IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : opname technieken, microfoons e.d. Vorige pagina | Volgende pagina
Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 25-12-2005 11:59 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 25 december 2005 5:11 schreef jbassist het volgende:
je moet ze goed plaatsen maar ik krijg de zelfde mixen er mee als op genelecs en ze zijn erg prettig aan het oor. ik heb ze vergeleken met O.a de samson en behringer en deze kwam zeker als beste uit de test.
en nu ik ze op een Emu 1212m heb hangen is het helemaal dikke pret


Dat is ook wel een makkelijke vergelijking
Ghehe.. Njah, zolang je je monitoren maar kent en weet waar hun zwaktes/sterke punten liggen...


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 25-12-2005 12:53 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 25 december 2005 1:06 schreef Ethereal het volgende:
Gok dat je een mengpaneel met ingebouwde effectprocessor hebt.. Leuk trouwens, maar 9 vd 10 keer kan het effect alleen over je totale mix , maar dat terzijde
Waarschijnlijk moet je er dus wel een versterker tussen hangen, of, nog beter, actieve speakers!
Waarom is dat beter? Omdat je anders ook nog eens afhankelijk bent van de 'kleuring' van je versterker.. De makers van de passieve monitor kunnen geen rekening houden met wat voor versterker jij erachter hangt. Makers van actieve monitoring WEL aangezien ze zelf ook de versterker produceren en erin bouwen..



Nee, die effectprocessor kan ik gelukkig ook per kanaal gebruiken, heb ik speciaal opgelet

Wil dr nog een behringer V-amp pro achterhangen als versterker, of zijn die dingen niet geschikt om als eindversterker te gebruiken bij het opnemen?

En iemand nog ervaring met cubase? Kan perfect opnemen, maar krijg geen geluid bij het 2e kanaal, dat wil zeggen, ik neem met mn drumcomputer ene track op, wil m dan afluisteren op de pc, doet ie niet??
Als ik een gitaarlijn op wil nemen speelt ie ook de drumtrack niet af, is dat normaal of heb ik daar juist die monitors of studio speakers voor nodig?


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 26-12-2005 3:59 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 25 december 2005 12:53 schreef Murdering Monk het volgende:
Nee, die effectprocessor kan ik gelukkig ook per kanaal gebruiken, heb ik speciaal opgelet

Wil dr nog een behringer V-amp pro achterhangen als versterker, of zijn die dingen niet geschikt om als eindversterker te gebruiken bij het opnemen?

En iemand nog ervaring met cubase? Kan perfect opnemen, maar krijg geen geluid bij het 2e kanaal, dat wil zeggen, ik neem met mn drumcomputer ene track op, wil m dan afluisteren op de pc, doet ie niet??
Als ik een gitaarlijn op wil nemen speelt ie ook de drumtrack niet af, is dat normaal of heb ik daar juist die monitors of studio speakers voor nodig?


Nee, een V-amp gaat niet werken.. Is een versterker-simulator, meer voor gitaar enzo! Net als een POD van Line 6.. (Kun je ook heerlijk synths en drums mee verkrachten, maar dat is een ander verhaal )
Gewoon een setje actieve speakers eraan en gaan met die banaan!

Wat je probleem met cubase is kan ik vanaf hier niet zeggen.. Wat heb je voor soundcard? Draai je ASIO drivers?
Je zou gewoon een spoor op moeten kunnen nemen en dan op een ander spoor een volgende track opnemen...
Stuur je je 2e kanaal wel naar je main outs? Check je routing even.. Daar heb ik ook al eens mee lopen kutten! Ben ook dolgelukkig dat Logic bij mij perfect draait en geen gezeik heb 8 sporen tegelijk opnemen zonder gezeur..


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 26-12-2005 10:52 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Dat van die Vamp dacht ik al, maar woui het zeker weten, dan ga ik maar eens kijken voor een paar mnooie actieve speakers. Maar die Vampe heeft wel fijne geluidjes voor je gitaar, dus die komt er zowiezo een.

Misschien nog tips voor programma's om op te nemen?? Heb tot nu toe iedere keer gezeik met cubase, werk idd met ASIO drivers, maar dat ding heeft elke keer wel iets waarvan ik niet wil dat ie het heeft...


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


spectre
Usericon van spectre
Posted 26-12-2005 11:29 by spectre Profiel van spectre

Protools! maar dan ben je verplicht hardware er bij aan te schaffen


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 26-12-2005 12:43 by Snaack Profiel van Snaack

dan mag je de staatsloterij wel winnen


spectre
Usericon van spectre
Posted 26-12-2005 13:29 by spectre Profiel van spectre

valt mee, voor 400 euro heb je al wat..


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 26-12-2005 20:33 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Gebruik Logic Audio Platinum 5.3, en kan zonder enige problemen 8 sporen tegelijk opnemen.. Natuurlijk afhankelijk van je geluidskaart (Yamaha O1X hier), maar ik vind het een topprogramma!

Maar duik eens wat dieper in Cubase, ik weet zeker dat het daarin ook moet kunnen! Zonde als je weer een heel ander programma aan moet leren terwijl het met je favoriete prog ook kan.. Wat voor geluidskaart gebruik je?


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 26-12-2005 23:51 by jbassist Profiel van jbassist

quote:
Op 24 december 2005 13:05 schreef judge paul het volgende:
en toen had ik ook weer internet....



Ik ben inmiddels ook weer af en toe bezig met opnamen. Ik heb een andere mixer in de maak (op basis van een DDA) die stukken beter klinkt dan mijn soundcraft 1600 (die in onderdelen op zolder staat). Er zit nu 1 gemotoriseerde controller in, en er komt nog een tweede bij, zodat ik dan 16 gemotoriseerde faders heb, en 16 rotarypots. tevens komt er nog een VCA automatisering in, zodat ik zowel analoog als digitale automatisering heb. Ik kan er nu al wel mee opnemen en mixen, maar het duurt nog even voordat hij helemaal af is. Als het dan zover is, dan heb ik echt een super up to date tafel, en soort van goedkope SSL AWS 9000.

Even een vraagje : Hebben jullie ervaring met opnamecursussen ?!? (dus niet SAE of dat soort crap, maar betaalbare korte cursusjes)

Ik moet nog een paar dingen uitvogelen, om mijn produkties beter te kunnen krijgen, die ik op dit moment wel noodzakelijk vind.

Onlangs trouwens opgenomen in Stage One in duitsland, met Andy Classen. Wel weer een paar dingetjes opgestoken, maar voornamelijk dingen die ik eigenlijk al wist.


yo, dude!! welkom terug dan hehehe...

Tja, die AWS stond laatst in de SoS en damn.... met alleen zo'n channelstrip was ik al DIK tevree!!

qua opname cursussen: ik betwijfel hoeveel zin zulks heeft.. ik zit nu zelf op een "school" voor dit soort dingen maar dingen als mixen zijn echt dingen die je hands on moet leren en sommige theorie is wel handig maar tja...
mijn leraren zijn trouwes wel dikke badmutsen.. mischien zijn ze elders wel beter (ik hoop het!!)

en WAT heb je bij Andy Classen geleerd? he? he?

ben trouwes voor een VTB1 preamp samen met RNC (en nog een alesis 3630/DBX 266 X voor wanneer de RNC niet lekker gaat, heb ze toch voor mijn liveklussen rondslingeren) voor vocals gegaan en een Joemeek sixQ voor gitaarpartijen e.d... de "studio" moet zijn echte opname vuurdoop nog hebben (met echt een band) maar wanneer het zover is en alles goed gaat post ik wel wat samples..

voor bas maar een Sans amp bestelt, moet nog aankomen... benieuwd wat hij doet in combo met de VTB1 of de joemeek.



"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 27-12-2005 0:14 by jbassist Profiel van jbassist

vond ik net: http://s62.yousendit.com/d.aspx?id=3UCJQA565BXCK33EO0MKI7EQV1


is zonder preamp (dus 1ste 2 limiters in de plug in chain om het geluid op bruikbaar volume te pompen ) de meest corny "mic" ooit.. en een lievelijk klein combootje (waarvan de speaker kraakt bij hoge noten.. je hoort het ook wel hehehe..) met een zoom pedal

toch nog best leuk


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 27-12-2005 0:38 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 26 december 2005 20:33 schreef Ethereal het volgende:
Gebruik Logic Audio Platinum 5.3, en kan zonder enige problemen 8 sporen tegelijk opnemen.. Natuurlijk afhankelijk van je geluidskaart (Yamaha O1X hier), maar ik vind het een topprogramma!

Maar duik eens wat dieper in Cubase, ik weet zeker dat het daarin ook moet kunnen! Zonde als je weer een heel ander programma aan moet leren terwijl het met je favoriete prog ook kan.. Wat voor geluidskaart gebruik je?


Soundblaster Audigy, moet me gewoon meer verdieopen in cubase, heb de handleidingen ook wel ergens liggen, maar ik dacht als er iemand dan toch nog een tip heeft daarvoor


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 27-12-2005 13:12 by judge paul Profiel van judge paulhttp://www.judgementday.nl

Heb je Cubase SX ? Dan moet je even via F4 checken hoeveel inputs je geselecteerd hebt. Je kan er dus ook inputs bijmaken, uiteraard weer afhankelijk van je geluidskaart. Ik heb een paar maanden geleden 21 sporen tegelijk opgenomen, en dat ging goed.

Een paar tricks van Andy....

Nr 1. hij neemt altijd met dezelfde gitaarset op. (volgens mij, het klinkt iig wel allemaal hetzelfde)
nr 2. gebruik altijd nieuwe drumvellen op het drumstel.
nr 3. hij neemt 4 slaggitaren op. 2 via gitaarversterker en mic, en 2 extra via een soort recordingamp, wat een soort van radiogeluid geeft, maar dat samengemengd met de andere slaggitaren geeft dat een vol geluid.
nr 4. houd de basgitaar zeer minimalistisch, zodat je een goede basis hebt voor de slaggitaren. Als je dus een goede, vindingrijke bassist hebt, dan heb je een probleem om dit geluid te kunnen creëren.

Dit is niet wat hij zelf vertelde, maar waar ik achter kwam door het opname proces heen.

Voor de rest kwam ik er achter dat hij wel heel leuk TL Audio apparatuur heeft, maar dat hij die dus helemaal niet gebruikt.....


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 27-12-2005 13:44 by jbassist Profiel van jbassist

beetje vreemd van die bassist... colin richardson (volgens mij.. of was het hem van morrisound?) wist death ook tegek te produceren.die hadden digiorgio in hun midden.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 27-12-2005 15:19 by judge paul Profiel van judge paulhttp://www.judgementday.nl

Ja, maar het is dan ook de werkwijze van Andy, en niet die van Colin Richardson of Scott Burns.

Volgens mij is Andy ook iemand die autodidact is. Hij doet een hoop dingen die volgens mij niet erg logisch zijn. Eerlijk gezegd had ik verwacht dat hij wat meer geluidstechnische kennis zou hebben, maar het viel dus wel mee. Hij heeft gewoon zijn eigen manieren om (zijn) geluid neer te zetten, en ik denk niet dat hij een andere sound erg goed kan neerzetten. Dan is het ook nog de vraag of hij dat wilt. Maar laten we eerlijk zijn, het geluid van Scott Burns is ook altijd hetzelfde. Als er verschillen in zijn producties zitten, dan is dat over het algemeen omdat bands ook verschillende muzikale aanpak hebben. Daarom klinkt de nieuwe Krisiun ook anders dan de nieuwe Legion Of The Damned, en ook weer anders dan de nieuwe Sinister. Maar het gitaargeluid verschilt in principe bijna niet. Andy doet gewoon waar hij erg goed in is, en om die reden kiezen bands dan ook voor de Stage One studio.

[Dit bericht is gewijzigd door judge paul op 27-12-2005 23:48]


spectre
Usericon van spectre
Posted 27-12-2005 18:11 by spectre Profiel van spectre

lekker saai is dat, steeds hetzelfde gitaargeluid... daarom zijn al die bands ook vreselijk saai, ze kunnen helemaal niks meer zelf verzinnen.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 27-12-2005 23:43 by judge paul Profiel van judge paulhttp://www.judgementday.nl

?!?
Hoe bedoel je ?
Ik bedoel dat bands voor die studio kiezen omdat ze dat geluid ook graag willen hebben. Als je voor morrisound met Scott Burns kiest, dan kies je toch voor het geluid wat je gegarandeerd krijgt bij hem ? Hetzelfde geldt (weliswaar in mindere mate) toch ook voor Colin Richardson ?

De meeste bands zijn niet bezig met een nieuwe sound te creëren. Ze bedenken bepaalde tunes/riffs/whatever, en hebben een bepaald geluid erbij in gedachten, wat volgens hun het beste bij de bedachte muziek aansluit. Dan is het logisch dat je een studio erbij uitkiest die dat het beste kan neerzetten.

Vanuit creatief-geluidstechnisch perspectief gezien, is het idd saai. Ik zelf neem daarom ook het liefst van alles wat op. Dan blijf je scherp, en je blijft ontdekken, ipv steeds maar weer hetzelfde te doen. Het tegendeel is echter ook weer iets om over na te denken. Je wordt steeds beter in je eigen geluid als je voor een specifieke sound kiest. En potentiële klanten weten makkelijker de weg naar jouw studio te vinden, omdat je nou eenmaal garant staat voor die specifieke sound. De stage One studio heeft dan ook een wachttijd van minimaal 6 maanden. Hij zit dus behoorlijk volgeboekt !


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 28-12-2005 16:45 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Weet iemand trouwens hoe ik bestanden van Cubase Sx om kan zetten naar mp3 of gewone cd audio? Of welk programma ik daarvoor nodig heb??


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Daops
Usericon van Daops
Posted 28-12-2005 16:58 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 28 december 2005 16:45 schreef Murdering Monk het volgende:
Weet iemand trouwens hoe ik bestanden van Cubase Sx om kan zetten naar mp3 of gewone cd audio? Of welk programma ik daarvoor nodig heb??
Je kunt in cubase SX onder 'file' zelf gewoon de optie 'export' en dan 'audio mixdown' kiezen. In dit menu kun je vervolgens o.a. mp3-format kiezen in alle soorten en maten.

Let wel dat je vooraf het gebied selecteert met je locators wat je wilt down-mixen (nieuw woord? ) . Werkt reuze handig, hij neemt zelfs de automix en alle effect settings mee als je wil


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 28-12-2005 16:59 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Thnxs


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 28-12-2005 23:49 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Iemand hier trouwens ervaring met cubase?
Heb alles goed aangesloten, alles ook goed ingesteld, ook de goede bussen enzo toegewezen, mn pc neemt ook op, want die wave bar doet het, de output bus herkent mn geluidskaart, maar toch heb ik geen geluid bij terugluisteren of de 2e track opnemen??? Iemand enig idee hoe dit komt??


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 29-12-2005 12:26 by judge paul Profiel van judge paulhttp://www.judgementday.nl

Hey,

Check even bij F4 of de outputbussen goed staan. Slaat de meter van de uitputbus uit ? Zoniet, dan staan de kanalen niet naar de juiste bus gerout. Dan moet je per kanaal de juiste instellen (bovenin de mixer, als ze niet aangegeven staan, dan moet je de plus symbolen aanklikken, helemaal links van de kanaalmixer).

Als bovengenoemde instellingen goed staan, en je hoort nog steeds niets, dan moet je de vraag nog maar een keer stellen, want dan zal het wel een geluidskaartinstelling of aa aansluitprobleem zijn.


Eternal Darkness
Usericon van Eternal Darkness
Posted 29-12-2005 16:56 by Eternal Darkness Profiel van Eternal Darknesshttp://-

Ik ben me aan het orienteren op draadloze microfoons voor optredens en presenteren. Wie heeft er ervaring mee? Laat het me weten. Ik ben benieuwd wat nou werkelijk het verschil is tussen de draadloze systemen. Ik richt me op systemen tot ongeveer 250 euro.
Ik zat zelf te denken aan deze: http://www.feedback.nl/?id=55&b=171349


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-12-2005 17:08 by Snaack Profiel van Snaack

Heej Danny, dat is lang geleden!

Maarruh, ik ken het merk niet, lijkt me een budget-model --> geen geweldige kwaliteit.

Misschien kan je beter op zoek naar een leuke 2e hands?


Eternal Darkness
Usericon van Eternal Darkness
Posted 29-12-2005 17:16 by Eternal Darkness Profiel van Eternal Darknesshttp://-

Nicoooooooooooo
Ik ben benieuwd wat deze mic kan. Ik ga maar eens op onderzoek bij Feedback en Peter Verspuy. Wil een degelijk ding hebben. Ideaal nu ik minstens 1 keer per maand op de planken sta met Antihelden of als presentator.


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 29-12-2005 19:39 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 29 december 2005 12:26 schreef judge paul het volgende:
Hey,

Check even bij F4 of de outputbussen goed staan. Slaat de meter van de uitputbus uit ? Zoniet, dan staan de kanalen niet naar de juiste bus gerout. Dan moet je per kanaal de juiste instellen (bovenin de mixer, als ze niet aangegeven staan, dan moet je de plus symbolen aanklikken, helemaal links van de kanaalmixer).

Als bovengenoemde instellingen goed staan, en je hoort nog steeds niets, dan moet je de vraag nog maar een keer stellen, want dan zal het wel een geluidskaartinstelling of aa aansluitprobleem zijn.


Dan stel ik bij deze de vraag nog een keer, hij neemt op, de metrers slaan uit, maar hoor nog steeds niks


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen