IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : opname technieken, microfoons e.d. Vorige pagina | Volgende pagina
jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 03-05-2006 13:03 by jbassist Profiel van jbassist



"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 12-05-2006 13:10 by jbassist Profiel van jbassist

En ik raad iedereen de Kjaerhus Golden channelstrip aan


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


newbreed
Usericon van newbreed
Posted 12-05-2006 23:38 by newbreed Profiel van newbreedhttp://www.noudsmeets.com

[quote]Op 18 april 2006 1:48 schreef spectre het volgende:
Werkt er hier iemand met PSP Vintage Warmer? Ik zocht een plug om mijn gitaarsound wat warmer en voller te krijgen en deze plug werkt er zeer goed voor


ja gebruik ik voor al mijn mixen


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 16-05-2006 12:39 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

Heeft iemand hier wel eens opgenomen met een bas Pod XT en weet iemand hoe de kwaliteit van dit apparaat zich verhoudt tot de sansamp bassdriver?



jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 16-05-2006 12:43 by jbassist Profiel van jbassist

ik heb zelf de Sans amp en die heeft net als het verschil tussen echte cabinetten opnemen versus een pod xt, net dat stukje mid wat er voor zorgt dat het makkelijker mixt en minder plat en digitaal klinkt.

maar dan nog vind ik de Bass pod en zelfs Amplitube erg ok om mee tewerken.

Sans amp is alleen zo veel fijner om mee temixen/werken omdat je minder moeite hoeft tedoen voor een coole sound.

oh, en FRNK heeft nog opgenomen met een Bass pod, mischien kan hij je er wat meer over vertellen en wat soundclips sturen mischien.

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 16-05-2006 12:44]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 16-05-2006 12:46 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

heuj! we hebben een poging gedaan, EvilPete's basspod xt, maar dat werd zo snel niet wat. lastig om geschikt geluid te vinden. En er moesten dikkere snaren op zn bas. Dus ik kan er nog niet echt veel over zeggen.


BOG
Usericon van BOG
Posted 16-05-2006 12:47 by BOG Profiel van BOG

Sans amp? dat ken ik niet, enlighten me please!


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 16-05-2006 12:47 by jbassist Profiel van jbassist

Dit is b.v sans amp met een actiefe schecter bass http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=4895190 supervette bass sound

en hier: http://www.tech21nyc.com/sansamp_intro.html

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 16-05-2006 12:48]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 16-05-2006 12:48 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk



BOG
Usericon van BOG
Posted 16-05-2006 12:50 by BOG Profiel van BOG

aha, hardware dus


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 16-05-2006 12:53 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

Ok bedankt voor de info . Ik zoek juist een apparaat om de bas sneller goed en vooral duidelijk in de mix te krijgen, dan mijn huidige methode (bass v-amp en dan een hoop getweak met allerhande vst plugins). Nu dus nog een sansamp zien te vinden voor een redelijke prijs


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 16-05-2006 12:53 by jbassist Profiel van jbassist

230 eurie voor een kleine D.I van mischien 15 bij 10 cm maar ELKE cent waard


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 16-05-2006 12:54 by jbassist Profiel van jbassist

Als je iets metal afmixt zou je de Vintage warmer met de drive voluit ook kunnen proberen, helpt bij mij behoorlijk goed
En BBE sonic maximizer.

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 16-05-2006 12:55]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


BOG
Usericon van BOG
Posted 16-05-2006 12:57 by BOG Profiel van BOG

Ik gebruik nu idd de Vintage warmer, maar het resultaat is nog niet goed


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 16-05-2006 12:59 by jbassist Profiel van jbassist

Het klinkt opzichzelf vaak ook niet erg prettig idd, maar al die drive valt wel weg binnen de mix en vaak klinkt mijn bass gewoon clean met een 'randje' dankzij die drive en multiband compressie van de PSP (edit: in de mix dan..)

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 16-05-2006 13:00]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


BOG
Usericon van BOG
Posted 16-05-2006 13:00 by BOG Profiel van BOG

pardon, ik had het over de gitaren niet de bas


spectre
Usericon van spectre
Posted 22-05-2006 10:46 by spectre Profiel van spectre

Is het mogelijk om een signaal van een gitaar door 2 verschillende set-ups te gooien en die gelijktijdig op te nemen? Dat zou dan moeten gebeuren met een soort van signaal splitser denk ik. Wordt dit vaker gedaan?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 22-05-2006 10:51 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

quote:
Op 22 mei 2006 10:46 schreef spectre het volgende:
Is het mogelijk om een signaal van een gitaar door 2 verschillende set-ups te gooien en die gelijktijdig op te nemen? Dat zou dan moeten gebeuren met een soort van signaal splitser denk ik. Wordt dit vaker gedaan?


Ik heb hier wel eens over gelezen op het Andy Sneap forum, maar daar werd het volgens mij door de meeste mensen afgeraden omdat je snel last krijgt van 'phasing issues'. Je kan toch sowieso het signaal om de beurt door één van de twee setups gooien en dan individueel opnemen? Als je het cabinet toch van dichtbij mic'ed, maakt dat volgens mij nauwelijks tot niet uit, of gebruik je ook één of meerdere room mic(s)?


spectre
Usericon van spectre
Posted 22-05-2006 10:54 by spectre Profiel van spectre

Ik gebruik geen cabinetten op dit moment, maar het komt op hetzelfde neer. Ik wil hetzelfde signaal door 2 verschillende bakkies donderen die dus beide een ander geluid hebben, de reden is een luie gitarist Dat van dat phasen wist ik natuurlijk al, maar is dat nou ook aan de orde met 2 totaal verschillende geluiden?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 22-05-2006 11:09 by jbassist Profiel van jbassist

Je zou beter kunnen re ampen denk ik.
dus met D.i opnemen en later terug sturen als een hoge impedantie instrument signaal naar de amp en dan je geluid percectioneren


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 22-05-2006 11:10 by jbassist Profiel van jbassist

http://www.radialeng.com/di-xamp.htm

http://www.littlelabs.com/redeye.html

oh, en weer terug?

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 22-05-2006 11:11]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 22-05-2006 11:14 by spectre Profiel van spectre

En waarom is dat beter?

en ja, blijkbaar mocht ik weer


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 22-05-2006 11:16 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

quote:
Op 22 mei 2006 11:09 schreef jbassist het volgende:
Je zou beter kunnen re ampen denk ik.
dus met D.i opnemen en later terug sturen als een hoge impedantie instrument signaal naar de amp en dan je geluid percectioneren


Daar doelde ik hierboven ook op (al was dat volgens mij niet helemaal duidelijk). Als je gewoon de D.I. opneemt kan je daarna het signaal apart door beide setups opnemen en kan je het eventueel ook nog later aanpassen mocht je toch niet helemaal tevreden zijn met de originele setup. Erg handig kortom


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 22-05-2006 13:01 by jbassist Profiel van jbassist

De enige twijfel die ik bij re ampen een beetje heb is dat je de manier waarop de gitarist speelt in combi met de amp een beetje word vergeten.

Hoe hard je Palmmute en hoe wordt wel bepaald door o.a het laag van de amp e.d


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 22-05-2006 13:09 by Lampje Profiel van Lampje

Interessante issue.

Dat van de combi gitarist/amp voorkom je grotendeels als je vanuit de DI doorlust naar een gitaarversterker. De feedback die je dan krijgt neem je mee in de opname (ik bedoel de feedback van de speaker naar het element, en dus de sustain die daar uit voortkomt).

Toevallig ben ik ook nog aan het uitdokteren hoe ik dit het beste kan doen ivm een opname die ik wil gaan mixen. Het gitaargeluid is bij iemand anders opgenomen en vind ik tamelijk dun. Maar het is dus al met een versterkertje en microfoon opgenomen, dus mijn toepassing zal ietsjes anders zijn. Ik heb momenteel mijn Crate amp weer van zolder gehaald (donatie van SnaacK) om eens te gaan proberen en experimenteren. Ik vind deze crate trouwens beter geschikt voor DM dan mijn Marshall.

Ik benieuwd of jullie verder nog suggesties hebben zonder dat er weer extra geïnvesteerd moet worden, hahahaha.

Wel gaaf, die bakkies voor re-amping. Als het goed werkt is het die prijs wel waard.

Spectre, welkom terug !


lampje


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen