IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : opname technieken, microfoons e.d. Vorige pagina | Volgende pagina
Grimnir
Wodans leger rijdt door de nacht.
Usericon van Grimnir
Posted 06-05-2004 14:51 by Grimnir Profiel van Grimnirhttp://www.myspace.com/RowanRoodbaert

quote:
Op 6 mei 2004 14:40 schreef arrebar het volgende:
Als ik van de output van mijn sporenrecordertje naar de line in van mijn computer ga krijg ik een dof geluid. Wat kan je hieraan doen.


Met een hamer op slaan...



chrishetmetaalhoofd
pokt
Usericon van chrishetmetaalhoofd
Posted 06-05-2004 18:10 by chrishetmetaalhoofd Profiel van chrishetmetaalhoofdhttp://www.error-band.tk

ik gebruik voor snare/gitaar/zang een Sennheiser E825 S. Ik heb ook nog een setje drummics van feedback, gewoon om mee te beginnen.
Ik heb een Samick 8 Kanaals mengpaneel (incl phantom) maar een brakke geluidskaart, die moet ik nog vervangen.. En ik neem op met Cubase VST (bedankt kazaa) en ik gebruik goldwave om mee te editten en om te zetten in mp3, want dat lukt op een of andere manier niet met cubase.



[Dit bericht is gewijzigd door chrishetmetaalhoofd op 06-05-2004 18:10]


www.error-band.tk - Melodic Death Metal


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-07-2005 22:33 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Wat is de simpleste manier om met een tamelijk simpele pc op een redelijk simpele manier zang op te nemen? (gaat wel om grunts met aardig wat volume ... simpel pc mic trok het niet )


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 11-07-2005 23:32 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

quote:
Op 11 juli 2005 22:33 schreef Jenje het volgende:
Wat is de simpleste manier om met een tamelijk simpele pc op een redelijk simpele manier zang op te nemen? (gaat wel om grunts met aardig wat volume ... simpel pc mic trok het niet )


simpelste manier: studio huren en de pc gebruiken voor spelletjes tijdens pauzes

niet de goedkoopste maar zeker wel de simpelste!


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


spectre
Usericon van spectre
Posted 12-07-2005 11:16 by spectre Profiel van spectre

Jan, het gewenste resultaat zul je nooit bereiken op deze manier, het zal klinken als of je niet vaardig bent met de grunts. Gewoon een microfoon (je hebt vast wel een handheld) met een kabel naar de "line in" "mic in" van je PC loodsen. Neem het op met een programma zoals Cooledit, werkt goed. Succes.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 12-07-2005 11:49 by jbassist Profiel van jbassist

quote:
Op 12 juli 2005 11:16 schreef spectre het volgende:
Jan, het gewenste resultaat zul je nooit bereiken op deze manier, het zal klinken als of je niet vaardig bent met de grunts. Gewoon een microfoon (je hebt vast wel een handheld) met een kabel naar de "line in" "mic in" van je PC loodsen. Neem het op met een programma zoals Cooledit, werkt goed. Succes.


zul je nog steeds een mic pre nodig hebben.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 12-07-2005 11:52 by spectre Profiel van spectre

neehoor


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 12-07-2005 12:05 by jbassist Profiel van jbassist

quote:
Op 12 juli 2005 11:52 schreef spectre het volgende:
neehoor


hoe de fuck wil je die mic dan op een redelijk opname niveua brengen? (of neem je aan dat die gast zohard grunt dat er geen mic pre tussen hoeft? )


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 12-07-2005 12:18 by spectre Profiel van spectre

hij vraagt om de simpelste manier... als je je op je PC instelt dat het een "mic in" is dan valt het wel mee met het lage volume, i heb het vroeger vaak zat gedaan, dus ik weet dat het werkt. Later zul je de boel wel flink moeten normalizen, dat is zeker. Maar als je een pre-amp gaat gebruiken kun je beter meteen een goede condensator mic erbij kopen anders heb je er nog geen hol aan. Maar nogmaals, daar vroeg hij niet naar.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 12-07-2005 12:21 by jbassist Profiel van jbassist

yeah, ok heb je gelijk mee... maar die jonge word ook niet erg gelukkig van zijn zang geluid als hij merkt dat als hij het in volume omhoog trekt dat er dan een behoorlijke ruis tussen zit.. die hij er dan uit moet notchen waarschijnlijk,,. etc..etc..

behringer micpre van 30 eurie op marktplaats lijkt mij een beter oplossing persoonlijk..


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-07-2005 9:29 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Thanx Spectre, gaat ook niet om stukken zang die uiteindelijk gebruikt moeten gaan worden, meer om stukken over en weer te sturen naar de anderen. Later alles in een studio echt opnemen


spectre
Usericon van spectre
Posted 13-07-2005 10:31 by spectre Profiel van spectre

dat dacht ik al


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 14-07-2005 11:04 by jbassist Profiel van jbassist

ik blijf bij mijn micpre..al genoeg omgekut met al die mic ingang...


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Cryptogram
Usericon van Cryptogram
Posted 14-07-2005 14:22 by Cryptogram Profiel van Cryptogram

Zó, waar koop ik nieuwe banden voor mijn bandrecorder? Winkels in de omgeving Friesland?
Iemand misschien enig idee... of is het zo archaïsch geworden?!

[Dit bericht is gewijzigd door Cryptogram op 14-07-2005 14:27]


"And as things fell apart, nobody paid much attention"


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 14-07-2005 14:24 by jbassist Profiel van jbassist

je hebt in liewadden zo'n klein winkeltje op de zelfde straat als kingkong records. mischien daar eens proberen.. en anders i.net denk ik...

www.thomann.de


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 14-07-2005 14:25 by jbassist Profiel van jbassist

iemand trouwes ervaring met EMU geluidskaarten? ik ga de 1212 waarschijnlijk kopen. (met een behringer ADA8000 interface)


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Orion
Usericon van Orion
Posted 14-07-2005 14:27 by Orion Profiel van Orion

quote:
Op 14 juli 2005 14:22 schreef Cryptogram het volgende:
Zó, waar koop ik nieuwe banden voor mijn bandrecorder? Winkels in de omgeving Friesland?


volgens mij hef ik nog wel een hele doos van die zooi liggen , zou mrogen even voor je kijken.
Verder heb je nog een winkeltje in LWD zit in sun steegje tsjah uuh richting de prinsetuin.
meet iets van slotmakerssteeg ofzo.


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


Cryptogram
Usericon van Cryptogram
Posted 14-07-2005 14:29 by Cryptogram Profiel van Cryptogram

quote:
Op 14 juli 2005 14:24 schreef jbassist het volgende:
je hebt in liewadden zo'n klein winkeltje op de zelfde straat als kingkong records. mischien daar eens proberen.. en anders i.net denk ik...

www.thomann.de


bedoel je toevallig electronicazaak Boonstra? zo ja, daar ben ik namelijk wel langs geweest maar die hadden verder niks.


"And as things fell apart, nobody paid much attention"


Cryptogram
Usericon van Cryptogram
Posted 14-07-2005 14:30 by Cryptogram Profiel van Cryptogram

quote:
Op 14 juli 2005 14:27 schreef Orion het volgende:
volgens mij hef ik nog wel een hele doos van die zooi liggen , zou mrogen even voor je kijken.
Verder heb je nog een winkeltje in LWD zit in sun steegje tsjah uuh richting de prinsetuin.
meet iets van slotmakerssteeg ofzo.


ah, ik sal 's efkes kieken binnen koartens.


"And as things fell apart, nobody paid much attention"


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 16-07-2005 16:32 by jbassist Profiel van jbassist

laast opgenomen.

http://dirksierd.sohosted.com/To%20ashes%20and%20dust.mp3

gitaar/bas is V amp..


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 16-07-2005 20:10 by spectre Profiel van spectre

niets mis met v-amp, maar deze muziek is echt te saai.. zullen vast liefhebbers voor zijn. Opnames klinken ook wel goed maar ook beetje futloos, maar dat ligt meer aan de band denk ik.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 17-07-2005 15:16 by jbassist Profiel van jbassist

quote:
Op 16 juli 2005 20:10 schreef spectre het volgende:
niets mis met v-amp, maar deze muziek is echt te saai.. zullen vast liefhebbers voor zijn. Opnames klinken ook wel goed maar ook beetje futloos, maar dat ligt meer aan de band denk ik.


mwha.. ligt ook wel wat aan mijn mix en de productie hoor.... is een beetje een spoedklus geweest..


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 17-07-2005 18:56 by spectre Profiel van spectre

je muziek met spoed opnemen etc is nooit goed


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 17-07-2005 21:40 by jbassist Profiel van jbassist

jepz.... maar hier kunnen zij wel mischien een paar optredens extra mee scoren (als je de oefenruimte opnames die ze 1st rondstuurden hoord.. )

en we gaan de gitaren binnenkort thuis bij mij her opnemen in alle rielekstheid.

al moet ik nog wel een goeie micpre en leuke mic kopen (gebruikte dit thuis hoofdzakelijk voor afmixen..)

leuke suggesties?

ik denk dat ik gewoon een standaart sm57 met een ART tube micpre koop, maar ik heb ook goeie dingen gehoord over de Audix i5 (schijnt tegek tezijn voor gitaarpartijen..)

en nog aanraders/afraders qua micpre's? (liefst wel buizen, single/dual channel micpre)

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 17-07-2005 21:41]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 19-07-2005 21:51 by jbassist Profiel van jbassist

ik zit momenteel te twijfel tussen een behringer tube Ultragain (dual, 125 eurie 2 unit rack ding) en zo'n ART preampje met Presets...(88 est.)

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 19-07-2005 21:52]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen