IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : opname technieken, microfoons e.d. Vorige pagina | Volgende pagina
jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 26-06-2006 15:36 by jbassist Profiel van jbassist

Tenzij je zelf het aantal db kunt aanvoelen, denk ik wel ja
in sommige nieuwe mob.telefoons zit ook een db meter trouwens.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 26-06-2006 15:40 by spectre Profiel van spectre

hehe, ok


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 26-06-2006 17:16 by jbassist Profiel van jbassist

hehehe.. ik moet zelf ook 1 hoor.. ik mix vaak teluid af heb ik het idee.

Kreeg net een email van SSL en daar stond best een leuke site bij http://www.mixbuss.com/


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 26-06-2006 22:18 by jbassist Profiel van jbassist

gozahs, gozerinnen,hoe klinkt dit daar?:

http://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=5025641F29F396E0

mixen gaat de laatste tijd eventjes niet zo lekker, deze bleek ook "ietsjes" schel op kleine monitors en koptelefoon en ik krijg het geheel gewoon niet lekker...
Bovendien kom ik er net achter dat hij clipt en dat sommige gitaarstukken teluid inkomen maargoed.. breek maar af.. mischien helpt het me weer ietwat sneller beter mixen....

Edit: schel bleek underrated... ivm met andere mixen lijkt mijn mix anorexia tehebben

edit2: kan het zijn dat ik teveel bass in mijn mix positie heb? en wat doe ik hier aan?

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 26-06-2006 22:27]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 27-06-2006 11:16 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

@JB zo heel gek vind ik dit overigens niet klinken, de mix klink in ieder geval lekker ruimtelijk. Een paar dingen die mij opvallen:

-De toms in de intro verzuipen iets te veel in de mix.
-De bassdrum is naar mijn mening teveel tik en te weinig oompf, waardoor er weinig druk in zit
-snaredrum mag nog wel een tikje harder boven de rest uitkomen.
-De bekkens missen iets aan attack en body naar mijn mening. Misschien helpt het ook om ze wat eerder af te kappen/gaten. Het lijkt mij nu ook in de stukken waar er veel bekkens worden gebruikt dat de bekkens teveel door gonzen.

Hopelijk heb je hier wat aan .



spectre
Usericon van spectre
Posted 27-06-2006 11:22 by spectre Profiel van spectre

+1


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 27-06-2006 14:28 by jbassist Profiel van jbassist

quote:
Op 27 juni 2006 11:16 schreef Vlkodlak het volgende:
@JB zo heel gek vind ik dit overigens niet klinken, de mix klink in ieder geval lekker ruimtelijk. Een paar dingen die mij opvallen:

-De toms in de intro verzuipen iets te veel in de mix.
-De bassdrum is naar mijn mening teveel tik en te weinig oompf, waardoor er weinig druk in zit
-snaredrum mag nog wel een tikje harder boven de rest uitkomen.
-De bekkens missen iets aan attack en body naar mijn mening. Misschien helpt het ook om ze wat eerder af te kappen/gaten. Het lijkt mij nu ook in de stukken waar er veel bekkens worden gebruikt dat de bekkens teveel door gonzen.

Hopelijk heb je hier wat aan .




Daar heb ik zeker wat aan!

toms ben ik nog mee aan het kutten idd.. in andere songs klinken ze ok, maar hier vraagt het om een wat andere aanpak denk ik.

Ik had met veeeel teveel laag afgemixt (ivm andere mixen/masters) dikke piek in de 35 t/m pakweg 190 hz die heb ik er nog vrij ok uit kunnen krijgen met een lineare phase eq (PLPar, hiermee kun je naast de gewoone overall L/R eq o.a ook de mid en side apart eqen en verhogen in volume, wat ook erg hielp om de mix wat breder telaten klinken, metname de convolutie reverbs komen ineens totleven als je wat met side omkut )
Maar dat wegfilteren ontwrichte de mix wat waardoor alleen maar de tik overbleef zegmaar...
Gisteravond even bezig geweest is al beter

Snare was erg moeilijk om er goed uit tekrijgen wat er zijn bepaalde stukken dat zijn snare slagen een kleine 6 db lager zijn als in de langzamere/harde mep stukken.
ik heb ze nu gesplit en ga straks eens kijken of apart compressen en volume stellen wat helpt.

Bekkens gaten heb ik nog nooit gedaan trouwens! maar die gons ga ik zeker even naar kijken.. nu je het zegt idd


Gisteravond en vanmorgen ook al even bezig geweest trouwens en het is nu al een stuk beter gelukkig!

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 27-06-2006 14:31]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 27-06-2006 14:54 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

quote:
Op 27 juni 2006 14:28 schreef jbassist het volgende:

Bekkens gaten heb ik nog nooit gedaan trouwens! maar die gons ga ik zeker even naar kijken.. nu je het zegt idd




Ik weet eigenlijk ook niet of dit een procedure is die geheel verantwoord is hehe . Ik heb er laatst echter een beetje mee lopen kloten bij toen ik een zelfde probleem had. Eerst de bekkens gegate en toen wat reverb toegevoegd en dat klonk naar mijn mening een stuk beter.


spectre
Usericon van spectre
Posted 27-06-2006 15:20 by spectre Profiel van spectre

Ik vermoed dat je geen interesse had, maar ik vraag het toch maar... waar ik je een link over heb gestuurd.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-06-2006 11:12 by spectre Profiel van spectre

Wat is nou een goede tip om je gitaren wat breder te laten klinken in je mix (dus meer freq gebieden laten bestrijken).


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 29-06-2006 11:22 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

ksnap je niet helemaal (breder / freq.gebied hoeft niet samen te hangen) maar kdoe wel es zo:
track 1 (L 90-100%): gitaar A
track 2 (R 90-100%): gitaar B
(L/R gepand)

en dan omgekeerd op de achtergrond de gitaren van de andere track dr bij in mixen :
track 1 : gitaar A (90-100%)+ iets gitaar B (80% ofzo)
track 2 : gitaar B (90-100%)+ iets gitaar A (80% ofzo)

Of bv. je gitaar met meer mics (verschillende) opnemen.

Of meerdere malen inspelen.

zoiets?




[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 29-06-2006 11:24]


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 29-06-2006 11:24 by jbassist Profiel van jbassist

http://www.refinedaudiometrics.com/products-plpareq.shtml

deze EQ! je side even soloen, naar keuze eqen en dan omhoog of omlaag halen in volume. (deze EQ op je master dan.. want dit op individuele kanalen gebruiken zal hem niet worden! hehe)

tegek ding.

edit: en wat FRNK zei ja, 2 op 100% en 2 op 90/80 klinkt ook al breed zat! mits goed ingespeeld.

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 29-06-2006 11:26]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-06-2006 11:25 by spectre Profiel van spectre

Ik dacht dat dat wel samenhing en zelfs hetzelfde was, maargoed


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-06-2006 11:26 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 29 juni 2006 11:24 schreef jbassist het volgende:
http://www.refinedaudiometrics.com/products-plpareq.shtml

deze EQ! je side even soloen, naar keuze eqen en dan omhoog of omlaag halen in volume. (deze EQ op je master dan.. want dit op individuele kanalen gebruiken zal hem niet worden! hehe)

tegek ding.

edit: en wat FRNK zei ja, 2 op 100% en 2 op 90/80 klinkt ook al breed zat! mits goed ingespeeld.


Wat is side


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 29-06-2006 11:28 by jbassist Profiel van jbassist

BBE Sonic maximizers willen ook nog wel eens tegek werken trouwens, en de wide functie ofzo in die T-racks compressor is ook nog wel eens handig.

Edit: verdeel gewoon je stereo in 3 delen: L Mid R

L/R is side segmoar, en deze kun je met deze EQ apart eqen zodat je b.v ook tijdens het boosten van de ambience die aan de Zijkanten zit niet de informatie in het midden meeboost.

http://www.masteringhouse.com/masteringtips/midside.html

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 29-06-2006 11:30]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-06-2006 11:34 by spectre Profiel van spectre



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-06-2006 11:42 by spectre Profiel van spectre

"Take the stereo source track"

Mijn source track is mono


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 29-06-2006 11:48 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

ja dat @ breder of freq

bedoel je niet dat je gewoon een voller geluid wilt (per gitaartrack)? gezien je het over meer frequenties had..

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 29-06-2006 11:48]


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-06-2006 11:49 by spectre Profiel van spectre

Blijkbaar, ik dacht dat dat hetzelfde was.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 29-06-2006 11:52 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

Hm jah kun je gaan dubben bv. (ik neem aan dat alles al opgenomen is ergo dat je niet opnieuw gitaar wilt gaan opnemen?). met eQ-en kun je alleen maar frequenties boosten of cutten dus meer frequenties bestrijken wordt niet wat dan. Dan moet je dat gelijk bij de basis aanpakken (micplaatsing/basissound uit de amp/meerdere mics etc)

Ja of idd met die sonic maximizer es gaan klooien (haalt ook harmonischen naar boven etc), kan het wel voller laten klinken. Best cool ding

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 29-06-2006 11:55]


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 29-06-2006 13:15 by jbassist Profiel van jbassist

Jup, al kan het ook de andere kant opwerken hehehe.. verslavend die sonicmaximizers!!
Daarnaast is het ook een stuk contrast natuurlijk de Led zeppelin drums klinken natuurlijk ook zo HUUGGGEEEE omdat het gitaargeluid best dunnetjes is. 1 van de beste tips die ik tot nu toe heb gekregen!

en mischien is dit ook wel handig! http://digido.com/portal/pmodule_id=11/pmdmode=fullscreen/pageadder_page_id=32/
al vaker gepost maar verdomde handig!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-06-2006 13:42 by spectre Profiel van spectre

Gezien jij er verstand van hebt, mag ik je een mp3 opsturen en je reflecties horen over het nummer op het gebied van geluid? (ik heb nog geen zin om het hier te posten, ivm bandleden etc)


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 29-06-2006 13:43 by jbassist Profiel van jbassist

ja, tegek!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-06-2006 13:48 by spectre Profiel van spectre

Mail!, commentaar mag over mail of hier, maakt niet zoveel uit, bedankt man!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 29-06-2006 13:55 by jbassist Profiel van jbassist

cool, heb hem nog niet binnen maar zal zo wel komen denk ik. desnoods jbvanderwal aapestaart Gmail.com


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen