IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Eten en of koken [deel 2] Vorige pagina | Volgende pagina
Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 13-11-2010 16:40 by Forever After Profiel van Forever After

Da's toch typisch iets voor rundvlees?


 


Silence
Usericon van Silence
Posted 13-11-2010 16:44 by Silence Profiel van Silence

Nee, zo'n stoofpotje zou juist heel mals moeten zijn. Ik nie snap.


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 13-11-2010 16:49 by irritante klootzak Profiel van irritante klootzak

zit er genoeg wijn of andere zure shit in? daar wordt eht vlees namelijk mals van


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


Silence
Usericon van Silence
Posted 13-11-2010 16:50 by Silence Profiel van Silence

1/3e fles wijn en een scheutje (wijn)azijn.


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 13-11-2010 16:52 by irritante klootzak Profiel van irritante klootzak

meer wijn der in zou ik zeggen!

lading zilveruitjes doet de truuk ook wel


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 13-11-2010 16:55 by Forever After Profiel van Forever After

Ik ga binnenkort eens een keertje Irish Stew maken denk ik.

Kijken of dat wat is.


 


Silence
Usericon van Silence
Posted 13-11-2010 17:34 by Silence Profiel van Silence

Nog wat extra wijn erbij + de groente zitten er nu in. Het is al een stuk malser, maar nog niet mals genoeg, dus we laten het rustig verder pruttelen.

Zou een paar druppels citroen of wat extra azijn de smaak verpesten?


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 13-11-2010 17:41 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Het gaat om de tijd. Minimaal zo'n 4 uur pruttelen, dan krijg je draadjesvlees. Is dat de bedoeling?


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 13-11-2010 18:00 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Zo, kipfilet van ongeveer 220 gram doorgesneden en aangebakken. Gekruid met een laag zwarte peper aan één kant en wat zout. lekker simpel. Vervolgens ernaast schouderham met zout opbakken tot het lekker knapperig is. Daarna als de kip krokant is en aardig richting gaar begint te gaan een laag brie eroverheen en die gebakken ham erover en hoppa. Lekker!


Je moeder.


Kattekop
Usericon van Kattekop
Posted 13-11-2010 18:21 by Kattekop Profiel van Kattekop

quote:
Op 13 november 2010 16:39 schreef Silence het volgende:
Mm, het ruikt dan misschien heerlijk, maar het vlees is echt verschrikkelijk taai. Geen idee wat ik verkeerd heb gedaan, muh.


Het vlees niet van te voren zouten, dat onttrekt vocht eraan. Daarnaast is niet al het vlees geschikt voor stoven. Het heeft te maken met o.a. spier- en vetgehaltes enzo.



Silence
Usericon van Silence
Posted 13-11-2010 18:22 by Silence Profiel van Silence

Ok, niet meer zouten staat genoteerd. Het kookt nu 3 uur en een beetje, en word steeds malser, over een half uurtje is het hopelijk wel goed.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 13-11-2010 23:42 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

En?


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Silence
Usericon van Silence
Posted 13-11-2010 23:50 by Silence Profiel van Silence

Hij was toch lekker. Vooral de groente kwamen erg goed uit, smaak was goed, vlees wel iets taai-ig, maar het viel erg mee!


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 14-11-2010 0:22 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 13 november 2010 23:42 schreef De Tegenpartij het volgende:
En?


Machtig lekker


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 14-11-2010 6:47 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 13 november 2010 18:21 schreef Kattekop het volgende:
Het vlees niet van te voren zouten, dat onttrekt vocht eraan. Daarnaast is niet al het vlees geschikt voor stoven. Het heeft te maken met o.a. spier- en vetgehaltes enzo.


Mijn ervaring met stoofvlees is dat je je niks aan moet trekken van de tijden die voor het stoven staan. Je kan er soms gerust een of twee uur extra bij tellen. En vocht als wijn of azijn blijven toevoegen tussendoor. Maar in elk geval, het ene lapje vlees is beslist het andere niet.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 14-11-2010 12:16 by Forever After Profiel van Forever After

Voor strakkies in de roomboter gebakken tonijnsteak met tagliatelle en een basilicumsaus.
Eenvoudig te bereiden doch ontzettend



 


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 14-11-2010 12:23 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

Tonijnsteak

De hapjes van gister vielen goed in de smaak. T was al op voordat ik zelf wat kon pakken

K had spiesjes met cherry tomaatjes, bolletjes mozzarella en basilicum met een dressing van balsamicoazijn.
Omelet rolletjes met prei, paprika, kaas en peterselie
Tortilla chips met guacamole en komijnekaas

Volgens mij was het allemaal lekker.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 14-11-2010 20:36 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 14 november 2010 6:47 schreef bastianus het volgende:
Mijn ervaring met stoofvlees is dat je je niks aan moet trekken van de tijden die voor het stoven staan. Je kan er soms gerust een of twee uur extra bij tellen. En vocht als wijn of azijn blijven toevoegen tussendoor. Maar in elk geval, het ene lapje vlees is beslist het andere niet.


Klopt. Tis ook erg belangrijk dat het vlees niet bovenop het vocht ligt, maar ondergedompeld. Des te langer sudderen, des te beter.

Maar mooi dat het iig wel lekker was.

Binnenkort ook maar weer eens 2 kilo halen en dan na bereiding in porties invriezen.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-11-2010 21:57 by Snaack Profiel van Snaack

Ik heb stoofvlees laatst een hele dag op een ouderwetsch petroliumstel laten pruttelen. Boterzacht vlees!


Silence
Usericon van Silence
Posted 16-11-2010 18:05 by Silence Profiel van Silence

Van het weekend nog een poging.


Nu ook aan het koken.

Eerst in een pannetje uitje en knoflook gefruit, daar tomaat in blokjes, wortel in blokjes en wat bieslook en verse peper. Kort bakken, daarna een groente-bouilon erbij. Als het kookt een Madame Jeanette peper erbij. NIET gesneden, en hij mag niet kapot. Zo gaat de smaak er in, maar niet de pittigheid.

Na een tijdje (ik denk een half uurtje) pruttelen, alles de staafmixer in + een paar theelepels crème fraiche. Wij hebben er ook 2 Mme Jeanettes doorheen.

Ondertussen de kip kort aanbakken. En rijst koken.

Na het mixen gaat de saus terug de (stoof)pan in, kip erbij, en lekker laten pruttelen.

Laatste paar minuutjes een blokjes rode paprika en in ringetjes gesneden bosui er bij. Het ruikt erg goed.


Murder Junkie
Zoveelste mentalkloon.
Usericon van Murder Junkie
Posted 16-11-2010 18:06 by Murder Junkie Profiel van Murder Junkie

Sounds nice.Enjoy. Hier ook maar wat in elkaar gooien na een ongelooflijke hoeren dag.


Zoveelste mentalkloon.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 16-11-2010 18:08 by Forever After Profiel van Forever After

Dus je kookt 1 madame jeanette heel mee om te voorkomen dat de hitte van de MJ in het prutje komt maar daarna mix je er 2 doorheen?


 


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 16-11-2010 18:09 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

Opwarmpasta.

Denk dat ik die hamlappen maar in de vriezer donder.



Silence
Usericon van Silence
Posted 16-11-2010 18:16 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 16 november 2010 18:08 schreef Forever After het volgende:
Dus je kookt 1 madame jeanette heel mee om te voorkomen dat de hitte van de MJ in het prutje komt maar daarna mix je er 2 doorheen?

Haha, dat was meer een tip voor de mensen die het niet heel heet willen.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 16-11-2010 18:18 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 16 november 2010 18:16 schreef Silence het volgende:
Haha, dat was meer een tip voor de mensen die het niet heel heet willen.


Ah ok. Ik vond het nogal tegenstrijdig.

Ik heb geen idee wat ik me bij MJ voor moet stellen qua heetheid.
Als in nog nooit aangeschaft en door het eten geknikkerd.


 


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen