IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Eten en of koken [deel 2] Vorige pagina | Volgende pagina
Hagal
Usericon van Hagal
Posted 24-02-2010 22:14 by Hagal Profiel van Hagal

hm ik moet even afleren om steeds taartfoto's te posten maar deze moet ik echt even laten zien. Voor zo'n koppie doe je het toch he :D

gevuld met mandarijntjes, zwiterseroom en abrikozenjam

edit toch even andere fpto, weet niet of mijn zus het leuk vind als haar kindje op zo'n forum als dit gepost is


[Dit bericht is gewijzigd door Hagal op 24-02-2010 22:32]


Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment. A DIRTY MIND IS A JOY FOREVER


Silence
Usericon van Silence
Posted 24-02-2010 22:19 by Silence Profiel van Silence

Gaaf!


Voor MH's verjaardag geknutseld met kabeljauw haasjes. Precieze recept weet ik niet meer, maar was ongeveer:

Uitje, 2 teentjes knoflook, citroengras en 1 groene peper minuutje bakken in 2 el olie. Daarna 2 el suiker en flink wat ketoembar erdoor heen, dan 2 el chilipoeder, 2 el (milde) azijn en nog iets...
Dan kleine blokjes verse mango erdoor heen, en kwartiertje laten sudderen. Giet het over de kabeljauw heen, pittig en zoet, érg lekker!


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 24-02-2010 22:30 by XXL Profiel van XXL

Waar ik wel benieuwd naar ben:

Haal jij nou al die recepten van je, en ik vind er vaak erg interessante dingen tussen zitten, uit een boek / het web / whatever of ben jij meer van het expirimenteren?

Persoonlijk ben ik vaak van het laatste. Gewoon kijken wat er in huis is en wat je er mee kunt.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


valfar
Usericon van valfar
Posted 24-02-2010 22:37 by valfar Profiel van valfarhttp://www.last.fm/user/knevelaer

Gisteren eens een potje truffelpasta gehaald en heel simpel verse pasta gekookt, truffelpasta even aanfruiten, beetje room erbij, dit over de pasta gieten en klaar, maar ik vond het toch wat tegen vallen. Vandaag wat geëxperimenteerd en heb er wat knoflook en pesto + zout en peper bijgedaan en daarna de room en daarna parmezaanse kaas erover, dat beviel al een stuk beter. Maar ik snap nog steeds niet wat de ophef is over truffels, ik eet net zo graag een pasta funghi. En ja, ik weet ook wel dat truffelpasta maar voor 10% truffels is, maar blijkbaar moet dit toch wel heel dicht in de buurt komen van de echte truffelsmaak.



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 24-02-2010 23:03 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Punani sandwich

- 2 warme kadetjes
- 2 beflapjes
- veeel gesmolten kaas
- ei
- ketchup
- vulling van winterpeen/komkommer/aubergine

desgewenst kleine dan wel grote vis ertussen voor extra aroma

Eet smakelijk!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Silence
Usericon van Silence
Posted 24-02-2010 23:04 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 24 februari 2010 22:30 schreef XXL het volgende:
Waar ik wel benieuwd naar ben:

Haal jij nou al die recepten van je, en ik vind er vaak erg interessante dingen tussen zitten, uit een boek / het web / whatever of ben jij meer van het expirimenteren?

Persoonlijk ben ik vaak van het laatste. Gewoon kijken wat er in huis is en wat je er mee kunt.

Meestal haal ik de basis uit een recept, om op ideeën te komen. Bladeren in kookboeken en op internet. Dan vervang ik meestal een deel van de ingredieënten, of ik voeg er extra toe. Net zoals dat ik veel dingen onzinnig of te duur vind, en dus verse producten dan voor kruiden bijvoorbeeld. Zodra ik het dan nog eens maak, verander ik weer wat. Recepten zijn vaak niet 2 x hetzelfde hier.

Net zoals dat ik gewoon "maar wat doe" als het om hoeveelheden gaat. Geregeld proeven, dan merk je vanzelf of het lekker is!

Die vis heb ik toevallig wel redelijk gevolgd, maar wederom, niet in hoeveelheden en met wat extra's hier en daar.

Dus alles met een snufje Silence .


R.
Usericon van R.
Posted 24-02-2010 23:06 by R. Profiel van R.

Amel, ik kom zaterdag met een lege maag jullie kant op


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-02-2010 23:06 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

dat snufje interesseert me het meest

btw, is het niet "koken en/of eten" ipv omgekeerd?


signature


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 24-02-2010 23:13 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 24 februari 2010 23:06 schreef R. het volgende:
Amel, ik kom zaterdag met een lege maag jullie kant op


Gaat ze haggis maken?



[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 24-02-2010 23:14]


 


Argh
Usericon van Argh
Posted 24-02-2010 23:18 by Argh Profiel van Argh

Vandaag lekker stront gegeten! HEERLIJK!


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Helnorsk
burn black
Usericon van Helnorsk
Posted 24-02-2010 23:19 by Helnorsk Profiel van Helnorsk

vandaag voor de oudjes het succes recept zuurkoolchotel gemaakt.
(alles in de goede volgorde in een ovenschaal mikken)

Homemade aardappelpuree, geruld (gekruid) gehakt en gebakken spekjes, zuurkool en ananas, en dan weer puree. 40 minuten in de oven en dan opeten en je bek branden
maar wel erg lekker.

En een succes in huize de Jonge:
witlofsla

2 eetlepels mayo, en 2 eetlepels yoghurt door elkaar roeren, met veel kerriepoeder, peper, zout. Hier 2 teentjes geperste knoflook door heen roeren. Dan een fijngesneden groene appel er door. 2 hardgekookte eieren in stukjes en veel fijngesneden witlof. Dan een hand vol gewelde rozijnen er door, en klaar.
Klinkt vreemd, maar is erg lekker!

Iemand nog een goed recept voor kip met groente en piepers uit de oven? En home made ribbetjes?



[Dit bericht is gewijzigd door Helnorsk op 24-02-2010 23:20]


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-02-2010 23:23 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

piepers? zeggen jullie dat ook? Ik dacht dat dat Westvlaams was


signature


Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 25-02-2010 0:20 by Panzerke Profiel van Panzerkehttp://www.last.fm/user/Panzerke

quote:
Op 24 februari 2010 23:19 schreef Helnorsk het volgende:
vandaag voor de oudjes het succes recept zuurkoolchotel gemaakt.
(alles in de goede volgorde in een ovenschaal mikken)

Homemade aardappelpuree, geruld (gekruid) gehakt en gebakken spekjes, zuurkool en ananas, en dan weer puree. 40 minuten in de oven en dan opeten en je bek branden
maar wel erg lekker.


Vandaag ook weer eens een zuurkoolschotel gemaakt, maar dan wel vegetarisch. Ipv gehakt schijfjes appel, rozijnen, in sojasaus gebakken champignons en zongedroogde tomaatjes er doorheen. Sausje van crème fraîche gemaakt, er overheen en dik bestrooien met kaas.



Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 25-02-2010 0:45 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

quote:
Op 24 februari 2010 23:19 schreef Helnorsk het volgende:
vandaag voor de oudjes het succes recept zuurkoolchotel gemaakt.
(alles in de goede volgorde in een ovenschaal mikken)

Homemade aardappelpuree, geruld (gekruid) gehakt en gebakken spekjes, zuurkool en ananas, en dan weer puree. 40 minuten in de oven en dan opeten en je bek branden
maar wel erg lekker.

En een succes in huize de Jonge:
witlofsla

2 eetlepels mayo, en 2 eetlepels yoghurt door elkaar roeren, met veel kerriepoeder, peper, zout. Hier 2 teentjes geperste knoflook door heen roeren. Dan een fijngesneden groene appel er door. 2 hardgekookte eieren in stukjes en veel fijngesneden witlof. Dan een hand vol gewelde rozijnen er door, en klaar.
Klinkt vreemd, maar is erg lekker!

Iemand nog een goed recept voor kip met groente en piepers uit de oven? En home made ribbetjes?




Voor Ribbetjes kan Amel je wel helpen denk ik, die heeft dat laatst gemaakt.

En witlof sla ken ik. Ik doe er vaak ook mandarijntjes door, en ipv mayo/yoghurt gaat er slaolie met tuinkruiden door.

Ook lekker en misschien vreemd is bietjes salade. Bietjes raspen, appel raspen, wat augurken in stukjes (voor de liefhebber kan er ook zilverui door) en wat mayo. Mengen en klaar.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Hagal
Usericon van Hagal
Posted 25-02-2010 1:03 by Hagal Profiel van Hagal

quote:
Op 25 februari 2010 0:45 schreef Mottighaerd het volgende:


Ook lekker en misschien vreemd is bietjes salade. Bietjes raspen, appel raspen, wat augurken in stukjes (voor de liefhebber kan er ook zilverui door) en wat mayo. Mengen en klaar.


klinkt lekker, als je van bieten houdt, ik vind deze echt geniaal
makreelbietensalade
Ingrediënten:
1 makreel, 500 gr. bieten (in pot), 600-700 gr. aardappelen, 1 kleine appel, 150 gr. yoghurt,3 el mayonaise, el azijn en wat augurk en hardgekookt ei

Aardappelen koken. Bietjes verwarmen. Dit alles weer aflaten koelen. Vervolgens de aardappelen, bietjes en de appel in kleine blokjes snijden. De makreel schoonmaken en in stukjes plukken. en bij elkaar mieteren

dressing maken van de yoghurt, mayonaise, azijn en peper en zout.

eieren en augurk erover heen



Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment. A DIRTY MIND IS A JOY FOREVER


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 25-02-2010 2:24 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

Klinkt ook goed! Helaas blieft meneer Mottighaerd helemaal geen vis vind zelf makreel namelijk erg lekker.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 25-02-2010 15:42 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 24 februari 2010 22:37 schreef valfar het volgende:
Gisteren eens een potje truffelpasta gehaald en heel simpel verse pasta gekookt, truffelpasta even aanfruiten, beetje room erbij, dit over de pasta gieten en klaar, maar ik vond het toch wat tegen vallen. Vandaag wat geëxperimenteerd en heb er wat knoflook en pesto + zout en peper bijgedaan en daarna de room en daarna parmezaanse kaas erover, dat beviel al een stuk beter. Maar ik snap nog steeds niet wat de ophef is over truffels, ik eet net zo graag een pasta funghi. En ja, ik weet ook wel dat truffelpasta maar voor 10% truffels is, maar blijkbaar moet dit toch wel heel dicht in de buurt komen van de echte truffelsmaak.
Ik deel deze ervaring, ik vind er weinig bijzonders aan. Beetje hetzelfde idee als met kaviaar, het moet lekker of bijzonder zijn omdat het zeldzaam en duur is, maar eigenlijk is kaviaar gewoon een gore hap zout in de bek met een beetje vissmaak, en truffel smakeloze zooi die het van de smaak van andere ingrediënten moet hebben, dus kan je net zo goed niks gebruiken.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Silence
Usericon van Silence
Posted 05-03-2010 19:35 by Silence Profiel van Silence

Mmm, net een heersch nasi gemaakt. We waren pindasaus vergeten, dus dan maar meer kruiden voor extra smaak endezo.

Eerst kip bakken in olie met ketjap en (gurbe) chiliflakes. Later uitje en teentje knoflook erbij, daarna een madame jeanette(lekkere exentrieke smaak! Gewone peper kan natuurlijk ook). Toen ringetjes prei, geakken ei reepjes en ham in stukjes geknipt. Roeren maar! Beetje peper en snufje zout, flink wat Djintan-kruiden(geloof ik... potje is kapot gevallen, dus ben het labeltje kwijt, hehe).

Tenslotte de rijst erbij, (gekookt met wat zout en beetje kerrie) en nog een scheut ketjap en soja! Lekkah.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-03-2010 21:07 by bastianus Profiel van bastianus

Gisteren erg goeie Mexicaanse ovenschotel voor zeven personen gemaakt. Benodigdheden:
-Kilo rundergehakt.
-Cajunkruiden.
-Twee blikken maïs (600 gr.)
-Twee blikken kidneybonen (800 gr.)
-Een versnipperde ui.
-Vijf tenen geperste knoflook.
-Een pot peppadew-pepertjes.
-Een zak tortilla-chips.
-Geraspte oude kaas (300 gr.)
Bereiding:
Grill van de oven voorverwarmen.
In een wok of pan in een eetlepel verhitte olie de ui en knoflook glazig bakken. Dan het gehakt rul bakken in dezelfde wok of pan. Ondertussen de maïs en bonen in een vergiet uit laten lekken. Ook de peppadew uit laten lekken, en in kleine stukjes snijden.
Als het gehakt bijna gaar is, flink wat cajunkruiden erbij gooien, een eetlepel of drie. Nog even doorroeren en gaar bakken, dan de bonen, maïs en pepers erdoor mengen en het geheel verhitten.
Het bonen-gehaktmengsel in een braadslee of grote ovenschalen doen, en afdekken met de tortillachips. Daar de geraspte kaas overheen, en de ovenschotel een minuut of vijf onder de grill zetten. Lekker met komkommer- of maïssalade.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-03-2010 22:49 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ijsfruit (bevroren bosbessen, kersen, framboos en van die paarse dingen


signature


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 11-03-2010 22:51 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 11 March 2010 22:49 schreef Hypnos het volgende:
ijsfruit (bevroren bosbessen, kersen, framboos en van die paarse dingen
Bramen .... of milkakoeien?


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 11-03-2010 22:56 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

Vandaag Carbonara pasta gemaakt.

Spekjes uitbakken
Paperika erbij
Kastanje champignons erdoor
Potje saus (jaja, dat spul is de shiznit)
Als laatste gesneden sherry tomaatjes en kruiden erbij

Pasta koken met wat lijfolie, erdoor roeren et voila.
Simpel maar lekkorrrrr


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-03-2010 23:00 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 11 March 2010 22:51 schreef bokaj het volgende:
Bramen .... of milkakoeien?




homo's


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-03-2010 23:02 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 11 March 2010 22:51 schreef bokaj het volgende:
Bramen .... of milkakoeien?


ik weet niet hoe dat heet, met van die kleine bolletjes aan elkaar. maar geen veenbessen


signature


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 11-03-2010 23:04 by bokaj Profiel van bokaj

bramen:



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen