IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : The day after tomorrow (klimaatveranderingen) Vorige pagina | Volgende pagina
Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 13-02-2019 20:56 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl





Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-02-2019 22:56 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 13 februari 2019 20:27 schreef faalhaas het volgende:
Volgens mij had de titel van dat stuk "Altruïsme is onnatuurlijk" moeten zijn. Leuk hoor zo'n anekdote over een man die na een beroerte alles begint weg te geven.

Maar bevestigt juist alleen maar dat dit soort gedrag bij "gezonde" mensen niet voor lijkt te komen?
Volgens mij is het geen kwestie van óf het een óf het ander. Soms handel je uit eigenbelang, soms uit altruïsme. En ook bij altruïsme komt weer eigenbelang kijken: je wilt aardig gevonden of verwacht op termijn iets terug. Of je wil een schoon geweten hebben, dat heb ik zelf vaak. Hoe dan ook: je handelt uit beide motieven en die balans wordt ergens in je hersens bepaald. Die anekdote is het voorbeeld van iemand bij wie die balans verstoord was.
De planeet redden is eigenlijk ook egoïstisch ergens. Omdat je b.v. een toekomst voor je nageslacht wilt leef je zelf ook op een bepaalde manier voort. Je motieven zijn dus nooit puur altruïstisch. Maar ook nooit puur egoïstisch volgens mij.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 13-02-2019 23:20 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 13 februari 2019 22:56 schreef bastianus het volgende:
En ook bij altruïsme komt weer eigenbelang kijken: je wilt aardig gevonden of verwacht op termijn iets terug.


En daarom zijn mensen kut.

quote:
Op 13 februari 2019 22:56 schreef bastianus het volgende:
De planeet redden is eigenlijk ook egoïstisch ergens. Omdat je b.v. een toekomst voor je nageslacht wilt leef je zelf ook op een bepaalde manier voort. Je motieven zijn dus nooit puur altruïstisch.


Dit onderstreept nogmaals wat een ontzettend ellendige wezentjes wij zijn.

De enige juiste reden zou moeten zijn omdat de aarde van zichzelf zo uniek en mooi is.



... hoe de hazen lopen ...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 14-02-2019 10:42 by bastianus Profiel van bastianus

Tja. Ik voel niet de behoefte om er waardeoordelen als "mensen zijn kut" of juist "mensen zijn okay" aan toe te kennen. Mensen zijn gewoon mensen, het is zoals het is.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


spectre
Usericon van spectre
Posted 14-02-2019 10:49 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 13 februari 2019 23:20 schreef faalhaas het volgende:
En daarom zijn mensen kut.



Dit onderstreept nogmaals wat een ontzettend ellendige wezentjes wij zijn.

De enige juiste reden zou moeten zijn omdat de aarde van zichzelf zo uniek en mooi is.




De aarde blijft echt wel bestaan als we door blijven gaan zoals we gaan, daarom is 'red de wereld' ook een beetje misplaatst. Wat we moeten redden is een een klimaat waar we met z'n allen fijn in kunnen leven. De aarde blijft hoe dan ook wel 'uniek en mooi'.

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 14-02-2019 11:06]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 14-02-2019 12:18 by faalhaas Profiel van faalhaas

Niet als van de oorspronkelijke unieke bewoners (dieren) en vegetatie weinig meer over is en wat er nog over is systematisch wordt misbruikt en gemolesteerd. Het is toch juist mooi hoe alles ooit in balans met elkaar was. Vervolgens ontstaat er een soort met empathisch vermogen en die doet niets anders dan alles voor andere soorten een hel maken. Wat een lachertje zijn we dan.

Als je bedoelt dat de aarde zijn rondjes wel blijft draaien en de evolutie zich altijd blijft continueren, ja natuurlijk wij zijn slechts een rimpeling in het water.

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 14-02-2019 12:22]


... hoe de hazen lopen ...


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 14-02-2019 12:24 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 14 februari 2019 12:18 schreef faalhaas het volgende:
Niet als van de oorspronkelijke unieke bewoners (dieren) en vegetatie weinig meer over is en wat er nog over is systematisch wordt misbruikt en gemolesteerd. Het is toch mooi hoe alles ooit in balans met elkaar was. Vervolgens ontstaat er een soort met empathisch vermogen en die doet niets anders dan alles voor andere soorten een hel maken. Wat een lachertje zijn we dan.

Als je bedoelt dat de aarde zijn rondjes wel blijft draaien en de evolutie zich altijd blijft continueren, ja natuurlijk wij zijn slechts een rimpeling in het water.
Balans is een illusie hoor. Ijstijden, komeetinslagen, soorten kwamen en gingen. Als het hier te warm wordt hebben we ws over een paar miljoen jaar wel weer een andere soort.

Wel eens met je statement over empathisch vermogen en hel maken


When your people matter, menstrual health matters


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 14-02-2019 12:32 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 14 februari 2019 12:24 schreef Fusion het volgende:
Balans is een illusie hoor. Ijstijden, komeetinslagen, soorten kwamen en gingen.



Ja maar dat vind ik ook balans want dat is onderdeel van de natuur zelf. Maar alles is (mede door het aanpassingsvermogen van soorten) wel continue in beweging ja.

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 14-02-2019 12:33]


... hoe de hazen lopen ...


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 14-02-2019 12:42 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 14 februari 2019 12:24 schreef Fusion het volgende:
Als het hier te warm wordt hebben we ws over een paar miljoen jaar wel weer een andere soort.


Dat denk ik ook. Wie weet lukt het een stelletje emotieloze reptilians wel om echt altruïstisch te zijn.


... hoe de hazen lopen ...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-02-2019 12:44 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 14 februari 2019 10:49 schreef spectre het volgende:
De aarde blijft echt wel bestaan als we door blijven gaan zoals we gaan, daarom is 'red de wereld' ook een beetje misplaatst.

Wat we moeten redden is een een klimaat waar we met z'n allen fijn in kunnen leven.

De aarde blijft hoe dan ook wel 'uniek en mooi'.


eerste ga ik mee akkoord.

Tweede ... is dat zo? Dat doen we tot op heden namelijk ook niet en hebben we nog nooit gedaan. Gaan we nu plots na decennia van individualisering en consumeren de knop omdraaien? Ja dat is mooi ja, maar waarom onder het mom van iets wat niet klopt? Want wij gaan het niet doen voor de Indonesiërs en Indiërs, zelfs niet voor de Australiërs. Wij gaan het doen omwille van de apocalyptische beelden zijnde overstromingen en de hel op aarde (qua temperatuur) in onze contreien.

KLinkt allemaal veel te religieus voor mij. Zogenaamde medemenslievendheid maar als het er op aankomt is het omwille van een ongegronde schrik om zelf te sterven.

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 14-02-2019 12:44]


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-02-2019 12:46 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

We kunnen natuurlijk ook de VN aan het werk zetten om mensen uit India "bedankt om ons te redden"-clips te laten maken, verplicht te laten bekijken en nabijheid te creëren. Maar dat zit er vooralsnog niet in.


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 14-02-2019 12:56 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 14 februari 2019 12:32 schreef faalhaas het volgende:
Ja maar dat vind ik ook balans want dat is onderdeel van de natuur zelf. Maar alles is (mede door het aanpassingsvermogen van soorten) wel continue in beweging ja.
Dan kom je in een discussie over of wij en wat wij doen ook onderdeel van de natuur is


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 14-02-2019 12:56 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 14 februari 2019 12:42 schreef faalhaas het volgende:
Dat denk ik ook. Wie weet lukt het een stelletje emotieloze reptilians wel om echt altruïstisch te zijn.
Uiteraard zijn die reptillians geevolueerd met een alu-hoedje en corpse paint. Kan niet anders


When your people matter, menstrual health matters


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 14-02-2019 13:05 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 14 februari 2019 12:56 schreef Fusion het volgende:
Dan kom je in een discussie over of wij en wat wij doen ook onderdeel van de natuur is

Dat bedacht ik me ook toen ik het typte. In feite wel natuurlijk.


... hoe de hazen lopen ...


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 14-02-2019 15:30 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Met het verschil dat wij, in tegenstelling tot een vulkaan of komeet, heel goed beseffen wat we potentieel aanrichten en in zekere zin de mogelijkheid hebben om ons gedrag te veranderen.



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 14-02-2019 15:31 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Onderschat de gevoelens van een vulkaan niet. Niet zo negatief hè.


When your people matter, menstrual health matters


spectre
Usericon van spectre
Posted 14-02-2019 15:34 by spectre Profiel van spectre

Die kroppen het meestal op totdat het eruit barst


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 14-02-2019 15:42 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Klopt. Wat vaak met veel vuurwerk gepaard gaat. Verhitte types ook.


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-02-2019 15:55 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Op Valentijn zijn ze ook heel erg lavaly


signature


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 14-02-2019 16:51 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Welke idioot heeft die kaanen dan ook allemaal gevuld?




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 14-02-2019 16:52]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 14-02-2019 16:52 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Inderdaad zeg! Zijn ze helemaal uit hun tectonische plaat gegaan daar!


When your people matter, menstrual health matters


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 14-02-2019 17:44 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 14 februari 2019 15:42 schreef Fusion het volgende:
Klopt. Wat vaak met veel vuurwerk gepaard gaat.


Probeert die vulkaan er in al zijn frustratie toch nog iets feestelijks van te maken is het weer niet goed.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-02-2019 19:38 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

God duldt geen concurrentie


signature


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 14-02-2019 19:49 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Gaat die dan dreigen met twee low-kicks en een rechtse uppercut?


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 14-02-2019 19:55 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Hij stuurt zijn zoon! Weer!




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen