IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : opname technieken, microfoons e.d. Vorige pagina | Volgende pagina
Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 04-07-2006 20:26 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

quote:
Op 4 juli 2006 16:48 schreef jbassist het volgende:
Die gratis SSL compressor plug in is tegeeeek op roommics.. alleen dat er op, bijna vol open, en hooppaaaa... alle ambience die je nodig hebt


Op drums of ook op andere instrumenten? Ik heb die plugin trouwens wel eens geprobeerd te gebruiken op losse drumonderdelen, maar ik kreeg het idee dat al mijn hoog verdween


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 05-07-2006 17:11 by jbassist Profiel van jbassist

en je laag ja.. dat is ook wat hij doet.
Samen met compressen, en dat is precies wat je nodig hebt op roommics.
Hij crushed precies goed zegmaar


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 05-07-2006 18:02 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

quote:
Op 5 juli 2006 17:11 schreef jbassist het volgende:
en je laag ja.. dat is ook wat hij doet.
Samen met compressen, en dat is precies wat je nodig hebt op roommics.
Hij crushed precies goed zegmaar


aha, ook maar eens mee experimenteren dan.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 05-07-2006 21:20 by jbassist Profiel van jbassist

Ik wou eigenlijk ook wel zo'n soort compressor maar dan zonder het hoog/laag verlies, hij werkt erg fijn verder! best jammer.. maargoed.. hij is dan ook gratis.
Iemand die Waves SSL plug ins al gechecked?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Biertje ?
lurking in the dismal fog
Usericon van Biertje ?
Posted 06-07-2006 19:08 by Biertje ? Profiel van Biertje ?

een offtopic vraagje van mij tussendoor:

ik ben sinds kort( lees: 1 maand) erg veel bezig met het produceren van muziek, maar mijn kennis is werkelijk nihil( weet nog niks over noten/maten/synths etc etc)

hoe komen jullie aan al die kennis? is het gewoon een kwestie van lekker kloten en ontdekken en gaandeweg ervaring opdoen, of zijn er ook daadwerkelijk studies/tutorials om de basis onder de knie te krijgen ?

sowieso ga ik beginnen met het leren lezen van noten, heb hiervoor een programma bij mn keyboard gekregen( ik heb alleen mn geluidskaart nog nodig zodat ik pas echt aan de slag kan gaan)


.


spectre
Usericon van spectre
Posted 06-07-2006 19:11 by spectre Profiel van spectre

Je moet eigenlijk alle aspecten van geluid weten om goed te kunnen mixen. Tja, die kennis kun je op veel manieren vergaren, maar veel aankloten en goed luisteren naar goede platen hielpen mij op weg.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Biertje ?
lurking in the dismal fog
Usericon van Biertje ?
Posted 06-07-2006 19:43 by Biertje ? Profiel van Biertje ?

een beetje rondkloten is totnutoe alles wat ik doe hehe, maar wel leuk! had met mn gare telefoon wat samples opgenomen( 8bit mono ) en ben daarmee in cooleditpro wat gaan fucken

een groot struikelblok voor mij atm is al die termen, ik druk gewoon maar wat in zonder te weten wat het nou eigenlijk betekent, dus het is constant googlen geblazen...

maarja, eerst maar eens mn geluidskaart( echo mia midi) binnenkrijgen, dan ga ik pas serieus aan de slag.


.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 07-07-2006 21:19 by jbassist Profiel van jbassist

die Colortone free plug in heeeeerssst de pan uit.

Mischien is het ook wel gewoon earpleasing hoog en laag toevoegen (zoals bij de sonicmaximizer, net door de vstplugin analyzer gehaalt, hij doet weinig anders als je het zo bekijkt.)

http://www.tritonedigital.com




"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 10-07-2006 18:32 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 7 juli 2006 21:19 schreef jbassist het volgende:
die Colortone free plug in heeeeerssst de pan uit.




Ik heb hem gister ook maar even gedowned, morgen ga ik hem checken in de studio, samen met de demo's van de andere plugs van hun.

Ik heb afgelopen donderdag geëxperimenteerd met dat re-ampen. Super. Dit opent vele deuren voor "The Quest For The Perfect Sound".Ik heb meteen een lading dynamische microfoons gecheckt voor de gitaarversterker. Op deze manier kan je erg goed de verschillen horen. Wat wel grappig is, is dat de SM57 niet eens het beste klonk, hoewel ik me wel kan voorstellen dat deze het beste zal werken ivm overspraak van andere instrumenten. Maar daar heb je toch geen last van met re-ampen. Zodoende denk ik dat een SD condensermic toch nog het beste resultaat zal geven, beter dan met een dynamische microfoon. Maar dat is natuurlijk ook weer een kwestie van smaak.

De volgende uitgebreide test wordt er eentje waarbij ik mijn verschillende micpre's test, ook weer door middel van re-ampen. Degene erna wordt er een met mijn gitaartoppen (Crate, Marshall, en London City) in verschillende combinaties met speakerkasten (Crate en Marshall), en eventueel de verschillende scheurkasten (MarshallPre, Metalzone, Seymour Duncan preamp, Metalizer, enz.) Ook leuk om eens verschillende oefenversterkertjes te checken voor het re-ampen.

Vet man, je kan allerlei combi's checken op deze manier, zonder dat je jezelf helemaal beurs aan het spelen bent !!!!

Hoe dan ook, ik dank jullie voor het aansnijden van het onderwerp "Re-Ampen". Ik had dat re-ampen al wel een keer eerder geprobeerd, maar het lukte toen niet ivm de verschillende impedanties, en daarna was ik het principe een beetje vergeten. Nu heb ik het echter wel voor elkaar gekregen.

Wat betreft de interactie tussen gitaar een speaker : Ik had tijdens een opname de gitaar dus ook clean opgenomen, tegelijk met het signaal uit de microfoon voor een speaker. Met het re-ampen kwamen de piepjes er weer prima uitrollen, terwijl je in de waveforms van het cleane signaal niet eens wat zag uitslaan zonder mega uitvergroting.

m.a.w. Het cleane signaal kan je wel opnemen, maar zorg er dan voor dat je wel een versterker hebt aanstaan, zodat je dus de wisselwerking met een speaker hebt tijdens het inspelen !


lampje


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-07-2006 18:35 by spectre Profiel van spectre

Het lijkt me ook verre van ideaal dat je jezelf clean hoort tijdens het inspelen, als je dat bedoelt


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 10-07-2006 18:49 by Lampje Profiel van Lampje

Ja, maar als je alleen een koptelefoon gebruikt, dan heb je die wisselwerking ook niet. Wat ik bedoel is dat je versterker dermate hard moet staan, of dichtbij, dat je een beetje feedback kan krijgen van de speaker.


lampje


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-07-2006 18:57 by spectre Profiel van spectre

Maar hopelijk komt er een nieuwe favoriete verbeterde recording setup voor je uit rollen!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 10-07-2006 23:10 by Lampje Profiel van Lampje

Het is idd een goede manier om een standaard "helterbeltergitaargeluid" mee te krijgen, iets waar ik altijd op terug kan vallen, als een band van zichzelf geen goed geluid heeft. Nog beter is om een keuze van drie of vier sets/settings te hebben, afhankelijk voor wat voor stijl de betreffende band speelt. Je kan moeilijk een blackmetalband een deathmetalgitaargeluid geven, en een rockband vraagt ook weer om iets anders, enz, enz.
Zo heeft Stage One bijvoorbeeld een eigen geluid, en hetzelfde geldt voor een hele hoop andere studioos ook. Eigenlijk hebben alle gevestigde studio's wel een standaard eigen geluid, of voor drums, of voor gitaar, of voor beide.
Nu ben ik van mening dat je een band altijd iets van een eigen sound mee moet geven in een opname, maar sommige bands hebben dat nou eenmaal niet, en dan is het dus beter dat je iets goeds hebt waar je op terug kunt vallen als een band z'n eigen geluid ruk is. Maar toch blijf ik er bij dat je het beste eerst kan kijken wat het geluid is van de betreffende band voordat je ze je eigen geluid meegeeft.

Maar het re-ampen veranderd inderdaad wel een hoop aan mijn standaard opnamemethode, sowieso omdat je in het mixstadium nog kan besluiten om het gitaargeluid radicaal te veranderen, zonder dat je met signaalverkrachtende equalisers aan de slag moet gaan.

[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 10-07-2006 23:12]


lampje


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 10-07-2006 23:13 by jbassist Profiel van jbassist

Welke re-amp heb je gekocht paul?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 11-07-2006 8:37 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

Hey Ethereal, jij vroeg toch naar Absynth 3 laatst?

Torrenttyphoon.com > Zoeken op "Absynth 3" > 1e resultaat > torrent. Nog niet getest, hij downloadt nog

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 11-07-2006 8:38]


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 11-07-2006 10:29 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 11 juli 2006 8:37 schreef FRNK het volgende:
Hey Ethereal, jij vroeg toch naar Absynth 3 laatst?

Torrenttyphoon.com > Zoeken op "Absynth 3" > 1e resultaat > torrent. Nog niet getest, hij downloadt nog


Thanks man!! Dat gaan we even uitzoeken


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 12-07-2006 13:25 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 10 juli 2006 23:13 schreef jbassist het volgende:
Welke re-amp heb je gekocht paul?


Geen. Ik heb zelf wat in elkaar geflanst, gewoon om te checken of dat re-ampen wat zou zijn voor mij. Er moest trouwens wel even een NS2 noise suppressor tussen, want het ruisde als een gek. (doen gekken ruisen ?!?!?). Het opnemen heb ik trouwens met een DI gedaan, in dit geval een hughes & kettner redbox pro (wat overigens een veel te dure DI is,prijs/kwaliteit verhoudingsgewijs). Daar kan ik dus ook nog wel beter even een goede voor kopen, of de DI van een van de Focusrites gebruiken, hoewel het resultaat van het re-ampen eigenlijk verbazingwekkend goed is.

Ik moet nog verschillende re-amp mogelijkheden gaan checken, ik heb op de zolder nog ergens een H&K tubeman liggen, daar zou het (als het goed is) ook mee moeten kunnen. Aleen zit er nog ergens een defect in dat ding. Dat ding heb ik trouwens vroeger gekocht omdat je er dat typische Type O Negative basgitaargeluid uit kan krijgen.

ach ja, zo blijf je bezig, hahaha.


lampje


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 13-07-2006 14:05 by jbassist Profiel van jbassist

aaahh ok, tja.. ik ben niet handig genoeg om zelf 1 te bouwen dus dat word het niet denk ik!
Ik heb binnenkort mijn isobox klaar, en als er dan nog geld over is gaat daar nog een reamp bij komen dus

De voordelen lijken idd eindeloos.

ik ben ook steeds meer te spreken over die LMC-1 Gratis plug in van SSL.. ik heb net de overheadmictrack in een oud project waar ik maar niet de juiste drumsound kon krijgen gedubbelt en over de bus de LMC-1 geflikkert op een flinke nucleare compressie stand.

en voila.. alllllles wat ik eerder miste is er ineens, even toevoegen naar smaak en klaar!
Mijn drumsounds zijn de laatste tijd een stuk cooler (metname een veel natuurlijker randje) geworden door deze plug!

en hij is nog gratis ook

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 13-07-2006 14:06]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 13-07-2006 17:15 by jbassist Profiel van jbassist

Voor lui die graag willen leren mixen of willen uitbreiden in hun kunnen etc etc... check hier:

http://ultimatemetal.com/forum/showthread.php?t=247836

ik heb zelf genoeg omhanden maar dit is best cool getracked ook dus erg leuk om temixen!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 17-07-2006 13:03 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 13 juli 2006 14:05 schreef jbassist het volgende:


ik ben ook steeds meer te spreken over die LMC-1 Gratis plug in van SSL.. ik heb net de overheadmictrack in een oud project waar ik maar niet de juiste drumsound kon krijgen gedubbelt en over de bus de LMC-1 geflikkert op een flinke nucleare compressie stand.

en voila.. alllllles wat ik eerder miste is er ineens, even toevoegen naar smaak en klaar!
Mijn drumsounds zijn de laatste tijd een stuk cooler (metname een veel natuurlijker randje) geworden door deze plug!

en hij is nog gratis ook


Via parallelle compressie dus ? Hmm, goed idee, ga ik ook eens even proberen. om er een hele drumsubmix er 100% erdoorheen te jassen vond ik echt teleurstellend, maar voor snare en/of kick vond ik het redelijk, echter niet beter dan ander comps. Wel leuk voor het effect trouwens. Dat parallelle compressie ga ik eens checken met de lmc, ik ben erg benieuwd !



lampje


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 17-07-2006 15:10 by jbassist Profiel van jbassist

nu je het zegt, het is idd een vorm van parallelle compressie... niet eens bij stilgestaan.
het werkt trouwens alleen maar op roommics (bij gebrek aan, de gedubbelde OH's dus..)

Verder kan ik weinig met die plug in maar voor roommics is hij dus...

en btw, waar zou ik een UREI 530 kunnnen scoren?

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 17-07-2006 15:13]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 17-07-2006 18:05 by jbassist Profiel van jbassist

http://www.lambgoat.com/features/interviews/matt_bayles.aspx

interview met mijn ware held, matt bayles! meester!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 17-07-2006 23:17 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 17 juli 2006 15:10 schreef jbassist het volgende:


waar zou ik een UREI 530 kunnnen scoren?


Een 530... gewoon op ebay, denk ik. Ik heb ze er wel eens langs zien gaan. Je zou misschien ook kunnen letten op een set 537's. Ik heb zelf een set 539's maar die zijn helaas alleen "cut only". Kwalitatief dus wel beter, maar ook een heel stuk lastiger inregelen. Ik heb er iig erg lang over gedaan om het een beetje door te krijgen. Het zijn eigenlijk ook "room eq's".


lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 17-07-2006 23:29 by Lampje Profiel van Lampje



lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 18-07-2006 11:02 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 17 juli 2006 18:05 schreef jbassist het volgende:
http://www.lambgoat.com/features/interviews/matt_bayles.aspx

interview met mijn ware held, matt bayles! meester!


Haha, grappig, hij noemt "Slaughter of The Soul" als één van zijn favoriete produkties. Da's ook zeker een vette produktie, maar ik vind het grappig omdat de gitaarscheur uit een MetalZone komt, het pedaal dat door vrijwel iedere (met name nederlandse) gitarist ontieglijk afgezeken wordt. Nu staan gitaristen er (over het algemeen!) ook wel om bekend dat het zeikerds zijn, daar niet van... (ja, ik speel zelf ook gitaar, ik kan ook best een zeikerd zijn af en toe).


lampje


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen