IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : opname technieken, microfoons e.d. Vorige pagina | Volgende pagina
spectre
Usericon van spectre
Posted 22-05-2006 13:12 by spectre Profiel van spectre

Maarre, wat ik wil is niet mogelijk op mijn manier?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 22-05-2006 13:36 by jbassist Profiel van jbassist

Tuurlijk wel, D.i er tussen.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 22-05-2006 13:42 by spectre Profiel van spectre

Arco gaf me nog een tip, mijn toneport heeft 2 uitgangen dus hopelijk kan ik 1 daarvan gebruiken als DI en doorlussen naar het andere bakkie.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 22-05-2006 13:59 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

Wat voor andere ampsim gebruik je eigenlijk?


spectre
Usericon van spectre
Posted 22-05-2006 14:02 by spectre Profiel van spectre

Dat is een Zoom pedaal die met de juiste behandeling erg goed klinkt


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 22-05-2006 14:06 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

quote:
Op 22 mei 2006 14:02 schreef spectre het volgende:
Dat is een Zoom pedaal die met de juiste behandeling erg goed klinkt


Ik ben benieuwd, zou voor het eerst zijn dat ik iets fatsoenlijks uit een Zoom hoor


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 22-05-2006 20:01 by Lampje Profiel van Lampje

Ik had ooit, lang, lang geleden een Zoom 1010. Ik heb nooit meer een chorus gevonden die zo vet klonk als degene die daarin zat. Ook nooit meer een tegengekomen met zoveel ruis trouwens.... Hahaha.


lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 22-05-2006 23:36 by Lampje Profiel van Lampje

Ik denk trouwens dat ik zelf maar ga proberen zo'n re-amp apparaat te bouwen. Het kan niet veel voorstellen. Een trafo met de juiste overdracht zou al voldoende moeten zijn. Weer eens even in de specs duiken.... Een Lars Lundahl trafo kost gemiddeld 40 euro, en dan heb je de allerbeste die er zijn. Kassie eromheen met een paar aansluiting, en klaar is klara.

Ik ben ook materiaal aan het bijeensprokkelen om een tapesimulator te bouwen. Kewl.


lampje


spectre
Usericon van spectre
Posted 24-05-2006 12:28 by spectre Profiel van spectre

PSP Vintage warmer, ik heb het nu door en gebruik het op gitaar, bas en zelfs zang. Voor een voller ronder authentieker geluid.

Ik heb er wel een probleem bij, mijn Mbox lijkt kleine piepjes af te geven, het is erg zacht in volume maar wel erg irritant. Volgens mij pakt de USB kabel een signaal op van andere apparatuur.. kan dat?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 25-05-2006 12:25 by Lampje Profiel van Lampje

Hey spectre, USB kabel ? Eigenlijk hoort dat niet te kunnen.

De ADA conversie vindt plaats in de Mbox, dus er gaat data door de USB kabel, geen audio. Daarom is een externe geluids"kaart" ook zo veel beter dan een interne. Data is niet echt beïnvloedbaar door magnetische golven, tenzij je er een enorme electromagneet ernaast zet, misschien.

Je zou wel even kunnen checken of er verschil is als je mbox wat verder van je computer en beeldscherm af plaatst. Die Mbox zou er namelijk wel behoorlijk last van kunnen hebben. Met name CRT beeldschermen zijn niet zo vriendelijk in een analoog elektrische geluidsomgeving.

mzl.
Paul


lampje


spectre
Usericon van spectre
Posted 25-05-2006 12:51 by spectre Profiel van spectre

Bedankt voor de tip. dat ga ik eens proberen, ik heb mijn Mbox idd naast mijn monitor staan dus wie weet is dat het probleem


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 25-05-2006 13:26 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

gister een BBE sonic maximizer gekocht, als ik vandaag tijd heb eens even kijken wat dit voor mijn geluid op gaat leveren. Wat ik gehoord heb klonk iig veelbelovend


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 25-05-2006 16:18 by jbassist Profiel van jbassist

Zowel plug in als 19 inch versie gebruik ik best vaak.. op bass soms eerrrrggggg veel, maar op gitaar is eht beter het geluid er maar een randje mee tegeven.
De 19 inch klinkt beter btw


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 25-05-2006 16:38 by Lampje Profiel van Lampje

Da's vaak met hardware Vs plugins.

Is zo'n sonic maximiser een exciter ?


lampje


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 25-05-2006 16:41 by jbassist Profiel van jbassist

Voegt harmonischen toe heb ik het idee.
De soort die een goede gitaar/bas met versterker vanzichzelf al heeft eigenlijk.. maargoed.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Skyggesang
Avant-garde
Usericon van Skyggesang
Posted 25-05-2006 17:58 by Skyggesang Profiel van Skyggesanghttp://www.baldrsdraumar.com

Iemand die weet hoe je een keyboard direct op een PC kan aansluiten en zo op kan nemen?
(Ben ERG slecht met technologie )



Lampje
Usericon van Lampje
Posted 25-05-2006 18:34 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 25 mei 2006 16:41 schreef jbassist het volgende:
Voegt harmonischen toe heb ik het idee.
De soort die een goede gitaar/bas met versterker vanzichzelf al heeft eigenlijk.. maargoed.


AH, dan is het idd een soort exciter. Een buizenmicrofoon en een buizenmicrofoonpre amp doen dat ook trouwens, dus.... toevoegen naar smaak dus !


lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 25-05-2006 18:36 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 25 mei 2006 17:58 schreef Skyggesang het volgende:
Iemand die weet hoe je een keyboard direct op een PC kan aansluiten en zo op kan nemen?
(Ben ERG slecht met technologie )


Line outgangen van de keyboard naar de line input van de computer. Meestal heb je een Y kabeltje nodig van dubbel grote jack naar kleine stereojack (koptelefoonplugje zeg maar).


lampje


Skyggesang
Avant-garde
Usericon van Skyggesang
Posted 25-05-2006 18:58 by Skyggesang Profiel van Skyggesanghttp://www.baldrsdraumar.com

Ik heb alleen 2x dikke plug-kabels >.<
Valt wel een "brug" voor te krijgen neem ik aan? Daar zat achteraf mijn probleem dus.
Bedankt
(Oh een keyboard rekent men onder MIDI toch?)

[Dit bericht is gewijzigd door Skyggesang op 25-05-2006 18:58]



Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 25-05-2006 23:02 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

quote:
Op 25 mei 2006 16:18 schreef jbassist het volgende:
Zowel plug in als 19 inch versie gebruik ik best vaak.. op bass soms eerrrrggggg veel, maar op gitaar is eht beter het geluid er maar een randje mee tegeven.
De 19 inch klinkt beter btw


Ik heb daarom ook de 19 inch versie gekocht


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 30-05-2006 10:25 by jbassist Profiel van jbassist



En wow.. ben nu even met compressie bezig geweest op percussie, op kick kwam ik uit op: hard knee setting 11 ms attack, rond de 200 attack, ratio op 1:4/3 en compressen naar smaak = Is digggge vedde punch.. en werkt bijna altijd binnen deze settings
Met name de Sonalksis Sv-315 werkt zo TEGEK.
Op snare zelfde soortige vette resultaten behaalt maar dan attack op 5 ms en release naar smaak en ietsje agressiever compressen

Yeah!

En heb de Charles Dye Video, MILAR even bekeken, zijn bus compressie en gebruik van saturatie/Buizen PLug ins is best handig om teweten.

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 30-05-2006 11:02]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 30-05-2006 14:00 by spectre Profiel van spectre

vraagje JB, als ik een drumcomputer kick gebruik is dan compressie nog aan te raden? (het is iets soortgelijks als DFH, dus wel iets variatie maar velocity is steeds hetzelfde).


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 30-05-2006 14:02 by jbassist Profiel van jbassist

het voegt bij mij zeker de nodig punch toe!
ik gate hem eerst en dan die sonalksis compressor
zal vanavond eens een demootje maken.

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 30-05-2006 14:03]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 30-05-2006 14:04 by spectre Profiel van spectre

Die punch krijg ik ook wel door EQ, maar misschien daarna een compressie kan misschien de zaak wat vetter maken idd.. even mee stoeien dan maar


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 30-05-2006 15:00 by jbassist Profiel van jbassist



"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen