IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Auteur:
Topic : Theo van Gogh Vorige pagina | Volgende pagina
MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 05-11-2004 12:26 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2004 12:23 schreef Morningrise het volgende:
Wist je dat als jij met dit soort ideeen aan de macht zou komen je ZELF in principe duizenden mensen zou vermoorden. ECHTE politieke vluchtelingen. Ik keur het ook niet goed dat wij toentertijd zoveel mensen het land hebben ingelaten die daar eigenlijk geen recht op hadden maar dat valt nu eenmaal niet meer goed te maken. Ook kun je mensen die hun hele leven al in Nederland wonen gewoon simpelweg niet terugsturen. I

edereen wist allang dat deze man in staat was tot dit soort terreur en er wordt gewoon niets aan gedaan.

Ook weten zij dat er een groep is van meer dan 300 mensen met een harde kern van 150 mensen die een levensbedreigend gevaar vormen voor de Nederlandse samenleving. Waarom zijn die mensen niet allang het land uitgeflikker?

Maak je daar maar niet druk om, dat gebeurt vanzelf wel.


Goed, hoeveel politieke vluchtelingen denk je dat er hier nu werkelijk zijn dan? Geloof mij maar dat zijn er niet veel. En als die er zijn, prima je mag hier komen. En als de oorlog voorbij is, kun je gewoon weer terug toch, wat is daar mis mee dan? Bovendien, mensen die zich misdragen en een gevaar vormen voor een land mogen ze wat mij betreft gewoon uitzetten, dat niet kunnen kun je gemakkelijk omzetten in wel kunnen namelijk door ergens een handtekeningetje onder te zetten, zo moeilijk is dat niet. Ik denk niet dat veel Nederlanders daar een traan om zullen laten.


Kankerlul


Frietbal
Usericon van Frietbal
Posted 05-11-2004 12:27 by Frietbal Wijzig reactieProfiel van FrietbalQuote dit bericht

''Ik weet zeker dat jij, O Europa, ten onder gaat.''

''Ik weet zeker dat jij, O Nederland, ten onder gaat.''

Ligt Nederland niet meer in Europa
Weer wat gemist.


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 05-11-2004 12:27 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 5 november 2004 12:24 schreef MetalgirlOphelia het volgende:
Dat weet ik wel, en als het Nederlanders geweest waren dan hadden ze van mij net zo goed hun hoofd van mij kunnen verliezen. Wat mij zorgen baart en ik heel erg gevaarlijk vindt zijn de beweegredenen van de organisatie. Totale onderwerping aan een godsdienst waarvan zij vinden dat deze superieur is, en als je dat niet wilt, dan moet je het loodje leggen. Ik vind het gewoon te gruwelijk voor woorden, het maakt me zelfs bang. Die mensen zijn gestoord.

Troost je, ikzelf ben ook wel bang dat er hier in België ooit een aanslag zal gebeuren, het NATO hoofdkwartier is nl. net tegen Brussel (Evere) gevestigd en is ook een reëel doelwit voor een aanslag.

En hoe lang dachten wij dat onze godsdinest superieur is, alle, maar dan ook alle andere religies moesten wijken voor het katholicisme.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Odal
Usericon van Odal
Posted 05-11-2004 12:27 by Odal Wijzig reactieProfiel van OdalQuote dit berichthttp://www.hammerarts.cjb.net

quote:
Op 5 november 2004 12:15 schreef MetalgirlOphelia het volgende:
Nederland is al in staat van oorlog aangezien de Jihad hier de oorlog verklaard heeft aan het Nederlandse volk.


waar en wanneer? ik heb dat niet mee gekregen


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 05-11-2004 12:28 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2004 12:23 schreef Morningrise het volgende:
Wist je dat als jij met dit soort ideeen aan de macht zou komen je ZELF in principe duizenden mensen zou vermoorden. ECHTE politieke vluchtelingen. Ik keur het ook niet goed dat wij toentertijd zoveel mensen het land hebben ingelaten die daar eigenlijk geen recht op hadden maar dat valt nu eenmaal niet meer goed te maken. Ook kun je mensen die hun hele leven al in Nederland wonen gewoon simpelweg niet terugsturen. I
Dus wij zijn verantwoordelijk voor de dood van politieke vluchtelingen als we ze niet toelaten? Dus wij zijn verantwoordelijk voor de hele wereld? Dus gemaakte fouten mogen niet gecorrigeerd worden? Dus wij moeten onszelf VERPLICHT opofferen voor een ander?

quote:
Ook weten zij dat er een groep is van meer dan 300 mensen met een harde kern van 150 mensen die een levensbedreigend gevaar vormen voor de Nederlandse samenleving. Waarom zijn die mensen niet allang het land uitgeflikker?
In een ander land ja, maar niet hier. Hier mogen ze vrij blijven rondlopen, in een ander land komen ze in de gevangenis terecht.

quote:
Maak je daar maar niet druk om, dat gebeurt vanzelf wel.
Ben je nu echt zo naief?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 05-11-2004 12:30 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2004 12:24 schreef beli mawr het volgende:
hmz, hoelang zijn wij al veranderd, 100 jaar ofzo? of pas de laatste 50?
In Nederland bestaat al honderden jaren vrijheid van godsdienst.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 05-11-2004 12:30 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2004 12:27 schreef Odal het volgende:
waar en wanneer? ik heb dat niet mee gekregen

Ik heb het zojuist gelezen, ik zoek het even op.


Kankerlul


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 05-11-2004 12:35 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

Kamer wil harde maatregelen
DEN HAAG - De Tweede Kamer heeft donderdagavond geschokt gereageerd op de dreigbrief van Mohamed B., de verdachte van de moord op Theo van Gogh, aan parlementariër Hirsi Ali. Een meerderheid vraagt om keiharde maatregelen tegen radicale islamitische uitwassen. De VVD, die in de brief ook wordt aangevallen, reageerde uiterst fel en sprak van "de jihad in Nederland" en "fascistisch islamisme".

VVD-fractieleider Van Aartsen noemde het "een vuile brief met een rechtstreekse aanval op joden en joodse Nederlanders." Hij weigerde in te gaan op de inhoud van de brief. "Dit is toch allemaal dwaasheid, daar ga ik niet serieus op reageren. Maar de mensen erachter moet je wel serieus nemen."

Dat er een netwerk achter zou zitten duidt er volgens hem op dat het om een terroristische daad gaat. "Deze mensen hebben ons de oorlog verklaard." Van Aartsen zei dat nu zichtbaar is geworden waar Hirsi Ali en ook de VVD al zo lang op hebben gewezen. "Ik hoop dat we in Nederland de ontkennende fase voorbij zijn. Wat past bij een weerbare democratie is werkelijk tot actie overgaan."

Niet alleen de VVD vraagt nu om harde maatregelen, ook de coalitiepartien CDA en D66 willen dat. Volgens CDA-fractieleider Verhagen wordt de democratie bedreigd als dit soort uitwassen niet meteen keihard worden aangepakt. Jongeren die, zoals Mohamed B., in Nederland opgroeien " moeten de Nederlandse waarden en normen delen". De overheid moet echt paal en perk stellen aan radicale organisaties en instellingen. Verhagen noemde de brief walgelijk en schokkend.

Ook D66-fractievoorzitter Dittrich noemde de brief een aanslag op de democratie en pleit voor een keihard optreden tegen mensen als Mohamed B. " We moeten dit met wortel en tak uitroeien. Zulke mensen moet je de Nederlandse nationaliteit ontnemen, het land uitzetten." De AIVD moet hier veel meer energie in steken, vindt Dittrich. "Dit mag nooit meer gebeuren."

PvdA-leider Bos toonde zich eveneens "geschokt door de verbijsterende en waanzinnige inhoud van de brief." Hij zei partij te kiezen tegen religieus fanatisme, religieus geïnspireerd terrorisme en tegen moordenaars. "Ik sta aan de kant van Ayaan." Bos vindt dit een moment voor iedere burger om met een grote urgentie te laten zien aan welke kant je staat zonder enige ruimte voor nuance of relativering.

"Een monsterlijke daad", noemde GroenLinks-fractievoorzitter Halsema de brief. "Ik heb er enorm veel verdriet over met Ayaan. Zij probeert het debat op haar manier te voeren." De overheid moet jongeren die radicaliseren op tijd bij hun lurven grijpen, vindt ze.

Volgens VVD-leider Van Aartsen is dit fenomeen niet tegen te gaan met alleen het integratiebeleid maar zijn op korte termijn maatregelen nodig. Hij wil dat meer extremistische moslims dan de huidige 150 intensief worden gevolgd. De inlichtingendiensten moeten uitgebreid worden en ook moet een grotere groep mensen beveiligd kunnen worden, onder wie kritische kunstenaars.

Daarnaast pleit Van Aartsen ervoor dat van radicale personen met een dubbele nationaliteit hun Nederlandse paspoort wordt afgenomen en dat ze het land worden uitgezet. "Daar is nieuwe wetgeving voor nodig maar ik verwacht dat het kabinet dat zal doen."


[Dit bericht is gewijzigd door MetalgirlOphelia op 05-11-2004 12:35]


Kankerlul


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 05-11-2004 12:36 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 5 november 2004 12:17 schreef Misanthrope het volgende:
Correctie, volgens onderzoek zijn er 50.000 moslims in Nederland openlijk bereidt de gewapende Jihad te voeren.


Mag ik vragen welke instantie daar onderzoek naar heeft uitgevoerd?


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 05-11-2004 12:37 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2004 12:36 schreef Jebes het volgende:
Mag ik vragen welke instantie daar onderzoek naar heeft uitgevoerd?
Meerdere 'obejectieve' overheids organisaties. En moge het bekend zij n dat die alles het liefst richting links verdraaien.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 05-11-2004 12:39 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Dat klinkt allemaal heel erg, als ze het hier zo vreselijk vinden kunnen ze toch gaan wonen in een land waar de situatie nu al zo is zoals zij die hier willen hebben.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 05-11-2004 12:40 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 5 november 2004 12:37 schreef kwelgeest het volgende:
Meerdere 'obejectieve' overheids organisaties. En moge het bekend zij n dat die alles het liefst richting links verdraaien.


Richting links? Hehe, ik begin me er steeds meer over te verbazen dat de 'wat rechts-georiënteerde Nederland' de overheid(instanties) en media links georiënteerd vind en dat de mensen die naar de linkerkant overhellen juist het tegenovergestelde vinden.

Maar goed, welke instanties precies dat onderzoek verricht hebben weet je dus niet?


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Morningrise
Usericon van Morningrise
Posted 05-11-2004 12:40 by Morningrise Wijzig reactieProfiel van MorningriseQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2004 12:26 schreef MetalgirlOphelia het volgende:
Goed, hoeveel politieke vluchtelingen denk je dat er hier nu werkelijk zijn dan? Geloof mij maar dat zijn er niet veel. En als die er zijn, prima je mag hier komen. En als de oorlog voorbij is, kun je gewoon weer terug toch, wat is daar mis mee dan? Bovendien, mensen die zich misdragen en een gevaar vormen voor een land mogen ze wat mij betreft gewoon uitzetten, dat niet kunnen kun je gemakkelijk omzetten in wel kunnen namelijk door ergens een handtekeningetje onder te zetten, zo moeilijk is dat niet. Ik denk niet dat veel Nederlanders daar een traan om zullen laten.


Geloof mij: Het allergrootste gedeelte van wat er NU ons land binnenkomt zijn weldegelijk politieke vluchtelingen. In Nederland hebben we zoiets als de IND. Daar checken ze niet alleen of de paspoorten in orde zijn maar ook of diegene wel degelijk uit het land komt waar hij zegt dat hij of zij vandaan komt. Voorbeeld? Er wordt bijvoorbeeld gevraagd naar de munteenheid van het land van herkomst, de hoofdstad van dat land en de taal die daar gesproken wordt enz. Als jij niet uit Kosovo maar uit Oezbekistan komt dan hebben ze je daar gelijk door, tenzij je je erg goed hebt voorbereid en daar houden die mensen meestal geen rekening mee.

En hou jij wel eens rekening met de gevoelens van mensen. Stel je voor: Jij en je man vluchten op je 30e uit een land omdat je daar gezocht wordt door de corrupte veiligheidsdienst. Je man heeft namelijk een artikel tegen de regering geschreven. De rest van je familie is voor je ogen vermoord. Je vlucht naar Nederland, je past je aan aan de Nederlandse normen en waarden, je spreekt Nederlands, je man werkt als Manager bij Philips en je hebt een mooi huis met een hond en 2 katten. Dan komt het bericht dat je terug moet naar je land. De oorlog daar is inmiddels afgelopen maar je weet dat wanneer je man door bepaalde mensen wordt gesignaliseerd hij nog steeds dood zal gaan. Toch moet je terug...

Nog een voorbeeld? Een vrouw vlucht met haar baby uit land X. De vrouw mag blijven maar de baby moet terug.

Dit soort dingen gebeuren dus echt. Nu nog steeds.

Maar zoals ik al zei... mensen die In Nederland geboren zijn kun je niet terugsturen naar het land van waar hun ouders zijn geboren.


Waag eens een dansje!


Frietbal
Usericon van Frietbal
Posted 05-11-2004 12:41 by Frietbal Wijzig reactieProfiel van FrietbalQuote dit bericht

Volgens VVD-leider Van Aartsen is dit fenomeen niet tegen te gaan met alleen het integratiebeleid maar zijn op korte termijn maatregelen nodig. Hij wil dat meer extremistische moslims dan de huidige 150 intensief worden gevolgd. De inlichtingendiensten moeten uitgebreid worden en ook moet een grotere groep mensen beveiligd kunnen worden, onder wie kritische kunstenaars.


Waarom moeten die 150 extremistische moslims worden gevolgd. (het zijn er ongetwijfeld een heel stuk meer)
Gelijk eruit knikkeren die handel!




Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 05-11-2004 12:43 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Gewone moslims vind ik helemaal niet erg, maar die extreemistische moslims mogen er wat mij betreft direct uitgeflikkerd worden.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 05-11-2004 12:45 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

Effe kort, al dat geprevel om die moord vind ik dus maar niks, hij is door een moslim vermoord, bij ons was er niet zoveel ophef rond de zaak Cools (politicus die in 1992 werd vermoord), dan ging het topic hier lange niet zo lang geweest zijn. Ik vind het eerlijk gezegd laf om de woede nu tegen de voltallige moslimgemeenschap te keren, die meeste van die mensen gaan gewoon iedere dag werken, betalen correct hun belastingen, en uiten zich ook tegen het extremisme (zoals in Frankrijk toen het hoofd van de moslimgemeenschap zich tegen de ontvoerders van de twee Franse journalisten in Irak keerde).

Maar hoe dan ook, het had niet mogen gebeuren, laat dat duidelijk zijn.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 05-11-2004 12:45 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2004 12:40 schreef Morningrise het volgende:
Geloof mij: Het allergrootste gedeelte van wat er NU ons land binnenkomt zijn weldegelijk politieke vluchtelingen. In Nederland hebben we zoiets als de IND. Daar checken ze niet alleen of de paspoorten in orde zijn maar ook of diegene wel degelijk uit het land komt waar hij zegt dat hij of zij vandaan komt. Voorbeeld? Er wordt bijvoorbeeld gevraagd naar de munteenheid van het land van herkomst, de hoofdstad van dat land en de taal die daar gesproken wordt enz. Als jij niet uit Kosovo maar uit Oezbekistan komt dan hebben ze je daar gelijk door, tenzij je je erg goed hebt voorbereid en daar houden die mensen meestal geen rekening mee.

En hou jij wel eens rekening met de gevoelens van mensen. Stel je voor: Jij en je man vluchten op je 30e uit een land omdat je daar gezocht wordt door de corrupte veiligheidsdienst. Je man heeft namelijk een artikel tegen de regering geschreven. De rest van je familie is voor je ogen vermoord. Je vlucht naar Nederland, je past je aan aan de Nederlandse normen en waarden, je spreekt Nederlands, je man werkt als Manager bij Philips en je hebt een mooi huis met een hond en 2 katten. Dan komt het bericht dat je terug moet naar je land. De oorlog daar is inmiddels afgelopen maar je weet dat wanneer je man door bepaalde mensen wordt gesignaliseerd hij nog steeds dood zal gaan. Toch moet je terug...

Nog een voorbeeld? Een vrouw vlucht met haar baby uit land X. De vrouw mag blijven maar de baby moet terug.

Dit soort dingen gebeuren dus echt. Nu nog steeds.

Maar zoals ik al zei... mensen die In Nederland geboren zijn kun je niet terugsturen naar het land van waar hun ouders zijn geboren.


Dat sooret dingen gebeuren inderdaad en dat is inderdaad erg. En dat is nu juist de fout die de regering maakt. Als je een beslissing neemt dan worden mensen daar de dupe van ja, en dat zul je maa rmoeten accepteren, want een half zahte regering die met alles en iedereen rekening houdt werkt gewoon niet.


Kankerlul


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 05-11-2004 12:47 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2004 12:45 schreef beli mawr het volgende:
Effe kort, al dat geprevel om die moord vind ik dus maar niks, hij is door een moslim vermoord, bij ons was er niet zoveel ophef rond de zaak Cools (politicus die in 1992 werd vermoord), dan ging het topic hier lange niet zo lang geweest zijn. Ik vind het eerlijk gezegd laf om de woede nu tegen de voltallige moslimgemeenschap te keren, die meeste van die mensen gaan gewoon iedere dag werken, betalen correct hun belastingen, en uiten zich ook tegen het extremisme (zoals in Frankrijk toen het hoofd van de moslimgemeenschap zich tegen de ontvoerders van de twee Franse journalisten in Irak keerde).

Maar hoe dan ook, het had niet mogen gebeuren, laat dat duidelijk zijn.
Die situaties zijn niet vergelijkbaar. Er speelt meer dan alleen deze moord.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 05-11-2004 12:48 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2004 12:40 schreef Jebes het volgende:
Richting links? Hehe, ik begin me er steeds meer over te verbazen dat de 'wat rechts-georiënteerde Nederland' de overheid(instanties) en media links georiënteerd vind en dat de mensen die naar de linkerkant overhellen juist het tegenovergestelde vinden.

Maar goed, welke instanties precies dat onderzoek verricht hebben weet je dus niet?
CBS


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 05-11-2004 12:48 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 5 november 2004 12:26 schreef MetalgirlOphelia het volgende:
Goed, hoeveel politieke vluchtelingen denk je dat er hier nu werkelijk zijn dan? Geloof mij maar dat zijn er niet veel. En als die er zijn, prima je mag hier komen. En als de oorlog voorbij is, kun je gewoon weer terug toch, wat is daar mis mee dan? Bovendien, mensen die zich misdragen en een gevaar vormen voor een land mogen ze wat mij betreft gewoon uitzetten, dat niet kunnen kun je gemakkelijk omzetten in wel kunnen namelijk door ergens een handtekeningetje onder te zetten, zo moeilijk is dat niet. Ik denk niet dat veel Nederlanders daar een traan om zullen laten.


Het zullen inderdaad niet alleen politieke vluchtelingen zijn die hier zitten, ben ik met je eens. Een aantal zullen hier zeker om economische redenene zitten. Kan je dat mensen kwalijk nemen? Mijn inziens absoluut niet aangezien wij als westerse, kapitalistische landen (economische)roofbouw plegen waardoor rijkdom die eigenlijk in die landen thuishoort hier terecht komt.

Hierdaar ontstaat een enorm ongelijke verdeling van de rijkdom in de wereld. Is het dan vreemd dan mensen op deze rijkdom afkomen? Wellicht schiet het wat meer op als de rijkdom eerlijk verdeeld wordt in de wereld (waardoor een groot deel van de motivatie van allochtonen om hierheen te gaan vervalt).

Ik realiseer me goed dat dit extreem-links georiënteerde praatjes zijn die nagenoeg net zo verderfelijk geacht worden als uitingen van de moslim fundamentalisten maar ik kon het toch niet nalaten mijn gedachten hierover even te spuien.

Nog een laatste opmerking: Als een oorlog voorbij is dan is een land niet gelijk een paradijs om te wonen (zie Irak, Afghanistan). Daarom is het vaak niet mogelijk om mensen gelijk terug te sturen als de oorlog formeel voorbij is (afgezien van het feit dat het niet leuk is om op een plek te gaan wonen waar verarmd uranium neer is gekomen, maar dit terzake).


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 05-11-2004 12:52 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 5 november 2004 12:47 schreef Misanthrope het volgende:
Die situaties zijn niet vergelijkbaar. Er speelt meer dan alleen deze moord.

En bij de moord op Cools, Martin Luther King, Kennedy, tal van politieagenten, rechters ed in Italië enzo niet misschien?


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 05-11-2004 12:52 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2004 12:48 schreef Jebes het volgende:
Het zullen inderdaad niet alleen politieke vluchtelingen zijn die hier zitten, ben ik met je eens. Een aantal zullen hier zeker om economische redenene zitten. Kan je dat mensen kwalijk nemen? Mijn inziens absoluut niet aangezien wij als westerse, kapitalistische landen (economische)roofbouw plegen waardoor rijkdom die eigenlijk in die landen thuishoort hier terecht komt.

Hierdaar ontstaat een enorm ongelijke verdeling van de rijkdom in de wereld. Is het dan vreemd dan mensen op deze rijkdom afkomen? Wellicht schiet het wat meer op als de rijkdom eerlijk verdeeld wordt in de wereld (waardoor een groot deel van de motivatie van allochtonen om hierheen te gaan vervalt).

Ik realiseer me goed dat dit extreem-links georiënteerde praatjes zijn die nagenoeg net zo verderfelijk geacht worden als uitingen van de moslim fundamentalisten maar ik kon het toch niet nalaten mijn gedachten hierover even te spuien.

Nog een laatste opmerking: Als een oorlog voorbij is dan is een land niet gelijk een paradijs om te wonen (zie Irak, Afghanistan). Daarom is het vaak niet mogelijk om mensen gelijk terug te sturen als de oorlog formeel voorbij is (afgezien van het feit dat het niet leuk is om op een plek te gaan wonen waar verarmd uranium neer is gekomen, maar dit terzake).


Luister, luister. Ik snap dat allemaal en alles wat je zegt dat is inderdaad zo. Ik neem het die mensen niet kwalijk nee. Ik heb geen hekel aan ingeburgerde moslims die op goede voet leven met het Nederlandse volk, absoluut niet. Maar als jij hier komt om een hoop teringzooi te maken dan moet je gewoon oprotten, zo simpel is het. We kunnen niet meer zomaar alles en iedereen hier binnenlaten omdat we nu zien wat daarvan gekomen is. Nederland is in geheime oorlog met een stel moslims die denken de wereld te kunnen veroveren. Ze passen zich niet aan. En nee je land is geen pretje als de oorlog net voorbij is. Maar ik kan me voorstellen dat als ik genoodzaakt ben naar een anders land te vluchten en ik weet dat ik weer terug kan naar mijn vrienden, familie, kenissenkring of in ieder geval het land waar ik zo van hou, dat ik die kans dan meteen zou grijpen.
En dan nog iets.
Wat zou er gebeuren als wij naar Marokko gaan, we blijven gewoon Nederland praten, we lopen erbij met naveltruitjes, passen ons niet aan en zetten daar een kerk neer, wat zou er dan gebeuren?


Kankerlul


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 05-11-2004 12:53 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 5 november 2004 12:52 schreef MetalgirlOphelia het volgende:

Wat zou er gebeuren als wij naar Marokko gaan, we blijven gewoon Nederland praten, we lopen erbij met naveltruitjes, passen ons niet aan en zetten daar een kerk neer, wat zou er dan gebeuren?


nice one


Bruce Banner


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 05-11-2004 12:53 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2004 12:48 schreef Jebes het volgende:
Het zullen inderdaad niet alleen politieke vluchtelingen zijn die hier zitten, ben ik met je eens. Een aantal zullen hier zeker om economische redenene zitten. Kan je dat mensen kwalijk nemen? Mijn inziens absoluut niet aangezien wij als westerse, kapitalistische landen (economische)roofbouw plegen waardoor rijkdom die eigenlijk in die landen thuishoort hier terecht komt.

Hierdaar ontstaat een enorm ongelijke verdeling van de rijkdom in de wereld. Is het dan vreemd dan mensen op deze rijkdom afkomen? Wellicht schiet het wat meer op als de rijkdom eerlijk verdeeld wordt in de wereld (waardoor een groot deel van de motivatie van allochtonen om hierheen te gaan vervalt).

Ik realiseer me goed dat dit extreem-links georiënteerde praatjes zijn die nagenoeg net zo verderfelijk geacht worden als uitingen van de moslim fundamentalisten maar ik kon het toch niet nalaten mijn gedachten hierover even te spuien.

Nog een laatste opmerking: Als een oorlog voorbij is dan is een land niet gelijk een paradijs om te wonen (zie Irak, Afghanistan). Daarom is het vaak niet mogelijk om mensen gelijk terug te sturen als de oorlog formeel voorbij is (afgezien van het feit dat het niet leuk is om op een plek te gaan wonen waar verarmd uranium neer is gekomen, maar dit terzake).
Hier verbaas ik me altijd over... Waarom heeft gelijkheid alleen met financieele gelijkheid te maken?

De fout die wij als westerse wereld gemaakt hebben is te denken dat het goed is voor die Afrikaanse landen om ze te verwesteren. De mensen die vonden dat ze het in Afrika 'net zo goed moesten krijgen als wij' zijn de werkelijke schuldigen aan de situatie. Ofwel, ik denk dat het voor die landen beter was geweest als wij ze niet met onze gedwongen financiele verwesterlijking, de ontwikkelingshulp, hadden lastig gevallen en dat we ze hun cultuur en hun waarde hadden moeten laten behouden.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-11-2004 12:53 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Dus jij wilt ene gelijke verdeling in de wereld ... heb je er misschien wel eens aan gedacht dat het onmogelijk is om een land waar men nog in kleien hutjes woont het onmogelijk is om dezelfde welvaart als bij ons te krijgen ...

Gelijke verdeling is weer zo'n "kijk mij eens openminded zijn" leus die absoluut niet naar de werkelijkheid wordt vertaald.


Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen