IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Auteur:
Topic : Theo van Gogh Vorige pagina | Volgende pagina
Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 23-11-2004 15:41 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

De situaties zijn iid anders. De ene leeft in een cultuur die rijk is geworden op de kap van zijn kolonies (net zoals Belgie, Spanje,..) en wijkt uit om het nog beter te krijgen, terwijl hij al meer dan genoeg geld binnenrijft. De ander komt uit een door honger en oorlog verscheurd land of een land dat niet bepaald in de top 20 vanr ijkste landen ter wereld voorkomt en probeert het beter te krijgen. En toch is de eerste slim en de andere een misdadiger..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 23-11-2004 15:43 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2004 15:20 schreef Sharteel het volgende:
Vergeet al die Nederlanders niet die hier in Brasschaat zijn komen wonen voor de voordeligere belastingen.. Nederlanders mogen blijkbaar wel vanwege financiële redenen ruimte inpikken, maar anderen niet..
Er is zeg maar 1 groot verschil... De Nederlanders nemen geld mee en investeren daarmee in het gebied waar ze gaan wonen, terwijl de 'anderen' hier komen om van ons geld te leven.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 23-11-2004 15:44 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2004 15:41 schreef Sharteel het volgende:
De situaties zijn iid anders. De ene leeft in een cultuur die rijk is geworden op de kap van zijn kolonies (net zoals Belgie, Spanje,..) en wijkt uit om het nog beter te krijgen, terwijl hij al meer dan genoeg geld binnenrijft. De ander komt uit een door honger en oorlog verscheurd land of een land dat niet bepaald in de top 20 vanr ijkste landen ter wereld voorkomt en probeert het beter te krijgen. En toch is de eerste slim en de andere een misdadiger..
Oja, goed argument... Vandaar ook dat veel van die mensen op kosten van de Nederlandse overheid op vakantie gaan in het land van herkomst...


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-11-2004 15:45 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht



Dus jij vind alle arme immigranten uit derde wereld landen criminelen? Of juist allemaal niet?

Weet je hoe dat heet als je een heeeeele grote groep over 1 kam scheert: discrimineren. Dus waar je nu mensen van beschuldigt doe je zelf nog erger. En dat snapt heel hippie Nederland maar niet. (en daarmee bedoel ik dus de mensen die zelfde claims maken)


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 23-11-2004 15:46 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 23 november 2004 15:41 schreef attila_de_hun het volgende:
Dus je ontkent het verschil in mentaliteit tussen een deel van de islamieten hier en de aangepaste vlaamse en nederlandse emigranten in verre oorden?


Die Belgen en Nederlanders passen zich ginder net zo min aan. Hebben evengoed hun eigen clubjes waar ze lekker met landgenoten kunnen keuvelen. Als immigranten dat hier doen wordt dat tegenwoordig bekeken als bendevorming..
En ik heb het al 100 keer gezegd.. ik heb het niet op extremisme.. Maar dan ook alle extremismen. Ik heb hier de laatste dagen dingen gelezen die mijn haren recht overeind deden staan...
Sinds dat Van Gogh geval denkt half Nederland niet helder meer. Ik hoor hier en op andere plaatsen uitspraken die even extremistisch zijn als die van de moslimextremisten. Alles perspectief is blijkbaar weg..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 23-11-2004 15:48 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 23 november 2004 15:44 schreef Misanthrope het volgende:
Oja, goed argument... Vandaar ook dat veel van die mensen op kosten van de Nederlandse overheid op vakantie gaan in het land van herkomst...


Da's omdat jullie (en onze) regering vol idioten zit die veel te veel rpesentjes uitdelen en die immigranten daar dankbaar gebruik van maken.


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-11-2004 15:50 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2004 15:41 schreef Sharteel het volgende:
De situaties zijn iid anders. De ene leeft in een cultuur die rijk is geworden op de kap van zijn kolonies (net zoals Belgie, Spanje,..) en wijkt uit om het nog beter te krijgen, terwijl hij al meer dan genoeg geld binnenrijft. De ander komt uit een door honger en oorlog verscheurd land of een land dat niet bepaald in de top 20 vanr ijkste landen ter wereld voorkomt en probeert het beter te krijgen. En toch is de eerste slim en de andere een misdadiger..


En hoe dankt die laatste zijn gastheer (die het deze immigranten een stuk makkelijk maakt als bijv. in Australië)? Door bij het minste gering te gaan brullen over discriminatie, bij het minste en geringste beledigt te zijn, constant te zijken over repsect, zelf discrimeneren ("zij" en "wij"), af te geven op de heersende cultuur in het gastland en alleen maar blaten over hoe goed het in het oorspronklijk thuisland wel niet is en zich te wentelen in een achterhaald achterlijk geloof. Dat is het verschil tussen de west-europese immigranten en die uit met name Noordafrika. Verder klopt het echt niet dat westeuropese hier als rijk man het land verlieten. die waren straatarme en gingen hgun heil in een ver land zoeken. en voor een deel is dat goed gelukt door niet te zeiken en hard te werken.


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 23-11-2004 15:51 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 23 november 2004 15:45 schreef Jenje het volgende:
Dus jij vind alle arme immigranten uit derde wereld landen criminelen? Of juist allemaal niet?



Jenje, liefste schat.. je weet heel goed dat ik dat nu net niet bedoel.. Maar zo bekijkt de grote massa het wel. Je hoort overal uitspraken over "die vieze, criminele Marokkanen,... die hier op ons kap rijk worden". Terwijl je niemand hoort over europeanen die naar een ander land verhuizen om daar nog mooi wat rijker te worden.. daar gaat het mij over.. en dat weet je goed genoeg.. you ain't stupid..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-11-2004 15:53 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2004 15:48 schreef Sharteel het volgende:
Da's omdat jullie (en onze) regering vol idioten zit die veel te veel rpesentjes uitdelen en die immigranten daar dankbaar gebruik van maken.
uhm ja .. daar waren een pagina of 5 terug ook al achter ... en vele immigranten maken er ook misbruik van (feit, geen vermoeden) ..

Op NL islamitische scholen en door imam's worden martelaren geronseld om elders te vechten .. Mensen die openlijk kritiek hebben op de islam worden bedreigd of vermoord, en vanuit de islamitische wereld komt daar erg weinig actie tegen ...

Als jij dan nog denkt dat een groot deel van de islamieten komt om hier samen met nederlnds fijn te leven dan voldoe je aan sterotype van de Belg ..


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-11-2004 15:53 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2004 15:46 schreef Sharteel het volgende:
D
Sinds dat Van Gogh geval denkt half Nederland niet helder meer. Ik hoor hier en op andere plaatsen uitspraken die even extremistisch zijn als die van de moslimextremisten. Alles perspectief is blijkbaar weg..



Sorry, dan zullen wij jammer genoeg geen dikke vrienden worden (niet wat mij betreft maar goed, ik ben nu eenmaal "extremist"). Ik ben het gezeik en de acties van een groot deel de immigranten goed zat en als ik daarmee te extreem ben , dan is het maar zo.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-11-2004 15:54 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2004 15:51 schreef Sharteel het volgende:
Jenje, liefste schat.. je weet heel goed dat ik dat nu net niet bedoel.. Maar zo bekijkt de grote massa het wel. Je hoort overal uitspraken over "die vieze, criminele Marokkanen,... die hier op ons kap rijk worden". Terwijl je niemand hoort over europeanen die naar een ander land verhuizen om daar nog mooi wat rijker te worden.. daar gaat het mij over.. en dat weet je goed genoeg.. you ain't stupid..


Ja duh, Belgen hebben het vaak over gierige nederlandrs en nderlanders over domme belgen .. dat zijn slechts woorden, dat jij er zoveel aan verbindt .. tja .. jouw fout ...

Mij gaat het om daden .. niet woorden.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 23-11-2004 15:57 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 23 november 2004 15:46 schreef Sharteel het volgende:
...
Sinds dat Van Gogh geval denkt half Nederland niet helder meer. Ik hoor hier en op andere plaatsen uitspraken die even extremistisch zijn als die van de moslimextremisten. Alles perspectief is blijkbaar weg..



Dit was voor het geval Van Gogh ook al aan het hand, en misschien is het niet misplaats om te zeggen dat het in Belgie niet veel minder is (of Duitsland, Frankrijk en Spanje om maar een paar voorbeelden te noemen) . Helaas heb je ook achterlijke rechts-extremisten die dit voorval misbruiken. Ditzelfde soort extremisten heb je ook in uw mooi landje rondlopen, het perspectief is idd even weg, maar zal binnen een paar maanden weer vergeten zijn.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-11-2004 15:58 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik denk dat de Belgen de rellen een tijd terug al weer vergeten zijn ... toen waren de tonen uit belgisch ook niet zo liefjes ...

Maar goed nieuws: deze weke is er geen moskee of kerk in de brand gegaan!


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 23-11-2004 16:00 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 23 november 2004 15:53 schreef Jenje het volgende:
Als jij dan nog denkt dat een groot deel van de islamieten komt om hier samen met nederlnds fijn te leven dan voldoe je aan sterotype van de Belg ..


Waar heb ik dat ooit gezegd? Show me en ik zal mij terstond verontschuldigen voor mijn dommigheid.. maar zover ik weet heb ik dat nergens geschreven..
Waar ik me aan stoor is aan de hernieuwde heksenjacht tegen alles wat een kleurtje heeft..
Al dat gezever over bedreigingen.. Alsof dat politiekers en mensen die zich door hun grote mond op de voorgrond zetten in maatschappelijek debatten (zoals Van Gogh) niet altijd bedreigd zijn geworden..
Zoals dat geval van een Bousakla hier in Belgie. Woehoe, de boze moslimextremisten gingen haar ritueel slachten. Sidder ende beef.. Blijkt het gewoon een doorgeslagen tot de moslim bekeerde Belg te zijn. De meerderheid hier zit een beetje interessant te doen met zijn ontvangen dreigbrieven..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-11-2004 16:00 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2004 15:57 schreef Azagthoth het volgende:
.. het perspectief is idd even weg, maar zal binnen een paar maanden weer vergeten zijn.



Dan moeten er niet al teveel berichten worden geplaatst over imams die handen weigeren te geven en allochtonen die een jongen in elkaar trappen omdat hij een spreekbeurt over de islamen en Van Gogh heft gegeven. Zulke berichten maken het er niet gemakkelijker op om luchthartig over alles heen te stappen.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 23-11-2004 16:01 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 23 november 2004 15:53 schreef attila_de_hun het volgende:
Sorry, dan zullen wij jammer genoeg geen dikke vrienden worden (niet wat mij betreft maar goed, ik ben nu eenmaal "extremist"). Ik ben het gezeik en de acties van een groot deel de immigranten goed zat en als ik daarmee te extreem ben , dan is het maar zo.


Als immigranten maar de helft van de intenties en ideeen van deze meneer hebben, dan zie ik absoluut geen problemen.
http://www.meervrijheid.nl/index.html?ah-afshin-ellian.htm

Ik heb een nieuwe held



Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 23-11-2004 16:05 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 23 november 2004 15:57 schreef Azagthoth het volgende:
Dit was voor het geval Van Gogh ook al aan het hand, en misschien is het niet misplaats om te zeggen dat het in Belgie niet veel minder is (of Duitsland, Frankrijk en Spanje om maar een paar voorbeelden te noemen) . Helaas heb je ook achterlijke rechts-extremisten die dit voorval misbruiken. Ditzelfde soort extremisten heb je ook in uw mooi landje rondlopen, het perspectief is idd even weg, maar zal binnen een paar maanden weer vergeten zijn.



Hier lopen idd ook een hoop achterlijke rechts-extremisten rond.. Dat ontken ik ook nergens.. Ik werk op het federaal parlement hier en zit met ze in de gang.
Maar ik vind het echt schrijnend dat intelligente personen zich zo laten meesleuren door een massale paniek voor "de moslimextremist".


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-11-2004 16:05 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2004 16:01 schreef Azagthoth het volgende:
Als immigranten maar de helft van de intenties en ideeen van deze meneer hebben, dan zie ik absoluut geen problemen.
http://www.meervrijheid.nl/index.html?ah-afshin-ellian.htm

Ik heb een nieuwe held


inderdaad. een interessant verhaal. maar staat hij niet op een of andere dodenlijst (als afvallige?)


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-11-2004 16:05 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2004 16:00 schreef Sharteel het volgende:
Waar heb ik dat ooit gezegd? Show me en ik zal mij terstond verontschuldigen voor mijn dommigheid.. maar zover ik weet heb ik dat nergens geschreven..
Waar ik me aan stoor is aan de hernieuwde heksenjacht tegen alles wat een kleurtje heeft..
Al dat gezever over bedreigingen.. Alsof dat politiekers en mensen die zich door hun grote mond op de voorgrond zetten in maatschappelijek debatten (zoals Van Gogh) niet altijd bedreigd zijn geworden..
Zoals dat geval van een Bousakla hier in Belgie. Woehoe, de boze moslimextremisten gingen haar ritueel slachten. Sidder ende beef.. Blijkt het gewoon een doorgeslagen tot de moslim bekeerde Belg te zijn. De meerderheid hier zit een beetje interessant te doen met zijn ontvangen dreigbrieven..
In België zijn dus blijkbaar nog geen mensen vermoord in nama van de Koran. Overigens zijn er verder maar 2 mensen bedreigd ...

Dat in Belgie de situatie een stuk rustiger is betekent niet dat het in Nederland overdreven wordt ...

Toen in België Dutroux en zijn bende ontmaskert werden, dacht men in Nederland ook "dat gebeurt hier niet .." maar net zo hard hoor ...


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 23-11-2004 16:06 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 23 november 2004 16:00 schreef attila_de_hun het volgende:
Dan moeten er niet al teveel berichten worden geplaatst over imams die handen weigeren te geven en allochtonen die een jongen in elkaar trappen omdat hij een spreekbeurt over de islamen en Van Gogh heft gegeven. Zulke berichten maken het er niet gemakkelijker op om luchthartig over alles heen te stappen.


Na een tijdje went het en dan zoekt de media wel wat anders om lezers en kijkers mee te trekken.

Er is een inherent geweldadig probleem met de islam, dat is al zo van het ontstaan van de islam. De islam heeft een verlichting nodig, en dat kan alleen door kritiek te leveren. Zonder deze verlichting is het onmogelijk om vreedzaam de islam in een westers democratie te vermengen. Ministers zoals Donner zijn dan ook een gevaar voor onze maatschappij.



Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 23-11-2004 16:08 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 23 november 2004 16:01 schreef Azagthoth het volgende:
Als immigranten maar de helft van de intenties en ideeen van deze meneer hebben, dan zie ik absoluut geen problemen.
http://www.meervrijheid.nl/index.html?ah-afshin-ellian.htm

Ik heb een nieuwe held


Ik had het daarstraks al gelezen ja.. Erg mooi stukje..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-11-2004 16:10 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Volgens mij denkt Sharteel dat iedereen in Nederland nu bang kijkt naar elke moslim die we zien ...

Het is gewoon een feit dat de autochtone nederlander de bijna constant aanwezig agressie in de islamitische wereld beu is .. de moord op van gogh was een fikse druppel die voor velen de emmer deed overlopen.

Jammerlijk is het dan dat in Nederland de hardst schreeuwenden aan het woord komen en dat je dus de incesteuze nakomelingen van de Tokkies op het scherm ziet ..

Maar ik denk dat iedereen wel kan zeggen dat er gewoon wat moet veranderen vanuit de Nederlandse regering, daar ze met zich hebben laten sollen ...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-11-2004 16:11 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2004 16:06 schreef Azagthoth het volgende:
N
Er is een inherent geweldadig probleem met de islam, dat is al zo van het ontstaan van de islam. De islam heeft een verlichting nodig, en dat kan alleen door kritiek te leveren. Zonder deze verlichting is het onmogelijk om vreedzaam de islam in een westers democratie te vermengen. Ministers zoals Donner zijn dan ook een gevaar voor onze maatschappij.


Wat betreft de Islam weet ik niet of je helemaal gelijk heb. De geschiedkundige boeken die ik wel eens heb gelezen vertellen allemaal dat toen de "moren" een fiks deel van Europa hadden bezet deze net zeer tolerant waren en dat verschillende geloven zonder probleem naast elkaar leefden. Ook waren de arabieren zeer ontwikkeld in de wetenschap en geneeskunde. Ik vrees dat de islam zijn verlichting dus al heeft gehad en waarom deze zich nu zo kenmerkt door stupide ,stompzinning en agressief gedrag is mij een raadsel (mogelijk een reflectie op al die jaren kolonisatie?).

Wat betreft Donner ben ik het geheel met je eens.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 23-11-2004 16:12 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 23 november 2004 16:05 schreef Sharteel het volgende:
Hier lopen idd ook een hoop achterlijke rechts-extremisten rond.. Dat ontken ik ook nergens.. Ik werk op het federaal parlement hier en zit met ze in de gang.
Maar ik vind het echt schrijnend dat intelligente personen zich zo laten meesleuren door een massale paniek voor "de moslimextremist".


Het islamisme staat ook fundamenteel tegenover de westerse democratie, dit IS een probleem. De paniek lost niets op, maar misschien leidt het wel tot meer kritiek op de islam die daardoor een verlichting te weeg kan brengen. Of je denkt dat er geen probleem is...?



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 23-11-2004 16:15 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2004 15:46 schreef Sharteel het volgende:
Die Belgen en Nederlanders passen zich ginder net zo min aan. Hebben evengoed hun eigen clubjes waar ze lekker met landgenoten kunnen keuvelen. Als immigranten dat hier doen wordt dat tegenwoordig bekeken als bendevorming..
En ik heb het al 100 keer gezegd.. ik heb het niet op extremisme.. Maar dan ook alle extremismen. Ik heb hier de laatste dagen dingen gelezen die mijn haren recht overeind deden staan...
Sinds dat Van Gogh geval denkt half Nederland niet helder meer. Ik hoor hier en op andere plaatsen uitspraken die even extremistisch zijn als die van de moslimextremisten. Alles perspectief is blijkbaar weg..

Nee, je ziet het verkeerd. Voor de moord op Theo van Gogh dacht Nederland niet helder.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen