IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : opname technieken, microfoons e.d. Vorige pagina | Volgende pagina
Lampje
Usericon van Lampje
Posted 19-06-2006 18:41 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 18 juni 2006 14:44 schreef Markam het volgende:
fuck man net m'n oude geluidskaart erin gehangen, maar dan start de pc uberhaupt niet meer op, grosse kutzooi!


Zo'n usb interface kost nog geen 35 euro. Of jat er (net zoals het programma) gewoon eentje...


lampje


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 19-06-2006 18:47 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

quote:
Op 19 juni 2006 18:41 schreef Lampje het volgende:
Of jat er (net zoals het programma) gewoon eentje...




Oh ja en:

Ik ben op zoek naar een goede compressor voor basgitaar van beneden de 250 euro. Het liefst één die in een 19 inch rack past en zowel voor live als in de studio geschikt is . Nieuw of tweedehands maakt me niet uit. Heeft iemand een goede tip voor mij?


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 19-06-2006 18:55 by Lampje Profiel van Lampje

Misschien is een tweedehands Bellari wel een goede optie voor jou. Zoek dan naar degene met een gouden faceplate.


lampje


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 19-06-2006 22:01 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

quote:
Op 19 juni 2006 18:55 schreef Lampje het volgende:
Misschien is een tweedehands Bellari wel een goede optie voor jou. Zoek dan naar degene met een gouden faceplate.


Deze dus
,
bedankt voor de tip .

Iemand trouwens ervaring met de EBS Multicomp? Het is wel geen 19 inch module maar de samples op de site vond ik goed klinken.

[Dit bericht is gewijzigd door Vlkodlak op 19-06-2006 22:08]


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 19-06-2006 22:19 by jbassist Profiel van jbassist

quote:
Op 14 juni 2006 17:33 schreef Lampje het volgende:
Hmmm, dat probleem uit dat artikel had ik ook met mijn vorige mixer, een soundcraft 1600. Met mijn DDA heb ik er niet zo'n last van eigenlijk.

Hoe dan ook, grappig dat je het aanhaalt, mbt een probleempje met de verbouwing van mijn DDA : Ik heb de summingbus vervangen met een neumann summingbuss, zo'n beetje de "Holy Grail" van de summingamps. Alleen.... er zit geen volume regeling op ! Dus, zat ik al te twijfelen of ik dan maar gewoon de mainfader zou laten vervallen. Het was anders sowieso een potmeter geworden en geen fader, maar net zo goed verstel ik het mainvolume nauwelijks of nooit.

Nu ik deze reactie lees, denk ik idd dat ik de mainfader maar beter kan laten vervallen, en de volumetrimpot maar gewoon eenmalig goed moet instellen....

Met betrekking tot het digitale aspect : Ik moet bekennen dat ik soms zelfs de gain regelingen van de individuele tracks nog wel eens bijstel, en dat zelfs dan nog wel eens een outputbuss van Cubase peaked..... Dat komt vaak door bepaalde plugs die geen in- of outputregeling hebben, maar soms ook door mijn soms wat te snelle manier van werken.... Shame on me dus eigenlijk. Ik ga dit maar eens wat beter in de gaten houden hahaha.

Nog even over je mix met betrekking tot de high shelf van de bekkens : Gebruik hier eens de REQ 6 voor ipv de aggressieve Q10. Ik denk dat je met de req 6 al een mooier resultaat voor high shelving, dan met de Q10. In mijn ogen (eehhh, oren) is de Q4-10 serie beter geschikt voor problemsolving dan als standaard eq.
Ik gebruik zelf trouwens altijd de Pultec Pro van de UAD kaart voor bekkens (Smooooothhh !!!)


cool, ik werk alleen ITB op dit moment dus was ook wel benieuwd wat jij er over dacht

Ik ben ook even aan het vergelijken geweest met Volumes met plugs versus Volumes met de faders, en ben tot de conclusie gekomen dat het idd anders klinkt, maar dat het vooral temerken is in het laag, toms, bas en kick komen vaak fijner door als ik de faders op 0 db laat staan en met mijn plugs alles gain.

Same met echt extreem als bekkens enne.. tja... bekkens eigenlijk

bij gitaren e.d is het verschil minimaal en voor het gemak doe ik dit nu vaak ook gerust met de faders als ik in een lui bui ben hehe

En idd, URS en de Ren eq werken beter dan de q10!!

heb je trouwens enkele coole nieuwe mixen die we kunnen horen?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 19-06-2006 23:47 by Lampje Profiel van Lampje

Vlkodlak : Ja die ! Maar misschien is degene waar je het net over had wel beter geschikt voor basgitaar. Die Bellari is een errrrrugg goede studiocompressor voor zeer weinig geld, vandaar dat ik die even noemde. Met pedaalcomps heb ik geen ervaring, dusss...

JB : Ik heb afgelopen weekend dit punt in mijn achterhoofd gehouden, maar helaas heb ik toch wel de faders nodig van een hoop sporen. De meeste plugs die ik gebruik hebben geen volumeregeling, en daarnaast gebruik ik op heel veel kanalen gewoonweg geen plugs ! Maar dat van die drums, daar ga ik verder wel rekening mee houden. op kicks en snare zit eigenlijk altijd wel een plug met volumeregeling, en toms ook nog wel eens. op de bekkens gebruik ik dus een pultec pro, maar die heeft geen volumeregeling, dus houdt dat op bij deze. Ik wil eigenlijk toch ernaar toe gaan om de drums helemaal te summen in de DDA mixer, dusss..

die Summingamp heb ik nog niet werkend trouwens. Jammer, ik ben erg benieuwd naar de vooruitgang !

recente mixen..... Ik ben zelf ook nooit tevreden, er zijn genoeg punten voor verbetering :

Point at Others... geen webding, geloof ik.
Mindscan.... http://www.scanyourmind.com/index2.html
Fluisterwoud.... http://www.fluisterwoud.nl/ , maar da's weer een vreemde eend in de bijt qua sound. Was wel weer ultratof om te doen ! Echt toffe lui ! Ik krijs trouwens in dit nummer op de achtergrond mee, haha.
Ataglance... maar die is nog niet klaar.
Puur.... een akoustisch gezelschap met covers. geen website nog, helaas. Die had ik erg graag laten horen, is erg tof geworden.
verder nog de drums opgenomen van de nieuwe Scrotum demo. de rest is bij Erwin / Toneshed opgenomen. Eigenlijk zouden we alles daar doen, maar ik was helaas niet beschikbaar in het weekend dat we die studio geboekt hadden, dus heb ik het maar een weekje ervoor in mijn eigen studio ingespeeld. Nog geen nummer online, geloof ik.

En afgelopen weekend een promo voor Caedere opgenomen. Dat komt online, maar het is nog niet gemixt, dusss...Het komt nog.

Voor de rest heb ik het tamelijk druk met optredens, en kan ik dus niet zoveel aan het werk met opnemen, helaas. Beiden zijn namelijk meestal in het weekend...




[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 19-06-2006 23:49]


lampje


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 20-06-2006 23:25 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

Die Fluisterwoud track klinkt weer erg lekker smerig

Ik zal eens in de gaten houden of ik zo'n bellari ergens tegenkom, de specificaties staan mij in ieder geval erg aan. Vandaag heb ik ook voor het eerst de kans gehad om mijn sansamp in de oefenruimte te testen en ook daar heerscht dat ding de pannen van het dak. Eerst had ik nog wel eens problemen mijzelf te horen in stukken met vrij drukke gitaar en drums, maar nu was ik overal erg goed te horen. Daarbij is hij ook nog eens perfect in staat om een lekker vies randje aan je sound toe te voegen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 21-06-2006 9:52 by spectre Profiel van spectre

Je moet wel een band hebben om te oefenen natuurlijk *hint* *hint*


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 21-06-2006 10:52 by jbassist Profiel van jbassist

quote:
Op 20 juni 2006 23:25 schreef Vlkodlak het volgende:
Die Fluisterwoud track klinkt weer erg lekker smerig

Ik zal eens in de gaten houden of ik zo'n bellari ergens tegenkom, de specificaties staan mij in ieder geval erg aan. Vandaag heb ik ook voor het eerst de kans gehad om mijn sansamp in de oefenruimte te testen en ook daar heerscht dat ding de pannen van het dak. Eerst had ik nog wel eens problemen mijzelf te horen in stukken met vrij drukke gitaar en drums, maar nu was ik overal erg goed te horen. Daarbij is hij ook nog eens perfect in staat om een lekker vies randje aan je sound toe te voegen.


dat vieze randje werk verslavend trouwens, ik heb er nu ook al allerhande distortions voorhangen


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 21-06-2006 13:10 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

quote:
Op 21 juni 2006 9:52 schreef spectre het volgende:
Je moet wel een band hebben om te oefenen natuurlijk *hint* *hint*


hehe die heb ik momenteel wel, maar stuur maar eens wat van jullie nieuwe materiaal dan zal ik eens kijken of ik het tof vind (en of ik het kan spelen).

@Jbassist: daar was ik al bang voor. Ik heb gister ook al weer een beetje rond zitten neuzen naar gave drive pedalen, maar eerst maar eens sparen voor een nieuwe compressor, audio interface en vakantie

[Dit bericht is gewijzigd door Vlkodlak op 21-06-2006 13:12]


spectre
Usericon van spectre
Posted 21-06-2006 13:21 by spectre Profiel van spectre

mail!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 21-06-2006 14:00 by jbassist Profiel van jbassist

quote:
Op 21 juni 2006 13:10 schreef Vlkodlak het volgende:
@Jbassist: daar was ik al bang voor. Ik heb gister ook al weer een beetje rond zitten neuzen naar gave drive pedalen, maar eerst maar eens sparen voor een nieuwe compressor, audio interface en vakantie


als je je manual van de sans amp hebt gecheckt en sowiso al even met je drive bent wezen kloten kom je er trouwens ook achter dat de drive vrij cool compressed

En een tip die ik trouwens kreeg van jeroen van massive assault was dat je beter eerst een eq pedaal kunt kopen voordat je met pedalen gaat kutten.
Veel git.pedalen voegen namelijk ietwat teveel hoog toe dan nodig op bas waardoor je bas veel minder lijkt, je kunt wat meer creabea met die distortions omgaan als je die eq er dus voor of achterhangt
Ik leen momenteel even 1 en het werkt idd veel beter.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 21-06-2006 14:05 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

quote:
Op 21 juni 2006 14:00 schreef jbassist het volgende:
als je je manual van de sans amp hebt gecheckt en sowiso al even met je drive bent wezen kloten kom je er trouwens ook achter dat de drive vrij cool compressed


Ja dat heb ik gisteren wel gemerkt ja

quote:

En een tip die ik trouwens kreeg van jeroen van massive assault was dat je beter eerst een eq pedaal kunt kopen voordat je met pedalen gaat kutten.
Veel git.pedalen voegen namelijk ietwat teveel hoog toe dan nodig op bas waardoor je bas veel minder lijkt, je kunt wat meer creabea met die distortions omgaan als je die eq er dus voor of achterhangt
Ik leen momenteel even 1 en het werkt idd veel beter.


Ah bedankt voor de tip


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 21-06-2006 14:51 by jbassist Profiel van jbassist



Nieuwe Lamb of god klinkt best laip trouwens: http://www.sacrament2006.com/
vraag me af of ze weer ketels en cymbals apart hebben gedaan.

en ik vind dit momenteel trouwens ook een hoogstandje in mixen: http://www.dysrhythmiaband.com/d.mainpage.htm

wat een band ook


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 23-06-2006 17:29 by Markam Profiel van Markamhttp://www.vervamon.tk

W00T! m'n midi werkt eindelijk! kreeg vanmiddag de tip om em eens in een ander slot te proberen en dat werkte!

alleen een beetje met de instellingen aan het klooien in cubase, want dat doet nog niet helemaal wat ik wil.

Gaat zo ook maar eens reason installeren.



jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 23-06-2006 17:33 by jbassist Profiel van jbassist

Kuch.. Nuendo! kuch....

Maar cool, succes!

ben zelf vanplan deze tekopen: http://www.thomann.de/de/the_tbone_rb500.htm

hij krijgt goede reviews en kost voor zo'n mic er weinig, maar iemand er verder ervaring mee?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 23-06-2006 20:07 by Markam Profiel van Markamhttp://www.vervamon.tk

wat heb ik nog extra aan nuendo?



spectre
Usericon van spectre
Posted 23-06-2006 20:56 by spectre Profiel van spectre

Niet naar luisteren, Reason installeren jij en daarna online cursus volgen bij ome Spectre


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Biertje ?
lurking in the dismal fog
Usericon van Biertje ?
Posted 24-06-2006 13:15 by Biertje ? Profiel van Biertje ?

ik ben sinds een tijdje ook aan de slag met muziek, en wil een nieuwe geluidskaart kopen, hier zit ik aan te denken:

Echo Mia midi, redelijk goed kaartje volgens reviews en best goedkoop. http://www.musicstore.de/nl/global/12_0_G_0_PCM0002797-000/0/0/0/detail/musicstore.html

dit ga ik erop aansluiten:

Boss dr-670 drumcomp
m-audio ekeys 37 keyboard
mic

die eKeys37 is een usb midi keyboard, dus daar heb ik toch geen extra midi in/out voor nodig? moet em nog kopen trouwens.

anders zou ik een extra interface erbij moeten halen, zoals bijv. M-audio Midisport 1x1.
is dat correct?


.


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 24-06-2006 13:23 by Markam Profiel van Markamhttp://www.vervamon.tk

als je alleen met midi wilt gaan werken is de goedkoopste geluidskaart met een midi ingang volgens mij genoeg en mits je niet een tering dure microfoon hebt de mic ingang ook wel, ben je voor een tientje klaar. Of heeft een "dure" geluidskaart ook voor midi een lagere latency?

mocht je een usb midikabel willen, dan ben je helemaal snel klaar, dan heb je alleen die nodig...

btw wat is het groet verschil tussen cubase en nuendo? heb nu beide, maar ziet er heel erg het zelfde uit

[Dit bericht is gewijzigd door Markam op 24-06-2006 13:29]



Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 24-06-2006 13:36 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Een betere kaart heeft een lagere latency (zit nu zelf op 2 ms ofzo..)

VST plugins zijn.. echt.. absoluut.. zonder... enige.. vorm.. van.. twijfel.. DA SHIZZLE.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 24-06-2006 17:29 by Markam Profiel van Markamhttp://www.vervamon.tk

de vst plugins? of sloeg die reply niet op het nuendo/cubase deel? want die plugins zijn toch gewoon universeel?



Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 24-06-2006 18:41 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Dat VST da shizzle is was meer een algemene opmerking.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Bloodline
Usericon van Bloodline
Posted 25-06-2006 23:05 by Bloodline Profiel van Bloodlinehttp://www.facebook.com/mendelian

quote:
Op 9 februari 2004 23:55 schreef Wilf de Nepviking het volgende:
Shure is kut en drie keer niks, maar beproefd en een standaard... Dus gebruikt iedereen het.

Net zoals de Yamaha NS10 in de studio zeg maar. Iedereen heeft hem, ook al is het een kutprodukt. Er is zelfs een discussie welk merk toiletpapier het beste is om voor die afschuwelijke tweeter te hangen...




waarom is een shure zo kut man. vindt het best wel een redelijke mic ! ( de 57 dan ) en sneap had er ook nie veel problemen mee op this godless endeavour.



spectre
Usericon van spectre
Posted 26-06-2006 15:33 by spectre Profiel van spectre

JB, jij had het laatst over de ideale volume afstelling 85-100 dB, moet je daar een metertje voor kopen?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen