IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : The day after tomorrow (klimaatveranderingen) Vorige pagina | Volgende pagina
ex-filosofem
Usericon van ex-filosofem
Posted 02-01-2020 10:13 by ex-filosofem Profiel van ex-filosofem

quote:
Op 1 januari 2020 18:11 schreef Negatieveling het volgende:
Kennelijk kun je er als kind een brand mee veroorzaken die 2 mensen doet omkomen. Top-traditie!


Ze zouden bankstellen moeten verbieden.
Of kinderen.
Gewoon alles verbieden. Gebeurt er niets meer.


Music for pleasure It's not music no more Music to dance to Music to move This is music to march to


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 02-01-2020 10:25 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 2 januari 2020 10:13 schreef ex-filosofem het volgende:
Ze zouden bankstellen moeten verbieden.
Of kinderen.
Gewoon alles verbieden. Gebeurt er niets meer.


Reductio ad absurdum, ik houd er van.



Zwelglichaam
Usericon van Zwelglichaam
Posted 02-01-2020 10:29 by Zwelglichaam Profiel van Zwelglichaam

Maar zwart lederen bankstellen zijn ok, toch?


Op 1 april 2020 13:39 schreef Fusion het volgende: Nou ja, ik trek ook mijn vorige keutel wel een beetje terug, ik ben echt oprecht bang voor jou.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 02-01-2020 10:32 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 2 januari 2020 10:13 schreef ex-filosofem het volgende:
Ze zouden bankstellen moeten verbieden.
Of kinderen.
Gewoon alles verbieden. Gebeurt er niets meer.


ja maar dan gaan ze ook verbod verbieden, kunnen we van vooraf aan beginnen.


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 10-01-2020 9:07 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Een ICTer reist door Indonesie, is getroffen door de enorme bergen plastic op die mooie stranden, ziet hoveel bomen er gekapt worden, zegt zijn baan op en begint met niets. Nu staat er een bedrijf dat op braakliggend terrein het zeer goed groeiende, enorm veel cellulose-bevattende olifantengras plant en oogst, en daar papier, karton, plastic-like producten en beton-like producten van maakt. Door dit soort helden krijgt de burger hoop.

https://www.vibers.nl/


When your people matter, menstrual health matters


Zwelglichaam
Usericon van Zwelglichaam
Posted 10-01-2020 9:16 by Zwelglichaam Profiel van Zwelglichaam

quote:
Op 10 januari 2020 9:07 schreef Fusion het volgende:
Een ICTer reist door Indonesie, is getroffen door de enorme bergen plastic op die mooie stranden, ziet hoveel bomen er gekapt worden, zegt zijn baan op en begint met niets. Nu staat er een bedrijf dat op braakliggend terrein het zeer goed groeiende, enorm veel cellulose-bevattende olifantengras plant en oogst, en daar papier, karton, plastic-like producten en beton-like producten van maakt. Door dit soort helden krijgt de burger hoop.

https://www.vibers.nl/
Superleuk.

Als het echt aanslaat wordt het opgeslokt door een gigantisch groot bedrijf en begin je gewoon weer bij 0.


Op 1 april 2020 13:39 schreef Fusion het volgende: Nou ja, ik trek ook mijn vorige keutel wel een beetje terug, ik ben echt oprecht bang voor jou.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 10-01-2020 9:29 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Yep, want dan moet bestaand groen plaats gaan maken voor dat olifantengra$.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 10-01-2020 12:17 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Nou als de 2 ecologie-experts t niet zien zitten ben ik opeens ook n stuk minder enthousiast


When your people matter, menstrual health matters


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 10-01-2020 12:29 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Is dit sowieso niet het grote probleem bij al dat 'groen' gedoe?

Recent zag ik ergens een docu over armlastige boeren die een of ander 'superfruit' ofzo gingen verbouwen en daardoor een beter leven kregen. Dat fruit of wat het was, in ieder geval iets supergezonds waar de hele wereld beter van zou worden zoals zo vaak wordt geclaimd, was iets lokaals wat beetje bij beetje door de rest van de wereld werd ontdekt.

Maar er werd in de hele docu met geen woord gerept over hoe en waar die boeren in ene aan de toenemende vraag zouden gaan voldoen.

Lijkt me logisch dat daar iets anders voor moet wijken en waar men tot op heden heel goed in is om zoiets te bereiken is het platbranden/kappen van bossen en regenwouden.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 10-01-2020 12:43 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 10 januari 2020 12:17 schreef Fusion het volgende:
Nou als de 2 ecologie-experts t niet zien zitten ben ik opeens ook n stuk minder enthousiast


Inderdaad, godverdomme zeg. Zelf ben ik helemaal niet 'into the hype' qua klimaatverandering, maar zelfs ik kan geen cynisme opbrengen voor een goed particulier initiatief op dit gebied. Laat zo'n club lekker iets verzinnen en uitproberen. In het slechtste geval werkt het niet of wordt het kapot gemaakt door 'big coroporate', in alle andere gevallen is het winst, zelfs al is het maar een klein beetje.

Niet-onderbouwde kritiek door niet op de materie ingevoerde mensen die voornamelijk op de bank hangen, chips eten, SBS6 kijken en op Tinder hoogstwaarschijnlijk stelselmatig genegeerd worden en wiens bijdrage aan het oplossen van het klimaatprobleem dus eerst en vooral zit in het feit dat niemand hun kind wil baren neem ik niet al te serieus.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 10-01-2020 12:43]



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 10-01-2020 12:52 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 10 januari 2020 12:29 schreef Natural Disaster het volgende:
Is dit sowieso niet het grote probleem bij al dat 'groen' gedoe?

Recent zag ik ergens een docu over armlastige boeren die een of ander 'superfruit' ofzo gingen verbouwen en daardoor een beter leven kregen. Dat fruit of wat het was, in ieder geval iets supergezonds waar de hele wereld beter van zou worden zoals zo vaak wordt geclaimd, was iets lokaals wat beetje bij beetje door de rest van de wereld werd ontdekt.

Maar er werd in de hele docu met geen woord gerept over hoe en waar die boeren in ene aan de toenemende vraag zouden gaan voldoen.

Lijkt me logisch dat daar iets anders voor moet wijken en waar men tot op heden heel goed in is om zoiets te bereiken is het platbranden/kappen van bossen en regenwouden.


Goed voorbeeld! Je hebt je ook duidelijk ook flink verdiept in de eigenschappen van olifantengras, hoeveel CO2 t opneemt, waar t groeit, hoeveel moeite daar voor nodig is, de toepassingen etc. Als een expert als jij met zo'n goed onderbouwde mening komt, neem ik, sorry Negatieveling, jouw cynisme graag aan en laat ik de hoopbweer varen. Dat jij je altijd hier duidelijk profileert (zonder ermee te pochen) als iemand die duidelijk affiniteit heeft met sustainability en mensen die daar voor strijden maakt t nóg overtuigender.


When your people matter, menstrual health matters


Zwelglichaam
Usericon van Zwelglichaam
Posted 10-01-2020 12:55 by Zwelglichaam Profiel van Zwelglichaam

quote:
Op 10 januari 2020 12:43 schreef Negatieveling het volgende:
Inderdaad, godverdomme zeg. Zelf ben ik helemaal niet 'into the hype' qua klimaatverandering, maar zelfs ik kan geen cynisme opbrengen voor een goed particulier initiatief op dit gebied. Laat zo'n club lekker iets verzinnen en uitproberen. In het slechtste geval werkt het niet of wordt het kapot gemaakt door 'big coroporate', in alle andere gevallen is het winst, zelfs al is het maar een klein beetje.

Niet-onderbouwde kritiek door niet op de materie ingevoerde mensen die voornamelijk op de bank hangen, chips eten, SBS6 kijken en op Tinder hoogstwaarschijnlijk stelselmatig genegeerd worden en wiens bijdrage aan het oplossen van het klimaatprobleem dus eerst en vooral zit in het feit dat niemand hun kind wil baren neem ik niet al te serieus.
Rustig maar. :')

Zolang het normaal is om te loonslaven voor een duurder model auto dan dat wat buurman op de oprit heeft staan, zijn dergelijke micro initiatieven volslagen kansloos. Maargoed, als je enkel NET5 kijkt en Badoo gebruikt zit je natuurlijk in je eigen bubbel.

De schoorstenen van de fabrieken roken, voor ons en door ons.

[Dit bericht is gewijzigd door Zwelglichaam op 10-01-2020 13:00]


Op 1 april 2020 13:39 schreef Fusion het volgende: Nou ja, ik trek ook mijn vorige keutel wel een beetje terug, ik ben echt oprecht bang voor jou.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 10-01-2020 13:04 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 10 januari 2020 12:55 schreef Zwelglichaam het volgende:
Rustig maar. :')



Inderdaad, volledig uit de plaat gaan omdat er iemand enigzins sceptisch over is als het grootschaliger opgepakt gaat worden. :')



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Zwelglichaam
Usericon van Zwelglichaam
Posted 10-01-2020 13:43 by Zwelglichaam Profiel van Zwelglichaam

Ik kreeg het idee dat alinea 2 al klaar stond om heel eerlijk te zijn.

Troost je, Negatieveling. Ik doe niet aan datingapps, dus je kan rustig Tinder blijven gebruiken zonder dat ik de smatjes voor je neus wegkaap.


Op 1 april 2020 13:39 schreef Fusion het volgende: Nou ja, ik trek ook mijn vorige keutel wel een beetje terug, ik ben echt oprecht bang voor jou.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 10-01-2020 13:45 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 10 januari 2020 12:43 schreef Negatieveling het volgende:
Inderdaad, godverdomme zeg. Zelf ben ik helemaal niet 'into the hype' qua klimaatverandering, maar zelfs ik kan geen cynisme opbrengen voor een goed particulier initiatief op dit gebied. Laat zo'n club lekker iets verzinnen en uitproberen. In het slechtste geval werkt het niet of wordt het kapot gemaakt door 'big coroporate', in alle andere gevallen is het winst, zelfs al is het maar een klein beetje.

Niet-onderbouwde kritiek door niet op de materie ingevoerde mensen die voornamelijk op de bank hangen, chips eten, SBS6 kijken en op Tinder hoogstwaarschijnlijk stelselmatig genegeerd worden en wiens bijdrage aan het oplossen van het klimaatprobleem dus eerst en vooral zit in het feit dat niemand hun kind wil baren neem ik niet al te serieus.

Zo heerlijk "spot on" dit.


... hoe de hazen lopen ...


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 10-01-2020 13:51 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 10 januari 2020 9:07 schreef Fusion het volgende:
Een ICTer reist door Indonesie, is getroffen door de enorme bergen plastic op die mooie stranden, ziet hoveel bomen er gekapt worden, zegt zijn baan op en begint met niets. Nu staat er een bedrijf dat op braakliggend terrein het zeer goed groeiende, enorm veel cellulose-bevattende olifantengras plant en oogst, en daar papier, karton, plastic-like producten en beton-like producten van maakt. Door dit soort helden krijgt de burger hoop.

https://www.vibers.nl/

Thanx voor het delen. Werkt voor mij heel inspirerend dit soort verhalen. Reguliere media zou ook wel eens meer aandacht aan dit soort initiatieven mogen schenken. Zou er voor kunnen zorgen dat ik weer eens gewoon een journaaltje kan kijken zonder meteen in een depressie te schieten.


... hoe de hazen lopen ...


Zwelglichaam
Usericon van Zwelglichaam
Posted 10-01-2020 14:15 by Zwelglichaam Profiel van Zwelglichaam

Als dergelijke dingen inspirerend werken, lees dan gewoon je Margriet horoscoop. Die van de Libelle is voor paupers.

Ik zie denkbeeldige velden vol met olifantengras. Hippieschicks rennen er poedelnaakt en tyfusstoned doorheen. Maar op de achtergrond wel nog steeds een vies groot industrieel complex.

Poedelnaakte hippiechicks zijn heel erg leuk, maar als het op klimaatveranderingen aankomt heeft het reduceren van de industrieterreinen logischerwijs meer nut.

Over 5 jaar is er de studie "econominderen".


Op 1 april 2020 13:39 schreef Fusion het volgende: Nou ja, ik trek ook mijn vorige keutel wel een beetje terug, ik ben echt oprecht bang voor jou.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 10-01-2020 14:22 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

De afschaffing van het kapitalisme.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 10-01-2020 14:27 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 10 januari 2020 14:15 schreef Zwelglichaam het volgende:
Ik zie denkbeeldige velden vol met olifantengras. Hippieschicks rennen er poedelnaakt en tyfusstoned doorheen. Maar op de achtergrond wel nog steeds een vies groot industrieel complex.

Dat zie ik uiteraard ook. Maar waar nu dat olifantengras groeit kan nu iig geen groot industrieel complex meer worden bijgebouwd.

quote:
Op 10 januari 2020 14:15 schreef Zwelglichaam het volgende:
Poedelnaakte hippiechicks zijn heel erg leuk, maar als het op klimaatveranderingen aankomt heeft het reduceren van de industrieterreinen logischerwijs meer nut.


En dat bereiken we door met dergelijke alternatieve initiatieven te komen. En door mensen bij wie alles alleen maar om zoveel mogelijk geld verdienen draait af te schieten natuurlijk.


... hoe de hazen lopen ...


Zwelglichaam
Usericon van Zwelglichaam
Posted 10-01-2020 14:30 by Zwelglichaam Profiel van Zwelglichaam

quote:
Op 10 januari 2020 14:22 schreef PandroidJack het volgende:
De afschaffing van het kapitalisme.
Ja, het bleek na berekeningen toch te duur te zijn.


Op 1 april 2020 13:39 schreef Fusion het volgende: Nou ja, ik trek ook mijn vorige keutel wel een beetje terug, ik ben echt oprecht bang voor jou.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 10-01-2020 14:32 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Dat laatste ga je dan doen in je blokhut als die volledig aan het zicht is onttrokken door het olifantengras wat je er zojuist omheen hebt gezaaid zeker?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 10-01-2020 14:37 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Goed, tikje te cynische reactie van deze gene op dergelijk nieuws, maaaaaaaaaaaaaar er zit wel degelijk een goed punt in. Dit soort (kleine) dingen geven je inderdaad een goed gevoel, en misschien wel wat vertrouwen in (een deel van) de mensheid. Maar vermoedelijk komen hier niet de grote klappers vandaan, maar zullen die inderdaad in de industrie / energieopwekking en van overheidswege* moeten komen. In enige mate zijn die laatste partijen er dus bij gebaat dat het idee ontstaat dat we lekker individueel of in kleine projecten aan de slag zijn / moeten zodat er minder aandacht is voor wat zíj eigenlijk allemaal zouden moeten doen.

Dus, toejuichen dat er zoiets gebeurt, kritisch kijken of het iets groots kan worden, zelf zoveel mogelijk doen, maar vooral de duimschroeven blijven aandraaien bij de partijen waarvan we (en zij) al lang weten dat zij in ieder geval iets moeten doen

*zorgen dat duurzame alternatieven voor dingen die we willen blijven doen ook betaalbaar/beschikbaar zijn voor de gewone mens.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 10-01-2020 14:45 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Ondanks je fantastische uitleg blijf je in de ogen van Neggie natuurlijk nogsteeds een chipsvretende en sbs6 kijkende bankhanger. Dat snap je natuurlijk toch zelf ook wel?


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 10-01-2020 14:45 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 10 januari 2020 14:32 schreef Natural Disaster het volgende:
Dat laatste ga je dan doen in je blokhut als die volledig aan het zicht is onttrokken door het olifantengras wat je er zojuist omheen hebt gezaaid zeker?


Op zich helemaal niet zo'n gek plan. Alleen waar laat ik al die lijken? Ik heb nu al mijn handen vol aan die enkele vrouw die de fout maakt met mij in zee te gaan. Misschien eens wat varkens gaan nemen.


... hoe de hazen lopen ...


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 10-01-2020 14:46 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Corned Beef. Dat was jaren geleden in Argentinie toch ook succesvol?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen