IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : The day after tomorrow (klimaatveranderingen) Vorige pagina | Volgende pagina
Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 03-03-2019 14:36 by Creepmime Profiel van Creepmime

quote:
Op 2 maart 2019 22:49 schreef WMP het volgende:
En vaak zijn die 'critici' geen klimaatwetenschappers, maar econoom (Hans Labohm) of scheikundige (Simon Rozendaal) en hanteren ze de wetenschappelijke methode die ze wel hanteren in hun eigen vakgebied niet opeens als klimaatcritici.

Ja, dit is toch ook allang geen debat meer over het klimaat als de staat van plan is zoveel geld te investeren met een bepaald doel? Die Hans Labohm heb ik wel eens ergens ontmoet, en hij had het voornamelijk over hoe onverstandig het is om hier zoveel geld aan uit te geven. Niet vanwege het doel, maar vanwege de impact op de economie van dergelijke rigoureuze investeringen.
Of is het nu zo dat de bevoegde klimaatonderzoeker ook kundig genoeg is om te bepalen hoeveel geld ernaar toe moet.

Zoals ik eerder al zei: wetenschappers moeten zich bezig houden met het beschrijven van de wereld, en niet zich bemoeien met het veranderen van de wereld en activistisch pamfletjes ondertekenen. Fraude ligt dan al vlug op de loer.


Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-03-2019 14:39 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 3 maart 2019 14:22 schreef Hypnos het volgende:
Al die drukte zeg, dat is niet goed voor je gezondheid.

Er is geen klimaatapocalypse, gewoon een evolutie die "we" in het Westen wel zullen een halt toeroepen wanneer het ons te veel bedreigt. We wonen aan de goeie kant van de wereld, remember?

En voor wie zo lang niet kan wachten is er altijd de klimaatpsycholoog waar je met je econeurose en je landschapspijntjes terecht kunt. (https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/10/09/klimaatpsycholoog/)

Oja, er is alweer een soort uitgestorven waar je nog nooit van gehoord had tijdens het lezen van dit bericht.


Tja na de twee wereld oorlogen, pest, Spaanse Griep weten we dat we ook niet zomaar weg te vagen zijn. Maarja het is wel even "onconfortabel".

Overigens ja uitsterven is natuurlijk, echter zitten we in een uitstervings piek die zoń 100 tot 1000 keer meer extincties veroorzaakt dan gemiddeld de afgelopen miljoenen jaren. Gaat dit 500 tot 1000 jaar zo door dan hebben we een massa extrinctie achter de rug waarbij 75% van al het leven uitgestorven raakt, net als 5 keer eerder in de gescheidenis van meercellig leven. Dus niets unieks, niet alleen door mensen veroorzaakt, maar toch enigzins relevant.

We begrijpen nog niet alles we zitten er welleens naast, en ook als we als mens ons uitermate netjes hadden gedragen zou het wachten zijn tot zoiets zou komen. HEt is natuurlijk wel geologische tijd waar we het over hebben. Maar nu we dragen er toch enigzins aan bij.
Het ironische is dat de wereldwijd verspreide mens en de opkomst van landbouw eigenlijk het gevolg is van "natuurlijke" klimaat verandering want toen gingen we aardig over de continenten rondstruinen.







♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-03-2019 14:44 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 3 maart 2019 14:36 schreef Creepmime het volgende:
Ja, dit is toch ook allang geen debat meer over het klimaat als de staat van plan is zoveel geld te investeren met een bepaald doel? Die Hans Labohm heb ik wel eens ergens ontmoet, en hij had het voornamelijk over hoe onverstandig het is om hier zoveel geld aan uit te geven. Niet vanwege het doel, maar vanwege de impact op de economie van dergelijke rigoureuze investeringen.
Of is het nu zo dat de bevoegde klimaatonderzoeker ook kundig genoeg is om te bepalen hoeveel geld ernaar toe moet.

Zoals ik eerder al zei: wetenschappers moeten zich bezig houden met het beschrijven van de wereld, en niet zich bemoeien met het veranderen van de wereld en activistisch pamfletjes ondertekenen. Fraude ligt dan al vlug op de loer.


Hehe ik weet niet waar je dit beeld van wetenschappers hebt opgedaan. Daarnaast als ze iets verontrustends tegen komen hebben ze toch wel degelijk een signaal functie, kijk naar de wereldwijde loodvergiftiging door benzine additief, of het gat in de ozonlaag door CFKs?


Overigens ingrepen tegen klimaatverandering hoeven helemaal geen geld te kosten tenminste het is een investering die later terug komt (zelf los van de voorkomen klimaat effecten bedoel ik dan)

Wat vind je hiervan?



https://www.youtube.com/watch?v=D4vjGSiRGKY


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


WMP
Usericon van WMP
Posted 03-03-2019 15:32 by WMP Profiel van WMP

@Creepmime: ik zie wetenschappers eigenlijk alleen maar wijzen op de zeer waarschijnlijke gevolgen als er geen maatregelen genomen worden. Kwalijker vind ik dat bepaalde politici zich niet beperken tot politieke vraagstukken, maar proberen een wetenschappelijke discussies op onwetenschappelijke gronden te voeren. Laat dat over aan wetenschappers.

[Dit bericht is gewijzigd door WMP op 03-03-2019 15:33]


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-03-2019 9:23 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 3 maart 2019 14:39 schreef ElitE het volgende:
Tja na de twee wereld oorlogen, pest, Spaanse Griep weten we dat we ook niet zomaar weg te vagen zijn. Maarja het is wel even "onconfortabel".

Overigens ja uitsterven is natuurlijk, echter zitten we in een uitstervings piek die zoń 100 tot 1000 keer meer extincties veroorzaakt dan gemiddeld de afgelopen miljoenen jaren. Gaat dit 500 tot 1000 jaar zo door dan hebben we een massa extrinctie achter de rug waarbij 75% van al het leven uitgestorven raakt, net als 5 keer eerder in de gescheidenis van meercellig leven. Dus niets unieks, niet alleen door mensen veroorzaakt, maar toch enigzins relevant.

We begrijpen nog niet alles we zitten er welleens naast, en ook als we als mens ons uitermate netjes hadden gedragen zou het wachten zijn tot zoiets zou komen. HEt is natuurlijk wel geologische tijd waar we het over hebben. Maar nu we dragen er toch enigzins aan bij.
Het ironische is dat de wereldwijd verspreide mens en de opkomst van landbouw eigenlijk het gevolg is van "natuurlijke" klimaat verandering want toen gingen we aardig over de continenten rondstruinen.








Als moeder natuur een beetje intelligentie in zich heeft laat het landbouw op grote schaal niet toe. De mens heeft nood aan natuurlijke begrenzing, want het heeft een veel te sterk kortetermijndenken. Nergens in de geschiedenis vind ik langetermijndenken terug behalve bij enkele dictators.


signature


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-03-2019 12:16 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 4 maart 2019 9:23 schreef Hypnos het volgende:
Als moeder natuur een beetje intelligentie in zich heeft laat het landbouw op grote schaal niet toe. De mens heeft nood aan natuurlijke begrenzing, want het heeft een veel te sterk kortetermijndenken. Nergens in de geschiedenis vind ik langetermijndenken terug behalve bij enkele dictators.


Moeder natuur en intelligentie nepatheist!


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 04-03-2019 12:55 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Voor de rest heeft hij wel een stevig punt.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-03-2019 16:54 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 4 maart 2019 12:16 schreef ElitE het volgende:
Moeder natuur en intelligentie nepatheist!



er zijn heel wat pagans en agnosten en consoorten die er zelfs vanuit gaan dat het zo is.

zelfs Varg dacht ik...

even zoeken

ja ik vind het niet. Hoe dan ook, hij beweert bvb dat AMbrosia - een woestijnplant - heel wat allergie opwekt bij heel wat mensen. Het is een oude en hardnekkige plant. En als het hier steeds warmer wordt wel ja, dan komt die plant er steeds vaker.
Duuus... de natuur zou een soort van zelfregulerend proces in zich hebben zitten ...


persoonlijk vind ik dat crap, en aanzie ik het als een soort van logica. Maar er zijn ook atheïsten die de logica bekijken als de waarheid, terwijl het gewoon de spelregels zijn, niet het spel an sich.


signature


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 06-03-2019 13:49 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487



"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


spectre
Usericon van spectre
Posted 11-03-2019 14:52 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 3 maart 2019 15:32 schreef WMP het volgende:
@Creepmime: ik zie wetenschappers eigenlijk alleen maar wijzen op de zeer waarschijnlijke gevolgen als er geen maatregelen genomen worden. Kwalijker vind ik dat bepaalde politici zich niet beperken tot politieke vraagstukken, maar proberen een wetenschappelijke discussies op onwetenschappelijke gronden te voeren. Laat dat over aan wetenschappers.


Precies, daar stoor ik me ook mateloos aan


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 11-03-2019 15:09 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487



"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Attila_the_hun
Covfefing in Nambia!
Usericon van Attila_the_hun
Posted 14-03-2019 11:29 by Attila_the_hun Profiel van Attila_the_hun

Gisterenavond Thierry Baudet op de tv gezien, wat een schertsfiguur. Zijn visie op global change is al tenenkrommend maar dat hij dan met droge ogen zure regen een hoax noemde is echt niet te geloven. Wat heeft die gestudeerd?
En je zou nog om zoveel onnozelheid kunnen lachen maar als je zijn populariteit ziet, ongelooflijk...


“If you think the economy is more important than the environment, try holding your breath while counting your money.” – Professor Guy McPherson


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 14-03-2019 11:32 by zodiac lung Profiel van zodiac lunghttp://https://www.last.fm/user/Panzerke



One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 14-03-2019 22:53 by bastianus Profiel van bastianus

Knap trumpiaans dus...


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 14-03-2019 22:58 by bastianus Profiel van bastianus

Trump heeft het altijd over “billions”. Dus daar zal die voorkeur van Thierry voor duizend miljard wel vandaan komen. Hij is zelfs niet creatief genoeg om een getal te bedenken.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 14-03-2019 23:01 by bastianus Profiel van bastianus

Mocht hij het trouwens letterlijk van Trump gejat hebben, dan maakt hij een beruchte taalfout. A billion is het equivalent van een miljard. A trillion zou duizend miljard oftewel een biljoen zijn. Ik zie Baudet hiervoor aan.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


WMP
Usericon van WMP
Posted 14-03-2019 23:22 by WMP Profiel van WMP

Beruchte taalfout? Een hele bekende, maar domme taalfout. Iedereen die basiskennis Engels heeft weet dat het Engels geen miljard als woord kent. Als je dus keer op keer billion aanziet voor biljoen, dan ben je vrij simpel. En dat past wel bij zo'n scherstfiguur als Baudet die lijkt bijna wanhopig intelligent gevonden wil worden zoals hij zich gedraagt bij diverse media-optredens. En over het gebrek aan inhoudelijke kennis (en speciaal voor Bastianus die het ook een hoax noemde) zal ik maar verder niet spreken.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-03-2019 6:41 by bastianus Profiel van bastianus

Dat was inderdaad te kort door de bocht van mij. Het uitsterven van het bos door zure regen bleek wel feitelijk onjuist, maar zure regen bestaat gewoon. Naja, ik durf wel toe te geven dat ik fout zat.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 15-03-2019 9:29 by Ktulu Profiel van Ktulu

quote:
Op 14 maart 2019 11:29 schreef Attila_the_hun het volgende:
Gisterenavond Thierry Baudet op de tv gezien, wat een schertsfiguur. Zijn visie op global change is al tenenkrommend maar dat hij dan met droge ogen zure regen een hoax noemde is echt niet te geloven. Wat heeft die gestudeerd?
En je zou nog om zoveel onnozelheid kunnen lachen maar als je zijn populariteit ziet, ongelooflijk...


Das een jurist. Ik werk veel samen met advocaten en magistraten en ik kan je zeggen dat dat veel verklaart.


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 15-03-2019 9:47 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 14 maart 2019 11:29 schreef Attila_the_hun het volgende:

En je zou nog om zoveel onnozelheid kunnen lachen maar als je zijn populariteit ziet, ongelooflijk...


Ongelooflijk?

Dat is gewoon een graadmeter wat betreft de intelligentie van de gemiddelde hollander.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


spectre
Usericon van spectre
Posted 15-03-2019 10:14 by spectre Profiel van spectre



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-03-2019 9:58 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos



is dit ooit ergens gecounterd?


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-03-2019 10:19 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

hij heeft het duidelijk niet voor het klimaat. Doet twijfelen aan zogenaamde waarheden. Ik weet het allemaal niet, ik heb geen vertrouwen in de “wetenschappers” (wel in de wetenschap, niet in de wetenschappers, die interpreteren er ook maar op los, zelfs los van hun persoonlijke overtuigingen en angsten)
en naar oplossingen toe geloof ik ook niet in een herbruikbare zak. Niet dat een herbruikbare zak niet goed is, maar wel dat het niet genoeg zou zijn om – als het klopt – de opwarming van de aarde en
de grote vervuilingsproblematiek te genezen. En “begin bij jezelf” heeft imo geen nut als het daar ook eindigt, want de grote vervuilers, daar hebben we geen impact op. Wat maakt het uit
als wij recycleren terwijl boeren hun mestkarren blijven uitkuisen in de lokale grachten en beken? En als ze in China zodanig veel kolen stoken dat we er hier kanker van krijgen? Ik ga het alleszins niet doen om daar aflaten mee te "kopen", gezien ik mijn beperkte nietigheid probeer te accepteren, ook ivm de leefomstandigheden van mijn kinderen. Niet roken in de buurt van die kleine mannen en slechte eetgewoontes proberen voorkomen lijkt me extreem veel zinvoller in deze.

Ik weet dat dat pessimistisch klinkt in de zin dat ik vertrouw in de domheid en beperktheid van de mens, maar dat lijkt mij logischer en emotioneel stabieler dan vertrouwen hebben in de “laten we allemaal kumbaya zingen” samenhorigheid van de mens. Daarbij heeft de mens geen controle op de wereld, de economie heeft controle op de wereld, en die is niet mensgedreven, zelfs niet menselijk in de zin van “humaan”. Economie drijft net op het feit dat het onmenselijke praktijken in verre landen (of zelfs hier met ongelijkheid) kan maskeren door lange flows en productieprocessen die uiteindelijk niet op de verpakking van het product komen te staan, te kunnen verkopen zonder dat de eindgebruiker zich er schuldig bij hoeft te voelen. Van de pot choco tot je overhemd tot je smartphone (vooral je smartphone eigenlijk). En dat dat zo zou kunnen zijn en moeten zijn, ja tuurlijk, graag. Maar dat is zo niet, dus waarom doen alsof?
Uit een soort van religieuze of spirituele overtuiging of streven? Uit een soort van dogma dat we in de war zijn en niet “in touch” met onze waarden, op economisch vlak, en dat de klimaatkerk dat even gaat oplossen? Wel good luck, en ga er vooral voor. Ik sluit wel aan als het zo ver is, je weet wel … binnen 2019 jaar of zo. Of neen, want dat zal “het klimaat” wellicht dood zijn en zullen we over onze plaats in de kosmos moeten “bezinnen”. Ik sla deze even over denk ik.


[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 21-03-2019 10:30]


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-03-2019 11:40 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos




slim hoor KLaver, klimaatbijdrage vergelijken met belastingsgeld, gooi je eigen ramen in

een kleine bijdrage aan iets nuttigs is niet gelijk aan een kleine bijdrage aan iets wat niet nuttig is


wat een schlemiel die krullenbol

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 21-03-2019 11:41]


signature


Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 21-03-2019 12:48 by Creepmime Profiel van Creepmime

quote:
Op 21 maart 2019 11:40 schreef Hypnos het volgende:



een kleine bijdrage aan iets nuttigs is niet gelijk aan een kleine bijdrage aan iets wat niet nuttig is


wat een schlemiel die krullenbol


Om nog maar te zwijgen over minuut 10:30 waarin hij Baudet verwijt niet te kunnen rekenen. Om vervolgens aan te komen met de som 7 miljoen maal 20.000 = volgens Klaver 14 miljard. In werkelijkheid is dat toch echt 140 miljard.


Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen