IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : opname technieken, microfoons e.d. Vorige pagina | Volgende pagina
jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 25-11-2005 15:04 by jbassist Profiel van jbassist

ik mix ook met officieele software af hoor.. (anders ben je de lul mischien wel eens..) maar ik check wel de piratenversie eerst voordat ik koop

edit

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 29-11-2005 11:28]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 05-12-2005 9:44 by jbassist Profiel van jbassist



"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 05-12-2005 10:16 by spectre Profiel van spectre

ik heb mijn nieuwe speakers, VET


[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 05-12-2005 10:18]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 05-12-2005 10:19 by jbassist Profiel van jbassist

mijn nieuwe:


ook behoorlijk tof


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 05-12-2005 10:21 by spectre Profiel van spectre

ziet er goed uit!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 05-12-2005 16:59 by jbassist Profiel van jbassist

was even kutten me plaatsing.. maargoed.. altijd zo... ga bij mijn volgende opnames die OH techniek gebruiken/proberen in die link boven.
mischien al ervaring mee? veel lui zweren er bij.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 05-12-2005 19:17 by spectre Profiel van spectre

heb je ze op stands staan?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 15-12-2005 20:05 by jbassist Profiel van jbassist

nope, boeken en cd's

http://s55.yousendit.com/d.aspx?id=3E0OEA350OFZ520KT6S744DTIW
premix van een band die ik doe... hoe klinkt het daar?



"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


cynic
Usericon van cynic
Posted 16-12-2005 16:51 by cynic Profiel van cynichttp://www.the-wounded.nl

quote:
Op 15 december 2005 20:05 schreef jbassist het volgende:
nope, boeken en cd's

http://s55.yousendit.com/d.aspx?id=3E0OEA350OFZ520KT6S744DTIW
premix van een band die ik doe... hoe klinkt het daar?




Hier klinkt-ie goed hoor!


spectre
Usericon van spectre
Posted 16-12-2005 17:05 by spectre Profiel van spectre

klinkt erg goed, alles fijn in de mix, drumstel ok, gitaren ook.. de muziek ben ik niet zo kapot van, maar dat is smaak


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 17-12-2005 0:40 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Vond het over het algemeen een prima mix! Alleen vond ik regelmatig de bas en de gitaren te 'los' van elkaar klinken, het klinkt nog niet als 1 geheel..

Misschien die twee secties nog eens samen compressen?


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 17-12-2005 11:43 by jbassist Profiel van jbassist

ik ben er idd nog mee bezig.. ik had nu net een beetje een compleet plaatje (DRUMS/BAS/GIT.) en al was dit "ongeveer" wat ik voor ogen had. ik ben nu nog aan het kutten om wat minder dingetjes er uit te filteren

ohja, de bas valt nu al een beetje meer door de dubieuze nuendo plug in " da tube " er over heem tegooien.. geeft het een lichte distortion

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 17-12-2005 11:44]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 20-12-2005 14:08 by jbassist Profiel van jbassist

man oh man.... wat is mixen toch een fucking moeilijk iets... een gebalanceerde mix waarbij je ook veel gebruikt maakt van de in mijn mening wat lelijkere laagmids (500 met name) is echt zo kanker moeilijk... ook de keuze om bepaalde instrumenten/frequencies tegen elkaar aan telaten wrijven of om ze gescheiden tehouden is zo kanker moeilijk...
een beetje weten wat de band wil en wat je zelf in gedachten hebt is ook zo damn belangerijk, met mixen en maar kijken hoe het komt te klinken schiet je echt niet op (wat ik dus de laatste tijd al even heb gedaan..)

lekkere bron van frustratie

waar ik me de laatste tijde ook over verbaas is de productie van de cd Home van Sevendust... KANKER wat vet... met name licking cream

maar dan hebben we het ook over Toby Wright


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 22-12-2005 14:35 by spectre Profiel van spectre

dat EQ lijstje bevalt me enorm JB, heb je ook dergelijke lijstjes voor masteren?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 22-12-2005 15:48 by jbassist Profiel van jbassist

ja!!

ik vond dit erg handig: http://www.har-bal.com/mastering_process.php

ik hoop dat je waves hebt, en dan nog is het handig... verder: http://www.digido.com/

en tja, verder moet je zelf even luisteren hoe en wat...

wat mij de laatste tijd opvalt is dat je op fullrange "studio" speakers nog wel eens geneigd bent teveel laag mid (metname de 500/400) weg tehalen.. en teveel hoogmid zo rond de 3 t/m 5k in de mix telaten.

wat er dus voor zorgt dat jou mix op normale computer speakertjes ontzettend schel en onprettig wegluisterd ( door die 4/5k die je op de studio speakers niet in weg stonden maar die bij de compuspeakers sowiso gehiped zijn..) en geen body heeft omdat de meeste compuspeakers pas in het laagmid beginnen.

in het begin best een gekut zulks... maargoed.. leert je ook beter instrumenten plaatsen in het frequency spectrum.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 22-12-2005 15:53 by spectre Profiel van spectre

nee geen waves, die gebruiken ilok en dat is kut.. ik heb hier Wave Arts Powersuite

bedankt voor de link, ik zal het eens bekijken


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 24-12-2005 13:05 by judge paul Profiel van judge paulhttp://www.judgementday.nl

en toen had ik ook weer internet....

Mooie en bruikbare linkjes, mannen !

Ik ben inmiddels ook weer af en toe bezig met opnamen. Ik heb een andere mixer in de maak (op basis van een DDA) die stukken beter klinkt dan mijn soundcraft 1600 (die in onderdelen op zolder staat). Er zit nu 1 gemotoriseerde controller in, en er komt nog een tweede bij, zodat ik dan 16 gemotoriseerde faders heb, en 16 rotarypots. tevens komt er nog een VCA automatisering in, zodat ik zowel analoog als digitale automatisering heb. Ik kan er nu al wel mee opnemen en mixen, maar het duurt nog even voordat hij helemaal af is. Als het dan zover is, dan heb ik echt een super up to date tafel, en soort van goedkope SSL AWS 9000.

Even een vraagje : Hebben jullie ervaring met opnamecursussen ?!? (dus niet SAE of dat soort crap, maar betaalbare korte cursusjes)

Ik moet nog een paar dingen uitvogelen, om mijn produkties beter te kunnen krijgen, die ik op dit moment wel noodzakelijk vind.

Onlangs trouwens opgenomen in Stage One in duitsland, met Andy Classen. Wel weer een paar dingetjes opgestoken, maar voornamelijk dingen die ik eigenlijk al wist.


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 24-12-2005 17:07 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Hey, ik zoek een stel goede speakers om te mixen, maar het hoeft niet meteen een fprtuin te kosten zeg maar, iemand tips over soorten speakers? En waar moet ik op letten als ik 2e hands wil kopen? En tips over waar deze dingen aan te schaffen? Woon zelf vlakbij eindhoven


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 24-12-2005 17:09 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 24 december 2005 13:05 schreef judge paul het volgende:
Even een vraagje : Hebben jullie ervaring met opnamecursussen ?!? (dus niet SAE of dat soort crap, maar betaalbare korte cursusjes)

.

Weet niet waar je woont, maar in een zaak hier in Eindhoven geven ze elke maandag avond workshops over mixen en masteren, wanneer ze weer beginnen na kerst weet ik niet, moet je ff kijken op www.emi-online.nl


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


spectre
Usericon van spectre
Posted 24-12-2005 17:17 by spectre Profiel van spectre

wil je actieve speakers of passieve? Voor actieve heb je geen versterker meer nodig maar die zijn iets duurder.

Redelijk goede voor een nette prijs worden deze vaak aangeprezen, dit zijn allemaal actieve speakers.

Alesis
Behringer
Samson

Het is dan wel niet topspul als Mackie, maar het komt toch akelig in de buurt, zeker om mee te beginnen.

Je kunt het bestellen bij een Feedback in de buurt maar je betaalt wat minder als je het dus haalt bij de shop in Duitsland waar de links van zijn... De bezorgkosten zijn nihil.

JB heeft Alesis, volgens mij is hij er vrij content mee!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 24-12-2005 17:23 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Mmhhh... Ik weet niet, ik heb een Behringer Ub18nogwatnogwat om te mixen, en daar kan ik zo speakers aanhangen, omdat er een versterkertje in dat paneel zit.
Of ik heb er gewoon geen klote van begrepen en heeft die verkoper bedoeld met zo speakers er aanhangen dat het actieve moesten zijn...
Maar wil dus eigenlij passieve speakers probeer ik hiermee te zeggen dus.
*Hmm, toch eens minder blowen, normaal typ ik nog geen drie woorden achter elkaar... *


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


spectre
Usericon van spectre
Posted 24-12-2005 17:26 by spectre Profiel van spectre

is het een mixer met een harde schijf erin dan of neem je op in een PC?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 24-12-2005 17:31 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Nee, neem op met een pc, maar ik kan het complete geluid op dat ding regelen en er zit ook een effecgt processor op die ik kan gebruiken, en daar kan ik volgens die verkoper ook rechtstreeks speakers aanhangen, dat ik het geluid uit dat paneel hoor en niet via mn pc hoef te horen. Hoef in cubase ook niks meer af te mixen, alleen maar opnemen

[Dit bericht is gewijzigd door Murdering Monk op 24-12-2005 17:32]


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 25-12-2005 1:06 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Gok dat je een mengpaneel met ingebouwde effectprocessor hebt.. Leuk trouwens, maar 9 vd 10 keer kan het effect alleen over je totale mix , maar dat terzijde
Waarschijnlijk moet je er dus wel een versterker tussen hangen, of, nog beter, actieve speakers!
Waarom is dat beter? Omdat je anders ook nog eens afhankelijk bent van de 'kleuring' van je versterker.. De makers van de passieve monitor kunnen geen rekening houden met wat voor versterker jij erachter hangt. Makers van actieve monitoring WEL aangezien ze zelf ook de versterker produceren en erin bouwen..

Goeie speakers.. Ligt eraan wat je wil! En wat je budget is natuurlijk.. 1 tip: Bespaar niet teveel! Koop liever wat goeds als iets wat goedkoop (en minder goed) is, waardoor je na een poosje toch naar wat beters uit gaat kijken! Monitoring is absoluut de beste investering in je studio OOIT.

Die Behringers ga ik je in ieder geval afraden.. Leuke speakers voor Hi-Fi doeleinden, of om muziek op te maken, maar niet geschikt om op te mixen. Naar mijn mening althans.. Zompig in het laag en ongedefinieerd in zn totaliteit.
Ik ben zelf ook niet enorm te spreken over de Alesis monitoring, maargoed, iemand anders in deze thread juist wel weer dus meningen kunnen verschillen

Ik heb zelf KRK Rokit RP8's (actief).. SUPER!! Heb heel lang rondgekeken en afgewogen wat voor mij de beste zou zijn, maar deze kwamen aan alle kanten als beste uit de test! Superzuivere speakers, niet vermoeiend om naar te luisteren, strak laag en zeer gedefinieerd! Ik wil in ieder geval niet anders meer.. Kosten 299 per stuk


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 25-12-2005 5:11 by jbassist Profiel van jbassist

quote:
Op 24 december 2005 17:17 schreef spectre het volgende:
JB heeft Alesis, volgens mij is hij er vrij content mee!


je moet ze goed plaatsen maar ik krijg de zelfde mixen er mee als op genelecs en ze zijn erg prettig aan het oor. ik heb ze vergeleken met O.a de samson en behringer en deze kwam zeker als beste uit de test.
en nu ik ze op een Emu 1212m heb hangen is het helemaal dikke pret


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen