IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Auteur:
Topic : Theo van Gogh Vorige pagina | Volgende pagina
Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 09-11-2004 17:36 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Ik zag zondagochtend een herhaling van een uitzending van een of ander Minderhedenprogramma (ben even de naam kwijt, maar volgens mij was de omroep 'NMO', op Nederland 1 of zo), waarin Theo van Gogh werd geïnterviewed door een Turkse mevrouw die volgens mij iets van theologe of zo was.

Een indrukwekkend interview met eindelijk eens wat nuance van Theo zijn kant. Veel zaken die besproken werden waren uitermate inzichtelijk en ik moet zeggen dat, hoewel ik zelf niet al te gecharmeerd was van Van Gogh en zijn doorgaans nogal botte en beledigende uitspraken, ik het met veel dingen die hij daar zei eens was.

Hij brak een lans voor de Islam in zijn algemeenheid, terwijl hij tegelijkertijd het fundamentalisme zwaar in de zeik zette. En ook gaf hij een spot-on beschrijving van exact die situatie waar we momenteel (na zijn moord) in zijn beland, plus een verdraaid interessante blik op hoe het zover heeft kunnen komen en waar de politiek en de maatschappij gefaald heeft.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 09-11-2004 18:37 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 9 november 2004 17:26 schreef Jenje het volgende:
ach, nu word natuurlijk elk woordje van van gogh tegen het licht gehouden opdat de linkse flikkers hem als rascist kunnen bestempelen

juist niet denk ik. eerder het omgekeerde.


invictis
Usericon van invictis
Posted 09-11-2004 20:04 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

ach Nederlanders blijven toch maar als kippen in dat kippenhok rondlopen terwijl de vos vrolijk zijn slag slaat, steek die koppen maar in het zand.
biertje aan de mensen die wel hun brandbommen uitslingeren


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 09-11-2004 20:11 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Ik hoop dat ze mensen zoals jij op hetzelfde eilandje zetten als die terroristen. Maakt nederland een stuk prettiger.



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 09-11-2004 20:17 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Helemaal mee eens.


Fire
Usericon van Fire
Posted 09-11-2004 20:37 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

quote:
Op 9 november 2004 17:36 schreef Mark het volgende:
...Turkse mevrouw die volgens mij iets van theologe of zo was...
Waar ze allemaal al opleidingen voor hebben..



Odal
Usericon van Odal
Posted 09-11-2004 20:51 by Odal Wijzig reactieProfiel van OdalQuote dit berichthttp://www.hammerarts.cjb.net

quote:
Op 9 november 2004 20:04 schreef invictis het volgende:
ach Nederlanders blijven toch maar als kippen in dat kippenhok rondlopen terwijl de vos vrolijk zijn slag slaat, steek die koppen maar in het zand.
biertje aan de mensen die wel hun brandbommen uitslingeren


Hoe wel ik dat eigenlijk niet zo heel erg vind, zal het naar mijn mening niet helpen. Ik vermoed zelfs dat het tegenovergestelde zal gebeuren dat de moslims daardoor meer aanhang krijgen 'want ze zijn al zo zielig'. Er zijn vast wel betere oplossingen. Al kan ik die op dit moment ook even niet bedenken maar ik krijg er ook niet voor betaald he


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 09-11-2004 20:55 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 9 november 2004 20:04 schreef invictis het volgende:
biertje aan de mensen die wel hun brandbommen uitslingeren


Als je dat zo'n goed idee vindt, ga het dan lekker zelf doen.

Luie flikker.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


invictis
Usericon van invictis
Posted 09-11-2004 23:29 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

lange tenen cultuur
linkse hippies hier


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


invictis
Usericon van invictis
Posted 09-11-2004 23:30 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

quote:
Op 9 november 2004 20:55 schreef Rasputin het volgende:
Als je dat zo'n goed idee vindt, ga het dan lekker zelf doen.

Luie flikker.



ik kijk het wel onder het genot van een biertje aan


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 10-11-2004 0:02 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 9 november 2004 23:30 schreef invictis het volgende:
ik kijk het wel onder het genot van een biertje aan



Wel roepen dat ze wegmoeten, brandbommen een goed idee zijn en ondertussen lekker op je luie reet bier zitten te zuipen achter je pc.

Kankerzwakkeling.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 10-11-2004 0:14 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Tijd dat invictis een paar brandbommen op zijn huis krijg, ik mail zijn huisadres wel door aan Al-Tawhid internet terroristen.





F*ck hippies


cormac
Usericon van cormac
Posted 10-11-2004 8:01 by cormac Wijzig reactieProfiel van cormacQuote dit bericht

Extreem rechts loopt nu ineens te koketteren met uitspraken Theo van Gogh.

Extreem links schildert 'm nu af als een racist.

Beiden snappen er dus geen hol van Theo was tegen alle vormen van extremisme en stelde dat in zijn ongenuanceerdheid aan de kaak.

[Dit bericht is gewijzigd door cormac op 10-11-2004 8:03]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-11-2004 9:51 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 9 november 2004 23:29 schreef invictis het volgende:
lange tenen cultuur
linkse hippies hier
ooit rechtse hippies gezien?
sukkel ...


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 10-11-2004 10:08 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Ik weet niet of hij hier al staat:

Open brief Van Goghs vrienden aan moordenaar

Gaat het met je been, Mohammed?
Van een onzer verslaggevers

De vrienden van Theo van Gogh hebben een open brief geschreven aan Mohammed B., de man die dinsdag de cineast van het leven beroofde. De brief is keihard en vol humor.

,,In de stijl van Theo, dus'', zegt Van Goghs vriend en zakenpartner, Gijs van de Westelaken.

Op het kantoor van hun bedrijf Column Producties komen tientallen collega's en vrienden al dagenlang samen. Om het herdenkingsfeest van vanavond te organiseren, om elkaar te steunen en om de crematie voor te bereiden. Er wordt veel gelachen, zegt Van de Westelaken.

,,Dat klinkt raar, maar we hebben enorm veel lol samen. Iedereen heeft wel anekdotes over Theo te vertellen en zo gaat dat hier van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat. Onder het genot van een goed glas wijn, want dat moest altijd van Theo, is hier sprake van een heel aparte sfeer. Op een gegeven moment gingen de computers aan. Iedereen riep een zin. En zo kwam die brief tot stand.''

Hieronder de letterlijke tekst:

Open brief terug

Beste Mohammed en vrienden,

Wat vervelend dat het zo gelopen is. We hadden geen idee dat het allemaal zo gevoelig lag.
We hebben ons lesje wel geleerd!

Gaat het een beetje met je been?
Laten we vooral proberen de boel bij elkaar te houden, maar met een beetje respect naar elkaar toe lukt dat vast wel, anders wordt het weer zo'n kliederboel.
Zou je ons wat strakke richtlijnen kunnen geven over wat we wel en niet mogen zeggen?

Dat dit nou potverdorie net tijdens de ramadan moet gebeuren.
We zullen ons uiterste best doen ons meer te verdiepen in jullie geloofsovertuiging om verdere misverstanden te voorkomen.
We schamen ons allemaal kapot, Mohammed.
Dat we jou in dit lastige parket hebben gebracht, valt ons zeer zeker aan te rekenen.
Dit keer zijn we toch echt te ver gegaan!
We steken de hand in eigen boezem.
Probeer in godsnaam niet je gevoel voor humor te verliezen, want dat zul je hard nodig hebben de komende tijd.

We hopen dat er in deze open brief geen dingen staan die jou of je geloofsgenoten eventueel zouden kunnen kwetsen. Vergeef ons dat dan, wij zijn ook een beetje in de war.

Nou gozer, kop op, probeer het van je af te zetten, morgen is er weer een dag...
En denk er maar aan, wat er ook gebeurt: altijd blijven lachen!
Sterkte!

Tot schrijfs,

de vrienden van Theo van Gogh




http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-11-2004 10:09 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht



Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 10-11-2004 12:17 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

helaas:

quote:
De Gezonde Roker

Een gezellig weekblad voor het gehele gezin, U tot voor kort bezorgd door
Theo van Gogh.

Beste lezers en lezeressen,

Dit is de laatste mail die U ontvangt van De Gezonde Roker. Ik heb besloten
er mee te stoppen. De Gezonde Roker was een deal tussen Theo en mij.
Ik weet niet hoe Theo het gewild zou hebben. Ik weet wel dat Theo niets
meer te willen heeft.

Ik dank U allen die ons de afgelopen jaren hebben gesteund, maar in het
bijzonder hen die het niet met ons eens waren en ons van hun afkeuring
lieten blijken.
Het is mijn bedoeling De Gezonde Roker als een digitaal landmark op het
internet voort te laten leven. Ik zal nog enkele aanpassingen treffen, maar
er zullen nooit meer nieuwe updates verschijnen.
Aan hen die vinden dat De Gezonde Roker voort moet blijven bestaan heb ik
een boodschap.
Laat duizend De Gezonde Rokers bloeien.

Groet,
Karel Gabler (webmaster)



invictis
Usericon van invictis
Posted 10-11-2004 13:00 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

quote:
Op 10 november 2004 0:02 schreef Rasputin het volgende:
Wel roepen dat ze wegmoeten, brandbommen een goed idee zijn en ondertussen lekker op je luie reet bier zitten te zuipen achter je pc.

Kankerzwakkeling.



Leaders & followers


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 10-11-2004 13:02 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 10 november 2004 10:08 schreef Ralph Plug het volgende:

We schamen ons allemaal kapot, Mohammed.
Dat we jou in dit lastige parket hebben gebracht, valt ons zeer zeker aan te rekenen.
Dit keer zijn we toch echt te ver gegaan!






invictis
Usericon van invictis
Posted 10-11-2004 13:02 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

quote:
Op 9 november 2004 20:11 schreef Azagthoth het volgende:
Ik hoop dat ze mensen zoals jij op hetzelfde eilandje zetten als die terroristen. Maakt nederland een stuk prettiger.



ja als je nederland los maakt van het vaste europese land dan heb je dat eiland wel; aardig gevuld met Terroristen scum en dergelijke


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


invictis
Usericon van invictis
Posted 10-11-2004 13:03 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

quote:
Op 10 november 2004 9:51 schreef Jenje het volgende:
ooit rechtse hippies gezien?
sukkel ...



uh ja langharig extreem rechts tuig; metalgasten enzo


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


invictis
Usericon van invictis
Posted 10-11-2004 13:03 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

quote:
Op 10 november 2004 0:14 schreef Manifest het volgende:
Tijd dat invictis een paar brandbommen op zijn huis krijg, ik mail zijn huisadres wel door aan Al-Tawhid internet terroristen.






adres;

Siegfriedlinie Bunker nr 6.


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-11-2004 15:27 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 10 november 2004 13:03 schreef invictis het volgende:
uh ja langharig extreem rechts tuig; metalgasten enzo

blijvn hangen na strikdiploma ja?


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 10-11-2004 15:50 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

quote:
Op 10 november 2004 13:03 schreef invictis het volgende:
adres;

Siegfriedlinie Bunker nr 6.
Den Haag dus


F*ck hippies


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-11-2004 0:33 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Alvast een bio van Dhr.Bouyeri:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Mohammed_Bouyeri


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen