IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : opname technieken, microfoons e.d. Vorige pagina | Volgende pagina
jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 09-06-2006 20:36 by jbassist Profiel van jbassist

quote:
Op 31 mei 2006 14:53 schreef jbassist het volgende:
Btw: iemand nog een goede saturatie/tape emulatie etc..etc.. plug in aanrader trouwens?
Vintage Warmer ken ik dus al.


http://www.audiomastermind.com/browse-saturator-5887015-1.html

heersch


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 09-06-2006 20:48 by spectre Profiel van spectre

Mixen is dan misschien lastig, het masteren is minstens zo zo


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 09-06-2006 21:46 by jbassist Profiel van jbassist

q10 voor de notching, dual mono EQ voor de breedheid, t-racks compressor voor de punch en de l2 om alles in toom tehouden of nog harder te squashen

Werk vrij ook voor mij, en de URS plug ins werken ook erg fijn tijdens mastering

ik gebruik de DQ7 van sonic flavours trouwens

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 09-06-2006 21:55]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


skarmoon
*kwispel*
Usericon van skarmoon
Posted 09-06-2006 21:58 by skarmoon Profiel van skarmoonhttp://www.myspace.com/skarmoon

quote:
Op 9 juni 2006 18:44 schreef jbassist het volgende:
tegekke shit dude die recall lijkt me heerlijk
Binnenkort en Hedon geluid doen.. heb je enige idee wat daar staat? het is een A zaal dus je zou zeggen dat het best ook zou moeten zijn

En crap... snel mijn ratio maar even opgewaardeert ivm audionews.ru.. was er bijna uitgeflikkert

voor zover ik me herinner een martin set... maar da's jaren geleden.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 10-06-2006 1:32 by jbassist Profiel van jbassist



"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-06-2006 1:36 by spectre Profiel van spectre

MOrgen ga ik de pre amps uit de toneport testen (zang dus) ik ben benieuwd


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 10-06-2006 10:47 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 9 juni 2006 20:21 schreef jbassist het volgende:

is dit trouwens niks voor jou?
ik heb zelf het geld niet maar dit is een behoorlijk leuke aanbieding lijkt mij men is ook bijna unaniem over de kwaliteit van deze plugs, ik~ben zeer benieuwd iig! binnenkort weer post lopen dan komt hij er zeker!

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/midi_apparatuur/31416812.html%3Frotid%3D5026-29028-4128-37


Ik heb er twee van deze. Super. Verwacht alleen geen precision tools, want het zijn emulaties van vintageklassiekers. De galm vind ik beter bruikbaar dan de andere die ik heb (roomworks, waves reverb etc). De galmen van de tc electronics kaarten schijnen echter wel weer beter te zijn.
Nieuw is hij trouwens niet veel duurder.



lampje


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 10-06-2006 13:22 by jbassist Profiel van jbassist

idd, ik hoorde dat die TC electronics reverb zich net zo gedroeg als een analoge reverb, als in: dat je minder veel hoeft toe tevoegen om het resultaat in de gehele mix tehoren dan dat je normaal met reverb plug ins hoeft tedoen.

Al heb ik de laatste tijd ook erg leuke resultaten met de waves IR1 en/of de R66 op een fxsend en die double mono eqen en wat verbreden.

Maar ze zijn het dus wel dik waard die UAD kaarten begrijp ik

Btw, paul, gebruik jij ook double mono compressors en eq's op je masterbus om het eind resultaat wat te verbreden?

En ik weet niet of je charles dye's MILAR hebt gezien maar wat vind je van zijn "beginnen met een tape/saturatie plug in op de masterbus" techniek?

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 10-06-2006 13:24]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-06-2006 17:53 by spectre Profiel van spectre

Zo die pre-amps uit de Toneport klinken best lekker


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 11-06-2006 12:57 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 10 juni 2006 13:22 schreef jbassist het volgende:

Al heb ik de laatste tijd ook erg leuke resultaten met de waves IR1 en/of de R66 op een fxsend en die double mono eqen en wat verbreden.

Btw, paul, gebruik jij ook double mono compressors en eq's op je masterbus om het eind resultaat wat te verbreden?

En ik weet niet of je charles dye's MILAR hebt gezien maar wat vind je van zijn "beginnen met een tape/saturatie plug in op de masterbus" techniek?


double mono effecten gebruiken heeft idd nut als je het geluid wat breder wilt hebben. Ik gebruik het zelf niet, omdat ik een heel andere werkwijze heb. (Analog Summing). Daarom gebruik ik een tapesaturator ook nauwelijks. Ik heb magneto wel, maar ben daar niet zo tevreden mee, en gebruik liever analoog spul om dat effect mee te bereiken. Trannies zorgen ook al wel voor een "analogiserend" resultaat.

Het grootste probleem van PC/MAC opnamen, is in mijn ogen (ehhh, oren) de diepte van het geluid. Standalone HD recorders klinken alleen al beter om die reden (Akai DR16 !). Alleen hebben die als nadeel dat je er geen plugins bij kan gebruiken. Helaas. Dat was voor mij dan ook een reden om over te stappen op een computer. Wel in combinatie met een mengtafel dus. Gedeeltelijk ITB mixen, en gedeeltelijk in de mixer.

Ik zal binnenkort uitleggen hoe ik de dingen vaak doe.

Hoe dan ook, het punt dat je aanhaalde, heeft me aan het denken gezet. Ik heb gisteravond nog lang gepiekerd over je vraag, met betrekking tot het resultaat ervan. Ik gebruik vaak meerdere outputbussen, die je kan zien als subgroepen. Ik stuur ze echter vaak naar dezelfde 2 uitgangen van de geluidskaart, en misschien doe ik er dus helemaal niet goed aan op deze manier. Meestal verdeel ik de outputbussen over verschillende uitgangen op het moment dat ik ga mixen, maar soms ook niet (in verband met tijd=geldsdruk). Dus, het experimenteren waard.

Oja, ik gebruik vaak eq vóór de galminsert, en erna altijd ! Dat is ook nodig als je de mix schoon wilt houden. Dual mono vindt ik niet nodig hiervoor. Ik vind zelf diepte belangrijker dan breedte. IMO zijn de moderne produkties sowieso al veel te 2 dimensionaal. Niet dat ik nou een superengineer ben, in tegendeel, maar het is wel iets dat me erg vaak opvalt...


lampje


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 11-06-2006 15:12 by jbassist Profiel van jbassist

quote:
Op 11 juni 2006 12:57 schreef Lampje het volgende:
Oja, ik gebruik vaak eq vóór de galminsert, en erna altijd ! Dat is ook nodig als je de mix schoon wilt houden. Dual mono vindt ik niet nodig hiervoor. Ik vind zelf diepte belangrijker dan breedte. IMO zijn de moderne produkties sowieso al veel te 2 dimensionaal. Niet dat ik nou een superengineer ben, in tegendeel, maar het is wel iets dat me erg vaak opvalt...



Behoorlijk duf, maar ik besef me ineens dat ik onbewust breedte gelijk aan diepte zag.

het is idd logischer om de reverb waarmee je delen van een mix die je naar achter wil drukken juist niet verbreed in het stereobeeld!!

Maar nu ik er overnadenk, hoe breder je de reverb maakt, hoe minder hij de geluids bron (die zich waarschijnlijk in het midden van het stereobeeld bevind) lastig zit, hoe meer hij dus ook de diepte van de reverb kan weergeven.

Straks maar even een vergelijking doen.. ben er even in weg!

quote:
Op 11 juni 2006 12:57 schreef Lampje het volgende:
IMO zijn de moderne produkties sowieso al veel te 2 dimensionaal. Niet dat ik nou een superengineer ben, in tegendeel, maar het is wel iets dat me erg vaak opvalt...



idd, dit viel mij ook op, en ook in mijn eigen mixen, en het gaat al beter nu ik me er een beetje in verdiep.

o.a dat Bob Katz article ( http://digido.com/portal/pmodule_id=11/pmdmode=fullscreen/pageadder_page_id=32/) hielp behoorlijk (even als zijn article over bit depth),

En een stuk over analoge summing bussen vs. digitale mixbussen in de rubriek van roger nichols in de nieuwe sound on sound (bladzijde 35/35) was ook behoorlijk leervol.

Ik ben er ook achtergekomen dat je vooral diepte kwijtraakt door teveel limiting, en gezien de luidheid oorlog tegenwoordig is het dan ook geen wonder dat producties ineens diepte verliesen!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 11-06-2006 21:31 by jbassist Profiel van jbassist

http://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=ECECC7583B1ECE79

net weer met Amplitube wezen kutten, ik gebruik steeds minder plug ins en toch word het steeds beter
al is dit nog steeds kut ivm de prof lui!

dat stukje op het eind hoort er niet serieus bij trouwens hehehe

Iedereen die er wat op aan temerken heeft mag dat zeker doen!!

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 11-06-2006 21:33]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 12-06-2006 2:24 by Lampje Profiel van Lampje

Klinkt goed, alleen zou ikzelf voor de bekkens een high shelf gebruiken in plaats van een bell (als ik het goed hoor), omdat de bekkens dan wat milder klinken / niet zo scherp. Maar ik moet er wel even bijzeggen dat mijn afluistering op de internetpc niet zo best is.

Maar, voor de rest vind ik het goed klinken.


lampje


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 12-06-2006 15:25 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

quote:
Op 11 juni 2006 21:31 schreef jbassist het volgende:
http://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=ECECC7583B1ECE79

net weer met Amplitube wezen kutten, ik gebruik steeds minder plug ins en toch word het steeds beter
al is dit nog steeds kut ivm de prof lui!

dat stukje op het eind hoort er niet serieus bij trouwens hehehe

Iedereen die er wat op aan temerken heeft mag dat zeker doen!!


Klinkt erg tof voor iets uit een software "amp" . Wat voor DI gebruik jij voor het opnemen van de gitaren? Ik zit er over te denken binnenkort een DI te gaan kopen voor het opnemen van gitaar. Iemand een idee welke bijzonder geschikt zijn voor 'pure' tracks die door een amp simulator worden gehaald of worden gere-amped?


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 12-06-2006 16:10 by jbassist Profiel van jbassist

quote:
Op 12 juni 2006 15:25 schreef Vlkodlak het volgende:
Klinkt erg tof voor iets uit een software "amp" . Wat voor DI gebruik jij voor het opnemen van de gitaren? Ik zit er over te denken binnenkort een DI te gaan kopen voor het opnemen van gitaar. Iemand een idee welke bijzonder geschikt zijn voor 'pure' tracks die door een amp simulator worden gehaald of worden gere-amped?


Ik heb het eerst de normale manier geprobeerd door gewoon het hoge impedantie signaal door een d.i te halen en dan zo de emu 1212m in.
Maar op 1 of andere duffe manier klinkt amplitube beter als ik gewoon mijn gitaar zo de converter in gooi! het hoord zo niet natuurlijk maar hey.. als het beter klinkt
wat ook cool klonk was 1ste het signaal door de "cleane" setting van mijn v amp tehalen.
Helaas is mijn V amp momenteel dood, (2 maand gebruikt, was nieuw.. en bedankt behringer!)

verder zijn countryman D.i's erg ok, en ik heb volgens mij vorige bladzijde een stel coole reamps gepost

quote:
Op 12 juni 2006 2:24 schreef Lampje het volgende:
Klinkt goed, alleen zou ikzelf voor de bekkens een high shelf gebruiken in plaats van een bell (als ik het goed hoor), omdat de bekkens dan wat milder klinken / niet zo scherp. Maar ik moet er wel even bijzeggen dat mijn afluistering op de internetpc niet zo best is.

Maar, voor de rest vind ik het goed klinken.


was idd een bell boost rond de 8 k samen met een ligte shelf vanaf ook 8 k.
Knap dat je dat hoort, damn!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 12-06-2006 16:16 by jbassist Profiel van jbassist

en dit is een vraag/discussie punt die ik op het sneap forum heb gezet, mischien weten lui hier er ook wat op tezeggen!





I read roger nichols article in the newJune 2006 SOS (page 34/35) were he says:

if all your individual tracks are up around 0 Db, and you have to pull down your master buss, your running the risk of overloading your summing amps.

pulling down individual tracks by about 6 db so that the masterbuss fader can stay at 0 db.

Thuss keeping the audio quality as high possible while remaining within the limits of the console.

he basicly says this transponds into digital aswell, allthough alot of mixers seem to ignore this fact because they think this doesn't aply to digital. (and why people grab for analoge mixing busses, were they DO have to apply this rule)

And i have ignored this myself alot aswell, most of the time i run my tracks pretty hot individualy and just put a l2 on the masterbuss to keep the peaks over 0 db down.

How do you guys go about this? and think about this article?




And i heard other guys having theory's about keeping the individual faders at 0 db (keeping processing low), gainstaging with the plugs and just keeping levels as high a possible!!


Anyway: This leads me to think i can combine both ways by:

1:Keeping individual faders at 0 db, doing volume with my plug ins.
2: keeping the levels on the individual tracks low so i can keep my masterbuss at 0db.

Correct?

Any input on this subject would be apreciated!!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 14-06-2006 11:13 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 9 juni 2006 21:46 schreef jbassist het volgende:
q10 voor de notching, dual mono EQ voor de breedheid, t-racks compressor voor de punch en de l2 om alles in toom tehouden of nog harder te squashen

Werk vrij ook voor mij, en de URS plug ins werken ook erg fijn tijdens mastering

ik gebruik de DQ7 van sonic flavours trouwens


hmm, ik ben vrij veel aan het kloten met maar 2 plugs. de LinMB en de L1 ultramaximiser, want ik wil juist af van die squash tops. Ik begin het redelijk door te krijgen hoe dit werkt en ik zelf vind het resultaat zo veel fijner om naar te luisteren. Je houdt de diepte van je mix redelijk intact maar de RMS concurreert goed met squashmasters!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 14-06-2006 11:15 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

Zit die L1 in zo'n Wavesbundle?


spectre
Usericon van spectre
Posted 14-06-2006 11:16 by spectre Profiel van spectre

Joa, het is een steengoeie Limiter


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 14-06-2006 11:18 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

Ok cool, wel vaker over de 'L1' gelezen. Maar dan heb ik em ook, jeuj


spectre
Usericon van spectre
Posted 14-06-2006 11:20 by spectre Profiel van spectre

Dan heb je ook de LinMB, die zorgt voor het merendeel waar ik het over had namelijk.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 14-06-2006 11:24 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

Kee dan. Tzt es goed in verdiepen. Nu alleen nog maar aan't opnemen en simpel mixen. En als ik eerder snel iets 'master'de, gooide ik het nu nog simpelweg in Wavelab en dan die hard limiter dr overheen en normalizen. Maar dat klinkt nergens naar hehe.


spectre
Usericon van spectre
Posted 14-06-2006 11:24 by spectre Profiel van spectre

Nog een tip voor JB: Je kan nu ratio kopen bij Audionews... mocht je ratio probleem nog steeds bestaan


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 14-06-2006 11:28 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 14 juni 2006 11:24 schreef FRNK het volgende:
Kee dan. Tzt es goed in verdiepen. Nu alleen nog maar aan't opnemen en simpel mixen. En als ik eerder snel iets 'master'de, gooide ik het nu nog simpelweg in Wavelab en dan die hard limiter dr overheen en normalizen. Maar dat klinkt nergens naar hehe.


Die LinMB is een lineare multiband compressor. Je kunt daarmee 5 banden naar smaak compressen en daarmee krijg je een dynamische master in tegenstelling tot de singleband copressors waarmee je eigenlijk je hele stereospoor gaat compressen, met de squashtops als gevolg. Een beetje squash gebruik breng ik daarna in met de L1.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 14-06-2006 11:34 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

Ah zo. Tot nu toe wel met die C4 zitten proberen, werkt lekker subtiel ook. Maar LinMB lineair en 1 'band' meer, dat is het verschil?

[edit]C4 niet met masteren btw. Gewoon op een trackinsert gedaan.

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 14-06-2006 11:35]


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen