IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : The day after tomorrow (klimaatveranderingen) Vorige pagina | Volgende pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 12-04-2019 2:42 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/



When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-04-2019 7:06 by bastianus Profiel van bastianus

Tja. Wat zou hun motivatie zijn? En welke lobby zou er achter zitten?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 12-04-2019 10:04 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

De Illuminati natuurlijk.


When your people matter, menstrual health matters


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 18-04-2019 11:48 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487



"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-04-2019 12:57 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

eendracht vervuilt


signature


Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 19-04-2019 12:35 by Creepmime Profiel van Creepmime

quote:
Op 11 april 2019 9:54 schreef spectre het volgende:


Gebrekkige logica. Is Logica geen verplicht vak binnen theoretische natuurkunde?


Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-04-2019 15:10 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Waar zie je hem dan logica bezigen?


When your people matter, menstrual health matters


spectre
Usericon van spectre
Posted 24-04-2019 13:02 by spectre Profiel van spectre

Bekijk Medialogica: Klimaat van verwarring op https://www.npostart.nl/VPWON_1292185

Van de Staatsomroep, dus Creepmime gaat vast niet kijken


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 24-04-2019 13:46 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

Oeh, helemaal fijn!

Was ik zondag aan het kijken maar mijn vrouw vond van niet.

Even terugkijken.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 24-04-2019 14:37 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 18 april 2019 11:48 schreef F.Jacobse het volgende:
Stadsvijvers. Kan echt niet meer.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3463108/stadsvijvers-even-slecht-als-200-000-auto-s





Gisteren pas op het journaal te zien. Verder zullen we er wel niet meer van horen, want hoe ga je hier geld aan verdienen, slastig.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-07-2019 10:50 by spectre Profiel van spectre



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 23-09-2019 16:57 by spectre Profiel van spectre



2 wetenschappers praten een uur + over klimaatveranderingen en waarom het belangrijk is om de gevolgen te zien.

Sean is een theoretisch fysicus maar heeft dus een podcast en praat dit keer met Michael Mann, iemand die P.H.d's in geologie en geofysica heeft en is tegenwoordig professor in atmosfeer wetenschap.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 24-09-2019 10:56 by spectre Profiel van spectre

Wat ik er van heb opgestoken is dat de uistoot als gevolg van vlees eten slechts 6% is van de totale uitstoot, het grote gedeelte komt van het verbranden van fossiele brandstoffen


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-09-2019 21:06 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/de-afspraak/2019/de-afspraak-d20190923/#autoplay=956&asset=/content/dam/vrt/2019/09/23/de-afspraak-20190923-ma-depot_WP00148328

Een leerstoel voor kritisch denken:


dit

Gisteren zat ik bij De Afspraak om over de nieuwe leerstoel Etienne Vermeersch te spreken, maar er werd me ook gevraagd naar een reactie op de vlammende toespraak van Greta Thunberg voor de VN-klimaattop. In regel probeer ik de discussie over Greta Thunberg als persoon zoveel mogelijk te mijden, omdat ik ze vreselijk vermoeiend en onproductief vind: door fans wordt ze bijna heilig verklaard, door tegenstanders wordt ze op vileine wijze bespot en door het slijk gehaald. Dat leidt allemaal af van de kern van de zaak: het probleem van de opwarming zelf.

Maar goed, in de uitzending noemde ik haar toespraak “ronduit apocalyptisch”, omdat ze beweert dat haar jeugd en toekomst haar werden “bestolen”. Eerder vroeg ze zich af of het nog zin had om te studeren, als de wereld toch naar de knoppen gaat. Dat is echt onzin. Klimaatopwarming is beslist een ernstig probleem, wellicht de grootste uitdaging van de 21e eeuw, maar het is niet het énige wereldprobleem, en het is ook geen existentiële bedreiging voor de mensheid. In de IPCC-rapporten zal je nergens lezen dat 16-jarigen vandaag geen toekomst meer hebben.

De feiten die Greta aanhaalt over ons ‘koolstofbudget’ en het beroep op (toekomstige) negatieve emissies kloppen zeker, maar dat we aan het begin staan van een ‘massa-extinctie’ en dat we haar toekomst hebben ‘gestolen’ is sterk overdreven. Bovenal is haar moralistische doemverhaal vreselijk eenzijdig. Ze wijst met een beschuldigende vinger naar vorige generaties, alsof die haar toekomst kapot maken. Wel, die vorige generaties hebben er ook voor gezorgd dat ze in de beste tijd ooit leeft. De welvaart en voorspoed waarin Greta Thunberg en haar generatiegenoten werden geboren, kent geen enkel weerga in de wereldgeschiedenis. Niet alleen is die welvaart het product van de ‘groei’ die ze verkettert, maar ze is ook grotendeels te danken aan fossiele brandstoffen. De juiste manier om naar klimaatopwarming te kijken is als een schadelijk neveneffect van iets wat een enorme zegening betekende voor de mensheid.

In ieder geval wijst psychologisch onderzoek uit dat doempreken niet helpen om mensen te overtuigen van een probleem. Dat proberen klimaatactivisten al 30 jaar. Telkens klinkt het liedje: het is vijf voor twaalf, we moeten NU het roer omgooien, we hebben ‘nog 12 jaar en dan vergaat de wereld’. Dat verhaal is wervend voor één bepaalde groep, maar bij de rest van de samenleving werkt het averechts. De ontkenners gaan nog harder ontkennen, de twijfelaars storen zich steeds harder aan het alarmisme, en de gewone burger heeft andere zorgen aan zijn kop dan het klimaat. De stembus wijst dat uit: In Nederland gaat Thierry Baudet met winst lopen en in België presenteren de groenen miserabel, alle klimaatmarsen ten spijt.

Het meest hallucinante vond ik dat het publiek zo hypocriet was om Greta’s zware morele beschuldiging toe te joelen (“I will never forgive you”). Ziehier onze geprivilegieerde elite die even met haar eigen deugdelijkheid komt pronken, om daarna gewoon naar huis te jetsetten en van hun luxeleven blijven genieten. Als je toch niet gaat doen wat Greta van je verwacht – en dat doet bijna niemand – wees dan eerlijk en geef haar dan ook geen applaus.

Voor alle duidelijkheid: ik vind het vreselijk wat voor bagger Greta Thunberg allemaal over zich heen krijgt. Dat verdient ze echt niet. Ze is niet alleen razend intelligent, maar het is ook bijzonder straf wat ze allemaal voor elkaar krijgt. Maar hoe meer haar voorstanders haar als een kinderversie van Moeder Theresa voorstellen, hoe meer de ergernis en weerstand zal toenemen. Het is het één of het ander: ofwel nemen we haar serieus in het klimaatdebat en mogen we ook inhoudelijke kritiek leveren, ofwel behandelen we haar als een kind van 16 jaar. Maar niet beiden tegelijk. Je kan haar niet eerst als een zieneres voorstellen die de wereld doet ontwaken, en als er dan kritiek komt zeggen ‘Hoe durf je, een kind van 16 de mantel uit vegen’. DAT is vooral wat de ergernis verklaart.

Laten we van het klimaat geen verhaal van schuld en boete maken, van daders en slachtoffers, van zonde en morele onschuld. Wij profiteren allemaal van de zegeningen van fossiele brandstoffen, op talloze manieren. De oplossingen voor het klimaatprobleem zijn vandaag NIET voorhanden, anders waren ze allang in de praktijk omgezet. Het is gewoon geweldig complex om van fossiele brandstoffen af te kicken zonder onze welvaart te vernietigen. Al het gehakketak over Greta leidt af van de kern van de zaak: de mensheid heeft een serieus probleem, we moeten snel een oplossing zoeken. Zoals ik eerder betoogde (zie hoofdstuk 7 in mijn boek), zal die oplossing vooral van technologie en regulering komen. Overheden moeten veel meer investeren in technologische innovatie om de transitie naar een koolstofneutrale economie te versnellen. En er moet een universele koolstoftaks komen die deze innovatie stimuleert.

En nu genoeg over Greta.




signature


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 24-09-2019 21:11 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Nog geen enkele post over Greta Thunberg. Opmerkelijk.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 24-09-2019 21:16 by Mythics Profiel van Mythics

quote:
Op 24 september 2019 21:06 schreef Hypnos het volgende:

Laten we van het klimaat geen verhaal van schuld en boete maken, van daders en slachtoffers, van zonde en morele onschuld.


:')²

quote:
De oplossingen voor het klimaatprobleem zijn vandaag NIET voorhanden, anders waren ze allang in de praktijk omgezet.


:')²


[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 24-09-2019 21:16]


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 24-09-2019 21:23 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 24 september 2019 21:11 schreef Natural Disaster het volgende:
Nog geen enkele post over Greta Thunberg. Opmerkelijk.




Trump had een tweet geplaatst.

edit. "She seems like a very happy young girl looking forward to a bright and wonderful future. So nice to see!"

Thunberg heeft deze quote nu gebruikt vwb haar twitterbio.




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 24-09-2019 21:51]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


spectre
Usericon van spectre
Posted 25-09-2019 10:17 by spectre Profiel van spectre

Misschien wordt westerse kinderen de toekomst niet ontnomen, leuk dat iedereen meteen aan onszelf denkt.. maar het gaat haar vooral om NIET westerse kinderen en de onvermijdelijke massamigratie straks.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 25-09-2019 10:20 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Greta dreigt te veel een personencultus te worden, het zou wel meer over de boodschap dan over de drager mogen gaan. Je mag er van zeggen wat je wilt, er wordt nu toch wel over gesproken uiteindelijk (de klimaatproblematiek, bedoel ik), da's altijd beter dan het met een cynische, verzuurde sneer allemaal onder de mat te schuiven.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


spectre
Usericon van spectre
Posted 25-09-2019 10:23 by spectre Profiel van spectre

je kan het nooit goed doen ook..


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 25-09-2019 11:36 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 25 september 2019 10:20 schreef PandroidJack het volgende:
Greta dreigt te veel een personencultus te worden, het zou wel meer over de boodschap dan over de drager mogen gaan.

Ik zie het punt niet. Vooral klimaat'sceptici' hebben het over haar als persoon. Is ook in hun voordeel, leidt lekker af van het feit dat we te weinig doen
quote:
Op 24 september 2019 21:06 schreef Hypnos het volgende:
In regel probeer ik de discussie over Greta Thunberg als persoon zoveel mogelijk te mijden, omdat ik ze vreselijk vermoeiend en onproductief vind:

<ellenlang onproductief en onzinnig verhaal over Greta Thunberg>


:')

Zwaar overdreven interpretatie ook van wat er gezegd wordt door haar en andere mensen die wel een rapport kunnen lezen. Als je werkelijk denkt dat op dit tempo doorgaan met 'oplossen' zeker weten níet leidt tot het verpesten van onze toekomst ben je naïef. En zoals Mythics al suggereert, de oplossingen zijn er wel degelijk.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-09-2019 11:52 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ach toe zeurkousen. Mochten er geen fossiele brandstoffen gebruikt zijn dan zou Miss Greta nooit kunnen genieten hebben van alle welvaart en rijkdom die ze nu heeft.
En ja, nu gaat dat niet meer, dus moeten we een andere manier zoeken. En dan? Moet er daarom zo verwijtend en gepolariseerd gedaan worden? Er zijn een pak weldenkende mensen die niet ontkennend zijn die hiermee keihard afgestoten worden, dat zal de boel nog veel meer vertragen dan als je ze probeert mee te krijgen mijns inziens. Goed hoor, proficiat.

Het beste wat ze kan doen is gaan studeren (ipv zelf haar toekomst te hypothekeren door niet meer de gaan studeren), een mooie, bevredigende en succesvolle carrière opbouwen met voldoende financiële middelen om zelf een elektrische wagen en zonnepanelen aan te kunnen schaffen, op een partij te stemmen die haar standpunten verdedigt of zelf een bevoegde functie te gaan bekleden met de mogelijkheid iets te veranderen of wie weet, een STEM-richting te volgen (komaan dames) en wetenschappelijk onderzoek te doen naar economisch interessante oplossingen voor deze klimaatuitdaging.


en als iedere klimaatmarser of hoe je die ook moet noemen dat doet dan zijn we al een stuk verder. Idem met aankoopgedrag.

maar neen, boze boze jijbakkers (gebruik ik dat woord correct?)

En ik maar denken dat hippies naïeve optimisten waren. Niet dus, dat was in de vorige eeuw. Nu zijn het blijkbaar gewoon boze doemdenkers vol externe attributie.

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 25-09-2019 11:53]


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-09-2019 11:57 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 25 september 2019 11:36 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
de oplossingen zijn er wel degelijk.



Newsflash: als er oplossingen zijn en die worden niet gebruikt, dan zijn het geen oplossingen.
De waarde van het woord "oplossing" zit ook in de mate waarin het aangewend wordt om daadwerkelijk dingen op te lossen. Anders is het gewoon theoretisch. Het moet effectief zijn, resonantie krijgen, succes hebben.


1/2 van de mensheid doodmaken is ook een oplossing toch?


En het is niet omdat jij en jij en jij iets een oplossing vinden dat het uiteindelijk een oplossing is die globaal werkt. Toch?
Neen, maar nu leeft er zoiets van "jawel". En zo lang die "jawel" er is wordt er minder gezocht naar oplossingen die meer respons krijgen vrees ik. EN dat is de merde.


De meesten van ons zijn boos, maar boos zijn op het verleden of immobilisme zonder rekening te gaan houden met de redenen daarachter is zinloos en contraproductief. Hoe jammer het ook is. Hier moet change management aan te pas komen, geen revolutie, dat werkt niet (duidelijk niet)

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 25-09-2019 12:02]


signature


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 25-09-2019 12:03 by Mythics Profiel van Mythics

quote:
Op 25 september 2019 11:57 schreef Hypnos het volgende:
Newsflash: als er oplossingen zijn en die worden niet gebruikt, dan zijn het geen oplossingen.
De waarde van het woord "oplossing" zit ook in de mate waarin het aangewend wordt om daadwerkelijk dingen op te lossen. Anders is het gewoon theoretisch. Het moet effectief zijn, resonantie krijgen, succes hebben.


Nee, dat betekent eindeloos in een ineffectieve (hedendaags kapitalistische) spiraal blijven welke niks oplost omdat jij toevallig iets 'te radicaal' vind. Natuurlijk wordt een oplossing niet gebruikt als gigantische corporaties er tegen zijn omdat hun eigen vervuilende, onethische praktijken dan plots stopgezet dienen te worden. Maar goed, dans vooral naar de pijpen van Shell et al. voor een 'oplossing'

quote:
Op 25 september 2019 11:57 schreef Hypnos het volgende:1/2 van de mensheid doodmaken is ook een oplossing toch?


Nee.


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-09-2019 12:15 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 25 september 2019 12:03 schreef Mythics het volgende:
Nee, dat betekent eindeloos in een ineffectieve (hedendaags kapitalistische) spiraal blijven welke niks oplost omdat jij toevallig iets 'te radicaal' vind. Natuurlijk wordt een oplossing niet gebruikt als gigantische corporaties er tegen zijn omdat hun eigen vervuilende, onethische praktijken dan plots stopgezet dienen te worden. Maar goed, dans vooral naar de pijpen van Shell et al. voor een 'oplossing'



beetje kort door de bocht.

Shell doet enorme inspanningen voor het milieu en Shell verbruikt zijn eigen olie niet
https://www.tijd.be/ondernemen/milieu-energie/shell-pompt-300-miljoen-in-natuur/10115230.html (lol@pompt)

Shell is een onderdeel van de economie en de meeste mensen draaien vrijwillig mee in de economie. Of niet?
In jouw denkwijze dans jij zelf mee van Shell en Nestle en Albert Hein, Heineken, en de klimaatopwarming door gewoon je verwarming aan te zetten, te tanken, eten te kopen, ...

of kun je echt zeggen dat je bewust dagdagelijks, continu, je afzet van dit gegeven?

als je per se wil denken in termen van schuld en onschuld dan ben je hier zeker ook schuldig in. Voor zover ik weet.


En dan nog, misschien ben je inderdaad wel een topper op dat vlak, good for you, dat meen ik. Maar velen zijn dat niet. Ga je die mensen tegen je in het harnas jagen of proberen mee te krijgen door creatieve oplossingen?

beetje kinderachtig zitten mokken lost volgens mij niets op, werken aan betere oplossingen wel. Van boosheid zal het klimaat niet afkoelen.

quote:
Nee.



hoezo neen? Wat is het probleem dan? De opwarming van de aarde toch? Wel, als nu de helft van de mensen sterft, dan zal er toch een pak minder CO² uitstoot volgen. Technisch gezien is dat een oplossing voor het probleem van de klimaatopwarming (op korte termijn).
Maar waarschijnlijk bedoel je dat dat te radicaal is? Klopt?
Dus wat radicaal is, is een argument om mee rekening mee te houden? Of niet? En wie ben jij om te bepalen dat iets al dan niet te radicaal is, waar ligt die norm?

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 25-09-2019 12:24]


signature


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen