IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : opname technieken, microfoons e.d. Vorige pagina | Volgende pagina
Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 21-08-2006 15:38 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

En dan heb je de drums van St. Anger....


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 22-08-2006 2:41 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

quote:
Op 21 augustus 2006 14:53 schreef Lampje het volgende:
Toevallig zat ik ook tussen deze twee te twijfelen, leuk voor thuis, aangezien ik meestal geen tijd/inspiratie in mijn studio heb. En ik wil toch ook wel weer eens wat muziek gaan bedenken.

Ik had voor een vriend van mij een Fasttrack pro gekocht. Leuk dingetje, zit ook GT player express bij. Aangezien ik laatst bij de winkel ook zo'n ding wilde kopen, en hij niet op voorraad lag, heb ik die Edirol meegenomen. Ik ga volgende week een vergelijkingstest doen, voor mezelf, maar ook voor die winkel. Eerste indruk: Edirol is mooier, en ietsjes duurder. De FTP is wel veel makkelijker geïnstalleerd. qua kwaliteit zal het niet veel uitmaken lijkt me, maar daar kan ik volgende week uitsluitsel over geven.


Ah dat zou hardstikke mooi zijn, alvast bedankt


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 23-08-2006 23:43 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Op 21 augustus 2006 14:57 schreef Lampje het volgende:

Je neemt een houten snijplank, 1 pan (snaredrum), twee stalen pannendeksels (het liefst RVS deksels, die klinken ietsjes beter, en die deuken ook niet zo snel), twee pollepels die je omdraaid om als stokken te gebruiken, en als laatste een vijftal (verschillende grootte !) tupperwarebakken die als toms en bassdrum kunnen fungeren. Figure of eight mic en een cardioid condenser erbij in MS opstelling, et voilá !

Ik heb geen snijplank... dus hoe moet ik m'n normale drumstel opnemen?


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 28-08-2006 12:18 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

Ik wil binnenkort behalve een nieuwe audio interface ook een nieuwe microfoon kopen. Ik zoek iets dat met name geschikt is voor het opnemen van akkoestische gitaar en (minder belangrijk) zang. Kan iemand mij van tips voorzien ?


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 28-08-2006 23:27 by jbassist Profiel van jbassist

http://sfrecording.com/videos/DrumRecording.mp4

Kijk!
Handig!
volgende keer proberen


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 29-08-2006 0:55 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 28 augustus 2006 12:18 schreef Vlkodlak het volgende:
Ik wil binnenkort behalve een nieuwe audio interface ook een nieuwe microfoon kopen. Ik zoek iets dat met name geschikt is voor het opnemen van akkoestische gitaar en (minder belangrijk) zang. Kan iemand mij van tips voorzien ?


AKG C1000 . Het zwitsers zakmes onder de microfoons. Perfect voor akoustisch gitaar, en zang gaat er ook prima mee.


lampje


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 29-08-2006 10:27 by jbassist Profiel van jbassist

vind je?
Ik vind ze erg cibilant (?, schrijf ik vast niet goed...) live zijn ze best ok en lekker stevig maar verder word ik niet vrolijk van die c1000's
Rode is ook een leuke optie denk ik, zelfde prijsklasse


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 29-08-2006 12:10 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

Welke Rode zou je aanbevelen JB?

Die AKG C1000 heeft mijn vader volgens mij ook volgende week daar maar eens uittesten. Wat ik wel eens van zijn opnamen gehoord heb klonk zeker niet slecht.


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-08-2006 12:12 by spectre Profiel van spectre

Maurice, ik heb je onlangs een mail gestuurd.. niet gezien?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 29-08-2006 12:13 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

Nee ik heb niks gekregen, zover ik weet


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-08-2006 12:14 by spectre Profiel van spectre

Nogmaals verstuurd


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 29-08-2006 12:25 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 29 augustus 2006 10:27 schreef jbassist het volgende:
vind je?



Ja, ik vind deze mics errug goed, en blijkbaar een hoop andere engineers ook, want ze leveren 2e hands aardig wat op. Bijna de nieuwprijs. Met rode heb ik geen ervaring, het is me namelijk altijd afgeraden om die aan te schaffen (voor zang dan). Uiteraard is het wel dat ook voor microfoons geldt dat het een kwestie van smaak is. Er zijn ook een hoop mensen die dynamische microfoons liever gebuiken dan condensatormics voor akoustische gitaar. Weer geld dus, wat is je smaak ?!?


Oja, sibilant is met een S dacht ik.


lampje


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 29-08-2006 12:31 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

quote:
Op 29 augustus 2006 12:14 schreef spectre het volgende:
Nogmaals verstuurd


En mail terug

(je mail kwam trouwens in mijn spam terecht, dat verklaart waarschijnlijk waarom het vorige keer misging)


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-08-2006 12:36 by spectre Profiel van spectre

Prima!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 29-08-2006 12:38 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Verdomme, net dat EQ-lijstje gevonden, erg relaxed.

Zeg, nou weet ik bijzonder weinig van mixen enzo, maar als ik het dus goed gebruik is het wel aan te raden eerst te EQ-en alvorens je compressie toepast ? Momenteel pas ik eigenlijk alleen wat de-Essing toe, maar wil dadelijk eens wat meer naar multibandcompressing gaan spieken, omdat de mogelijkheden daarvan me toch wel erg goed klinken. Nog meer van dit soort tips/trucs ?


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-08-2006 12:44 by spectre Profiel van spectre

Eerst EQ!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 29-08-2006 12:50 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

Ik houd me meestal aan de volgorde gate, eq, compressie, soms eq echter nog wat extra na de compressie (maar dit zijn geen extreme veranderingen)


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-08-2006 12:50 by spectre Profiel van spectre

Hoe klinken deze nummers bij jullie, ik heb het idee dat er misschien teveel laag inzit voor consumentenboxen.

Undercurve - Sky
Undercurve - Birth

(geen metal)


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 29-08-2006 12:52 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

Ik heb het gister op mijn JVC boxen gedraaid en daar klonk het erg goed (op de snare na dan ). In ieder geval niet teveel laag.


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-08-2006 12:53 by spectre Profiel van spectre

Van allebei nummers de snare trouwens?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


*Sander*
Usericon van *Sander*
Posted 29-08-2006 12:54 by *Sander* Profiel van *Sander*http://www.facebook.com/sander.vd.meer

wellicht al paar keer gevraagd maar te lui om hele topic door te lezen. Wat raden jullie aan om om een redelijk simpele manier drumtracks te maken? neem al mijn nieuwe ideen voor nummers met gitaar op dmv Logic. Wil ik graag wat basic drumtracks onder kunnen zetten, zodra ik drummer ongeveer een idee kan geven waar ik qua beats zit te denken etc.


But there is no real me: only an entity, something illusory................


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 29-08-2006 12:54 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

Bij Sky in ieder geval. Birth zal ik er nog even op na luisteren.


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-08-2006 12:55 by spectre Profiel van spectre

@Sander: In Logic blijven werken lijkt me dan het beste.

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 29-08-2006 12:56]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-08-2006 12:56 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 29 augustus 2006 12:54 schreef Vlkodlak het volgende:
Bij Sky in ieder geval. Birth zal ik er nog even op na luisteren.
Ik ben met die snare nog erg lang bezig geweest zelfs . Ik vind hem erg vet en ruimtelijk, misschien smaak


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 29-08-2006 12:59 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

Ik luister nu weer even birth en daarbij vind ik de snare inderdaad ook niet erg tof. Hij klinkt dun en niet erg ruimtelijk. Ik denk dat wat compressie + saturation en een pak reverb het een stuk vetter zou doen klinken.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen