![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
moet dat nu Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! ![]() |
|
bah.. kinderen ![]() Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke ![]() |
|
quote: mwa, iedere beetje serieuze poging mag er van mij wel op. Voor het echte werk moet je natuurlijk niet op ZM zijn. Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke ![]() |
|
quote: Dit is dan ook niet mijn kind. ![]() I generally avoid temptation...unless I can't resist it. ![]() |
|
quote: Ja maar het moet niet de ene "artistieke" webcamshot na de andere worden. Het valt op zich nog wel mee mgoed. cogito cogito ergo cogito sum: i think i think, therefore i think i am ![]() |
|
quote: Dat is denk ik precies wat ze doen tijdens het afdrukken. In andere woorden je ziet dan de losse pixels misschiel wel niet, maar het resultaat wordt wel onscherp... Zenial ![]() |
|
quote: Ik vind het nog wel mee vallen hier. I generally avoid temptation...unless I can't resist it. ![]() |
|
quote: Vergelijk het met het zelf-tekenen-topic. Daar staan (tussen de meesterwerkjes uiteraard) ook de meest vreselijk slechte tekeningen. Zenial ![]() |
|
En het blijft er hoe dan ook gezellig ![]() cogito cogito ergo cogito sum: i think i think, therefore i think i am ![]() |
|
Oh, ik lach me ook af en toe rot hoor, hoeveel mensen zonder enige schaamte hun wanstaltige creaties tentoon stellen. In dat opzicht is dit (en het teken) topic al heel geslaagd, maar soms vergaat mij de zin om door de overdosis slechte troep de zeldzame pareltjes te zoeken. ![]() |
|
Er staat nergens aangegeven dat je je vakantiefoto's hier niet in zou mogen dumpen. M.a.w. dit is geen professionele fotografie topic. ![]() I generally avoid temptation...unless I can't resist it. ![]() |
|
HAHAHAHA, in een fotografie-topic op een NIET-fotografisch-gerelateerde site uberhaupt als self-confessed leek gaan zeuren dat de foto's zuigen en dat ze je irriteren. EENZAAM KANSLOOS WMP! Bravo. ![]() ![]() 'Tis net zeuren dat je je geld terugwil voor een kaartje naar de handicap-olympics omdat de "athleten" niet presteren. Who's the moron for going in the first place? ![]() |
|
quote: (ook @Mike trouwens): ![]() Bovenstaand diagram geeft aan wat het 'theoretisch' nodige aantal megapixels is om een bepaald formaat afdruk te realiseren, in drie kwaliteitsniveau's. Zo is te zien dat bij A4 formaat (afgerond 20x30 cm) voor een goede foto minimaal 4 megapixel nodig is. Ideaal zou echter zijn 9 megapixel, dan wordt er namelijk uitgegaan van 300 DPI. Feit is dat dit verschil minimaal is, en Brujo, ik denk dan ook dat de winkelier er zeker niet slecht aan gedaan heeft jou te verzekeren dat 5 megapixel ruim genoeg is voor A4 formaat. Wel is het zo dat je met 9 megapixel toch betere afdrukken krijgt, mits de camera verder even goed is. Om het hele bovenstaande verhaal even te doen wankelen zet ik er ook de link naar de bron van het diagrammetje even bij, en daar zie je vervolgens een heel verhaal wat duidelijk maakt dat megapixels ook niet alles zijn en dat het toch zeker ook van je lens en je sensor afhangt hoe goed je foto's blijven bij vergrotingen. Sterker nog, een echte goede 4 of 5 megapixel camera kan het volgens deze site nog best wel eens winnen van een 8-megapixels camera, als deze naast de pixels verder van minimale kwaliteit zou zijn.. Anyway, nogal een lang verhaal maar hier de link: http://www.examedia.nl/computerx/modules/news/article.php?storyid=14 NB: Wat overigens wel een hele fijne bijkomstigheid van veel-megapixels is is dat je wanneer je een uitsnede maakt uit een foto nog altijd behoorlijk wat pixels over hebt. ![]() |
|
“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.” ![]() |
|
quote: yep, ![]() ![]() Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke ![]() |
|
Met 4 megapixels heb ik hier toch een mooie poster van 45*60 "Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers ![]() |
|
quote: Dan heb je in ieder geval een goed scherpe foto gemaakt, en duidelijk een vrij goed camera. Verder speelt het ook nog mee dat je een 13x18 foto in een boek onder je neus houdt als je er naar kijkt terwijl je een poster meestal aan de muur hangt, dan valt het ook minder op als je foto iets opgeblazen is om het gebrek aan pixels te verdoezelen.. Ik ga deze week maar eens testen wat er van mijn foto's overblijft op 50 x 75 formaat, voor 4 euro per foto val ik er in ieder geval geen buil aan ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 19-10-2005 23:46] ![]() |
|
quote:Er zit gewoon een vreselijk goede lens op, en dat is wel erg prettig. ![]() "Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers ![]() |
|
quote: IJsland, ja. En m'n foto's doen het niet echt eer aan. [Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation. ![]() |
|
quote: Ik ga er toch ook maar wat bij de AH laten afdrukken, het is wel erg goedkoop! Weet je misschien tot wanneer de actie duurt? ![]() |
|
quote: Ik dacht dat het tot en met gisteren zou duren, omdat die acties vaak 1 week zijn, maar ik heb gebeld en het duurt tot 5 november! ![]() ![]() |
|
quote: Fijn, hartstikke bedankt!!!!! ![]() ![]() |
|
![]() ![]() |
|
Mooi! De letters mogen alleen iets lichter. ![]() Eens iets anders. ![]() ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |