IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : opname technieken, microfoons e.d. Vorige pagina | Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 18-07-2006 11:14 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Is dat een metalzone op SotS? Ik zal onze gitarist die dat ding ook gebruikt (zowel de zanger van Shattered Hope, als een van de gitaristen van m'n andere band) eens gaan melden dat hij ook maar eens zulke nummers moet gaan schrijven dan...


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 18-07-2006 11:51 by Lampje Profiel van Lampje

Ja, dat is een Metalzone. ALs je goed let op de riffs van SOTS dan merk je ook dat het allemaal riffs zijn die bij dat geluid aansluiten. Zou je aankomen met een typische Morbid Angel riff, dan zal het waarschijnlijk wel naar bagger klinken. Boltthrower kan ook niet afwijken van hun typerende riffs. Zouden ze dat wel doen, dan zal het niet klinken door het geluid. En zo zijn er nog wel wat voorbeelden te noemen. Daarom is het soms ook zo moeilijk om verschillende stijlen te spelen door elkaar heen. Nu Metal met blackmetalriffs ? Of het gitaargeluid van de Numetalriffs zou kut zijn, of andersom, of zelfs allebei. Om maar even een extreem voorbeeld te geven. Je zou ervoor kunnen kiezen om dan ook van gitaargeluid te switchen, maar dan heb je weer kans dat je nummers geen eenheid meer vormen. Soms zelfs dat het te fragmentarisch wordt, en dan krijg je dat mensen zeggen "gave muziek, alleen zitten er soms kutstukken tussen."

Heel veel van je geluid hangt gewoon af van hoe je speelt. Hoe strak, en welke stijl gitaarriffs.

Een Metalzone zou bij Judgement Day weer over het algemeen heel kut klinken, daarvoor gebruikten we een Marshall voor het beste resultaat. Een Marshall zou bij Sinister weer verschrikkelijk kut klinken, en daar wordt de scheur uit een Metalzone gehaald, of uit een Engl Powerball.

De beste versterker (of scheur) bestaat dus niet. Het ligt voor iedere gitarist dus weer anders.

Laat je dus ook niet gekmaken door anderen dat je bijvoorbeeld per sé een Mesa Boogie triple Rectifier moet hebben, misschien is dat namelijk helemaal niets voor jou, en heb jij het beste geluid met een Marshall Valvestate, of juist een London City plexiclone met een metalzone en een eq ervoor, of een 5150 (wat ik me niet kan voorstellen trouwens, wat een prutding), of een whatever.

Het duurste is niet per se het beste !!!!


lampje


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 18-07-2006 12:16 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Hehehe, ik laat me sowieso niet gekmaken. Ben niet voor niets bassist

(London City amp )


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-07-2006 12:23 by spectre Profiel van spectre

Lampje, heb je mijn productie al gehoord? Undersign


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 18-07-2006 13:08 by Lampje Profiel van Lampje

Het is je gelukt om de Satyricon sound te evenaren, zoniet beter te krijgen ! Complimenten ! uiteraard is het met drumsamples wat makkelijker om de gitaar meer ruimte te geven, het neemt niet weg dat ik het gitaargeluid en de gehele productie errug goed vind ! Hoe heb je die gitaren opgenomen ? Met die Toneport ? En hoeveel partijen zijn het er nou uiteindelijk geworden ? Ik ben erg benieuwd !

Ik vind het nummer zelf trouwens ook erg gaaf, ik ben niet echt een blackmetalfan, maar Satyricon (en niet alleen Satyricon trouwens....). heb ik altijd wel erg gaaf gevonden, met name Rebel Extravaganza en zijn voorganger. Het enige wat ik een klein beetje jammer vind van je productie, is dat de drums mij te electronisch klinken, maar dat zal ongetwijfeld komen doordat ik zelf een drummer ben.

Als het product klaar is, dan wil graag een cd'tje kopen, dus mail me dan eventjes, goei ?



lampje


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-07-2006 13:23 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 18 juli 2006 13:08 schreef Lampje het volgende:
Het is je gelukt om de Satyricon sound te evenaren, zoniet beter te krijgen ! Complimenten ! uiteraard is het met drumsamples wat makkelijker om de gitaar meer ruimte te geven, het neemt niet weg dat ik het gitaargeluid en de gehele productie errug goed vind ! Hoe heb je die gitaren opgenomen ? Met die Toneport ? En hoeveel partijen zijn het er nou uiteindelijk geworden ? Ik ben erg benieuwd !

Ik vind het nummer zelf trouwens ook erg gaaf, ik ben niet echt een blackmetalfan, maar Satyricon (en niet alleen Satyricon trouwens....). heb ik altijd wel erg gaaf gevonden, met name Rebel Extravaganza en zijn voorganger. Het enige wat ik een klein beetje jammer vind van je productie, is dat de drums mij te electronisch klinken, maar dat zal ongetwijfeld komen doordat ik zelf een drummer ben.

Als het product klaar is, dan wil graag een cd'tje kopen, dus mail me dan eventjes, goei ?




Ja dat hebben we nu al te vaak gehoord, feit is dat wij allemaal fan zijn van drumcomputers en we het een extra dimensie vinden toevoegen aan het geluid.

Het gitaargeluid komt inderdaad uit de toneport. Het zijn 4 partijen, en 2 soundsetups. 1 iets meer zwaar en de ander meer hoog. De gitaren met het hoge geluid spelen vaak ook een hogere partij.

Ik heb de 4 partijen gemixt met de zware partijen meer naar het midden en de hoge meer naar de buitenkant, en over beide submixen heb ik de VintageWarmer plugin gegooit. (dat is een compressor) Het zorgde voor de warmte die ik miste vanuit de Toneport wel kon oproepen.

Daarna heb ik een mix van de 4 partijen naar 2 bussen gerouted, 1 zonder effect en de andere met de S1 stereo imager van Waves vol open. Daarna de 2 bussen gemixt met elkaar

Maar gaaf dat je het al met al tof vind Paul


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 19-07-2006 20:42 by jbassist Profiel van jbassist

quote:
Op 18 juli 2006 11:02 schreef Lampje het volgende:
Haha, grappig, hij noemt "Slaughter of The Soul" als één van zijn favoriete produkties. Da's ook zeker een vette produktie, maar ik vind het grappig omdat de gitaarscheur uit een MetalZone komt, het pedaal dat door vrijwel iedere (met name nederlandse) gitarist ontieglijk afgezeken wordt. Nu staan gitaristen er (over het algemeen!) ook wel om bekend dat het zeikerds zijn, daar niet van... (ja, ik speel zelf ook gitaar, ik kan ook best een zeikerd zijn af en toe).


was dat niet een heavy metal pedaal? ik weet het ook niet meer...
Ik denk dat ik wel graag de urei 530 wil, degene die jij had is toch heel wat anders en die 530 schijnt ook een erg bepalende sound tehebben even doorzoeken dus.

en btw ook weer eens een mixje gedaan met een song die ik eerder al poste http://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=F80B1A8E5D168AFF
hij is nu wat breder volgens mij.. maar de bekkens staan nog wel teluid..
zal straks nog eens een keer bezig
EDit: jezuschrist... ik heb een ampsim op de toms staan

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 19-07-2006 22:39]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 20-07-2006 10:57 by Lampje Profiel van Lampje

strak geluid, en de bekkens klinken ook erg goed (zie eerdere post), ondanks dat ze idd iets te hard staan. Heb jij ook die vintagewarmer gebruikt hierop de gitaren ? Waar kan je die eigenlijk vandaan halen ?


lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 20-07-2006 11:34 by Lampje Profiel van Lampje

Ah, ik heb gevonden waar je hem kan kopen, maar helaas de komende tijd geen knaken hiervoor.


lampje


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 20-07-2006 11:42 by jbassist Profiel van jbassist

http://www.pspaudioware.com/ ofniet?
Ik ga zelf binnenkort voor de UAD-1 kaart wat ben ik verdomde benieuwd zeg!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 20-07-2006 14:56 by Lampje Profiel van Lampje

Yep, die. Is die nog ergens als kraak vandaan te halen ?

UAD, mooi man. Ik heb nu eindelijk mijn tweede UAD maar eens geregistreerd. Nu krijg ik 100 usd korting op de aanschaf van een optionele plugin. Ik weet alleen nog niet welke. De LA2A en de Pultec Pro heb ik al. Eerst dacht ik aan de Fairchild compressor, maar waarschijnlijk koop ik in het najaar de Focusrite Liquid Mix, en daar zit die ook in (lijkt me). Dus ik denk nu meer aan een galm als de EMT platereverb, of de Dreamverb. Nog even checken wat het beste zal zijn.


lampje


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 20-07-2006 15:38 by jbassist Profiel van jbassist

ik hoor errrrg veel goede reacties over die EMT plate dus daar zou ik zelf voor gaan, maargoed.. ik weet niet wat voor outboard reverbs je nog allemaal hebt staan

Mail maar even naar jbvanderwal@gmail.com als je de kraak eens wil checken (edit, Van de vintage warmer dus.)

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 20-07-2006 15:38]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 20-07-2006 17:00 by Lampje Profiel van Lampje

Je hebt mail !

Gebruiken jullie trouwens Lowpass filters voor gitaar en/of bas ? Ik wil zelf de hele gitaarsubmix nog wel eens door een 27 bands grafische equaliser halen (vandaar dus de Urei 539), maar ik haal nooit het hoog ergens af. Als ik jullie mixen zo hoor klinkt het zo verdomd strak en direct : Ik hoor geen "air". Ikzelf heb de neiging om vaak een hishelf te gebruiken om wat air toe te voegen, maar ik vind dat gitaargeluid van jullie (JB en Spectre) mixen erg vet !


By The Way : Dat van die grafische EQ is trouwens een Colin Richardson truuk. Da's niet echt audiofiel verantwoord, maar het werkt wel. Ik zelf wil er af en toe ook nog wel eens een exciter tussen gooien (voor de eq).


[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 20-07-2006 17:00]


lampje


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 20-07-2006 17:01 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

JB, had jij die Symphonic VST nog te pakken gekregen toevallig ?


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 20-07-2006 17:18 by jbassist Profiel van jbassist

Ik ben er af geflikkerd voordat ik hem kon bemachtigen ik had een kut ratio en was een paar dagen weg live geluid doen dus kon hem ook niet snel nog even in de waarschuwtijd oppompen
maar zal nog eens rondvragen

Paul! heb je al een mail terug? mijn gmail deed een beetje vreemd, heb al wel 1 gestuurd maar gmail zegt nu weer vanniet


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 20-07-2006 17:20 by jbassist Profiel van jbassist

quote:
Op 20 juli 2006 17:00 schreef Lampje het volgende:
Je hebt mail !

Gebruiken jullie trouwens Lowpass filters voor gitaar en/of bas ? Ik wil zelf de hele gitaarsubmix nog wel eens door een 27 bands grafische equaliser halen (vandaar dus de Urei 539), maar ik haal nooit het hoog ergens af. Als ik jullie mixen zo hoor klinkt het zo verdomd strak en direct : Ik hoor geen "air". Ikzelf heb de neiging om vaak een hishelf te gebruiken om wat air toe te voegen, maar ik vind dat gitaargeluid van jullie (JB en Spectre) mixen erg vet !


By The Way : Dat van die grafische EQ is trouwens een Colin Richardson truuk. Da's niet echt audiofiel verantwoord, maar het werkt wel. Ik zelf wil er af en toe ook nog wel eens een exciter tussen gooien (voor de eq).



ligt er aan, maar vaak sowiso tot een 50/60 hz.
bas soms tot een 40 als ik de kick in het sublaag wil

oh en die truc doet Michael Wagener dus ook!

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 20-07-2006 17:22]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 20-07-2006 17:54 by Lampje Profiel van Lampje

Nee, ik heb nog geen mail ontvangen van je.

Wat betreft je antwoord op mijn andere vraag : Ik bedoelde lowpass = highcut, en niet highpass = lowcut. Lekker verwarrend die stomme benamingen....


lampje


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 20-07-2006 18:03 by jbassist Profiel van jbassist

Ik ben er niet helemaal bij (3 uur postlopen in een stel warme buurtjes doet je niet altijd even goed hehe)

Lo pass vaak tot een 12/10 hz op de gitaren, tot op het punt waar je het echt gaat merken in de helderheid.

en mail komt er aan dan.. nu nog even zonder commentaar want ik ga zo richting repeteren


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 20-07-2006 20:53 by Lampje Profiel van Lampje

Ja, dat weer.... een vriend van mij is vuilnisman, hij werd er ook al helemaal niet goed van....

wat betreft de frequenties die je noemt voor lowpass/highcut, dat zal dan niet echt het verschil maken.

Morgen ga ik de vintagewarmer checken : ik ben benieuwd, en thanks !!!



lampje


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 21-07-2006 13:47 by jbassist Profiel van jbassist

ik bedoelde Khz
zolang het zo warm is ga ik alleen nog maar vissen voorlopig!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 21-07-2006 13:47 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Foutje..

[Dit bericht is gewijzigd door Murdering Monk op 21-07-2006 13:47]


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 25-07-2006 14:19 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

Ik heb weer even wat advies nodig
Mijn volgende aankopen gaan waarschijnlijk een nieuwe audio interface en preamp worden. Als audio interface zoek ik iets met een usb aansluiting de mogelijkheid om in een resolutie van 24 bit op te nemen met samplerate ondersteuning van in ieder geval 44.1 en 48 khz. Tevens wil ik iets met in ieder geval een XLR in (bij voorkeur twee) en jack in (ook bij voorkeur twee). Er hoeft geen software bij te zitten, want ik heb al Cubase SX. Ik wil maximaal rond de 200 euro uitgeven. Heeft iemand tips voor mij?

Voor de preamp zoek ik een bak die met name geschikt is voor het opnemen van akoestische gitaar en zang en eventueel (bas)gitaren die uit een DI komen (Sansamp Bass driver en Pod XT). Hiervoor zat ik te denken aan rond de 150 euro. Ook hierbij zijn alle tips meer dan welkom


spectre
Usericon van spectre
Posted 25-07-2006 14:20 by spectre Profiel van spectre

Toneport!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 25-07-2006 14:23 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

quote:
Op 25 juli 2006 14:20 schreef spectre het volgende:
Toneport!


Ik heb al een pod XT dus is een beetje dubbel op lijkt mij. Om hem dan alleen voor die preamp simulaties te kopen lijkt me zonde. Daarbij vind ik de belasting die die toneport op je systeem legt nog al fors als ik die system requirements zo bekijk.


spectre
Usericon van spectre
Posted 25-07-2006 14:28 by spectre Profiel van spectre

Je zoekt een interface en de toneport voldoet aan al je eisen. Het is meer dan een gitaarmodeller


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen