IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : opname technieken, microfoons e.d. Vorige pagina | Volgende pagina
Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 25-07-2006 14:33 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

quote:
Op 25 juli 2006 14:28 schreef spectre het volgende:
Je zoekt een interface en de toneport voldoet aan al je eisen. Het is meer dan een gitaarmodeller


Ja dat weet ik maar het lijkt me toch dat je voor die prijs een betere interface moet kunnen krijgen, omdat ik de gitaarmodelling dingen niet hoef
.. en daarbij het laatste punt vorige reactie


spectre
Usericon van spectre
Posted 25-07-2006 14:36 by spectre Profiel van spectre

Hij is maar 125, en dan heb je meteen preamps voor zang er bij

Hij belast erg weinig zelfs.

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 25-07-2006 14:37]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 25-07-2006 14:49 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

Is inderdaad wel ongelooflijk goedkoop als je kijkt wat je er voor krijgt, maar toch wil eerst nog eens kijken naar andere alternatieven. Zeker omdat ik het geen bezwaar vind wat meer uit te geven.


spectre
Usericon van spectre
Posted 25-07-2006 14:50 by spectre Profiel van spectre



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 25-07-2006 16:12 by jbassist Profiel van jbassist

quote:
Op 25 juli 2006 14:49 schreef Vlkodlak het volgende:
Is inderdaad wel ongelooflijk goedkoop als je kijkt wat je er voor krijgt, maar toch wil eerst nog eens kijken naar andere alternatieven. Zeker omdat ik het geen bezwaar vind wat meer uit te geven.


Studio lobbes heeft erg goedkoop een stel SPL goldmikes staan en meerdere interfaces.
Nieuw tegen sterk gereduceert tarief


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 01-08-2006 0:01 by Lampje Profiel van Lampje

Aaaarrgghhh, ik wil die Focusrite Liquidmix ! Ik ga mijn mixer maar alvast aanpassen om dat ding erin kwijt te kunnen ! Daarna nog even wachten totdat hij er is voor de pc (en sparen natuurlijk !)

oja, nog gekocht :
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ih=009&item=190011489566&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWN%3AIT&rd=1

Wel veel geld voor een "metertje", maar ja, nieuw zijn ze nog veeeel duurder !

Uiteraard komt deze in mijn mengtafel (er is al rekening mee gehouden). Boven de SMPTE dislay, ook weer een verhaal apart. Er zijn namelijk geen MTC>SMPTE converters. Alleen maar andersom (ook duur zat trouwens). Toevallig had ik vanmiddag bij een vriend van mij een kraak van Cubase SX geïnstalleerd, en ik liep een beetje door de plugins heen, en wat zie ik : Een smpte generator ! Gewoon als plug in, staandaard in cubase ! Verrek, dat is me gewoon nog nooit opgevallen. Losse SMPTE generators werken normaal gesproken niet binnen cubase (of andere progs), maar deze gewoon wel. En dat had ik dus waarschijnlijk al die tijd al in de computer zitten !

Sjonge ! Wel vet, nu heb ik dus een gewone tijdsaanduiding in mijn mixer, en hoef ik dus niet te zoeken op het scherm, haha. En natuurlijk blingbling, die lampjes in de mixer.


lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 02-08-2006 12:25 by Lampje Profiel van Lampje

Yeah, een SSL 5000 stereo eq gekocht, incl voeding. Nu kan ik mijn SSL aktieve inbouwspeakers tenminste ook gebruiken Ik wacht ook nog even een veiling van een SSL stereo line amp af (met sweepable lo en hipass filters), en dan ben ik helemaal blut.

Oh, ook wel grappig (en zeeer fijn) Ik heb mijn fasemeter van Neumann voor 165 euro verkocht, dus uiteindelijk hoef ik niet eens zoveel te betalen voor die NTP meter van de post hierboven. Yeah !


lampje


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 02-08-2006 12:37 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Hoe meer ik hier lees, hoe meer ik wenste dat ik iets wist van effecten en opname technieken.. is er niet een goede site waar een leek zich in kan lezen op van alles en nog wat ?

[Dit bericht is gewijzigd door Illusione op 02-08-2006 12:37]


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


spectre
Usericon van spectre
Posted 02-08-2006 12:38 by spectre Profiel van spectre



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 02-08-2006 12:39 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Heeeyy stoer. Thanks man!


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 04-08-2006 19:44 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 2 augustus 2006 12:25 schreef Lampje het volgende:
... Ik wacht ook nog even een veiling van een SSL stereo line amp af (met sweepable lo en hipass filters), en dan ben ik helemaal blut.



en ook dat is gelukt. Het hele handeltje SSL spul zet ik waarschijnlijk in mijn mengtafel.

Nu nog leren geluidsengineeren.


lampje


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 04-08-2006 19:49 by jbassist Profiel van jbassist

quote:
Op 4 augustus 2006 19:44 schreef Lampje het volgende:
Nu nog leren geluidsengineeren.


dit heb ik ook na elke aankoop

Ik kan niet veel vinden over die SSL EQ trouwens, maar ik vertrouw er maar op dat het behoorlijk is!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 05-08-2006 0:04 by Lampje Profiel van Lampje

De EQ :
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ih=004&item=140013614336&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWN%3AIT&rd=1

De line amp :
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ih=004&item=140013067297&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWN%3AIT&rd=1

En ik heb dan ook nog 2 SL502 actieve inbouwspeakers. Die heb ik al een half jaar, alleen zonder voeding doen ze niet zoveel, hahaha.

Ik heb trouwens ook nog een tweede 19" TFT gekocht. Niet echt nodig, maar wel prettig. Ze zijn samen trouwens net zo breed als mijn mengtafel, hahaha. Ik heb de faders van mijn mengtafel verkocht, zodoende kan ik die TFT al aardig financieren.

[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 05-08-2006 0:05]


lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 05-08-2006 0:08 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 4 augustus 2006 19:49 schreef jbassist het volgende:
dit heb ik ook na elke aankoop




Haha, maar ik maak geen grapje : Ik blijf maar tegen dingen aanlopen. Gelukkig zit het afgelopen jaar de vooruitgang er wel met een sneltreinvaart in...

[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 05-08-2006 0:38]


lampje


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 06-08-2006 17:33 by jbassist Profiel van jbassist

Yup, same here..

zo heb ik me ook tijden zitten verbasen hoe de grotere livemixers de kick en bass beiden zo vet kunnen neerzetten zonder dat het elkaar in de weg zit.
Ik DENK, dat ik er uit ben.. want sinds ik een lowcut vanaf 100 hz doe en de bas rond de 100/160 opdik (ruimte latend rond de 150 voor de gitaarchunk) is alles ineens veel opener!!
Verbasingwekkend hoe erg een instrument echt specifiek zijn plekje in het spectrum moet hebben, en ook grappig als je ziet heo alles precies past.. alsof het vantevoren zo bepaald is!
Want de toon van de bas (700/800/900 hz) is weer net het gebied wat je bij de gitaren vaak iets affiltert (cheap achtige toon).

Zo komt er langzamerhand steeds een beter beeld van hoe audio in elkaar kan/moet zitten maar het is ook wel weer slecht dat ik niet eens op de meeste van mijn favo platen kon horen dat de bewuste instrumenten daar in het spectrum zaten en ik dus nog niet eens goed mijn 60 hz en 160 hz ken

en weer zoiets is het downtunen van een kickdrum.. nu ik ze lager stem vallen ze veel beter in de mix e.d en nu ik mijn kicks op vorige projecten ook vergelijk met die op mijn favo platen merk ik ook op dat de mijne klinken als een omhoog gestemde skippybal! zo duf dat gewoon niet eerder is opgevallen.

maargoed... het blijft een frustratie denk ik


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 07-08-2006 1:08 by spectre Profiel van spectre

Weet iemand hoeveel minuten muziek er tegenwoordig op een cd geperst kunnen worden? [ik bedoel dus geen brandcd's]

edit: Gevonden.. 80 minuten! Gaat net passen

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 07-08-2006 1:59]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Argh
Usericon van Argh
Posted 07-08-2006 4:04 by Argh Profiel van Argh

pfoeh, de volle 80 voor jullie album? denk niet dat er veel mensen zijn die dat trekken


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


spectre
Usericon van spectre
Posted 07-08-2006 10:34 by spectre Profiel van spectre

Maakt me geen zak uit
Er staat trouwens niet alleen maar metal op


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 07-08-2006 15:20 by jbassist Profiel van jbassist

Ik denk idd nog steeds 80 minuten hoor.

check dit trouwens:
ITB versus OTB summing (summingbox is in dit geval een Audient Sumo)

http://www.megaupload.com/?d=ARQ7JC6N

het verschil is maar klein opzich maar het is wel net dat kleine beetje dat de OTB versie veeeeeeel cooler doet klinken imo!
Ik wil een Audient sumo!!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 07-08-2006 19:58 by Lampje Profiel van Lampje

Die audient Sumo schijnt niet zo super te zijn in vergelijking met de prijs. Neve heeft recentelijk ook een summingbox op de markt gebracht. Die zou wel eens erg vet kunnen zijn. Verder kopen een hoop mensen een Neumann V475 om er heel simpel een summingbox van te maken. Dat kost aan materiaal zo'n 200 euro, en die kan in vergelijkingen de moderne summingboxen compleet wegvagen. Ik weet niet precies wat zo'n sumo kost, maar het is een aardige smak geld.


oh, over summing gesproken :
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ih=004&item=140014764666&rd=1&sspagename=STRK%3AMEBI%3AIT&rd=1

Nu nog een ssl busscompressor, en dan heb ik de hele mainbus van SSL modulen.

En..... Vandaag begonnen aan een audiotechniekopleiding ! Tijd om aan de slag te gaan !

Nog als laatste : Spectre, vraag even na bij de perserijen, ik heb een keer vernomen dat als je over de 79 minuten heen gaat, dat dat ten koste gaat van de kwaliteit van het geluid. Misschien is dat bullshit, maar ikzelf zou het iig wel even navragen.

[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 07-08-2006 19:59]


lampje


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 07-08-2006 21:46 by Snaack Profiel van Snaack

Heej, cool Paul! Aan wat voor opleiding ben je precies begonnen?


spectre
Usericon van spectre
Posted 07-08-2006 22:39 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 7 augustus 2006 19:58 schreef Lampje het volgende:
Nog als laatste : Spectre, vraag even na bij de perserijen, ik heb een keer vernomen dat als je over de 79 minuten heen gaat, dat dat ten koste gaat van de kwaliteit van het geluid. Misschien is dat bullshit, maar ikzelf zou het iig wel even navragen.


Hmm, eens kijken of ik het er dan net op ga krijgen, er kan nog hier en daar wat geknipt worden


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 08-08-2006 0:59 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 6 augustus 2006 17:33 schreef jbassist het volgende:

Verbazingwekkend hoe erg een instrument echt specifiek zijn plekje in het spectrum moet hebben, en ook grappig als je ziet hoe alles precies past.. alsof het vantevoren zo bepaald is!



Bij klassieke muziek geld dat frequentiebedeling heel strikt, en is daarom ook zo sterk/krachtig. Het is alleen daarom al een kunst om een goed klassiek stuk te schrijven. Ravel is hier een goed voorbeeld van.

quote:

Zo komt er langzamerhand steeds een beter beeld van hoe audio in elkaar kan/moet zitten maar het is ook wel weer slecht dat ik niet eens op de meeste van mijn favo platen kon horen dat de bewuste instrumenten daar in het spectrum zaten en ik dus nog niet eens goed mijn 60 hz en 160 hz ken


Ja, frequenties kunnen benoemen is erg lastig. Ik haal bij een mix af en toe een lijstje erbij met frequenties waar ik voorzichtig mee moet zijn.

quote:

en weer zoiets is het downtunen van een kickdrum.. nu ik ze lager stem vallen ze veel beter in de mix e.d en nu ik mijn kicks op vorige projecten ook vergelijk met die op mijn favo platen merk ik ook op dat de mijne klinken als een omhoog gestemde skippybal! zo duf dat me dat gewoon niet eerder is opgevallen.



Dan moet een drummer dat wel goed vinden ! De meeste drummers spelen het liefst met een strakgespannen bassdrumvel. Voor de klank niet echt lekker.

Over dingen die je later opvallen : Dat heb ik maar al te vaak, hahaha. Maar zoals ik al zei : Ik kan nu niet meer zeggen dat het aan mijn spullen ligt : Ik moet nu maar eens echt leren geluidsengineeren, hahaha.

Ik moet ook maar eens ervoor gaan zorgen dat ik een bepaalde soundtrademark heb. Gewoon wat ik zelf gaaf vind, ipv dat ik ga draaien naar wat een band wil (met alle gevolgen van dien).

[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 08-08-2006 1:00]


lampje


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 09-08-2006 18:16 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

Hier, een donderse lijst VST Amp Sims :
http://www.kvraudio.com/forum/viewtopic.php?t=94800


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 09-08-2006 19:14 by jbassist Profiel van jbassist

Niet meer nodig want de URS compressors en WAVES SSL4000 plug ins staan nu op torrent sites


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen