IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : opname technieken, microfoons e.d. Vorige pagina | Volgende pagina
spectre
Usericon van spectre
Posted 14-06-2006 11:42 by spectre Profiel van spectre

C4 is heel goed te gebruiken voor in je mix, gitaren etc. LinMB is echt een tool voor masteren en is ook wat zwaarder. Er zitten gewoon wat meer snufjs toegespits op het masteren. Maar ik denk dat een C4 ook erg geschikt is voor masteren hoor.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 14-06-2006 11:43 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

Ok, nou cool om te weten iig. thanx


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 14-06-2006 15:11 by jbassist Profiel van jbassist

De DQ1 van Sonalksis is ook erg ok , ik en acle zijn er nu beide mee aan het omkutten en vooral op bas en in sommige gevallen de master is het een erg chille multiband, totnu toe vind ik hem al subtieler als c4

http://www.sonalksis.com/


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 14-06-2006 15:12 by jbassist Profiel van jbassist

En ook de URS EQ plug in bundle is tegek.

www.URSplugins.com


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 14-06-2006 15:24 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 14 juni 2006 11:24 schreef spectre het volgende:
Nog een tip voor JB: Je kan nu ratio kopen bij Audionews... mocht je ratio probleem nog steeds bestaan


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 14-06-2006 15:26 by jbassist Profiel van jbassist

ik zit gelukkig alweer op 1.0

En ik zou geen ratio gaan kopen, dat gaat me wat tever eigenlijk.

Dan koop ik liever echt de plug in


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 14-06-2006 15:32 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

quote:
Op 14 juni 2006 15:12 schreef jbassist het volgende:
En ook de URS EQ plug in bundle is tegek.

www.URSplugins.com


lekker goedkoop ook


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 14-06-2006 15:38 by jbassist Profiel van jbassist



"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 14-06-2006 15:39 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 14 juni 2006 15:26 schreef jbassist het volgende:
ik zit gelukkig alweer op 1.0

En ik zou geen ratio gaan kopen, dat gaat me wat tever eigenlijk.

Dan koop ik liever echt de plug in
Nouja goed, voor 5 dollar ben je weer de man.. mocht het je niet lukken,


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 14-06-2006 15:40 by jbassist Profiel van jbassist

dat is idd waar


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 14-06-2006 17:33 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 12 juni 2006 16:16 schreef jbassist het volgende:
en dit is een vraag/discussie punt die ik op het sneap forum heb gezet, mischien weten lui hier er ook wat op tezeggen!

I read roger nichols article in the newJune 2006 SOS (page 34/35) were he says....................

if all your individual tracks are up around 0 Db, and you have to pull down your master buss, your running the risk of overloading your summing amps.

pulling down individual tracks by about 6 db so that the masterbuss fader can stay at 0 db.

Thuss keeping the audio quality as high possible while remaining within the limits of the console.

he basicly says this transponds into digital aswell, allthough alot of mixers seem to ignore this fact because they think this doesn't aply to digital. (and why people grab for analoge mixing busses, were they DO have to apply this rule)

And i have ignored this myself alot aswell, most of the time i run my tracks pretty hot individualy and just put a l2 on the masterbuss to keep the peaks over 0 db down.

How do you guys go about this? and think about this article?




And i heard other guys having theory's about keeping the individual faders at 0 db (keeping processing low), gainstaging with the plugs and just keeping levels as high a possible!!


Anyway: This leads me to think i can combine both ways by:

1:Keeping individual faders at 0 db, doing volume with my plug ins.
2: keeping the levels on the individual tracks low so i can keep my masterbuss at 0db.



Hmmm, dat probleem uit dat artikel had ik ook met mijn vorige mixer, een soundcraft 1600. Met mijn DDA heb ik er niet zo'n last van eigenlijk.

Hoe dan ook, grappig dat je het aanhaalt, mbt een probleempje met de verbouwing van mijn DDA : Ik heb de summingbus vervangen met een neumann summingbuss, zo'n beetje de "Holy Grail" van de summingamps. Alleen.... er zit geen volume regeling op ! Dus, zat ik al te twijfelen of ik dan maar gewoon de mainfader zou laten vervallen. Het was anders sowieso een potmeter geworden en geen fader, maar net zo goed verstel ik het mainvolume nauwelijks of nooit.

Nu ik deze reactie lees, denk ik idd dat ik de mainfader maar beter kan laten vervallen, en de volumetrimpot maar gewoon eenmalig goed moet instellen....

Met betrekking tot het digitale aspect : Ik moet bekennen dat ik soms zelfs de gain regelingen van de individuele tracks nog wel eens bijstel, en dat zelfs dan nog wel eens een outputbuss van Cubase peaked..... Dat komt vaak door bepaalde plugs die geen in- of outputregeling hebben, maar soms ook door mijn soms wat te snelle manier van werken.... Shame on me dus eigenlijk. Ik ga dit maar eens wat beter in de gaten houden hahaha.

Nog even over je mix met betrekking tot de high shelf van de bekkens : Gebruik hier eens de REQ 6 voor ipv de aggressieve Q10. Ik denk dat je met de req 6 al een mooier resultaat voor high shelving, dan met de Q10. In mijn ogen (eehhh, oren) is de Q4-10 serie beter geschikt voor problemsolving dan als standaard eq.
Ik gebruik zelf trouwens altijd de Pultec Pro van de UAD kaart voor bekkens (Smooooothhh !!!)


lampje


spectre
Usericon van spectre
Posted 14-06-2006 17:52 by spectre Profiel van spectre

Ik hou wel van een agressieve bekkensound eigenlijk


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 15-06-2006 12:37 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

Zie dit interessant zijn dan :
http://www.ultimatemetal.com/forum/showthread.php?t=237712

Je eigen cab emuleren etc. mbv impulses.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 16-06-2006 3:04 by Lampje Profiel van Lampje

toffe link! Daar moet ik ook maar eens mee gaan experimenteren.


lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 16-06-2006 3:11 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 14 juni 2006 17:52 schreef spectre het volgende:
Ik hou wel van een agressieve bekkensound eigenlijk


hmmm, dat kan natuurlijk ook... Ik noemde alleen even een punt wat ikzelf anders had laten klinken.

Maar voor de rest vind ik het geluid erg goed.


lampje


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 16-06-2006 23:21 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

Vandaag dan eindelijk een Sansamp Bass driver gekocht. Een hoop geld voor zo'n klein kastje, maar zeker de moeite waard. JB en anderen hadden niks teveel gezegd, wat een heerschapparaat. Gelijk een dik geluid en heeeeeel veel minder ruis dan uit mijn Bass V-amp kwam. Morgen weer verder spelen


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 17-06-2006 19:02 by Markam Profiel van Markamhttp://www.vervamon.tk

effe een vraagje, Ik heb een werkende versie van Cubase SX3 weten te downloaden en wil weer wat gaan klooien met m'n keyboard en synth. Nu wilde ik dat deze keer via midi gaan doen. ik heb nog een ouwe midi kabel liggen, maar die gebruikt de gameport van een geluidskaart als ingang voor de pc. Mijn huidige pc heeft echter niet meer zo'n port. Wel heb ik hier nog een losse Creative Soundblaster PCI128 liggen die dit wel ondersteund. Kan ik deze gewoon in m'n pc hangen om midi te gebruiken en nog belangrijker, kan cubase met die midi ingang overweg?!



spectre
Usericon van spectre
Posted 17-06-2006 19:12 by spectre Profiel van spectre

Je weet dat Midi niet het geluid van je keyboard/synth weergeeft in Cubase?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 17-06-2006 19:33 by Markam Profiel van Markamhttp://www.vervamon.tk

shit ja dat is ook zo. Hmmm, wel weer bij terug sturen toch? dan zou ik via de analoge line in het weer terug kunnen koppelen naar m'n pc en alles weer recorden met cubase, als dat laatste kan tenminste.

kan ik dan toch maar gewoon weer het beste analoog opnemen? 't gaat erom dat ik in een stuk van een paar minuten het zelfde deuntje nog wel eens fouten wil maken, die kan ik dan even wat makkelijker rechttrekken met midi.

Heb eerst altijd adobe audition gebruikt, maar omdaarmee samples te copieren en achter elkaar te zetten, werkt niet echt lekker. Volgens mij kan dat veel beter met cubase right?



spectre
Usericon van spectre
Posted 17-06-2006 19:38 by spectre Profiel van spectre

Ik zou analoog gaan opnemen, met een klik een paar keer dat stukje spelen, en daarna de beste eruit pikken en die gaan loopen.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 17-06-2006 19:47 by Markam Profiel van Markamhttp://www.vervamon.tk

dat probeerde ik dus ook al met adobe, maar dat werkte voor geen meter..

misschien dat het beter gaat met cubase. gisteren wat nummertjes opgenomen met m'n nieuwe band en dat deed die gast wel heel makkelijk met cubase

[Dit bericht is gewijzigd door Markam op 17-06-2006 19:48]



Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 17-06-2006 23:35 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

Je kan gewoon eerst de midi in cubase in een miditrack opnemen, dan eventuele foutjes wegwerken en dan de midi weer naar je synth terugsturen en via je audio uit op je synth in je line in van je computer opnemen. Op deze manier kan je ook nog achteraf je synthesizer geluiden veranderen of zelfs tempo veranderingen toepassen, zonder dat je alles op nieuw hoeft in te spelen (je hebt namelijk nog steeds de partij compleet in midi die je dan gewoon opnieuw naar je synth kan sturen). Daarbij kan je de overgangen in de midi file gemakkelijk perfect op elkaar laten aansluiten zonder dat je eventueel crossfades moet gaan maken in je audio.

Voor het opnemen van de midi kan je overigens zonder problemen zo'n oude midi kabel naar je gameport gebruiken. Cubase kan hier midi van ontvangen en naar toe sturen. Tegenwoordig heb je echter ook usb midi interfaces, dat is misschien handiger dan een oude geluidskaart terug in je computer zetten.

[Dit bericht is gewijzigd door Vlkodlak op 17-06-2006 23:40]


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 18-06-2006 11:35 by Markam Profiel van Markamhttp://www.vervamon.tk

ja op die manier had ik het idd ook al bedacht, maar mooi dat dat kan iig.

ik heb ook al zitten kijken naar zo'n usb interface. Nadeel is dat ik dan ook weer een nieuwe midikabel moet kopen, want hij heeft alleen zo'n gameport plug. Ik ga een even kijken hoe het lukt als ik mijn onboard geluidskaart uitschakel.

Heb ik trouwens nog een opmerking. Als ik in systeem beheer kijk zie ik daar ook een gamecontroller poort en midi device staan op pci bus. Betekend dat dat ik gewoon een aansluiting heb, maar deze niet voorzien is van een connector op m'n moederbord? zou ik dan zelf van een oude geluidskaart een gamepoort kunnen fabriceren en die uit m'n comp kunnen laten komen?



Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 18-06-2006 14:44 by Markam Profiel van Markamhttp://www.vervamon.tk

fuck man net m'n oude geluidskaart erin gehangen, maar dan start de pc uberhaupt niet meer op, grosse kutzooi!



Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 18-06-2006 15:19 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Kijk anders op Synthforum, daar worden in het marktplaats gedeelte heel regelmatig 2dehands midi-interfaces aangeboden! Samen met nog veeeeeeel meer synthesizer-gerelateerde gear natuurlijk..

Moet er zelf ook maar eens 1tje bij gaan kopen.., Alles via de Thru daisy-chainen vertrouw ik nooit zo!

Gebruik voor mijn opnames enzo trouwens Logic Audio Platinum 5.3, werkt als een speer! Zijn al tig nieuwere versies van Logic (al zijn ze vanaf 6 mac-only geworden), maar deze werkt bij mij het stabielst en het makkelijkst! Kan supermakkelijk mijn synths aansturen, VSTi's aansturen, plugins draaien, audio importeren, noem maar op..


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen