IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : opname technieken, microfoons e.d. Vorige pagina | Volgende pagina
Lampje
Usericon van Lampje
Posted 12-08-2006 14:01 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 9 augustus 2006 18:16 schreef FRNK het volgende:
Hier, een donderse lijst VST Amp Sims :
http://www.kvraudio.com/forum/viewtopic.php?t=94800


Ha, mooi, dat wordt weer even experimenteren, hahaha.


lampje


spectre
Usericon van spectre
Posted 12-08-2006 15:14 by spectre Profiel van spectre

Ik moet binnenkort wat Doom & Base spul masteren, allemaal computermuziek dus. Nu zitten er af en toe kleine klikjes in het materiaal. Dat moet eruit, ik heb al notch geprbeerd maar dat werk niet goed. Heeft iemand een tip voor een echt goede clickremoval tool?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 12-08-2006 16:49 by Lampje Profiel van Lampje

Als het aantal te overzien is : uitvergroten en handmatig de jittertikken eruit halen.

Als het er echt veel zijn, dan zou ik het eens proberen met de Waves DeClicker plugin.


lampje


spectre
Usericon van spectre
Posted 12-08-2006 16:54 by spectre Profiel van spectre

Zijn er echt veel, foutje in het programma wat de artiest heeft gebruikt.. declicker.. die ga ik proberen


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 14-08-2006 21:51 by Lampje Profiel van Lampje



lampje


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 14-08-2006 21:54 by jbassist Profiel van jbassist

quote:
Op 14 augustus 2006 21:51 schreef Lampje het volgende:
hmm, ja, ik hoop dat je het voor elkaar krijgt.

JB : http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=300017331565&fromMakeTrack=true



Ayayayayayayayayay...... al reeds gemailed! er bedankt!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 14-08-2006 22:18 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 12 augustus 2006 14:01 schreef Lampje het volgende:
Ha, mooi, dat wordt weer even experimenteren, hahaha.
haha ben je wel ff zoet mee dan ja
Deze heb ik gedownd : http://www.voxengo.com/product/boogex/

Zitten ook van die impulsedingen in. Best cool!


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 14-08-2006 23:19 by Lampje Profiel van Lampje

Ja, ik heb alle freeware even gedowned, maar ik zal ze nog in mijn studio moeten gaan testen.

Ik zit te overwegen om een M Audio fasttrack Pro, of een toneport oid dergelijks te kopen, dan kan ik thuis tenminste ook opnemen, en bovendien, wat rustiger experimenteren enzo... Maar ja, het is toch wel weer wat geld.

JB : succes dan ! Let wel even op de staat, voordat je teveel bied....


lampje


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 15-08-2006 0:50 by jbassist Profiel van jbassist

idd, voor hoeveel gaan ze in het algemeen? enig idee?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 15-08-2006 1:03 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 14 augustus 2006 21:51 schreef Lampje het volgende:
hmm, ja, ik hoop dat je het voor elkaar krijgt.

JB : http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=300017331565&fromMakeTrack=true


Hoewel een digitale klik in rockmuziek niet voorkomt qua geluid van instrumenten, is dat bij deze muziek dus wel het geval, echt zaad. Ik bedoel ermee dat door er een declick overheen te zetten er soms andere gewenste geluiden ook verdwijnen.

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 15-08-2006 1:04]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 15-08-2006 1:13 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

opnieuw laten doen door diegene/die lui?


spectre
Usericon van spectre
Posted 15-08-2006 1:14 by spectre Profiel van spectre

Uh, ik ben de geen die me eraan stoort, niet de artiest haha


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 15-08-2006 1:15 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk



spectre
Usericon van spectre
Posted 15-08-2006 1:16 by spectre Profiel van spectre

Het wordt waarschijnlijk bepaalde delen declicken waar het kan. Het zijn er ook weer niet heel veel, maar met regelmaat en dat sttoort


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 15-08-2006 1:19 by jbassist Profiel van jbassist

quote:
Op 15 augustus 2006 0:50 schreef jbassist het volgende:
idd, voor hoeveel gaan ze in het algemeen? enig idee?


dit net al gevonden?
http://www.gearslutz.com/board/showthread.php?t=8045&highlight=Urei+530


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 15-08-2006 1:21 by spectre Profiel van spectre

Ga jij lekker met jezelf lullen, ga ik naar bed


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 15-08-2006 13:26 by Lampje Profiel van Lampje

Ik las idd al ergens dat die Wagener er helemaal weg van was. Nu weet ik meteen waarom een 527/537 minder geschikt zou zijn.

Ik lees dat van die faderdingen : Oppassen dus !

Ik ga zelf een van mijn grafische eq's modden, niet de Urei's dus, maar een andere. Dat is een 2x22 bands 6/12 db boost/cut eq. Een paar van de schuifjes zijn kapot en maken soms eventjes geen contact. Ik ga de schuifjes vervangen door pots, het liefst met 42 detents, zodat je idd kunt recallen. Dan even een mooie frontplaat ontwerpen en bij schaeffer laten maken , et voila ! die EQ klinkt hardstikke lekker voor slaggitaren. Het enige probleem is : Ik heb even geen budget hiervoor, hahaha.

JB (en bassisten in het algemeen), check dit :
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=110017933760&ssPageName=STRK:MEWA:IT&ih=001
Da shit, volgens Gearslutz en Prodigy Pro.

JB, als het je lukt de 530 te kopen, dan wil ik hem een keer horen.

[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 15-08-2006 13:32]


lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 15-08-2006 13:37 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 15 augustus 2006 1:16 schreef spectre het volgende:
Het wordt waarschijnlijk bepaalde delen declicken waar het kan. Het zijn er ook weer niet heel veel, maar met regelmaat en dat sttoort


Ik heb een keer met een opname gehad dat de snaredrum een jittertik had op iedere aanslag : De meters waren te traag voor om de pieken goed weer te geven : digital peakdistortion.

Ik had vervolgens uit iedere aanslag de jitters eruit "getekend". Een hels karwei, maar met anderhalf uur per nummer had ik ze eruit. Gelukkig waren het maar 2 nummers.


lampje


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 19-08-2006 15:57 by jbassist Profiel van jbassist

Paul, ik ben neit voor die 530 gegaan.. de eigenaar wist hem niet tetesten en het zag er ook niet erg goed uit.. was me iets te risky

En ik heb volgens mij net de ultieme sound gehoord...

de nieuwe nickelback!! kick/snare, gitaren vooral.... jezzuussss wat goed!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 19-08-2006 19:48 by jbassist Profiel van jbassist



"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 19-08-2006 21:55 by Lampje Profiel van Lampje

Misschien doe ik nog wel een bod op die 530, maar hij ziet er idd rampzalig uit. Wilde hij hem wel versturen naar nederland ?


lampje


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 21-08-2006 11:32 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

Ik heb inmiddels wat geld bij elkaar om een nieuwe audio interface te kopen. Ik zit momenteel te twijfelen tussen
een Edirol UA 25 of een M Audio Fast Track pro. Heeft iemand hier ervaring met één van beide of beide interface, met name m.b.t. de kwaliteit van de converters en preamps?


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 21-08-2006 11:41 by Hexegot Profiel van Hexegot

Ook maar eens hier posten: heeft iemand nog tips voor het opnemen van drums met 'huis-tuin-en-keukenspullen'?

Oh, en Vlkodlak heeft meel.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 21-08-2006 14:53 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 21 augustus 2006 11:32 schreef Vlkodlak het volgende:
Ik heb inmiddels wat geld bij elkaar om een nieuwe audio interface te kopen. Ik zit momenteel te twijfelen tussen
een Edirol UA 25 of een M Audio Fast Track pro. Heeft iemand hier ervaring met één van beide of beide interface, met name m.b.t. de kwaliteit van de converters en preamps?


Toevallig zat ik ook tussen deze twee te twijfelen, leuk voor thuis, aangezien ik meestal geen tijd/inspiratie in mijn studio heb. En ik wil toch ook wel weer eens wat muziek gaan bedenken.

Ik had voor een vriend van mij een Fasttrack pro gekocht. Leuk dingetje, zit ook GT player express bij. Aangezien ik laatst bij de winkel ook zo'n ding wilde kopen, en hij niet op voorraad lag, heb ik die Edirol meegenomen. Ik ga volgende week een vergelijkingstest doen, voor mezelf, maar ook voor die winkel. Eerste indruk: Edirol is mooier, en ietsjes duurder. De FTP is wel veel makkelijker geïnstalleerd. qua kwaliteit zal het niet veel uitmaken lijkt me, maar daar kan ik volgende week uitsluitsel over geven.


lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 21-08-2006 14:57 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 21 augustus 2006 11:41 schreef Hexegot het volgende:
Ook maar eens hier posten: heeft iemand nog tips voor het opnemen van drums met 'huis-tuin-en-keukenspullen'?




Je neemt een houten snijplank, 1 pan (snaredrum), twee stalen pannendeksels (het liefst RVS deksels, die klinken ietsjes beter, en die deuken ook niet zo snel), twee pollepels die je omdraaid om als stokken te gebruiken, en als laatste een vijftal (verschillende grootte !) tupperwarebakken die als toms en bassdrum kunnen fungeren. Figure of eight mic en een cardioid condenser erbij in MS opstelling, et voilá !

[Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 21-08-2006 14:58]


lampje


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen