IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Auteur:
Topic : Theo van Gogh Vorige pagina | Volgende pagina
Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 03-11-2004 11:04 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

Ik wilde mij eigenlijk uit heel deze discussie houden, want er wordt hier veel te veel gezeverd, maar bon..

Jihad betekent NIET 'heilige oorlog'. Jihad betekent letterlijk 'streven naar een beter leven'. Er zijn verschillende niveaus van Jihad, waarvan de strijd met het eigen ik de hoogste is. Jihad in de zin van strijd, oorlog komt in de Koran voor enkel en alleen in de zin van verdediging wanneer men wordt aangevallen. Men mag dan enkel de aanvaller wederom aanvallen, geen onschuldige burgers, geen vee, enzovoort..

Heilige Oorlog is in het Arabisch '4arb muqaddas' of 'qitaal muqaddas'. Deze term staat NERGENS in de Koran vermeld. 'Qitaal' wel en dat staat enkel voor oorlog.

Extremisten interpreteren de term Jihad zodoende dat hij hen het recht geeft om niet-moslims als aanvallers van hun geloof te zien. Zij ageren vanuit die interpretatie en die interpretatie is bij ons dan ook aan die term gaan kleven.

Er staat bovendien letterlijk - op verschillende plaatsen - in de Koran dat er geen dwang mag zijn in godsdienst (men mag waarschuwen, maar niet dwingen --> de moslim als boodschapper).

Zoals bij elke godsdienst zijn bepaalde termen of oproepen naar de gelovige toe interpreteerbaar en het is daar waar elke extremistische vorm van godsdienst in de fout gaat.. En er moet dan ook STRENG opgetreden worden tegen elke vorm van extremisme in mijn ogen.. De idioten die Jihaadje spelen in de zin van Heilig Oorlogje en geloven in Fatwa's, zij zijn degenen die moeten aangepakt worden.. Ik wilde met deze post gewoon alle zever over dat Jihad-gedoe ophelderen..

En voor zij die willen weten waar ik mijn info haal.. Uit opzoekwerk dat ik in het verleden heb gedaan tijdens mijn opleiding Politieke en Sociale Wetenschappen en wat naleeswerk op sites vanmorgen..

U mag mij nu stenigen..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-11-2004 11:05 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Verklaar dan eens waarom Imams prediken dat homofilen gestenigd moeten worden ...


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 03-11-2004 11:11 by Aaargh Wijzig reactieProfiel van AaarghQuote dit berichthttp://www.zwangerschapspagina.nl

Sharteel, dankjewel voor je heldere uitleg. De moord op Van Gogh heeft mij doen besluiten een nederlandse vertaling van de koran te kopen, zodat ik zelf kan lezen waar een moslim zijn geloof op baseert.

Zodat ik zelf het verschil kan zien tussen wat er geschreven staat en wat de mensen er van maken. Want dat is altijd het probleem, de interpretatie volgens het eigen straatje. Zie ook de christelijke kruistochten, de zogenaamd bijbelse verklaring voor racisme en weet ik veel wat voor ellende nog meer. Ik ben benieuwd wat die profeet nou eigenlijk te melden had.


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


arachnaphobia
Usericon van arachnaphobia
Posted 03-11-2004 11:19 by arachnaphobia Wijzig reactieProfiel van arachnaphobiaQuote dit bericht

Klotemoslims. Vrijheid van meningsuiting in Nederland. Wat een klootzak, die van Gogh was best een toffe gast!


rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 03-11-2004 11:22 by rajackar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van rajackarQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/rajackar

quote:
Op 3 november 2004 11:19 schreef arachnaphobia het volgende:
Klotemoslims. Vrijheid van meningsuiting in Nederland. Wat een klootzak, die van Gogh was best een toffe gast!


Ook weer zo'n mooi onderbouwd teken van hersen activiteit.
Ga zo door. Door mensen als jij komen we tenminste ergens


De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 03-11-2004 11:26 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

hehe.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-11-2004 11:27 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ok, stel dat de koran niet specifik zegt dat geweld vereist is.

Hoe komt het dan dat de Islam momenteel de gewelddadigste en extremistische religie is, waarbij een expansiedrang aanwezig is slechts geëvenaard door die van de Amerikanen (waardoor de 2 ook lijn recht tegenover elkaar staan imo).


Voor mij is dit weer een argument voor mijn mening dat alle religies veel te veel openstaan voor misbruik door machtwellustelingen en dat volgelingen zich niet genoeg afvragen of hun leiders het beste met hen voorhebben. Het zou imo een erg goede zaak zijn als religieuze leiders verantwoordelijk gesteld zouden kunnen worden voor misdaden in de naam van een god of religie. Ik denk dat er dan vanuit religieuze leiding meer moeite gedaan zou worden om de extremisten onder de duim te houden.


metalkixx
Usericon van metalkixx
Posted 03-11-2004 11:30 by metalkixx Wijzig reactieProfiel van metalkixxQuote dit berichthttp://www.metalwarehouse.nl

quote:
Op 3 november 2004 10:13 schreef rajackar het volgende:
Mag ik u complimenteren met deze zeer intelligente opmerking.


Graag gedaan.



Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 03-11-2004 11:30 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Maar in feite staat ieder idee met aanhang open voor machtsmisbruik. Het kapitalisme moest volgens mij ook de oorlog in Vietnam rechtvaardigen. Het heeft niks te maken met treligies maar meer met de machtsdrang van sommige mensen.



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 03-11-2004 11:31 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Religie is een excuus, geen oorzaak.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 03-11-2004 11:32 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Oh, te laat


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 03-11-2004 11:32 by Aaargh Wijzig reactieProfiel van AaarghQuote dit berichthttp://www.zwangerschapspagina.nl

Ach, Jenje, herinner jij je onze kruistochten nog, om maar eens een mooi staaltje genocide van eigen cultuur-historische bodem te noemen? Ze zijn nog jong en een beetje onstuimig, die moslims, maar geef ze nog een eeuw of vijf en dan is het fanatieke er grotendeels wel af.


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 03-11-2004 11:34 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Welke religie is er dan ontstaan om fundamentalisme over de wereld te gooien?



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 03-11-2004 11:34 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Nogmaals:

- Mohammed vertelde zijn volgelingen om agressief oorlog te voeren tegen niet-moslims. (Te lezen in Soera 9:5, 29. Soera 9) In het begin, toen Mohammeds groep zwak was, gebood hij zijn volgelingen om met de andere mensen samen te leven. Nadat de moslims sterk geworden waren, gebood hij hen om de islam met DWANG te verspreiden. Aboe Bakr, Oemar en Oethmaan continueerden zijn oorlogen van agressie.

- Mohammed gebood de slachting van ongeveer 800 joodse mannelijke gevangenen. (Te lezen in Soera 33:26).

- Mohammed gebood de executie van tien mensen toen hij Mekka innam. Drie van deze mensen waren slavenmeisjes die eerder om hem gelachen hadden. (Te lezen in 'Het leven van Mohammed', pagina’s 551 en 552)

- Mohammed viel de joodse stad Chaibar aan waar hij één van de joodse leiders gevangen nam en hem martelde om hem te dwingen te vertellen waar het begraven geld was. Toen de man weigerde te praten en bijna dood was, gebood Mohammed dat zijn hoofd afgehakt moest worden. (Te lezen in 'Het leven van Mohammed', pagina 515)

De Islam vredelievend en niet verwijzend naar oorlog? Laat me niet lachen.



Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-11-2004 11:34 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Vandaar dat de stelling dat de Islam een achterlijke cultuur is ook klopt.

De dingen die de moslims momenteel doen deden "onze" christenen een (paar) eeuw(en) geleden.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-11-2004 11:35 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2004 11:32 schreef Aaargh het volgende:
Ach, Jenje, herinner jij je onze kruistochten nog, om maar eens een mooi staaltje genocide van eigen cultuur-historische bodem te noemen? Ze zijn nog jong en een beetje onstuimig, die moslims, maar geef ze nog een eeuw of vijf en dan is het fanatieke er grotendeels wel af.


Daarom maakte ik alle ook dikgedrukt.
Religie draait om persoonlijk gewin ... dat gezwets over liefde voor anderen is slechts afleiding.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 03-11-2004 11:35 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2004 11:32 schreef Aaargh het volgende:
Ach, Jenje, herinner jij je onze kruistochten nog, om maar eens een mooi staaltje genocide van eigen cultuur-historische bodem te noemen? Ze zijn nog jong en een beetje onstuimig, die moslims, maar geef ze nog een eeuw of vijf en dan is het fanatieke er grotendeels wel af.
Je bedoelt: Geef ze de tijd om ons af te slachten, daarna worden ze wel rustiger?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 03-11-2004 11:40 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Nou ja, haal het mikpunt weg en je trekt de angel uit het beestje


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 03-11-2004 11:40 by Aaargh Wijzig reactieProfiel van AaarghQuote dit berichthttp://www.zwangerschapspagina.nl

quote:
Op 3 november 2004 11:35 schreef Misanthrope het volgende:
Je bedoelt: Geef ze de tijd om ons af te slachten, daarna worden ze wel rustiger?


Ik bedoel: Geef deze religie de tijd om zich te ontwikkelen volgens de lijnen waarlangs wereldreligies zich nu eenmaal ontwikkelen. Dat gaat miet zonder slag of stoot, zo heeft de geschiedenis al talloze keren bewezen. Ja, waarschijnlijk gaat er nog een hoop geslacht worden in het ontwikkelingsproces van deze religie. Rottig, maar hell, wat wou je er aan doen dan?


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 03-11-2004 11:41 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Bom d'rop!


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 03-11-2004 11:42 by Aaargh Wijzig reactieProfiel van AaarghQuote dit berichthttp://www.zwangerschapspagina.nl

Ja, dat lost het vast in één klap op.


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 03-11-2004 11:43 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Jij snapt het


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 03-11-2004 11:48 by Aaargh Wijzig reactieProfiel van AaarghQuote dit berichthttp://www.zwangerschapspagina.nl

Heh heh heh, het is wat te vroeg voor een biertje, ik moet nog werken. Maar inderdaad, in de strijd tegen het fundamentalisme en de onveiligheid kunnen we waarschijnlijk maar het beste zo veel mogelijk mensen doodmaken. Op die manier geven we een duidelijk signaal af dat moorden uit naam van een religie gewoon niet geaccepteerd wordt in Nederland.



“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 03-11-2004 11:49 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

We have to thin out their numbers, or else they will die!


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-11-2004 12:24 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Nu.nl:
quote:
Rechts houdt manifestatie voor Van Gogh

Uitgegeven: 3 november 2004 12:17
Laatst gewijzigd: 3 november 2004 12:19

AMSTERDAM - Aanhangers van het Platform voor de Vrijheid van Meningsuiting, onder wie veel Fortuynisten, houden woensdagavond op de Dam in Amsterdam een protestmanifestatie. Aanleiding is de moord op filmmaker Theo van Gogh dinsdagochtend. De rechts georiënteerde groepering wil duidelijk maken "dat het zo niet langer kan. De maat is vol."

De gemeente Amsterdam heeft aangegeven de manifestatie niet te verbieden. "Er zullen woensdagavond nog meer groeperingen in Amsterdam hun stem laten horen", aldus een woordvoerster.



Rellen?


Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen