IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : opname technieken, microfoons e.d. Vorige pagina | Volgende pagina
Lampje
Usericon van Lampje
Posted 04-04-2006 12:17 by Lampje Profiel van Lampje

Je kan wel met een sm58 opnemen, maar het klinkt snel dun en ellendig. Misschien is het mogelijk om het in de studio weer uit te versterken, om dat met een condensatormic op te nemen.

Maar het beste is idd om te leren grunten zonder dat je de microfoon afsluit. Oefenen dus !



lampje


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-04-2006 13:19 by Snaack Profiel van Snaack

Toen ik onlangs bij Lampje in de studio zat was dat de 1e keer dat ik shizzle in moest zingen. Was ff wennen voor me

Het ging met mijn ogen dicht een stuk makkelijker, en ik vond het ook fijn om mijn handen óf tegen de schelpen van de koptelefoon, of in mijn zij/ rug te drukken.

Misschien heb je hier iets aan


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 06-04-2006 0:41 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

Heeft iemand hier toevallig dat gifje met de Waves C4 instellingen van Andy Sneap die een tijd geleden op zijn site te vinden waren? Ik kan hem op zijn site en hier niet meer vinden


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 06-04-2006 0:52 by Lampje Profiel van Lampje

Ik heb een account genomen bij photobucket, en ik check nu even of het werkt.




lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 06-04-2006 0:53 by Lampje Profiel van Lampje

hmmm, die foto wordt nu wel errug klein...


lampje


spectre
Usericon van spectre
Posted 06-04-2006 9:24 by spectre Profiel van spectre

je kan toch ook een map aanmaken op www.judgementday.nl?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 06-04-2006 9:39 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 6 april 2006 0:53 schreef Lampje het volgende:
hmmm, die foto wordt nu wel errug klein...


't is een thumbnail.

Klik op de foto.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 06-04-2006 11:55 by Lampje Profiel van Lampje

Oh, dat wist ik niet. Maar ik ben dan ook een internet noob. Mooi ~!

quote:
Op 6 april 2006 9:24 schreef spectre het volgende:
je kan toch ook een map aanmaken op www.judgementday.nl?


Je hebt goed opgelet, hahaha! Ik heb geen toegang tot die site, en als het goed is heb ik over een week of 4 eigen webspace, dus dan wacht ik daar wel op.

Ik heb trouwens gisteren met de designer van mijn mixer contact gehad (David Dearden, van Audient), en hij kon me helpen aan de technische handleidingen van mijn console. Ik vertelde hem van mijn project, en hij was erg geïnteresseerd.

Ik start volgende week een thread op ProdigyPro, en dan krijg ik waarschijnlijk wel hulp met brainstormen over hoe ik deze beter kan maken. Hij is natuurlijk al wel goed, maar hij moet super worden. Als eerste wil ik de summingamps vervangen met Neumann of Lawo summingamps. Maar daarvoor moet ik ook nog mijn nieuwe patchbay solderen, en daar zal ik ook wel even druk mee zijn.


lampje


spectre
Usericon van spectre
Posted 06-04-2006 11:57 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 6 april 2006 11:55 schreef Lampje het volgende:
Oh, dat wist ik niet. Maar ik ben dan ook een internet noob. Mooi ~!



Je hebt goed opgelet, hahaha! Ik heb geen toegang tot die site, en als het goed is heb ik over een week of 4 eigen webspace, dus dan wacht ik daar wel op.

Ik heb trouwens gisteren met de designer van mijn mixer contact gehad (David Dearden, van Audient), en hij kon me helpen aan de technische handleidingen van mijn console. Ik vertelde hem van mijn project, en hij was erg geïnteresseerd.

Ik start volgende week een thread op ProdigyPro, en dan krijg ik waarschijnlijk wel hulp met brainstormen over hoe ik deze beter kan maken. Hij is natuurlijk al wel goed, maar hij moet super worden. Als eerste wil ik de summingamps vervangen met Neumann of Lawo summingamps. Maar daarvoor moet ik ook nog mijn nieuwe patchbay solderen, en daar zal ik ook wel even druk mee zijn.
Mocht je nog op zoek zijn naar een goedkope webontwerper om een aantrekkelijke site voor je te ontwikkelen die goed oogt, dan moet je me maar een mailtje doen toekomen.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 06-04-2006 12:25 by Lampje Profiel van Lampje

Hey thanks, maar mijn broertje gaat dat al doen, het komt ook te staan op zijn server. Als tegenprestatie voor de verbouwingen in zijn nieuwe huis. Dan doet hij ook de site voor mijn vriendin's bedrijf.

cool.


lampje


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 10-04-2006 12:44 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

quote:
Op 6 april 2006 0:41 schreef Vlkodlak het volgende:
Heeft iemand hier toevallig dat gifje met de Waves C4 instellingen van Andy Sneap die een tijd geleden op zijn site te vinden waren? Ik kan hem op zijn site en hier niet meer vinden


iemand?

Ik heb overigens ook een probleem met de plugins van gvst onder Cubase SX 1.06. De plugins staan wel in de plugin information lijst, maar zijn oranje en ik kan ze niet inschakelen. De lijst updaten helpt ook niet. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is?


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 10-04-2006 12:52 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

Wel gezocht ook naar die C4 setting maar kon em ook niet vinden.. vraag et anders es op het sneap-forum

SX-probleem; geen idee :S


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 10-04-2006 21:34 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

He everyone, ik zoek wat tips voor het opnemen van drums met click. Hoe dan jullie dat normaliter? Koptelefoon vasttapen op t hoofd van de drummer oid? En moet ie dan zichzelf in de 'mix' horen? Of is dat allemaal luid genoeg om door de koptelefoon heen te komen?


When your people matter, menstrual health matters


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 11-04-2006 11:48 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 10 april 2006 21:34 schreef Fusion het volgende:
He everyone, ik zoek wat tips voor het opnemen van drums met click. Hoe dan jullie dat normaliter? Koptelefoon vasttapen op t hoofd van de drummer oid? En moet ie dan zichzelf in de 'mix' horen? Of is dat allemaal luid genoeg om door de koptelefoon heen te komen?


In ieder geval een koptelefoon die weinig geluid naar buiten laat.. Anders heb je dalijk de click op de opnames staan! Vooral nummers die eindigen met uitklinkende bekkens zijn link, het beste kun je dan de click uitzetten...
En hoezo vasttapen? Een goeie koptelefoon blijft echt wel zitten

En zichzelf in de mix horen, jah, is maar net wat de drummer wil.. Onze drummer hoefde dat niet! Wij begonnen altijd met het nummer opbouwen op de computer (dus retestrak kwa timing), en onze drummer kreeg die sporen + guidevocals + click te horen! En oh wat had hij die click hard staan

Verdere tips... Als het voor de drummer ook de 1e keer is met click, oefen dan een paar keer, het is toch vaak lastiger dan gedacht... En neem een spoor guide-vocals en evt een spoor guide-gitaren op die je de drummer voert, het is verdomde lastig te horen waar je in een nummer bent als alleen maar tik-tik-tik-tik hoort


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-04-2006 12:01 by Snaack Profiel van Snaack

Ik vind het idd ook erg prettig om met zowel guide als click mee te spelen.

Tip: neem een click die flink "snijdt". Een cowbell ofzo. De standaard metronoomtik is vaak niet goed te horen en dan moet je hem hoerig hard zetten met als risico dat bijv de overheads hem oppikken.

En, als het mogelijk is, een 1-ne-2-ne-3-ne-4-ne click, de 1e tel hard, de opmaat wat zachter, anders wordt je als drummer helemaal knetter.

Het wordt dan net wat makkelijker om je ding te doen omdat je een beetje om het tempo heen kan "zweven" in plaats van gedwongen te worden als een drumcomputer op de click te spelen.

En, als de drummer nog nooit met click heeft meegespeeld is het wel zo handig als hij een paar keer met click/ metronoom oefent om de feel te krijgen voordat hij de studio ingaat.

De 1e keer dat ik met click dingen inspeelde had ik dat niet gedaan en dat viel zo tegen dat ik het toen om budgetaire redenen zonder gedaan heb. (maar goed, toen drumde ik net een jaar...)


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 11-04-2006 12:15 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Thanx! Dit soort tips zocht ik :-) Ik programmeer de click idd met cowbell en daar we wat rare maten (11/8, 17/8 etc etc) doen, zal ik al dan niet de tussentellen (zachter) ook programmeren. In principe speel ik of als guiding mee, of heb ik die alvast opgenomen thuis. Bedankt!


When your people matter, menstrual health matters


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-04-2006 12:17 by Snaack Profiel van Snaack

Ik zou de guide alvast thuis opnemen, anders heb je het risico dat een drumtake verneukt wordt omdat jij een fout maakt

Edit: maar fouten maken wij muzikanten natuurlijk nooit, en al helemaal niet in een studio

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 11-04-2006 12:17]


EvilPete
Embodimetal
Usericon van EvilPete
Posted 11-04-2006 14:18 by EvilPete Profiel van EvilPetehttp://www.wingsofdeath.nu

hehehe.. onze drummer gebruikt tegenwoordig een soort in-ear dopjes. Hij heeft dan ook een eigen mengtafel erbij staan zodat hij zelf z'n monitor geluid kan bepalen. Voordeel van deze doppen is dat ze bijna geen geluid naar buiten laten komen

Geloof dat het net zoiets als deze is: http://www.feedback.nl/?id=55&b=SHUREE2



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 11-04-2006 15:29 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 11 april 2006 12:17 schreef Snaack het volgende:
Ik zou de guide alvast thuis opnemen, anders heb je het risico dat een drumtake verneukt wordt omdat jij een fout maakt

Edit: maar fouten maken wij muzikanten natuurlijk nooit, en al helemaal niet in een studio
Pziez!


When your people matter, menstrual health matters


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 11-04-2006 16:45 by Aaaarco Profiel van Aaaarco





behoorlijk oke om mee te oefenen

als je veel tempowissellingen hebt in nummers zou ik een click programmeren




In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 11-04-2006 16:53 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Zoals gezegd we hebben redelijk wat vreemde maatsoorten, maatsoortwisselingen en tempowisselingen But thanks anyway


When your people matter, menstrual health matters


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 17-04-2006 21:41 by Lampje Profiel van Lampje

http://www.prodigy-pro.com/forum/viewtopic.php?t=15089

Over mijn DDA "pimpin' my console" project.
Voor de eventuele geïnteresseerden...


lampje


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-04-2006 1:48 by spectre Profiel van spectre

Werkt er hier iemand met PSP Vintage Warmer? Ik zocht een plug om mijn gitaarsound wat warmer en voller te krijgen en deze plug werkt er zeer goed voor



[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 18-04-2006 1:50]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 18-04-2006 9:41 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

Ken het niet, is dat een compressor ofzo?

Lampje : wow, erg interessant te lezen!! Daar kan McGyver nog een puntje aan zuigen


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 18-04-2006 9:50 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Iemand hier ervaring met triggers?

Ik zet er aan te denken om een setje triggers te kopen ipv een microfoon set, maar hoe moet ik dat doen met de bekkens? Daar zijn geen triggers voor volgens mij, en ik heb ff gegoogled en dan kun je wel zelf pads maken of kopen. Zijn dat dan de triggers voor de bekkens? Een combo van mics en triggers lijkt me namelijk niet alles...

Iemand ervaring mee? En dan vooral eigenlijk met die bekkenzooi? En heb je nog een speciale module nodig om het op je pc te bewerken(dwz ander geluid eroverheen plakken)?


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen