwen, omstandigheden, zelfbeeld, en weet ik wat het ontzettend onbereikbaar lijken te maken? Je wil het zo graag, maar je denkt dat het toch wel niet zal lukken... en als het lukt dan niet goed genoeg, want het moet PERFECT zijn...! Ik begin er maar niet aan, dan kan het ook niet mis gaan... etc. Als je het als rationele buitenstaander bekijkt, is het grote onzin.... was het maar rationeel.

ik denk dat het dan belangrijk is te achterhalen wat de oorzaak is van gebrek aan zelfvertrouwen,zelfbeeld .Ik denk dat het daarbij ook verschilt per omgeving de mate waarin de persoon aangespoord wordt positief of negatief te denken bij het bepalen van zijn/haar levensdoel .



windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 21-05-2004 12:59 by windkracht10 Profiel van windkracht10

Gisteren naar Ombudsjan gekeken op de VRT. Daar kwam een 12 jarig joch klagen over zijn depressie omdat het zo saai en een en al verveling was in zijn klas.
Kereltje had een IQ van 150. De testen voor zijn leeftijdscategorie gaan max. tot 150. Als je hem bezig hoorde leek het meer op 250.

Tja, dan word ik ook wel een beetje triest met mijn 88 IQ.


mvg wk10


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen