IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Depressief... Vorige pagina | Volgende pagina
skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 27-01-2006 15:47 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

quote:
Op 27 januari 2006 11:55 schreef ElitE het volgende:
de legale drugs zijn ook niet beter dan de illegale drugs. en de dealers spelen alleen maar op de vraag in


maar die vraag bestaat niet zomaar, en niet alleen in deze tijdsgeest.

Astmasigaretten hebben ook bestaan hihih.

quote:

Ve don't care. Ve still vant ze money, Lebowski, or ve fuck you up.




[Dit bericht is gewijzigd door skullfuck op 27-01-2006 15:48]


Suck my piss


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 27-01-2006 16:11 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 22 januari 2006 17:39 schreef AngelOfDeath het volgende:
Positief denken
Positief denken
Positief denken
Positief denken
Positief denken
Positief denken

Dit zeggen mensen op dagelijkse basis tegen me. Ze komen echter niet verder dan het alleen zeggen. Hoe moet dat? Dat positief denken? Kun je dat wat meer toelichten? Ik probeer het namelijk heel vaak, maar het lukt me niet.

Je hebt gelijk, positief denken helpt, maar dan moet je dat ook kunnen.

Dus, hoe moet dat?


Den_Bockereyder
Usericon van Den_Bockereyder
Posted 27-01-2006 16:16 by Den_Bockereyder Profiel van Den_Bockereyderhttp://-

make a change ... kill yourself was het toch...


Aurora Infernalis Website: http://www.aurora-infernalis.com Aurora Infernalis Facebook: http://www.facebook.com/aurora.infernalis Aurora Infernalis Twitter: http://twitter.com/AuroraInf


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 27-01-2006 16:22 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 27 januari 2006 16:16 schreef Den_Bockereyder het volgende:
make a change ... kill yourself was het toch...
Klopt, maar wat wil je daar precies mee zeggen? <-- uiterst retorisch.


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 27-01-2006 16:22 by stigma Profiel van stigma

Posietief denken mijn aarsch! Ik ben een rasechte doemdenker en ik ben toch ook niet depressief?! Chagerijnig en onredelijk misschien, maar niet depressief. Dus positief denken hoeft volgens mij niet altijd te helpen.

Als het niet een stoornis is in de hersenen (iets met hormonen, gevoelsleven en shizzle) dan moet je je gewoon realiseren dat je niet zo godvers egoïstisch moet doen en beseffen dat de hele wereld echt níet om jou draait.

Hielp bij mij. With a litle help from my friends.


Subtiel kamerolifantje


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-01-2006 16:47 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 27 januari 2006 16:22 schreef stigma het volgende:
Posietief denken mijn aarsch! Ik ben een rasechte doemdenker en ik ben toch ook niet depressief?! Chagerijnig en onredelijk misschien, maar niet depressief. Dus positief denken hoeft volgens mij niet altijd te helpen.

Als het niet een stoornis is in de hersenen (iets met hormonen, gevoelsleven en shizzle) dan moet je je gewoon realiseren dat je niet zo godvers egoïstisch moet doen en beseffen dat de hele wereld echt níet om jou draait.

Hielp bij mij. With a litle help from my friends.


mwa ik ben me ervan bewust dat de wereld niet om mij draait, maar egoistisch denken heeft mij wel veel geholpen

dit gaat niet ten koste van vrienden want daar heb je zeker ook baat bij.

het belangrijkste is eerlijk zijn voor jezelf en niet in allerlij verzonnen dogma's leven.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Doomy
Usericon van Doomy
Posted 27-01-2006 16:51 by Doomy Profiel van Doomy



iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-01-2006 20:34 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 27 januari 2006 11:21 schreef skullfuck het volgende:
hahaha

grappig, ben gekapt met Seroxat en Ritalin. Lees ik later dat je tegen de ontwenning van Seroxat, ook Xanax kunt aan vragen om de ontwenning tegen te gaan.


Heerschende drugs cultuur leven we....Dealers zijn slim, of ze nou een auto verkopen of een mens, het zal ze een worst wezen..



Seroxat voel ik toch wel

wat mij nog het meest geholpen heeft zijn bloeddrukverlagers. Dan chill je meer vanzelf en de stress krijgt minder kans, met ondersteuning van Alprozalam of zo indien nodig

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 27-01-2006 20:34]


signature


skitzoid kitten
Usericon van skitzoid kitten
Posted 28-01-2006 0:10 by skitzoid kitten Profiel van skitzoid kitten

quote:
Op 27 januari 2006 16:11 schreef Slechtheid het volgende:
Dit zeggen mensen op dagelijkse basis tegen me. Ze komen echter niet verder dan het alleen zeggen. Hoe moet dat? Dat positief denken? Kun je dat wat meer toelichten? Ik probeer het namelijk heel vaak, maar het lukt me niet.

Je hebt gelijk, positief denken helpt, maar dan moet je dat ook kunnen.

Dus, hoe moet dat?


heb een doel in je leven, blijf dromen


Borthulaz
Ascension Whore
Usericon van Borthulaz
Posted 28-01-2006 0:24 by Borthulaz Profiel van Borthulaz

quote:
Op 28 januari 2006 0:10 schreef skitzoid kitten het volgende:
heb een doel in je leven, blijf dromen


En zorg voor voldoende afleiding; bijvoorbeeld vrienden, muziek of iets dergelijks. Zorg dat je toch probeert ergens mee bezig te zijn. En elke keer dat het lukt, zie het als een prestatie en streef ernaar het nog een keer te behalen.



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 28-01-2006 0:27 by M. Profiel van M.

Ja man. Denk maar gewoon: pas als het kalf verdronken is, dempt men de put. Gooi gewoon het kind niet met het badwater weg, want wie z'n billen brandt, moet op de blaren zitten. Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen want één zwaluw maakt nog geen zomer, maar, altijd goed is buurmans gek he. Mocht je door de bomen het bos niet meer zien: na regen komt zonneschijn!!!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 28-01-2006 0:29 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Maarten, zit je aan de drugs ofzo

Hehe.


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 28-01-2006 0:30 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

Jemig de pemig...



Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 28-01-2006 0:32 by Aaargh Profiel van Aaarghhttp://www.zwangerschapspagina.nl

quote:
Op 23 januari 2006 15:29 schreef yelmer het volgende:
Antidepressieva werken wel hoor...zelf zonder je het placebo/zelf hypnose gedeelte remt gewoon de heropname van de stoffen die je klote laten voelen...


Bijna goed: De moderne antidepressiva remmen de heropname van de stoffen die je je happy laten voelen. Om profijt te hebben van serotonine moet het vrij in de hersenen rondzweven. Zodra het weer opgenomen wordt heb je er niks meer aan. En om je hersenen weer te leren hoe dat moet, gebruik je selectieve serotonine heropname-remmers. Tadaaaaa!!!


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


Doomy
Usericon van Doomy
Posted 28-01-2006 0:53 by Doomy Profiel van Doomy

Hmmm, ben bang dat ik binnenkort ook weer een sloot pillen nodig heb


iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!


Phantom Lord
Blaat
Usericon van Phantom Lord
Posted 30-01-2006 14:56 by Phantom Lord Profiel van Phantom Lord

quote:
Op 28 januari 2006 0:32 schreef Aaargh het volgende:
Bijna goed: De moderne antidepressiva remmen de heropname van de stoffen die je je happy laten voelen. Om profijt te hebben van serotonine moet het vrij in de hersenen rondzweven. Zodra het weer opgenomen wordt heb je er niks meer aan. En om je hersenen weer te leren hoe dat moet, gebruik je selectieve serotonine heropname-remmers. Tadaaaaa!!!
En het wordt helemaal leuk als ze dan niet werken


FREEZE


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 30-01-2006 16:25 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Voor zover ik weet zijn er 2 soorten AD:

-Medicatie die de hersenen aanspoort meer van stof X en minder van stof Y te maken.
-Medicatie waar stof X in zit.


Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 30-01-2006 16:54 by Ktulu Profiel van Ktulu

Ik weet niet of het in dit topic thuis hoort, maar aangezien men voor een angststoornis ook vaak anti-depressiva voorschrijft post ik het maar hier.

Is er hier iemand die ook ooit angstklachten heeft gehad? Dus dwz: rationeel ongegronde angst op momenten dat je ook maar het kleinste beetje voelt in je lichaam wat anders is. En dat gekoppeld aan chronische hyperventilatie. Die hyperventilatie en angst veroorzaken extreme spanning die weer allerlei vreemde pijnen opwekt.

Iemand?

[Dit bericht is gewijzigd door Ktulu op 30-01-2006 16:55]


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 30-01-2006 17:11 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

dat heeft volgens mij niet met antidepresiva te maken, je krijgt kalmerings middelen, zelf heb ik ooit alprazolam en lorazepam voorgeschreven gekregen (is allemaal van dezelfde familie) maar valium kan bijvoorbeeld ook.

zelf vond ik dit troep omdat ik er wazig van werd en afname van angst viel klein beetje tegen. maar bij iedereen werkt het natuurlijk anders.

je moet gewoon naar de dokter gaan want hij(of psychiater) kan het alleen voorschrijven, en kan er meer over vertellen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 30-01-2006 17:14 by Ktulu Profiel van Ktulu

O, maar de diagnose is allang gesteld en er werd mij voorgesteld om anti-depressiva voor te schrijven. Dit heb ik echter geweigerd, ik wil erop eigen kracht uitkomen. Het is soms heel erg moeilijk, maar er komt langzaam verbetering in. Veel sporten helpt en regelmatig leven. Maar ik dacht dat ik hier misschien met iemand ervaringen erover zou kunnen uitwisselen.

Heb jij het ook gehad? Ben je er helemaal van afgekomen? Bij mij schommelt het namelijk nog al, eergisteravond sinds heel lang weer een grote paniekaanval gehad. Op zo'n moment kun je nog zoveel ratio bezitten, je bent echt bang dat je doodgaat.


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 31-01-2006 8:14 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Ik ben een rasechte angsthaas voor onreeele angsten. Bij mij voornamelijk op het sociale vlak. Kreeg daar eerst het van oorsprong anti-epilecticum Lamectal voor, wat redelijk hielp. Nu slik ik het ontzettend metal verantwoorde Efex0r, maar daarmee zit ik pas in de begin fase.

Er zijn op LJ en myspace talloze communities over social anxiety en angststoornissen in het algemeen. Check het uit zou ik zeggen.

Trouwens, die hyperventilatie waar je het over hebt, is dat niet 'gewoon' een paniekaanval veroorzaakt door de angststoornissen?


IJsregen
Usericon van IJsregen
Posted 31-01-2006 11:57 by IJsregen Profiel van IJsregen

Vriend van me is sindskort aan de Zoloft, schijnt een zware anti-depressiva te zijn. Ik heb er geen verstand van verder, maar iemand hier ervaring met Zoloft?


Disko Disko Partizani


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 31-01-2006 12:02 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

quote:
Op 31 januari 2006 11:57 schreef IJsregen het volgende:
Vriend van me is sindskort aan de Zoloft, schijnt een zware anti-depressiva te zijn. Ik heb er geen verstand van verder, maar iemand hier ervaring met Zoloft?


wel engels, maar hey! Het staat wel stoer!;

http://www.mentalhealth.com/drug/p30-z02.html

Nee, geen ervaring verder,Gelukkkig.

Tijdje geleden was er een reportage/docu op tv over Seroxat. Weet iemand of dat soort dingen te vinden zijn op internet?

Edit2kan het niet vinden, maar dit wel. http://www.trosradar.nl/PHP/news/0/37#

"niemand heeft mij verteld dat het verslavend was........."

[Dit bericht is gewijzigd door skullfuck op 31-01-2006 12:21]


Suck my piss


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 31-01-2006 12:09 by stigma Profiel van stigma

http://www.depressiezelftest.nl/depressie/antidepressiva.php

Depressief of niet? Doe de zelftest!


Ik schijn matig depressief te zijn. *knorf!*


Subtiel kamerolifantje


Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 31-01-2006 12:43 by Ktulu Profiel van Ktulu

quote:
Op 31 januari 2006 8:14 schreef Slechtheid het volgende:
Ik ben een rasechte angsthaas voor onreeele angsten. Bij mij voornamelijk op het sociale vlak. Kreeg daar eerst het van oorsprong anti-epilecticum Lamectal voor, wat redelijk hielp. Nu slik ik het ontzettend metal verantwoorde Efex0r, maar daarmee zit ik pas in de begin fase.

Er zijn op LJ en myspace talloze communities over social anxiety en angststoornissen in het algemeen. Check het uit zou ik zeggen.

Trouwens, die hyperventilatie waar je het over hebt, is dat niet 'gewoon' een paniekaanval veroorzaakt door de angststoornissen?


Bij mij draait het niet echt om sociale angsten, ik zou zelfs durven zeggen dat ik altijd een sociaal iemand ben geweest, misschien nu alleen iets minder dan vroeger omdat ik meer met mezelf en mijn klachten bezig ben.

Ik heb eerder irreële angst voor de dood. Het minst geringe pijntje doet mij associaties maken met de meest erge kwalen zoals een hartaanval, kanker of een beroerte. Dat verbetert wel heel langzaam door trucjes om de rationaliteit te laten zegevieren over de malende, gekmakende gedachten die in feite op niets gestoeld zijn.

Die hyperventilatie komt door de angstaanvallen. Let maar eens op, als je schrikt ga je ook snel, diep en hoog in je borst ademhalen. Bij mij is dat zo lang gaande geweest zonder dat ik wist wat het was dat het als het ware geconditioneerd is. In dit stadium houden de hyperventilatie en angststoornis/paniekaanvallen elkaar in stand. De ene veroorzaakt de andere en de andere veroorzaakt weer de ene. Die hyperventilatie moet ik zien kwijt te raken door regelmatige oefeningen zoals de adem zolang mogelijk inhouden etc. Bij mij zou je dan ook kunnen spreken van "chronische hyperventilatie". Het is niet voor altijd richting de toekomst, maar het is wel voortdurend aanwezig en dat is uitermate vermoeiend. Maar niet gezond moe, eerder een angstig uitgeput zijn.

Ik wil hier wel gewoon uitkomen zonder medicijnen, dat heb ik mezelf altijd voorgehouden. Ik denk dat ik er op die manier sterker van ga worden, al is het soms verdomd moeilijk.


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen