IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : opname technieken, microfoons e.d. Vorige pagina | Volgende pagina
Lampje
Usericon van Lampje
Posted 26-03-2006 0:44 by Lampje Profiel van Lampje

MM : wat voor geluidskaart heb je dan eigenlijk ?


lampje


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 26-03-2006 12:15 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Sounblaster audigy, maar het probleem zit in mn mengtafel, die heeft niet per kanaal een output, maar alleen een main, sub en headphones...

Ga van de week ff kijken in de muziekzaak, als ik dit daar uitleg denk ik dat hun wel een eventuele oplossing /apparaat weten wat hier bij helpt


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 26-03-2006 17:37 by Lampje Profiel van Lampje

Koop dan maar eerst even een fatsoenlijke geluidskaart. Die soundblasters klinken veel te dun. Een externe mixer heb je niet per se nodig, maar een fatsoenlijke geluidskaart wel.


lampje


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 26-03-2006 19:03 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Ah, ok, zo'n EMU is dat iets dan? Iemand ervaringne met die geluidskaarten?


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 26-03-2006 23:01 by jbassist Profiel van jbassist

mijn emu 1212m heerst de pan uit


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 26-03-2006 23:45 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 26 maart 2006 12:15 schreef Murdering Monk het volgende:
Sounblaster audigy, maar het probleem zit in mn mengtafel, die heeft niet per kanaal een output, maar alleen een main, sub en headphones...




Er zitten wel inserts op de kanalen ? Dan kan je de send ervan ook als tape out gebruiken. Dat is namelijk meestal het zelfde. Bij de meeste mengtafels met tape outs wordt de tape output op hetzelfde punt gezet als de insert send : Na de equaliser, voor de fader. Je kan dus van de insertsend een Y split maken, de ene naar de eventuele effectunit (of direct terug naar de return), en de andere naar de input van je recorder.

Hoe zijn de inserts gemonteerd op je mixer ?!? XLR, stereojack, of dubbele jacks (send en return apart) ????. Als je dat even checkt, dan kan ik je wel vertellen wat voor soldeer verbindingen je moet maken.

EMU maakt idd prima geluidskaarten. Verder kan je kijken naar MOTU, RME, audiowerk, Edirol, en ga nog maar even door. Ik heb zelf een MOTU 24 I/O, en ben daar erg tevreden mee.


lampje


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 27-03-2006 9:41 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Ok, ik zal zo goed mogelijk antwoord proberen te geven...

Ik heb een xlr aansluiting, een jack aansluiting en een channel insert per kanaal.

Dan heb ik 2 send/return kanalen lopen verder, en zoals ik al zei een main output, een sub output en een headphones/control room out.

Ik hop dat je dr iets aan hebt, en bedankyt alvast!


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 27-03-2006 12:32 by Lampje Profiel van Lampje

Okay, die channel insert, dat is dus een enkele jack aansluiting ? Dan staat er als het goed is bij, welke de send is en welke de return. Meestal is tip=send, en ring=return, maar dat kan nog wel eens per merk verschillen. Als het goed is staat het er bij, en anders moet je in de handleiding kijken.

Laat het maar weten, dan gaan we daarna verder uitpluizen. Kan je trouwens een beetje solderen ?


lampje


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 27-03-2006 12:38 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Ja, channel inster is enkele jack aansluiting, en de line in is ook een enkele jack..

alleen mn send/returns zijn niet enkel, de sends wel, maar de returns niet...

En solderen moet wel lukken hoor, gebeurt nu ook al rgelmatig met kabels ed

edit: hier is idd tip=send, ring= return, en zijn er ook nog een of twee kabels die hebben sleeve = ground ofzoiets...

[Dit bericht is gewijzigd door Murdering Monk op 27-03-2006 12:46]


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 28-03-2006 15:17 by Lampje Profiel van Lampje

Okay dan. Nu is de vraag een beetje hoe je de aansluitingen wilt hebben. Als je nog effecten wilt invoegen, dan is het aan te raden om er een patchbay tussen te zetten.

Als je dat niet nodig vindt, dan is het het makkelijkst om een kabel te maken met aan de ene kant een connector om op jouw geluidskaart aan te sluiten. (ongebalanceerde jack, cinch, minijack, whatever). Aan de andere kant zet je een stereojackplug, waarvan je de tip en de ring doorverbind. Dat is dan de hot/plus. De sleeve zet je uiteraard aan de sleeve van de kabel, en is dus de massa/min. De aansluiting is dan dus ongebalanceerd, en dus -10dB.

Ik kan je trouwens ook nog wel uitleggen hoe je een kabel moet maken zodat je er nog wel een effect tussen kan zetten (opname pre of posteffect). Als je dat nodig vindt, laat het maar weten dan.

Als je wel een patchbay ertussen wilt zetten (wat ik in jouw geval niet echt nodig acht), dan is de aansluiting anders aan te raden.

Okay dan, soldeerse !!


lampje


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 28-03-2006 15:24 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Hmmm... ik heb ook van die speciale Y kabels, speciaal voor send/return, zij die niet ook te gebruiken?

En hoe ik die pre/post kabel moet maken lijkt me ook wel redelijk handig ja

[Dit bericht is gewijzigd door Murdering Monk op 28-03-2006 15:24]


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 28-03-2006 16:14 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 26 maart 2006 19:03 schreef Murdering Monk het volgende:
Ah, ok, zo'n EMU is dat iets dan? Iemand ervaringne met die geluidskaarten?


EMU maakt prima spul, hoor ook goeie dingen over de Delta 1010!

Heb zelf de Yamaha O1X, echt een top-bak! Is een digitale mixer, een audio/midi interface, control surface en effectenbak in 1! 8 kanalen in, 2 preamps uit de O1V96, een Hi-Z input om een gitaar of bas direct in te prikken... Top!



Je hoeft om af te mixen je muis niet meer aan te raken.. Ook alle transportfuncties (play, stop, record, blabla) kun je via die bak bedienen.. Weg RSI
Geluidskwaliteit is helemaal top! Zitten 2 dedicated effectenprocessoren in, dynamics (compressie, gating, limiter, parametrische EQ) per kanaal (dus ook op je audio-sporen en VSTi's), en dat allemaal via 1 firewire-kabeltje.. Opnemen tot 24/96, motorised faders, en ook nog bruikbaar als stand-alone digitale mixer! Krijgt een ook aantal high-quality software FX meegeleverd.. Een vocal rack, autotune en een eeeuhm.. Damn, die laatste kom ik even niet op
Eventueel ook nog uitbreidbaar zodat je meer inputs krijgt.. Firewire/mLan is the shizzle

Zitten ook auxen op zodat je alles via je externe effectenapparatuur kunt routen.. Ik heb al een hoop apparatuur in mijn studiootje gehad, maar deze bak gaat NOOIT meer weg!

Momenteel al rond de 1100 euro verkrijgbaar.. Ben je meteen helemaal klaar!
En nee ik heb geen aandelen Yamaha, ik ben helemaal lyrisch over dit beestje


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 28-03-2006 16:48 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk



Lampje
Usericon van Lampje
Posted 28-03-2006 19:16 by Lampje Profiel van Lampje

de ADA conversie van dit ding is alleen niet zo best, maar voor de rest is het een tof ding.


lampje


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 28-03-2006 19:46 by jbassist Profiel van jbassist

Ik snap alleen niet waarom je zoiets zou kopen als je het 2 keer makkelijker/beter kan doen binnen een DAW, als je gewoon een goede interface koopt inplaats een stand alone ding.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 28-03-2006 20:00 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 28 maart 2006 19:46 schreef jbassist het volgende:
Ik snap alleen niet waarom je zoiets zou kopen als je het 2 keer makkelijker/beter kan doen binnen een DAW, als je gewoon een goede interface koopt inplaats een stand alone ding.


Err.. Dit is een goeie interface.. Plus het was alles waar ik op dat moment naar op zoek was (midi, audio, control surface, mixer), dus een top-oplossing!
En makkelijker en beter in een DAW? Ik bedien hiermee mijn DAW (in mijn geval Logic), dus aan het principe verandert niks..


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 28-03-2006 20:02 by jbassist Profiel van jbassist

sorry, ik zat met de AW16g in gedachten


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


theo!
Hammertime
Usericon van theo!
Posted 29-03-2006 0:23 by theo! Profiel van theo!http://www.signoflife.nl

ben net een paar dagen met de boss BR-532 aan het stoeien, heb er helaas geen manual bij...

iemand enig idee waar ik er een kan vinden? de eerste 10 pagina's bij google leverden slechtst korte van 2 pagina's op..

edit: *beheerst de neerlansche taal toch bar slecht...*

[Dit bericht is gewijzigd door theo! op 29-03-2006 0:24]


signature


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 29-03-2006 0:26 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 28 maart 2006 15:24 schreef Murdering Monk het volgende:
Hmmm... ik heb ook van die speciale Y kabels, speciaal voor send/return, zij die niet ook te gebruiken?

En hoe ik die pre/post kabel moet maken lijkt me ook wel redelijk handig ja


Die Y kabels kan je gebruiken als de uitgang van je geluidskaart met zero latency doorstuurt. Dat is alleen niet het geval dus kan je deze niet gebruiken, tenzij aan de linker en rechter connector contra jacks zitten.

Over deinsertkabels naar je geluidskaart als je er nog een effect wil tussen voegen :
Dit worden erg onhandige kabels : je kan dan echt beter een patchbay ertussen zetten.

Als je het dan toch wilt weten :

neem een stereojack, laat daaruit tweeongebalanceerde kabels lopen : Eentje met de hot op de tip, en markeer deze kabel als "Send". Op het uiteinde van de kabel doe je de passende connector van de insert. de andere kabel zet je op de ring, en markeert deze kabel "return". Neem een derde kabel, zet er aan de ene kant de connector voor de ingang van je geluidskaart. Monteer de andere kant samen met de "return" kabel in een plug, passend op de uitgang van het betreffende effectapparaat. En dan heb je hier dus een posteffectkabeltje. Een pre effectkabeltje is practisch hetzelfde, alleen moet je het signaal dan van het "sendkabeltje" pakken.

Niet handig dus, zo'n kabeltje, maar het kan in ieder geval wel.


lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 29-03-2006 0:27 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 29 maart 2006 0:23 schreef theo! het volgende:
ben net een paar dagen met de boss BR-532 aan het stoeien, heb er helaas geen manual bij...

iemand enig idee waar ik er een kan vinden? de eerste 10 pagina's bij google leverden slechtst korte van 2 pagina's op..

edit: *beheerst de neerlansche taal toch bar slecht...*


bestellen bij roland.


lampje


theo!
Hammertime
Usericon van theo!
Posted 29-03-2006 0:49 by theo! Profiel van theo!http://www.signoflife.nl

mwa...dat was mezelf ook wel gelukt...zat meer te denken aan een pdf'je oid


signature


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 29-03-2006 0:55 by Lampje Profiel van Lampje

Hahaha, ja dat snap ik, maar roland doet niet aan pdf's. Misschien dat iemand de moeite genomen heeft om de manual in te scannen, maar als googelen al geen nut heeft.,.. Je zou ook ebay eens kunnen checken, daar verhandelen ze ook nog wel eens handleidingen.

Ik weet wel dat de handleidingen van roland niet zo duur zijn, dus...


lampje


theo!
Hammertime
Usericon van theo!
Posted 29-03-2006 0:59 by theo! Profiel van theo!http://www.signoflife.nl

okej, ben je toevallig bekend met de br-532? 't is opzich geen ingewikkeld apparaat..maar een manual zou bepaalde kleine probleempjes misschien wat sneller verhelpen Ik zit een beetje te klooien om 1 gitaartrack wat op 2 kanalen staat(stereo), op 1 (virtuele) track te krijgen en zo meer tracks over te houden...*is een aardige amateur qua dit gebeuren *

[Dit bericht is gewijzigd door theo! op 29-03-2006 1:00]


signature


cynic
Usericon van cynic
Posted 29-03-2006 9:13 by cynic Profiel van cynichttp://www.the-wounded.nl

quote:
Op 29 maart 2006 0:55 schreef Lampje het volgende:
Hahaha, ja dat snap ik, maar roland doet niet aan pdf's. Misschien dat iemand de moeite genomen heeft om de manual in te scannen, maar als googelen al geen nut heeft.,.. Je zou ook ebay eens kunnen checken, daar verhandelen ze ook nog wel eens handleidingen.

Ik weet wel dat de handleidingen van roland niet zo duur zijn, dus...


Hm, van mijn gitaarsynth stond anders gewoon de manual online....Volgens mij had roland best veel pdf's...

[Dit bericht is gewijzigd door cynic op 29-03-2006 9:14]


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 29-03-2006 11:34 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Mee eens, ik heb van www.bossus.com (geloof ik hoor, anders fff google) heb ik oko de NL handleiding van mn GT6 vandaan getrokken in pdf formaat

@Lampje:
Thanks voor de uitleg met solderen, van t weekdn eens gaan doen
Alleen wordt me nu dan nog niet duidelijk hoe ik die verschillende kanalen tegelijk naar mn geluidskaart toe leid en dan in cubase voor 2 mics 2 sporen krijg, ipv van nu 2 mics op 1 spoor...


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen