IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : opname technieken, microfoons e.d. Vorige pagina | Volgende pagina
spectre
Usericon van spectre
Posted 01-03-2006 16:38 by spectre Profiel van spectre

ik heb ondertussen het blad zelf al gehaald en de plug geïnstalleerd


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 01-03-2006 17:09 by jbassist Profiel van jbassist

ik zal de dvd eens snel (met geluid... ) bekijken voor ik naar groningen ga die plug al gecheckt?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 01-03-2006 19:16 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 1 maart 2006 16:38 schreef spectre het volgende:
ik heb ondertussen het blad zelf al gehaald en de plug geïnstalleerd


En, hoe vind je hem ?!?

Ik heb trouwens een tweede Telefunken TC600 condenser erbij gekocht. Nu is het afgelopen met microfoons kopen..... (eehhh, nog een MD421, MV692 met UM70 en M70 kapsels, en een U87 of U47 oid. Of een ander brouwsel met een M7 kapsel. Maar da's voor op de heeeele lange termijn !)


Ik heb trouwens twee Sennheiser MD214's lavaliermics en drie Sennheiser Evolution tommics (E604) te koop. Als er toevallig geinteresseerden zijn.... Er komen er nog een aantal aan, allemaal dynamische mics.


lampje


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 02-03-2006 8:23 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

@ Lampje, je hebt zeker niet ook toevallig een Senheiser evolution 606 te koop denk ik of wel?

Verdere vraag: Mn drum editor in cubase doet het nog stees niet en ik kan mn plug ins niet gebruiken??

Of moet ik voordat ik die drumeditor open en/of plug ins wil gebruiken eerst iets aan zetten ofzo??
Help.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


spectre
Usericon van spectre
Posted 02-03-2006 10:54 by spectre Profiel van spectre

ik ga hem dit weekend eens gebruiken en toepassen op een recente opname en zien wat er mee mogelijk is, ik heb namelijk een compressor nodig voor gitaren dus dan pak ik deze meteen mee in mijn test.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 02-03-2006 12:06 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 2 maart 2006 10:54 schreef spectre het volgende:
ik ga hem dit weekend eens gebruiken en toepassen op een recente opname en zien wat er mee mogelijk is, ik heb namelijk een compressor nodig voor gitaren dus dan pak ik deze meteen mee in mijn test.


Voor gitaren is hij niet geschikt, denk ik.

@ MM : nee, ik heb geen e606. Over die drumeditor : eigenlijk heb ik die al heel lang niet meer gebruikt. Ik weet nog wel dat je in de inspector kunt instellen of het een drummiditrack is of een keymiditrack.


lampje


spectre
Usericon van spectre
Posted 02-03-2006 12:10 by spectre Profiel van spectre

ok, dan ga ik eerst wat andere uit mijn arsenaal gebruiken? Nog een vraag, ik heb 4 gitaarlijnen per nummer, is het wijs om voor elke partij dezelfde EQ te gebruiken of kan ik dat beter iets veranderen om zo een iets voller geluid te krijgen?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 02-03-2006 12:28 by jbassist Profiel van jbassist

ik eq ze altijd individueel een beetje om een tof stereo beeld tekrijgen. (dipjes aan de ene kant.. boosten aan de andere.. totdat het gewoon breed genoeg klinkt..) en process ik ze verder in een aparte subgroep


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 02-03-2006 12:35 by spectre Profiel van spectre

serieus? Ik heb de EQ zo staan dat ik een perfect goed geluid heb, ik moet er wel bij vertellen dat 2 lijnen een ander geluid hebben dan de overige 2.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 02-03-2006 12:41 by jbassist Profiel van jbassist

kun je die verschillende (qua geluid) gitaarpartijen niet L/R pannen? je ziet ook best vaak dat men 2 amps neemt en die dan tot zover mogelijk identiek laat klinken en die dan L/R.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 02-03-2006 12:52 by spectre Profiel van spectre

ja dat doe ik, zo heb ik het nu

L
ampzwaar1
amplicht2

R
ampzwaar2
amplicht1

over elk van de 4 zit dezelfde EQ

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 02-03-2006 12:53]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 02-03-2006 12:58 by jbassist Profiel van jbassist

wat bedoel je met zwaar/licht btw?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 02-03-2006 13:00 by spectre Profiel van spectre

het geluid, ik heb 2 verschillende geluiden opgenomen in totaal 4 lijnen. De zware heeft meer bottom en de lichte heeft minder bottom maar meer mid en is dus wat lichter.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 02-03-2006 13:33 by jbassist Profiel van jbassist

ok,

Naja goed, ik weet natuurlijk niet hoe het daar klinkt maar:

Ik heb laatst een melo-punk/hardcore band opgenomen en heb hetzelfde geprobeerd met de ritme/begeleidingpartij zwaar, en de lead/boventonen partij lichter/meer mid/helderder etc..etc.. (bijde partijen 2 keer dus.)

die had ik:

L zwaar 100% licht 75% gepanned en R Idem.(ook nog anders omgeprobeerd)

En het kan best aan de strakheid van die lui hebben gelegen of mijn snelle mix.. maar ik vond het resultaat er een beetje tedicht door worden en de harmonieen kwamen ook niet lekker door, ik heb toen dus de stukken waar bijde gitaristen niet teveel van elkaar verschillen qua gitaarpartijen 4 keer getracked (2 partijen gitarist 1 L, 2 partijen git 2 R).

En wanneer er een stuk kwam waarbij het erg druk werd in de gitaarpartijen had ik 1 partij leadgitarist in mono (ook echt een beetje als lead behandelt..) en dan ritme partijen L/R.

Het neemt even wat gekut bij het tracken/mischien partijen automatiseren/knippen,plakken maar het kwam zo wel perfect over

En laatst bij greyline vrijwel hetzelfde gedaan, de akkoorden kwamen bij de strak L/R partijen goed over en wanneer de job (lead gitarist) teveel van de andere partij afwijkte doe ik HEM mono en de ritme partij L/R, werkt voor mij perfect.

Ik hoop dat je er iets aan hebt (heb ene beetje chaotische manier van uitleggen heb ik het idee)


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 02-03-2006 13:41 by spectre Profiel van spectre

ja.. dat is niet anders dan wat ik al zei, mijn vraag over EQ blijft nog staan


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 02-03-2006 13:45 by jbassist Profiel van jbassist

al verschillende EQ's geprobeerd? verschilt ook natuurlijk.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 02-03-2006 13:48 by spectre Profiel van spectre

ik wil eigenlijk niet afwijken van die EQ, iets de piekjes en dipjes verschuiven bij elke lijn om zo de EQ nog redelijk intact te houden maar wel bij te dragen tot een breder geluid wil ik overwegen, de vraag is, gaat dat veel uitmaken?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 02-03-2006 13:53 by jbassist Profiel van jbassist

als je ze bijden perfect hetzelfde hebt ge EQd zullen ze erg/ietsjes mono klinken samen.

en als je nou op precies de zelfde frequencie aan de ene kant boost en de andere kant cut zal 1 partij mischien gesoloed ietsjes vreemd klinken maar met de andere partij er bij perfect.. en een stuk breder.

ik zal eens een topic over dit onderwerp op een ander forum voor je opzoeken


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 02-03-2006 13:55 by spectre Profiel van spectre

ok, ik zit misschien ook teveel aan het geluid van 1 sologitaar te werken


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 02-03-2006 18:59 by jbassist Profiel van jbassist

yeah.. meestal kloot ik er eerst individueel mee om gewoon de irritante dingen uit het geluid tehalen en eq ik hem dan verder samen met de rest van de mix is ook een veel leukere manier van werken IMO, je bent echt bezig met het maken van een tegek product op die manier

en check: http://www.gadgetgrindcore.com/bilder/Funeral%20March%20Recording/Recording%20Gallery/index.html

ik wou dat veel meer bands dit deden... super interessant!! alleen vreemd dat ze een ENGL met een 5150 cabinet (sheffield speakers, schijnen best kut voor opnames tezijn..) gebruiken!

maargoed... en wat leven die lui daar toch tegek zeg:



ohhh.. en ik heb de nieuwe textures geluisterd... valt me erg af moet ik zeggen, qua geluid maar ook qua muziek.. mischien word hij naar meerdere luisterbeurten beter.

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 02-03-2006 19:41]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 03-03-2006 14:27 by Lampje Profiel van Lampje

Zijn het twee gitaarpartijen met twee mics opgenomen, of 4 gitaarpartijen ? Dat maakt verschil uit, natuurlijk.

Andy Classen gebruikte voor de opname van onze cd 1 gitaarstack, met twee verschillend geplaatste microfoons : voor de eerste slaggitaar links de stack met mic 1, de tweede slaggitaar links via een sansamp gitaarDI (wat trouwens solo echt naar niks klinkt : een beetje een radiogeluid). De eerste slaggitaar rechts met de stack en mic 2, en de tweede slaggitaar rechts weer via de Sansamp met dezelfde instellingen. Alles hard gepanned. Alle extra partijen zijn extra overdubs, dus alle dubbele gitaarlijnen zijn extra sporen. Moet ik trouwens ook nog wel even bij vermelden dat we dus maar 1 gitarist hebben.

Maar dat is dus de manier van dhr classen, ikzelf doe het vaak anders. Ik ben nog niet uitgeëxperimenteerd. Bovendien geld ook dat wat voor de ene band te gek kan klinken, nog niet wil zeggen dat dat voor iedere band geld. Bijvoorbeeld een blackmetalband heeft een heel ander geluid dan een deathmetalband. Als je luistert naar bijvoorbeeld een cd van Satyricon (helemaal te gekke gitaarpartijen, en vooral: Veeeeel !), dan hoor je dat je heel ver kunt gaan met de panoramainstellingen van de verschillende partijen (zolang je maar een beetje let op phaseshifting). Bij een deathmetalplaat gaat dat over het algemeen wat moeilijker, omdat deathmetalgitaargeluid veel meer basfrequenties bevat.

Als laatste wil ik nog even zeggen dat je rekening moet houden met de monosporen (drums, bas, zang) als je veel gitaarpartijen over het hele panoramaspectrum mixt. Je gaat in het midden al snel de boel dichtsmeren, en dat maakt je mix niet beter. Het kan weliswaar te gek klinken op je eigen speakers, maar een verzadigd midden maakt het wel moeilijker voor anders klinkende installaties goed te klinken. En dat is nou net iets wat voor een masteringengineer moeilijk/onmogelijk is om op te lossen.

Let dus vooral op de overlappingen van frequentiegebieden in het midden.


(zo, ik weet het dus wel, waarom ben ikzelf dan nooit tevreden met mijn mixen ?!?)


lampje


spectre
Usericon van spectre
Posted 03-03-2006 16:44 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 3 maart 2006 14:27 schreef Lampje het volgende:
Zijn het twee gitaarpartijen met twee mics opgenomen, of 4 gitaarpartijen ? Dat maakt verschil uit, natuurlijk.


nee 4 keer 1 mic
quote:

Bovendien geld ook dat wat voor de ene band te gek kan klinken, nog niet wil zeggen dat dat voor iedere band geld. Bijvoorbeeld een blackmetalband heeft een heel ander geluid dan een deathmetalband. Als je luistert naar bijvoorbeeld een cd van Satyricon (helemaal te gekke gitaarpartijen, en vooral: Veeeeel !), dan hoor je dat je heel ver kunt gaan met de panoramainstellingen van de verschillende partijen (zolang je maar een beetje let op phaseshifting).


Toevallig dat je dat aanhaalt, want dat is wel ongeveer het geluid wat ik zoek (de muziek zit ook enigzins in die hoek) weet jij hoe dat geluid in elkaar zit? Ik heb er al verschillende keren aandachtig naar geluisterd maar ik kom er niet uit.

quote:

Als laatste wil ik nog even zeggen dat je rekening moet houden met de monosporen (drums, bas, zang) als je veel gitaarpartijen over het hele panoramaspectrum mixt. Je gaat in het midden al snel de boel dichtsmeren, en dat maakt je mix niet beter. Het kan weliswaar te gek klinken op je eigen speakers, maar een verzadigd midden maakt het wel moeilijker voor anders klinkende installaties goed te klinken. En dat is nou net iets wat voor een masteringengineer moeilijk/onmogelijk is om op te lossen.

Let dus vooral op de overlappingen van frequentiegebieden in het midden.



Dat is een goede tip


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 07-03-2006 9:40 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Kan iemand me hier toch even wat meer uitleggen over compressor/limiter?
Ik heb zo'n apparaat ook thuis, de gate is geen probleem, en ik snap de hoofdlijnen wel, maar wat meer info over wat wat is wel welkom zeg maar.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 07-03-2006 9:50 by jbassist Profiel van jbassist

je bedoelt attack/release/ratio/soft,hardknee e.d?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 07-03-2006 9:57 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Ja dat soort dingen, ik kom er niet uit met het instellen en begrijp die handleiding niet


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen