IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : The day after tomorrow (klimaatveranderingen) Vorige pagina | Volgende pagina
Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 25-08-2013 20:01 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

Mijn koelkast doet het nog prima.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 25-08-2013 20:02 by Dying Embrace Profiel van Dying Embrace



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 25-08-2013 20:10 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 25 augustus 2013 19:59 schreef De Tegenpartij het volgende:
En zo hebben we allemaal wel wat.



I wish I was a butterfly


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 28-08-2013 9:54 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque



I wish I was a butterfly


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-09-2013 17:21 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

En er was weer heel wat te doen in klimaatsceptici-land Helaas hadden ze het weer fout Of tenminste, een veel te rooskleurige voorstelling van de werkelijkheid gemaakt. Maar ja, kwam ook van The Daily Mail, domme bron

The second claim that the Arctic sea ice is now 60 percent higher over August 2012 is technically true but extremely misleading. In the summer of 2012 Arctic sea ice hit a record low. Given just how extreme it was, it’s not too surprising that it would not be as extreme this year. As you can see by the graph here, the sea ice extent (which essentially represents how much area is covered by ice) was incredibly low last year and is still lower than average this year. Rose makes this seem like the ice is on a huge rebound, but it’s more like getting a D- after getting an F on a test. Sure, it’s better, but it ain’t necessarily good.



Bron: Slate

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 11-09-2013 17:21]


I wish I was a butterfly


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 27-09-2013 13:54 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque



I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 12-02-2019 18:14 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos



signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-02-2019 19:19 by bastianus Profiel van bastianus



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 12-02-2019 20:19 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Zijn er ook al spijbelaars die in eigen vlees hebben gesneden en de buitenlandse schoolreisjes aan de kaak hebben gesteld?



WMP
Usericon van WMP
Posted 12-02-2019 20:22 by WMP Profiel van WMP



Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 12-02-2019 20:42 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Kijk, en daar hebben we het probleem bij de staart denk ik. Je kunt dat prentje op allerlei manieren tekenen, met verschillende partijen aan eender welke kant van de tafel. Een boel mensen vinden en roepen dat er iets gedaan moet worden, maar vrijwel niemand is bereid om zelf als eerste de significante 'pijn' die daarbij hoort, te dragen. Consumenten niet, producenten niet, maar zeker ook overheden niet.

Zo lang (om maar eens wat dwaas te noemen) allerlei EU-regenten zich vrijwel permanent op en neer laten slepen tussen Straatsburg en Brussel 'omdat de statuten nou eenmaal zo zijn' is het niet makkelijk om tegen Henk en Ingrid te verdedigen dat ze dichter bij hun werk moeten gaan wonen, bijvoorbeeld - en zo kun je natuurlijk tig voorbeelden beschrijven waar iedereen het willens en wetens fout doet.

Is dat dan reden om maar niks te doen? Tja, moeilijk. De enige kans die we met zijn allen hebben om de klimaatverandering nog enigszins te temperen (als we dat überhaupt nog in de hand hebben op dit moment) is als er wereldwijd drastische maatregelen worden genomen en dat zie ik domweg niet gebeuren - daar gaat een goedbedoeld protest van wat scholieren niks aan veranderen.



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-02-2019 21:15 by bastianus Profiel van bastianus

Ik ben aan het solliciteren bij een werkgever op fietsafstand. Kan de auto weg. Vliegvakanties doe ik al jaren niet meer. En vooral: ik ben gestopt met wijzen naar anderen. Mijn persoonlijke keuzes laat ik niet afhangen van of het bedrijfsleven wel
stappen onderneemt of van het energielabel van Klaver of Jetten.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 12-02-2019 21:16]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 12-02-2019 21:28 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 12 februari 2019 21:15 schreef bastianus het volgende:
Ik ben aan het solliciteren bij een werkgever op fietsafstand. Kan de auto weg. Vliegvakanties doe ik al jaren niet meer. En vooral: ik ben gestopt met wijzen naar anderen. Mijn persoonlijke keuzes laat ik niet afhangen van of het bedrijfsleven wel
stappen onderneemt of van het energielabel van Klaver of Jetten.


Hulde, in dat geval.



F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 12-02-2019 21:32 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Wat ook goed helpt is geen geld meer hebben voor een vliegvakantie. Scheelt twee personen 2 keer vliegen naar de usa en terug in 1 jaar in mijn geval. Bam! Dikke winst!

Al vliegt dat vliegtuig toch wel, natuurlijk.

Verder gebruik ik wel de auto (ach, zo'n aygo, daar komen nog net geen schattige uitlaatgassen uit , 54.000 km in 10 jaar), afval scheiden, batterijen en kapotte lampen inleveren, werkende lampen niet zinloos laten branden. Van die simpele dingen. Wat iedereen kan doen die niet veel te besteden heeft.

Zo'n warmtepomp de strot ingeduwd krijgen zou hier een drama zijn. M'n hele leven heb ik nog nooit een lening genomen (op de hypotheek van het huis na) en dat was ik niet van plan in de toekomst. Hoe moet ik dat gaan betalen na alle andere hogere kosten die dit jaar er bovenop komen.




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 12-02-2019 21:39]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 12-02-2019 21:38 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Dat is natuurlijk ook een probleem dat 'de groene golf' tenminste hier in Nederland aankleeft. Het enige wat er uit de koker komt is 'beprijzing' wat er in de praktijk op neerkomt dat de pijn eerst gevoeld gaat worden door mensen die minder te besteden hebben. Dat gaat niet goed komen, want de gele hesjes zijn nu al maanden aan het 'protesteren' (ik gebruik de term losjes) en dan gaat het initieel nog maar over een marginale maatregel.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-02-2019 21:49 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/



Hier een mooie verduidelijking van global warming.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-02-2019 21:53 by bastianus Profiel van bastianus

@ Negatieveling: Als je dat niet meer wilt, zal men massaal moeten gaan stemmen op een politieke partij die de oren niet laat hangen naar de lobby uit het bedrijfsleven en die een grotere rol voor de overheid wil om de lasten voor vergroening eerlijker te verdelen. Triest genoeg is de VVD al jaren de grootste partij, dus blijkbaar willen de meeste mensen hier dat niet.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 12-02-2019 21:55]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 12-02-2019 22:07 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Volgens mij is er geen partij in Nederland die een echt plan heeft (met plan bedoel ik iets concreets, uitvoerbaars wat tot significante resultaten leidt). Ja, de Klavertjes van deze wereld roepen wel vanaf de zijlijn dat ze een visie hebben (die vooral uit wensdenken bestaat) maar trekken zich schielijk terug als puntje bij paaltje komt en in feite komt hun 'visie' neer op autorijden duur maken/de nieuwverkoop van auto's met verbrandingsmotor vanaf 2025 verbieden en iedereen in het openbaar vervoer en aan de warmtepomp ("gunstige leningen beschikbaar! Knecht u aan ons en het groene evangelie!") wat lokaal vast iets gaat doen voor de luchtkwaliteit maar voor de CO2-uitstoot niet indrukwekkend veel. Vervolgens is er het instrument van industrie-beprijzing op basis van CO2-uitstoot wat in de praktijk vooral een CO2-uitstootverplaatsing teweeg zal brengen, en geen vermindering.

Het meeste vertrouwen wekt wat dat betreft nog, bij mij althans, gek genoeg de ChristenUnie.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 12-02-2019 22:11]



faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 12-02-2019 22:07 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 12 februari 2019 20:42 schreef Negatieveling het volgende:
Kijk, en daar hebben we het probleem bij de staart denk ik. Je kunt dat prentje op allerlei manieren tekenen, met verschillende partijen aan eender welke kant van de tafel. Een boel mensen vinden en roepen dat er iets gedaan moet worden, maar vrijwel niemand is bereid om zelf als eerste de significante 'pijn' die daarbij hoort, te dragen. Consumenten niet, producenten niet, maar zeker ook overheden niet.

Zo lang (om maar eens wat dwaas te noemen) allerlei EU-regenten zich vrijwel permanent op en neer laten slepen tussen Straatsburg en Brussel 'omdat de statuten nou eenmaal zo zijn' is het niet makkelijk om tegen Henk en Ingrid te verdedigen dat ze dichter bij hun werk moeten gaan wonen, bijvoorbeeld - en zo kun je natuurlijk tig voorbeelden beschrijven waar iedereen het willens en wetens fout doet.

Is dat dan reden om maar niks te doen? Tja, moeilijk. De enige kans die we met zijn allen hebben om de klimaatverandering nog enigszins te temperen (als we dat überhaupt nog in de hand hebben op dit moment) is als er wereldwijd drastische maatregelen worden genomen en dat zie ik domweg niet gebeuren - daar gaat een goedbedoeld protest van wat scholieren niks aan veranderen.


Het is al vaker vastgesteld; mensen zijn kut.


... hoe de hazen lopen ...


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 12-02-2019 22:11 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 12 februari 2019 22:07 schreef faalhaas het volgende:
Het is al vaker vastgesteld; mensen zijn kut.


Psies. En alles draait om geld en daar ga je al. Dat komt nooit meer goed. /doemdenker (prachtige term van van kooten en de bie)




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 12-02-2019 22:23 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Wereldbevolking/2


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 12-02-2019 22:23 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 12 februari 2019 21:53 schreef bastianus het volgende:
Triest genoeg is de VVD al jaren de grootste partij, dus blijkbaar willen de meeste mensen hier dat niet.


Dit. Dit begrijp je toch niet? Echt alle miljonairs in Nederland gaan echt wél stemmen, he. En er komen er maar meer bij.

Dat middelste gedeelte was natuurlijk een geintje.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 13-02-2019 7:37 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 12 februari 2019 22:11 schreef F.Jacobse het volgende:
Psies. En alles draait om geld en daar ga je al. Dat komt nooit meer goed. /doemdenker (prachtige term van van kooten en de bie)



Niet alleen om geld. Ook om comfort. We geven ook niet snel onze lekkere stukken vlees, auto's, elektronische gadgets etc op.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 13-02-2019 7:43 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 12 februari 2019 21:49 schreef ElitE het volgende:


Hier een mooie verduidelijking van global warming.
Lijkt me sterk dat in sommige gebieden al meer dan 100 jaar de temperatuur nauwkeurig wordt bijgehouden? 1880 toch pas "globaal maar wel met flink wat interpolatie"?

Anyway, goede grafiek. Heb me laatst in 'discussie' gemengd met global warming ontkenners (en mensen die de opwarming niet ontkennen maar beweren dat de mens er niets mee van doen heeft). Niet normaal. Alsof je met atheisten praat. Wat een bord voor hun hoofd. Valse grafieken, valse data, echt niet normaal. De algehele tendens in dat kamp lijkt te zijn dat het één grote conspiracy is om de mens geld af te troggelen. Nu wil ik best meegaan in t feit dat de wetenschap eromheen erg gevoelig is en mensen die tegengeluiden proberen aan te tonen te hard worden afgeserveerd, wat natuurlijk tegen alle wetenschappelijke principes is, en in t feit dat er qua politiek beleid en qua gemoeide gelden veel bullshit is, maar toch.... de data lijkt me duidelijk. En daarmee de noodzaak met man en macht de opwarming tegen te gaan, sustainable te worden, ook.


When your people matter, menstrual health matters


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 13-02-2019 9:21 by zodiac lung Profiel van zodiac lunghttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Dat herken ik wel, ja. Lekker Baudet-stijl zwaaien met uit hun verband gerukte of ronduit gemanipuleerde data. Als je dat weerlegt kun je er gif op innemen dat het daarna lelijk ad hominem wordt. Ik ben gestopt met het voeren van dergelijke discussies.

Ik doe gewoon wat ik kan, ondanks al het cynisme dat me ten deel valt en hoe demotiverend het vaak ook is.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen