IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : opname technieken, microfoons e.d. Vorige pagina | Volgende pagina
spectre
Usericon van spectre
Posted 06-06-2006 10:43 by spectre Profiel van spectre

Uh, hetzelfde waarvoor USB wordt gebruikt. Externe Audiokaarten bijvoorbeeld. Ikzelf heb een externe HD op firewire, maar die kan ook op USB. Tegenwoordig is USB2.0 sneller dan Firewire, USB1.0 was dat niet, maar Firewire is nog steeds veel gebruikt op Mac's. Veel van die apparaten die Firewire hebben werken meestal ook op USB tegenwoordig, dit om cross-platform te kunnen werken. Mac's hebben natuurlijk óók USB


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 07-06-2006 23:55 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

en er is naast de reguliere firewire 400 natuurlijk ook firewire 800 wat echt vet snel is!


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 08-06-2006 17:52 by Lampje Profiel van Lampje

Firewire (400) schijnt wel weer stabieler te zijn dan usb2.0, maar goed.

Spectre : ik weet het niet. Wat zijn de specs van je usb poort ? Voor audio overdracht kan je idd het beste een usb2 poort nemen, maar dat weet jij natuurlijk ook wel. heb je er ook last van mijn projecten met weinig processorkracht ? Heb je je harddisk goed gedefragmenteerd ? Maak anders verschillende partities aan voor verschillende projecten. Als de informatie te ver uit elkaar opgeslagen staat, dan gaat de harddisk sputteren, en dat hoor je ook. Sla anderseen stukje audio op als wav, zet het op een memorystick ofzo, en luister het af op een andere computer. Zitten die storingen niet in de wavs, dan is er niet zoveel aan de hand. Dan zou ik het idd gaan zoeken tussen de processor en de audiointerface. De usb poort zou dan idd een goede optie zijn....

Ik lul maar raak, maar misschien zit er iets tussen waar je wat mee kan. Succes in ieder geval !


lampje


spectre
Usericon van spectre
Posted 08-06-2006 18:04 by spectre Profiel van spectre

Nee, als ik wat bounce dan zit het daar gelukkig niet in, als ik een hoofdtelefoon rechtstreeks aan de Mbox knoop hoor ik het ook, dus het zit echt in dat ding. Ik denk dat het te maken heeft met mijn usb poort, onlangs hoorde ik namelijk nog veel meer piepjes toen ik mijn USB muis bewoog.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 08-06-2006 18:08 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 8 juni 2006 18:04 schreef spectre het volgende:
Nee, als ik wat bounce dan zit het daar gelukkig niet in, als ik een hoofdtelefoon rechtstreeks aan de Mbox knoop hoor ik het ook, dus het zit echt in dat ding. Ik denk dat het te maken heeft met mijn usb poort, onlangs hoorde ik namelijk nog veel meer piepjes toen ik mijn USB muis bewoog.

Mijn geluidskaart zit niet op USB, gewoon in een slot, maar mijn draadloze USB-muis geeft ook wel eens storing op audio. Zeer vaag, maar wel merkbaar. Ik heb nog niet kunnen ontdekken wat het "triggert".


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 08-06-2006 18:23 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

Optische? Misschien het 'aan en uit'-gaan vd sensor? (beetje wild guess misschien)


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 08-06-2006 18:26 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 8 juni 2006 18:23 schreef FRNK het volgende:
Optische? Misschien het 'aan en uit'-gaan vd sensor? (beetje wild guess misschien)

Laser, maar die heeft evengoed een sensor. Het lijkt er echter meer op dat het door het scrollwiel komt. Ik bedoelde ook meer dat ik niet wist onder welke omstandigheden de storing optreedt. Dus dat het alleen gebeurt als ik 4 browser schermen open heb staan, bvb

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 08-06-2006 18:26]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 09-06-2006 0:57 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 8 juni 2006 18:04 schreef spectre het volgende:
Ik denk dat het te maken heeft met mijn usb poort, onlangs hoorde ik namelijk nog veel meer piepjes toen ik mijn USB muis bewoog.


Heb je veel op je USB poorten aangesloten ? Zoals ik al zei, USB is niet zo heel erg stabiel als het gaat om meerdere apparaten aansluiten. Als je veel aangesloten hebt zitten via USB, dan doe je er goed aan om een extra usbcontroller in je computer te zetten.


lampje


spectre
Usericon van spectre
Posted 09-06-2006 10:08 by spectre Profiel van spectre

Klopt, mijn plan is dan ook om een extra USB kaart erbij te gooien.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 09-06-2006 10:45 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

beter is je plan een digi002 te kopen, die loopt via fieriewierie


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


spectre
Usericon van spectre
Posted 09-06-2006 11:07 by spectre Profiel van spectre

Dat is ook mijn volgende aanjoop


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


skarmoon
*kwispel*
Usericon van skarmoon
Posted 09-06-2006 17:20 by skarmoon Profiel van skarmoonhttp://www.myspace.com/skarmoon

Yeeeehaa! Deze week groen licht gekregen voor de aanschaf van een nieuwe PA voor het theater waar ik werk. Ik weet nog niet alle specs, maar het JMP-setje verdwijnt iig en daarvoor in de plaats krijgen we Kling & Freitag met QSC amps en een digitaal speakermanagementsysteem, ook van QSC. http://www.qscaudio.com/products/network/basis/qscontrolnet_basis.htm
Technicusjes zijn blij!


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 09-06-2006 18:44 by jbassist Profiel van jbassist

tegekke shit dude die recall lijkt me heerlijk
Binnenkort en Hedon geluid doen.. heb je enige idee wat daar staat? het is een A zaal dus je zou zeggen dat het best ook zou moeten zijn

En crap... snel mijn ratio maar even opgewaardeert ivm audionews.ru.. was er bijna uitgeflikkert


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 09-06-2006 18:45 by spectre Profiel van spectre

Toontracks EZ drummer staat erop trouwens


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 09-06-2006 18:47 by jbassist Profiel van jbassist

Ja, idd. snel!

maar ik wil eigenlijk die Waves SSL plugs wel graag proberen
En vandaag de waves IR1 eens gecheckt en die is ook zeker de moeite waard!

Hoe vond jij die elemental audio plugs trouwens?

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 09-06-2006 18:47]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 09-06-2006 19:27 by spectre Profiel van spectre

Ik heb nu waves, en daar ben ik wel even zoet mee gok ik


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 09-06-2006 19:35 by jbassist Profiel van jbassist

de normale waves neem ik aan?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 09-06-2006 19:36 by spectre Profiel van spectre

volgens mij wel ja


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 09-06-2006 19:40 by jbassist Profiel van jbassist

aight.
tja.... hoe vet mijn nieuwe URS plug ins, de Q10 blijft toch de meest snelle handige plug in


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 09-06-2006 19:46 by spectre Profiel van spectre

Wat je zegt, hij klinkt volgens mij ook stukken beter dan de EQ van Protools zelf (ik heb dezelfde instellingen op beide gebruikt)


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 09-06-2006 19:58 by jbassist Profiel van jbassist

die met die schuifjes is dat ofniet? die is idd behoorlijk irritant. ik heb altijd de Q10 tot mijn beschikking gehad dus dat onding heb ik nooit serieus hoeven inzetten

btw, hoe krik ik zo snel mogelijk mijn ratio een beetje op? ik moet minstens een ratio van 0.5/0.7 op audionews, of heb ik dat verkeerd gelezen?

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 09-06-2006 19:59]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 09-06-2006 20:01 by spectre Profiel van spectre

Alles wat je download bewaren en sharen.. dat is het principe. Ik had bij Audiofarm een ratio van 15 of zo

Maar die met die schuifjes is een ouwe, je kunt op de PT site de nieuwste versie graties downen, en die is ongeveer hetzelfde qua looks als Q10.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 09-06-2006 20:06 by jbassist Profiel van jbassist

ooohhh, deze? http://akmedia.digidesign.com/products/images/enl_Digi_EQIII7band_Lg_23175.jpg

die vind ik persoonlijk nog best ok, ik gebruik hem vaak alleen op school om snel een standaart mixje temaken van de rauwe opnamens en ik kan met deze eq dan goed uit de voeten eigenlijk
word die focusrite compressor plug in nu ook gratis aangeboden btw?

En ik had een ratio van 0.425 ofzo dus ik moet snel even omhoog

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 09-06-2006 20:07]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 09-06-2006 20:13 by spectre Profiel van spectre

Hij is ook ok, maar ik verdenkt de Q10 ervan beter te zijn, wat op zich raar is voor enkel een EQ


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 09-06-2006 20:21 by jbassist Profiel van jbassist

ja, idd... zou je wel zeggen.
Met de nodige technische kennis zou je ook wel kunnen uitleggen hoe het zit maargoed.. die heb ik nog niet dus ik hou het nu nog maar op het magische "ik weet niet waarom maar dit klinkt beter"

is dit trouwens niks voor jou?
ik heb zelf het geld niet maar dit is een behoorlijk leuke aanbieding lijkt mij men is ook bijna unaniem over de kwaliteit van deze plugs, ik~ben zeer benieuwd iig! binnenkort weer post lopen dan komt hij er zeker!

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/midi_apparatuur/31416812.html%3Frotid%3D5026-29028-4128-37

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 09-06-2006 20:22]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen