IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : opname technieken, microfoons e.d. Vorige pagina | Volgende pagina
jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 15-03-2006 10:12 by jbassist Profiel van jbassist

quote:
Op 15 maart 2006 10:05 schreef Murdering Monk het volgende:
weet niet, zit nog een beetje te twijfelen wat het beste is...
Ik kan m inderdaad rechtstreeks opnemen mic>effect>preamp maar dat lijkt mij niet echt ideaal...
Ik wou m liever achter mn mengtafel hangen, dat ik het signaal eerst opneem, en dan dat effect eroverheen zet, weet alleen niet zeker of dit mogelijk is...


ik zou hem sowiso maar NA de preamp hangen je zult toch eerst een knap signaal moeten hebben om door de effectenunit testuren en als je eerst het effect voor de mic heb haal je ook de ruis van het apparaat omhoog. S/N ratio enzo

en je zou sowiso ook beter niet tijdens het opnemen een effect kunnen toevoegen, dat kun je beter tijdens het afmixen doen.. metname voor vocals telt dit!


en als jij je signaal door goede DA-AD converters door je effecten apparaat kunt sturen kun je het toch naderhand toepassen?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 15-03-2006 10:16 by jbassist Profiel van jbassist

quote:
Op 15 maart 2006 10:07 schreef Murdering Monk het volgende:
edit: volgens mij heb ik no zo'n ding liggen, je mag m zo van me hebben, moet alleen ff een keer schoongemaakt worden vasn binnen, dwz, stof druit


oohhhh beter moet ik je even verzendkosten stur'n enzo!!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 15-03-2006 10:19 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 15 maart 2006 10:12 schreef jbassist het volgende:
ik zou hem sowiso maar NA de preamp hangen je zult toch eerst een knap signaal moeten hebben om door de effectenunit testuren en als je eerst het effect voor de mic heb haal je ook de ruis van het apparaat omhoog. S/N ratio enzo

en je zou sowiso ook beter niet tijdens het opnemen een effect kunnen toevoegen, dat kun je beter tijdens het afmixen doen.. metname voor vocals telt dit!


en als jij je signaal door goede DA-AD converters door je effecten apparaat kunt sturen kun je het toch naderhand toepassen?

ehhh... volgens mij ben je me weer aant kwijraken...
Mijn oorspronkelijke idee was eigenlijk ook om het effect nadat de zang is opgenomen toe te voegen, maar hoe werkt dit dan?

Ik snap dat de mic in de preamp gaat en dan opgenomen wordt.
Ik snap dat ik zo'n effect unit aan mn aux send/return bussen op de mengtafel moet hangen...
Waar komen die Da/AD converters vandaan? En wat doen die dingen?? En hoe moet ik dat effect later eroverheen zetten dan??

edithoer: ik zalm straks tussen de middag ff thuis kijken of het dezelfde is die je bedoelt, dan laat ik wel ff weten en gooi ikm dat ding wel op de post, als de verzendkosten boven 2,50 uitkomen laat ik wel wat horen, maar tot 2,50 verstuur ik gratis


[Dit bericht is gewijzigd door Murdering Monk op 15-03-2006 10:20]


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 15-03-2006 10:32 by jbassist Profiel van jbassist

quote:
Op 15 maart 2006 10:19 schreef Murdering Monk het volgende:
Waar komen die Da/AD converters vandaan? En wat doen die dingen?? En hoe moet ik dat effect later eroverheen zetten dan??

edithoer: ik zalm straks tussen de middag ff thuis kijken of het dezelfde is die je bedoelt, dan laat ik wel ff weten en gooi ikm dat ding wel op de post, als de verzendkosten boven 2,50 uitkomen laat ik wel wat horen, maar tot 2,50 verstuur ik gratis



hehehe... sorry, het is voor mij ook vroeg en ik heb nog geen koffie gehad

AD= Analoog naar digitaal omzetter > signaal In dus.

DA= Digitaal naar Analoog omzetter> signaal Uit dus.

als je 2 in/outs (stereo dus, want je wil er een reverb overheen doen neem ik aan?) hebt kun je je signaal/zangpartij naar buiten en je apparaat insturen (DA) en dan het signaal met effect weer terug laten komen op je Ins (AD).



oh en als je een goede analoge reverb zoekt dan zul je met iets Lexicon vaak nooit verkeerd gaan.

Edit: HELD! Dat zou natuurlijk tegek zijn!

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 15-03-2006 10:33]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 15-03-2006 10:43 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 15 maart 2006 10:32 schreef jbassist het volgende:
hehehe... sorry, het is voor mij ook vroeg en ik heb nog geen koffie gehad

AD= Analoog naar digitaal omzetter > signaal In dus.

DA= Digitaal naar Analoog omzetter> signaal Uit dus.

als je 2 in/outs (stereo dus, want je wil er een reverb overheen doen neem ik aan?) hebt kun je je signaal/zangpartij naar buiten en je apparaat insturen (DA) en dan het signaal met effect weer terug laten komen op je Ins (AD).



oh en als je een goede analoge reverb zoekt dan zul je met iets Lexicon vaak nooit verkeerd gaan.

Edit: HELD! Dat zou natuurlijk tegek zijn!

Ok, wonder boven wonder is dit gedeelte nog helemaal duidelijk, zit alleen met een vraag over die da/ad converter...
Ik heb op mijn mengtafel 2 ins en 2 outs (stereo dus), die kan ik daar gewoon voor gebruiken toch, hoef ik toch geen speciale da/ad converter voor te halen?
En wederom, hoe zet ik dat signaal eroverheen nadat ik de partij opgenomen heb? Ik werk met cubase, en signaal opnemen is geen probleem, maar hoe voeg ik dan het effect toe?> snap je wat ik bedoel? (ja, ik zuig in uitleggen, so sue me...)
Ik heb inderdaad naar zo'n ding van Lexicon al geken, zeker leuk spul! Ik ben alleen eigenlijk opzoek naar iets wat niet alleen reverb heeft, maar ook echo, delay, flanger enzo, snappie (of ben ik nu weer zo'n zak hooi die niet goed naar die Lexicon reverb gekene heeft en blijken deze dingen daar ook op te zitten?)

edit: heb je trouwens geluk mee met dat pedaal, Zou waarschijnlijk anders een snelle dood gestorven zijn op de stort, ik heb dat ding voor niks gehad, en ik heb m een paat keer voor mn bas gebruikt, maar gebruik dat ding dus echt nooit...

[Dit bericht is gewijzigd door Murdering Monk op 15-03-2006 10:43]


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 15-03-2006 10:50 by jbassist Profiel van jbassist

hehehe.. je hoeft geen ad/da converters tekopen, als het goed is zitten die op je geluidskaart/interface wat voor geluidskaart heb je sowiso?

en mischien is dit een oplossing trouwes?

http://www.lexiconpro.com/mx200/index.asp

Hardware Reverb die als VST te gebruiken is


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 15-03-2006 10:54 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Heb een Soundblaster audigy pro, moet volgens mij goed genoeg zijnj, kan er nu ook al alles mee opnemen enzo...

Alles komt nu binnen op de mengtafel, en daarvan loopt een output naar de pc om op te nemen, gaat prima

Hehe, naar dat ding waar die link naar verwijst ben ik dus al wezen kijken, ff wat meer info over opsnorren, want hij leek me opzich wel goed.

edit over dat lexicon ding: vreet dat ding niet al mn geheugen weg omdat het een hardware plug in is? of juist niet omdat het een hardware plugin is?

tis vandaag editdag:
maar hoe zet je die effecten er dan over als je niet zo'n usb vst plug in gebrukt, maar een gewone hardware unit?

[Dit bericht is gewijzigd door Murdering Monk op 15-03-2006 10:58]


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 15-03-2006 11:22 by jbassist Profiel van jbassist

quote:
Op 15 maart 2006 10:54 schreef Murdering Monk het volgende:
Heb een Soundblaster audigy pro, moet volgens mij goed genoeg zijnj, kan er nu ook al alles mee opnemen enzo...

Alles komt nu binnen op de mengtafel, en daarvan loopt een output naar de pc om op te nemen, gaat prima

Hehe, naar dat ding waar die link naar verwijst ben ik dus al wezen kijken, ff wat meer info over opsnorren, want hij leek me opzich wel goed.

edit over dat lexicon ding: vreet dat ding niet al mn geheugen weg omdat het een hardware plug in is? of juist niet omdat het een hardware plugin is?

tis vandaag editdag:
maar hoe zet je die effecten er dan over als je niet zo'n usb vst plug in gebrukt, maar een gewone hardware unit?


Hij vreet geen geheugen, wat dus ook 1 van zijn grote voordelen is.

als je hem puur analoog zou willen aansturen zou je zeker 2 outputs op je geluidskaart moeten hebben. volgens mij heeft die audigy die ofniet?

Qoute van de site: Featuring ultra-high quality DACs and an External I/O Hub which provides 6 Stereo Inputs/6 Stereo Outputs, Sound Blaster Audigy 4 Pro enables amazingly clean recording of six channels at 24-bit/96kHz with low latency ASIO 2.0 support.

dan moet je je zangpartij dus naar die outputs van de geluidskaart routen in cubase en nadat hij de lexicon uit is terug laten komen op 2 inputs.

wat je dan in cubase kan doen is: of hem terug laten komen op een aux/send.
Of kijken of je het effect tof vind en hem opnemen.

MAARGOED! waarom zou je dat doen als het heel simpel via die USB, digitaal kan!

hoop dat ik er met de brakke kop iets zinvols/ietwat duidelijks uit hebt gekregen

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 15-03-2006 11:24]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 15-03-2006 11:29 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 15 maart 2006 11:22 schreef jbassist het volgende:
Hij vreet geen geheugen, wat dus ook 1 van zijn grote voordelen is.

als je hem puur analoog zou willen aansturen zou je zeker 2 outputs op je geluidskaart moeten hebben. volgens mij heeft die audigy die ofniet?

Qoute van de site: Featuring ultra-high quality DACs and an External I/O Hub which provides 6 Stereo Inputs/6 Stereo Outputs, Sound Blaster Audigy 4 Pro enables amazingly clean recording of six channels at 24-bit/96kHz with low latency ASIO 2.0 support.

dan moet je je zangpartij dus naar die outputs van de geluidskaart routen in cubase en nadat hij de lexicon uit is terug laten komen op 2 inputs.

wat je dan in cubase kan doen is: of hem terug laten komen op een aux/send.
Of kijken of je het effect tof vind en hem opnemen.

hoop dat ik er met de brakke kop iets zinvols/ietwat duidelijks uit hebt gekregen

Van die outputs klopt volgens mij wel ja, straks s ff nakijken voor de veiligheid.

Verder snap ik dr denk ik veel en weinig van (hallo vaagheid...)
Dat low latency ASIO2.0 zit er geloof ik zelfs al op, en ik ga even wat samenvatten of ik het goed begrijp.

Met die lexicon laat ik het signaal doorheen gaan zeg maar via die 2e outpu van mn geluidskaart, en dan lijd ik m dus via mn aux send/return terug naar de mengtafel, en neem dan het effect pas op over de partij. Dus de aux send gaat naar die 2e output,dat loopt weer terug op de input van die lexicon, en de output gaat via mn aux return gewoon naar de mengtafel en wordt opgenomen. Klopt dit?

Met Cubase fx send return heb ik ff geen idee wat je bedoelt, maar het zou wel eens kunnen werken als ik daar vanavond cubase eens even voor aanslinger. En met het kijken of ik het effect tof vind is gewoon het eerste idee, net zoalng kloten totdat je een goed effect hebt, en m dan pas opnemen. Klopt het nog steeds?

[Dit bericht is gewijzigd door Murdering Monk op 15-03-2006 11:31]


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 17-03-2006 20:04 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Heb vandaag weer even gewinkeld, rsultaat:
een Sennheiser e609
Lecicon pro 200 ding, wat hierboven al genoemd werd

JBassist, die usb gebruik je allen maar om je presets te editten, heeft niks te maken met het opnemen.

Maar vind het allebei weer fijne speeltjes


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


cynic
Usericon van cynic
Posted 17-03-2006 20:11 by cynic Profiel van cynichttp://www.the-wounded.nl

ha, ik heb ook weer een vraag!

Heb vandaag een sm57 gekocht om wat gitaardingen op te nemen. Nou zie ik in de bijgeleverde handleiding staan dat de gewenste afstand tot het kabinet maar liefst 15cm tot 1 meter is (afhankelijk van of je het midden of de ranbd van de speaker miked). Nou zie ik dat met optreden de microfoon altijd bijna op de speaker staat (is natuurlijk ook voor een groot gedeel praktisch omdat het anders zoveel ruimte kost). Maar wat levert nou bij opnames het beste geluid op?


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 17-03-2006 20:21 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Dicht op de speaker, en dan een beetje uit het midden zeg maar, ik heb m dr altijd max 5. cm vanaf. Voor room micing moet je heel iets anders hebben,weet alleen zo ff niet wat

[Dit bericht is gewijzigd door Murdering Monk op 17-03-2006 20:21]


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


cynic
Usericon van cynic
Posted 17-03-2006 20:23 by cynic Profiel van cynichttp://www.the-wounded.nl

Dank je, zoiets dacht ik ook, heb me door onze geluidman eens laten vertellen dat de microfoon nooit recht voor het midden van de speaker moet (zal ook wel weer afhankelijk van je geluid zijn). Heb hem er zelf altijd een centimeter of 2 voor. Wel gek dat in de officiƫle handleiding heel andere dingen staan. Heb het wel even geprobeerd maar was ook niet echt kapot van het geluid...


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 17-03-2006 20:35 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Je kunt m er gewoon recht voor zetten, dat is weer de ouderwetse discussie over smaak.
Experimenteer ook eens met de hoek waarin je die SM57 zet, 45 graden erop, of een beetje omhoog ofzo, krijg je af en toe best kicke dingen mee!!


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


cynic
Usericon van cynic
Posted 17-03-2006 20:39 by cynic Profiel van cynichttp://www.the-wounded.nl

Heb weer wat te doen morgen geloof ik


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 20-03-2006 14:59 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Weet iemand hier hoe ik met cubase 2 sporen tegelijk op kan nemen??
Ik bedoel dus 2 microfoon sporen, op aparte sporen opgenomen. Het lukt me nu alleen maar om die 2 samen op een spoor te krijgen...
Iemand ideen, of de oplossing?


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 20-03-2006 15:19 by jbassist Profiel van jbassist

quote:
Op 20 maart 2006 14:59 schreef Murdering Monk het volgende:
Weet iemand hier hoe ik met cubase 2 sporen tegelijk op kan nemen??
Ik bedoel dus 2 microfoon sporen, op aparte sporen opgenomen. Het lukt me nu alleen maar om die 2 samen op een spoor te krijgen...
Iemand ideen, of de oplossing?


Op het spoor waar je opneemt de input op je geluidskaart selecteren?

Dus spoor1:Input geluidskaart 1.
2:Input geluidskaart 2.


Sowiso vreemd dat beide signalen op 1 spoor komen, of neem je zo op ofzo?:

2 mics > behringer preamps > Mengtafel Line ins > Stereosignaal (de master?) naar geluidskaart?

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 20-03-2006 15:30]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 20-03-2006 16:37 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 20 maart 2006 14:59 schreef Murdering Monk het volgende:
Weet iemand hier hoe ik met cubase 2 sporen tegelijk op kan nemen??
Ik bedoel dus 2 microfoon sporen, op aparte sporen opgenomen. Het lukt me nu alleen maar om die 2 samen op een spoor te krijgen...
Iemand ideen, of de oplossing?


Heb je wel een soundcard met meerdere inputs? Anders gaat dat namelijk niet lukken...

Ik heb in Logic een template gemaakt met alle instellingen zoals ik ze wil hebben.. Aparte midi-sporen voor al mijn hardware-synths, 8 audio-sporen voor alle inputs van mijn audio-interface, 16 audio-instruments voor mijn VSTi's en een aantal audio-sporen voor samples en multitracking..
Deze laadt Logic elke keer automatisch als ik hem opstart, echt ideaal, hoef nooit meer verschillende instellingen te maken, alles in 1 oogopslag!
Misschien dat dit in Cubase ook kan? Werkt supermakkelijk!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 20-03-2006 16:53 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Ik heb meerder inputs ja, hehe
En wat je nu verteld klinkt inderdaad wel heel handig. Hoe heb je dat in dat prog wat jij gebrukt gemaakt? Ga ik vanavond ff kijke of dat met cubase ook mogelijk is..

editslethoer:
@JB, Ja dit is ongeveer hoe het nu zit, alleen is mn master uit het volume van mn speakers, en mn sub uit het opname volume voor de pc zeg maar

[Dit bericht is gewijzigd door Murdering Monk op 20-03-2006 16:54]


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 20-03-2006 17:35 by jbassist Profiel van jbassist

aight,

Heb je geen direct outs op je mengtafel toevallig?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 20-03-2006 17:38 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 20 maart 2006 16:53 schreef Murdering Monk het volgende:
Ik heb meerder inputs ja, hehe
En wat je nu verteld klinkt inderdaad wel heel handig. Hoe heb je dat in dat prog wat jij gebrukt gemaakt? Ga ik vanavond ff kijke of dat met cubase ook mogelijk is..



Ik heb gewoon alles ingesteld op mijn voorkeuren (dwz alle sporen aangemaakt, namen gegeven, midi-kanalen toegewezen, outputs en inputs geconfigureerd) en dat geheel heb ik opgeslagen als AUTOLOAD.lso (LSO= Logic bestandsextensie voor tracks).
Dit bestand heb ik in de systeem-map van Logic neergezet.

Nu laadt Logic dit bestand elke keer als ik Logic start en kan ik dus meteen beginnen met freaken en prutsen, zonder elke keer alles in te moeten stellen!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 20-03-2006 22:45 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 20 maart 2006 17:35 schreef jbassist het volgende:
aight,

Heb je geen direct outs op je mengtafel toevallig?


Nee, ik heb een main, een sub, een koptelefoon en een monitor outputs, en twee send/return. thats it...


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 21-03-2006 9:44 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Zijn er toevallig apparaten op de markt die daar wel voor kunnen zorgen?

Dat ik een signaal uit mn master kanaal op kan delen in verschillende kanalen bedoel ik dan he...

[Dit bericht is gewijzigd door Murdering Monk op 21-03-2006 9:45]


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 21-03-2006 10:10 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Nee, dat is onmogelijk..

Ik zou gewoon de mixer ertussenuit halen, en in de PC mixen.. Volgens mij de enige mogelijkheid, als ik het zo lees!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 21-03-2006 10:14 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Hmm, heb ik ook al aan gedacht, maar volgens mij moet het mogelijk zijn om kanaal voor kanaal op t enemen ed, maar dan moet ik volgens mij ook weer een geluidskaart met meer dan 2 inputs hebben, en ook een andere mixer, dus das niet echt een optie...

Ik denk dat t gewoon wordt alle dubbele partijen dubbel opnemen enzo, gaat wel wat meer tijd inzitten, maar is niet anders...
anders ga ik ook met het gezeik zitten van de effect mopdules en iedere keer kabels aan en afsluiten enzo ben ik bang...


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen