IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : opname technieken, microfoons e.d. Vorige pagina | Volgende pagina
enlil
Sub titel
Usericon van enlil
Posted 19-07-2005 23:26 by enlil Profiel van enlil

quote:
Op 16 juli 2005 16:32 schreef jbassist het volgende:
laast opgenomen.

http://dirksierd.sohosted.com/To%20ashes%20and%20dust.mp3

gitaar/bas is V amp..


Helemaal niet saai en futloos Klinkt goed dit en de opnames zijn ook zeker niet slecht voor een haastklusje


Signature


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 26-07-2005 0:06 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

ik ben op zoek naar iets dat een heleboel (meer dan 12) audio inputs heeft en daarvan dan midi signalen uitstuurt

zoiets als een d4 / dm5 maar dan hoeft t geen eigen geluiden te hebben en een beetje meer inputs


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 26-07-2005 0:19 by judge paul Profiel van judge paulhttp://www.judgementday.nl

Roland PM16.


judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 26-07-2005 0:32 by judge paul Profiel van judge paulhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 17 juli 2005 21:40 schreef jbassist het volgende:

ik denk dat ik gewoon een standaart sm57 met een ART tube micpre koop, maar ik heb ook goeie dingen gehoord over de Audix i5 (schijnt tegek tezijn voor gitaarpartijen..)

en nog aanraders/afraders qua micpre's? (liefst wel buizen, single/dual channel micpre)


Waarom buizen ?!? Koop nou maar gewoon een goede solidstate pre amp, om een goede buizen pre amp te kopen ben je een fortuin kwijt.

Focusrite twintrak. stereo micpre, met fantoomvoeding, compressor, (simpele) eq.

Wil je perse buizen, neem dan maar gewoon een dure, anders is het al snel niet zo best. Laat Behringer dus maar liggen, en in Art heb ik ook niet zo heel veel vertrouwen. Voor buizenspul, zoek dan naar een Siemens/ Telefunken/ TAB V72, V72a, of V76. Die zijn weliswaar mono. Je kan ook op zoek gaan een Universal Audio 6172 ( maar dan moet je er ook twee hebben), of dergelijken.

Misschien dat je nog aan een Bellari micpre kan komen, maar neem dan wel de 19" apparaten. Als je een TL Audio tegenkomt, let er dan op dat je er niet een neemt van de Ivory serie, die zijn namelijk niet zo goed.

Maar goed, als die niet in je budget liggen, neem dan gewoon een twintrak oid. tweedehands kan je er best voor een betaalbaar bedrag aankomen. En die klinkt echt vele malen beter dan lowbudget buizenrommel.

edit :

dit is een V72a, schijnt de allerbeste micpre ooit te zijn

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7336999853&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&rd=1

[Dit bericht is gewijzigd door judge paul op 26-07-2005 11:59]


judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 26-07-2005 11:53 by judge paul Profiel van judge paulhttp://www.judgementday.nl

[quote]Op 17 juli 2005 21:40 schreef jbassist het volgende:
ik heb ook goeie dingen gehoord over de Audix i5
[quote]

Dat heb ik ook wel eens gehoord, maar heb hem nog niet getest. Ik ben ook nieuwsgierig hiernaar. Ik heb een CX 101 van Audix, en daar ben ik erg tevreden mee. Een SM57 voor de versterker zonder een extra microfoon klinkt op zich goed, maar het is wel een typisch geluid, dwz, je hoort dat het een sm57 is.


mcoenen
Sun Caged and Stormider Guitarist
Usericon van mcoenen
Posted 26-07-2005 14:09 by mcoenen Profiel van mcoenenhttp://www.marcelcoenen.com

Niet verkeerd jbassist !

Ik zou de gitaren wel wat meer naar de voorgrond zetten, zijn erg naar achteren gemixed nu, mastering zou ookiets vetter kunnen (beetje compressie doet wonderen)

Wel vet ! En strak gespeeld !




FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 26-07-2005 17:19 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

Wow ja JB, kvind het een erg gaaf nrtje!! En wat Marcel zegt.. die gitaartjes.. en kan vetter klinken idd. V-amp is ook niet je van het vinnik.. hoor je er ook wel aan af. Maar toch :

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 26-07-2005 17:20]


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 26-07-2005 17:46 by jbassist Profiel van jbassist

wow, danku!!! joh, het kon minder voor een 1ste
"serieuse" mix!

al zijn er wel erg veel punten die ik nu anders zou doen...

gitaren heb ik weinig tot niet bewerkt (Waves C4 over de 4/2 gitaar tracks en thats it eigenlijk) en ze zijn daardoor behoorlijk modderig soms,(wat ook wel door de gehele mix komt natuurlijk... OH staan iets teluid en ik heb weinig lelijke resonancies er uit genotched..).
en gitaar was een cheape Ibanez met stock elementen

de Kick natuurlijk, mocht wel iets duidelijker..

etc...

maargoed, ik had ook maar een kleine 3/4 uur voor de mix en het editen.
dus wat dat betreft mag ik niets dan blij zijn met het resultaat!

en Thanks!!

edit; ohja.. V amp KAN wel leuk klinken als je de tijd neemt om er eens mee om tekutten.

bewijs, www.myspace.com/havenblasters

de BESTOFJB2005, vorig weekend efkes gemaakt.. (let niet op de riffs )

quote:
Op 26 juli 2005 11:53 schreef judge paul het volgende:

Dat heb ik ook wel eens gehoord, maar heb hem nog niet getest. Ik ben ook nieuwsgierig hiernaar. Ik heb een CX 101 van Audix, en daar ben ik erg tevreden mee. Een SM57 voor de versterker zonder een extra microfoon klinkt op zich goed, maar het is wel een typisch geluid, dwz, je hoort dat het een sm57 is.


er zijn mensen op het andysneap forum die SM57 versus de Audix samples hebben gemaakt.

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 26-07-2005 18:38]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-07-2005 19:11 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Vraag: wat is een leuke, betaalbare microfoon, hoeft niet van super kwaliteit te zijn, maar ook niet van die ruisdingen ...

Moet betaalbaar blijven


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 26-07-2005 19:27 by jbassist Profiel van jbassist

SM58/57


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-07-2005 19:27 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Kosdadan?


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 26-07-2005 19:50 by jbassist Profiel van jbassist

die dingen zijn zo stug als wat dus je kunt ze gerust 2e hands kopen, en dan zou hij iets van 60/70 (zonder afdingen nog ) kosten op iets als marktplaats.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-07-2005 19:51 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Thanks .. eens rond struinen


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 26-07-2005 20:06 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

ik zou een sennheiser kope


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-07-2005 20:09 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 26 juli 2005 20:06 schreef Aaaarco het volgende:
ik zou een sennheiser kope
kosten die? type's?


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 26-07-2005 21:32 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

vrij ruime prijsklasse

waarom sennheiser? ... kijk es om je heen .. op tv bijvoorbeeld gebruiken ze bijna alleen nog maar sennheiser...


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


spectre
Usericon van spectre
Posted 26-07-2005 22:36 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 26 juli 2005 19:11 schreef Jenje het volgende:
Vraag: wat is een leuke, betaalbare microfoon, hoeft niet van super kwaliteit te zijn, maar ook niet van die ruisdingen ...

Moet betaalbaar blijven
voor opnames of voor live?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-07-2005 22:49 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 26 juli 2005 22:36 schreef spectre het volgende:
voor opnames of voor live?
Thuisprutserij


spectre
Usericon van spectre
Posted 26-07-2005 23:27 by spectre Profiel van spectre

er zijn globaal 2 types, dynamische (handheld live mic, de meest gangbare) en condensator (studio). De laatste groep geeft duidelijk beter resultaat maar in jouw geval moet je maar kiezen voor een dynamische, daar zijn de prijzen niet al te hoog van.

dit is een mooi dingetje
http://www.thomann.de/thoiw7_behringer_xm8500_prodinfo.html

8 euro bezorgkosten


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 29-07-2005 16:13 by judge paul Profiel van judge paulhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 26 juli 2005 0:32 schreef judge paul het volgende:

Wil je perse buizen, neem dan maar gewoon een dure, anders is het al snel niet zo best.



@ Jbassist

Ik hoop dat ik je niet teveel hebt laten schrikken met mijn opmerking ? Wat voor budget had je eigenlijk in gedachten voor twee micpre's ?


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 29-07-2005 16:22 by jbassist Profiel van jbassist

judge,

nee dude, bedankt er voor.

ik zat een een 100 eurie tedenken, en de bellari mp105 ziet er aardig uit en bellari schijnt ook beter te presteren als de meeste merken.



deze dus.

ik wil hem uitsluitend gebruiken om b.v een bas mee "op tewarmen" ( ), en om er gitaar en zang partijen mee op tenemen.

verder ga ik voor een behringer ADA8000 met de zogehete INVICIBLE (niet kleurende) micpreamps voor wat basic drumtracks (ik wou eigenlijk wel een dual buizenmicpre zodat ik daar de OH's mee kon doen, maargoed..budget..)

1 probleem met de bellari trouwes.. ik kan hem nergens vinden!!! niet thomann.de niet feedback (al koop ik daar sowiso niet..) en veel andere sites ook nog niet op gevonden.

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 29-07-2005 16:22]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 29-07-2005 16:52 by judge paul Profiel van judge paulhttp://www.judgementday.nl

Bellari bestaat niet meer, of ze hebben geen importeur meer. Maar ik had vernomen dat het einde verhaal was. Jammer, want zij maakten high end compressors en exciters voor een betaalbare prijs (ik praat hier over zo'n 800/900 euro, wat peanuts is als je het vergelijkt met bijvoorbeeld een focusrite ISA serie, Empire Labs, Avalon, Universal Audio)

Okay, over buizen > Buizen werken normaal gesproken op een spanning van 300 volt of meer. Als dat niet het geval is, dan zit die buis er alleen voor de kleuring, dwz, het is niet een buis die het signaal versterkt, maar een lading transistoren (dat noemen ze discreet gebouwd), of goedkoper : opamps (IC's meestal). De buis in deze bellari zit er dus puur voor de kleuring. Dat geeft dus echt niet het typische buizengeluid. Je kan op het plaatje zien dat dit apparaat op 12 volt werkt. Een beetje onlogisch als er in het apparaat een trafo zit die de spanning omhoog jast naar 300 volt of meer. Bovendien zou dat een behoorlijk prijzige trafo moeten zijn. Daarom raad ik je aan om gewoon een goede a/b klasse solid state micpre te kopen. Veel meer waard voor je geld !

Deze (lowbudget-)Bellari is dus een typisch apparaatje met een verkooptruukje. Buizen zijn de laatste jaren weer helemaal in vanwege de klinische klank van de meeste DAWs. En daarom verkopen deze dingen zo goed.

Maar, je budget is tamelijk klein, en ik kan je zeker geen betere optie aanwijzen dan deze Bellari. Misschien moet je Phonic eens checken. Dat is zoiets als Behringer, maar dan kwalitatief een stuk beter (uitgaande van de mixers dan).

Echt/goed buizenspul is duur, vanwege de input en output transformatoren. Die kosten al snel 200 euro per stuk, en soms nog wel eens ruim het dubbele. En dan komt daar nog de voedingstrafo, de buizen zelf, de behuizing, en de rest bij.

Ik wil nog even als laatste zeggen > De micpre's zijn misschien wel het allerbelangrijkste van de hele opnamechain. Het verschil is echt enorm. Een goede micpre zorgt ervoor dat het geluid transparant blijft, dwz dat het ook goed samenmengt met de andere audiosporen.

Ik heb zelf het afgelopen half jaar enorm veel geinvesteerd in micpre's, en ik kan je garanderen dat dat echt de moeite waard is om daar extra duiten aan uit te geven.

Om mee te beginnen is een Focusrite Platinum serie micpre uitstekend. Vandaar dat ik je een twintrak aanraad. Ik heb zelf een ToneFactory, en ook onlangs een Penta gekocht (200 euro, 2e hands, nieuwstaat met doos. was nog geen jaar oud). Die Penta is trouwens ook ideaal om basgitaar mee op te nemen. Er zit een DI op, maar ook een discrete micpre, een buizenemulatie, en een stereo compressor. Ik ben daar erg blij mee, vooral omdat dat ding geen kloot kostte. 200 euro is echt peanuts voor de kwaliteit die je er voor krijgt. Het enige minpunt ervan voor jou, is dat hij maar een micpre heeft, en die kan je niet in combinatie met de DI gebruiken.


judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 29-07-2005 16:57 by judge paul Profiel van judge paulhttp://www.judgementday.nl

Oja, dat invisible van dat behringer spul, das dus klote. Die dingen klinken echt kut. (en ik gebruik dat woord alleen maar als ik het echt meen!)

Ze noemen het zelf ook wel "World Class"...

lowbudget, voor iedereen op de wereld dus betaalbaar.

Maar, da's dan ook weer meteen de charme van Behringer...

Ik weet niet hoeveel de kwaliteit van behringer in de laatste jaren vooruit is gegaan, maar eerlijk gezegd heb ik er een beetje een hard hoofd in. De "pro"versie van de composer bijvoorbeeld is gewoon een nog goedkopere versie van de originele composer. Maar aan de andere kant, de techniek (en dus kwaliteit) van de semiconductors blijft vooruitgaan, dusss...

[Dit bericht is gewijzigd door judge paul op 29-07-2005 19:11]


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 29-07-2005 19:10 by jbassist Profiel van jbassist

righty then,

holy crap!! hier kan ik wat mee!!

wat tebreft dat de micpre's het belangerikste onderdeel zijn van de opname "chain" so to say heb je idd helemaal gelijk in.

kwam ik laatst wel achter toen ik voor de lol eens drums heb opgenomen met als setup een mac>digi 001> macky tafel 24 sporen> standaart mics..(d112 kick, sm57 snare etc..).

en het resultaat was uber vet qua klank en niks stond elkaar echt in de weg (wel de standaart drummix dingetjes gedaan daarniet van, maar dat ging ook erg makkelijk). helemaal tegek!!!


quote:
Op 29 juli 2005 16:57 schreef judge paul het volgende:
Oja, dat invisible van die behringer spul, das dus klote. Die dingen klinken echt kut. (en ik gebruik dat woord alleen maar als ik het echt meen!)

Ze noemen het zelf ook wel "World Class"...

lowbudget, voor iedereen op de wereld dus betaalbaar.

Maar, da's dan ook weer meteen de charme van Behringer...


hehehe..

ollright,

yeah, ik zit er ook zwaar aan tedenken om maar door te sparen voor een presonus firepod, maargoed.. de ADA8000 is ook wel weer handig voor BIJ de firepod omdat hij eveneens tegebruiken is als i/o waar ik een beetje mijn analogeeffecten doorheen kan jassen en als ik een drumkit opneem heb ik ruimte voor de triggers.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 29-07-2005 19:21 by judge paul Profiel van judge paulhttp://www.judgementday.nl

Mackie tafels hebben ook relatief goede micpre's, en de EQ's zijn ook goed (wel een beetje smaakgebonden trouwens).

En het leuke is, alle mackies hebben dezelfde micpre's, mits ze in dezelfde periode gemaakt zijn.

Ik heb zelf een tijdje geleden overwogen om mijn soundcraft 1600 (da's een vintage console met geroemde micpre's en eq's) om te ruilen voor een ONYX van Mackie. Misschien is dat wel een goede optie voor je. Je kan er iig jaren mee vooruit, en het is ongetwijfeld de moeite waard om er voor te gaan sparen. Misschien dat je wat met bevriende bands kan regelen om geld voor te schieten in ruil voor een demo opname of zo.

De reden waarom ik trouwens niet overstag ben gegaan voor die Onyx, is omdat de firewireinterface niet helemaal kon wat ik wilde. Dan moest ik alsnog een andere geluidskaart gaan kopen, en daarom vond ik het niet de moeite waard. Ik heb uiteindelijk een MOTU 24 IO gekocht, en die gebruik ik nu in combinatie met mijn SC 1600, en mijn losse micpre's. De eindmix doe ik ook in de mengtafel, zodat ik bepaalde hardware nog kan gebruiken in de mix. Wel geautomatiseerd, maar dat onderdeel is nog niet helemaal af.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen