IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : opname technieken, microfoons e.d. Vorige pagina | Volgende pagina
Lampje
Usericon van Lampje
Posted 29-03-2006 13:04 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 29 maart 2006 9:13 schreef cynic het volgende:
Hm, van mijn gitaarsynth stond anders gewoon de manual online....Volgens mij had roland best veel pdf's...


Heuh ?!? Okay dan ! Roland had de policy dat je handleidingen maar opnieuw moest kopen als je hem kwijt zou raken, maar dat hebben ze blijkbaar veranderd. Gelukkig maar.

Ik ken trouwens de eerste generatie Boss BR series, en dat is alweer even geleden. Bovendien had ik hem zelf niet, maar een vriend van me. Het was idd vrij simpel, maar ik kan je er niet verder mee helpen.
Succes.

@ MM : effe uit mijn hoofd :
F4 toets > tab inputs > add new input > mono, en dat x2. Hier kan je ook selecteren welke ingang je wilt gebruiken (in jouw geval dus links of rechts).

zorg er natuurlijk ook even voor dat de sporen waarop je opneemt monosporen zijn.


lampje


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 29-03-2006 13:48 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Is dat echt alles!!
Tering, en ik me behoorlijk druk maken dat ik alsnog een andere mengtrafel moetst kopen enzo, buahaha, je hebt me weer meetsrlijk geholpen, thnx!!


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 29-03-2006 17:18 by Lampje Profiel van Lampje

Oh, was dat je probleem dan ?!? Sorry, ik had dan wat verder terug in de thread moeten kijken, hahahaha.

Maar fijn dat je er wat aan hebt. Je weet iig dan wat je kan met je mixer. Info die toch al wel prettig is als je alsnog een andere geluidskaart gaat kopen.


lampje


theo!
Hammertime
Usericon van theo!
Posted 30-03-2006 0:23 by theo! Profiel van theo!http://www.signoflife.nl

quote:
Op 29 maart 2006 9:13 schreef cynic het volgende:
Hm, van mijn gitaarsynth stond anders gewoon de manual online....Volgens mij had roland best veel pdf's...


En ik heb 'm, bedankt


signature


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 30-03-2006 23:08 by Markam Profiel van Markamhttp://www.vervamon.tk

jongens ik heb een probleem, ik kan namelijk niet meer opnamen met m'n pc.

dat wil zeggen; ik kan via de line-in van m'n pc wel opnemen via adobe, maar ik hoor niets tijdens het spelen zelf (hetgeen natuurlijk niet echt handig is)

Als ik het nu afspeel hoor ik wel wat ik heb opgenomen. Alles op mijn pc staat helemaal open (opname volume voor de line-in e.d. (ik heb al verschillende instellingen geprobeerd)) en uiteraard staat ook het master volume van m'n synth helemaal open.

Het rare is dat ie het wel gewoon heeft gedaan en er van de ene op de andere dag mee is opgehouden.

Heeft iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen? Ik heb de drivers van mijn on-board soundcard al opnieuw geinstalleerd e.d.


[edit] lama hij doet het al, nieuwste drivers geinstalleerd [/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Markam op 30-03-2006 23:26]



spectre
Usericon van spectre
Posted 31-03-2006 9:35 by spectre Profiel van spectre

Tering, heeft dat probleem zich nog steeds niet opgelost? Gewoon overstappen op computer synths!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 31-03-2006 11:34 by Markam Profiel van Markamhttp://www.vervamon.tk

zoals je kan lezen heeft het zich dus wel opgelost. Ik ben gewoon een stomme rukker die nooit de nieuwste drivers heeft gedownload en steeds de oude opnieuw heeft geinstalleerd.

heb dus wat in elkaar geprutst gisteravond zie het vervamon topic



spectre
Usericon van spectre
Posted 31-03-2006 11:58 by spectre Profiel van spectre

haha!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 31-03-2006 12:08 by Markam Profiel van Markamhttp://www.vervamon.tk

ja lach maar, kan mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik dat niet eerder gedaan heb



Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 01-04-2006 22:35 by Markam Profiel van Markamhttp://www.vervamon.tk

ok ik loop nu wat te klooien in adobe 1.5 en ik probeer een snare+basdrum synchroon te laten lopen met een hi-hat alles in een loop wel te verstaan. Ik heb voor beide een aantal maten gespeeld en daar van in het midden een outtake genomen en die dus geloopt, maar na verloop van tijd lopen ze toch weer uit de maat, ook als ik het aantal bpm gelijk zet.

hoe kan ik dit het beste oplossen, behalve strakker inspelen (mind you ik ben geen drummer, slechts een toesenist)

hoei heb al weer een heleboel ondekt bij adobe! heerlijk, kan makkelijk er halen, dan hoef ik niet zo veel in te spelen

[Dit bericht is gewijzigd door Markam op 02-04-2006 0:16]



jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 03-04-2006 13:33 by jbassist Profiel van jbassist

aangezien mijn monitors in de reperatie zijn mix ik nu een beetje af op een stel Kenkerkoptelefoons... ik heb dus de neiging ook net iets te bassy af te mixen..

http://s64.yousendit.com/d.aspx?id=3PCF48VECQLHD114OTJKK37YH0
Hoe klinkt dit daar?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 03-04-2006 14:01 by jbassist Profiel van jbassist

En ik ben ik even wezen kutten met paralelle compressie.
Tenminste: bij het masteren 1 master helemaal kapot compressen.. die weer phase allignen met een 2e oncompressede master en de twee dan naar smaak toevoegen staat toch bekend als paralelle compressie?

Ik vind het in iedergeval tegek werken, het compressed maar je hoort het niet eens ontzettend omdat je de transienten enigsinds met rustlaat op de oncompressede master


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 03-04-2006 19:18 by spectre Profiel van spectre

Er zit een soort van gonzende laag in het geheel, misschien komt dat van de basgitaar weg, dat is wat me opvalt + ietwat onduidelijke kick, die mag wat meer punch krijgen vind ik persoonlijk. Interessant dat parallel masteren, ik had er nog nooit van gehoord!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 03-04-2006 19:20 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

Ik ben momenteel wat gitaarpartijen aan het mixen en zit met volgende probleem:
Ik wil de "oempf" in de palm mutes behouden maar het liefst zonder dat het laag te veel heen en weer springt waardoor de bas in een gerommel van gitaar laag omkomt. Ik heb geprobeerd tussen de 50 en de 200 hz te compressen maar ik krijg het niet voor elkaar om het lekker te laten klinken zonder dat het basgeluid slecht hoorbaar of lelijk wordt. Heeft iemand misschien een tip voor mij hoe dit het best aan te pakken. Ik wil het geheel graag zo mixen dat alle instrumenten goed te horen zijn (er hoeft dus niet per se een muur van gitaargeluid te zijn), maar het liefst met behoudt van vette palm mutes.


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 03-04-2006 19:26 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

quote:
Op 3 april 2006 19:18 schreef spectre het volgende:
Er zit een soort van gonzende laag in het geheel, misschien komt dat van de basgitaar weg, dat is wat me opvalt + ietwat onduidelijke kick, die mag wat meer punch krijgen vind ik persoonlijk. Interessant dat parallel masteren, ik had er nog nooit van gehoord!


Dat eerste kan ik mij goed in vinden. Die kick vindt ik juist wel tof zo, maar goed ik hou persoonlijk niet van die "tikke, tikke, tikke" kicks die je zo vaak hoort


spectre
Usericon van spectre
Posted 03-04-2006 19:28 by spectre Profiel van spectre

Je kan beter beginnen met wat EQ toe te passen, vaak wat freq dippen en andere wat boosten werkt vaak al erg goed, als leidraad kun je bijvoorbeeld het lijstje gebruiken wat JB een tijd terug heeft gepost, dit werkt erg goed moet ik zeggen en geeft alle instrumenten meteen een betere plek in de mix.


Kick Drum EQ
1. Boost 35-80Hz for more power on the bottom end.
2. Boost at 75-150Hz to add thump.
3. Cut 250-500Hz to eliminate the boxy sound.
4. Boost 3-5kHz for more of the sharp attack.

Snare EQ
1. Roll off everything below 100Hz.
2. Boost 100-300Hz to fatten it up.
3. Cut 500-1000Hz eliminate low end boxiness.
4. Boost 3-5 kHz to add attack.
5. Boost 6-7kHz to add air.
6. Boost 8-15 kHz to add snap.

Tom EQ
1. Cut in 300-800Hz.
2. Boost around 240Hz for more body on the rack toms.
3. Boost 80-100Hz for more body on the low toms.
4. Boost 4-6kHz for sharper attack.
5. Boost 8-12.5kHz for more high end snap.

Hi Hat EQ
1. Roll off everything below 200-300Hz.
2. Boost 300-600Hz for a thick sound.
3. Boost 6-7kHz for a thin sound.
4. Cut at 1.5k to reduce metal sound.
5. Boost 7-8kHz for more brightness.

Overhead EQ
1. Roll off from around 150Hz on down.
2. Cut in 300-400Hz area.
3. Cut at 800Hz for a tighter sound.
4. Boost at 5-6khz to enhance the cymbal strike
5. High-Shelf 10-12.5kHz for brighter airy sound.

Bass Guitar
1. Mud generally happens in the 200-300Hz range, cut just a little if bass lacks definition.
2. Roll off from around 80-50Hz on down to tighten up the bottom.
3. Boost between 100-200Hz if bass sounds flat or thin.
4. Boost between 500Hz-800Hz for more string pluck and high end definition.
5. Boost between 2.5-5kHz accentuates the attack, adding a little brightness.

Electric Guitar
1. Roll off below 100Hz to get rid of any bottom end that is not needed.
2. Boost between 120-250Hz adds warmth.
3. Cut from 250-500Hz if it sounds boxy.
4. Add mids from 900Hz-3.5kHz for clarity.
5. A boost at around 4-7 kHz can add some bite.


Acoustic Guitar
1. Cut from 80-200Hz range to reduce boom. Cutting around 300Hz may help as well.
2. Boosting a little at 700Hz-1.2kHz for more of the resonant sound of the body of the guitar.
3. Boosting from 7-10kHz will give you a brighter edge.
4. The pluck or sound of the pick on the strings is around 10kHz.

Acoustic Piano
1. Boost around 3kHz gives a piano more cut or edge.
2. Boost at 12kHz for more airy sound.

Vocal
1. Boost 200Hz to add fullness
2. Boost 3kHz for more hard-edged stand out vocal cut 3kHz softer sounding vocal.
3. Boost 5kHz for more vocal presence.
4. Cut 4-7kHz to reduce "S" sound of vocal boost to sharpen a dull singer.
5. Cut 10kHz to reduce "S" sound boost to brighten vocal.
6. Boost 15kHz to brighten vocal.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 03-04-2006 19:31 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 3 april 2006 19:26 schreef Vlkodlak het volgende:
Dat eerste kan ik mij goed in vinden. Die kick vindt ik juist wel tof zo, maar goed ik hou persoonlijk niet van die "tikke, tikke, tikke" kicks die je zo vaak hoort
Nee ik heb het ook niet over een hoge boost [3-5kHz,] die tik zit er nu juist wel goed in, ik bedoel een boost in het laag [75-150Hz] om meer punch te krijgen. Ikzelf vind het erg lastig om die punch goed te krijgen als ik mix op headphones, je hoort een kick dan veel krachtiger dan wanneer over nearfields


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 03-04-2006 19:45 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

quote:
Op 3 april 2006 19:28 schreef spectre het volgende:
Je kan beter beginnen met wat EQ toe te passen, vaak wat freq dippen en andere wat boosten werkt vaak al erg goed, als leidraad kun je bijvoorbeeld het lijstje gebruiken wat JB een tijd terug heeft gepost, dit werkt erg goed moet ik zeggen en geeft alle instrumenten meteen een betere plek in de mix.




Ik ben bekend met dat lijstje, erg handig inderdaad, maar ik kan dus beter eerst alles gaan equalizen voordat ik uberhaupt aan compressie begin als ik het goed begrijp.


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 03-04-2006 19:46 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

quote:
Op 3 april 2006 19:31 schreef spectre het volgende:
Nee ik heb het ook niet over een hoge boost [3-5kHz,] die tik zit er nu juist wel goed in, ik bedoel een boost in het laag [75-150Hz] om meer punch te krijgen. Ikzelf vind het erg lastig om die punch goed te krijgen als ik mix op headphones, je hoort een kick dan veel krachtiger dan wanneer over nearfields


ok, dan ben ik het met je eens. Bij onduidelijk denk ik zelf eerder aan de attack, dus vandaar dat ik dacht aan een hoge boost.


spectre
Usericon van spectre
Posted 03-04-2006 19:46 by spectre Profiel van spectre

EQ heeft voorrang


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 03-04-2006 19:47 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

quote:
Op 3 april 2006 19:46 schreef spectre het volgende:
EQ heeft voorrang


Ok bedankt , vanavond maar weer even knutselen


spectre
Usericon van spectre
Posted 03-04-2006 19:53 by spectre Profiel van spectre

Elec. gitaar heeft in principe ook weinig compressie nodig omdat dat signaal door distortion in feite al een compressie heeft, maar het is natuurlijk wel fijn om toe te passen na het EQ'en om zo het geluid wat voller te laten klinken.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 04-04-2006 2:32 by Lampje Profiel van Lampje

even een oproepje :

Ik ben op zoek naar engineers / freelancers, die geïnteresseerd zijn om een professionele werkruimte (omgeving Wageningen) te huren voor een vast aantal dagen per maand. Ik kan er nog niet zo heel veel over zeggen, maar in principe gaat het om minimaal 2 of 3 dagen per maand, tegen een relatief gunstige prijs.

Als je nou graag een baan wilt als audioengineer, dan is dit een kans om veel werkervaring op te doen, met goede apparatuur (DDA, Telefunken, Neumann, Lexicon, etc).

Het hele ondernemingsplan is nog in ontwikkelingsfase, maar ik vraag daarom aan iedereen die geïnteresseerd is, om (natuurlijk vrijblijvend) contact met mij op te nemen.

Het plan is dus om voor meerdere zelfstandige audioengineers een werkplek te creëren, waarvan ik er zelf dus ook een ben.

mzl.

Paul


lampje


Mikeyrioto
Usericon van Mikeyrioto
Posted 04-04-2006 11:28 by Mikeyrioto Profiel van Mikeyrioto

Ik heb zelf ook ff een vraag

ik ga met mn band aankomende zomer de studio in.het is de bedoeling dat ik dus in die mic ga zingen ( met zn kap ervoor .. weet de naam zo snel niet ) maar dan haal ik mn volume niet en komen mn grunts ect niet goed uit de verf .. is het mogelijk om dan via een mic te zingen zoals met repeteren ect.?

mischien een domme vraag maar ben wel benieuwd.


spectre
Usericon van spectre
Posted 04-04-2006 11:48 by spectre Profiel van spectre

Leer grunten, klinkt bot maar het is waar, waarschijnlijk gebruik je je handen rondom de microfoon, maar dat is natuurlijk niet de juiste manier.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen