IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Fotografie deel IV Vorige pagina | Volgende pagina
Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 19-10-2005 17:32 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

moet dat nu


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 19-10-2005 17:32 by Brujo Profiel van Brujo

bah.. kinderen


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


WMP
Usericon van WMP
Posted 19-10-2005 17:41 by WMP Profiel van WMP

Een foto maken wil niet zeggen dat je kan fotograferen, en ik zie teveel slechte foto's in dit topic. Nee, zelf kan ik ook geen mooie foto's maken, maar ik val ook niemand lastig met mijn onooglijke creaties. Meer mensen zouden wel wat zelf-kritischer kunnen zijn.


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 19-10-2005 17:45 by Brujo Profiel van Brujo

quote:
Op 19 oktober 2005 17:41 schreef WMP het volgende:
Een foto maken wil niet zeggen dat je kan fotograferen, en ik zie teveel slechte foto's in dit topic. Nee, zelf kan ik ook geen mooie foto's maken, maar ik val ook niemand lastig met mijn onooglijke creaties. Meer mensen zouden wel wat zelf-kritischer kunnen zijn.


mwa, iedere beetje serieuze poging mag er van mij wel op. Voor het echte werk moet je natuurlijk niet op ZM zijn.


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


Nix
Usericon van Nix
Posted 19-10-2005 18:25 by Nix Profiel van Nix

quote:
Op 19 oktober 2005 16:43 schreef WhiteMetalGay het volgende:
Mijn kind heeft mooiere ogen




Dit is dan ook niet mijn kind.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Saphire
Cry havoc!
Usericon van Saphire
Posted 19-10-2005 18:37 by Saphire Profiel van Saphire

quote:
Op 19 oktober 2005 17:45 schreef Brujo het volgende:
mwa, iedere beetje serieuze poging mag er van mij wel op. Voor het echte werk moet je natuurlijk niet op ZM zijn.


Ja maar het moet niet de ene "artistieke" webcamshot na de andere worden. Het valt op zich nog wel mee mgoed.


cogito cogito ergo cogito sum: i think i think, therefore i think i am


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 19-10-2005 18:38 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

quote:
Op 19 oktober 2005 13:16 schreef Mikeee het volgende:
Help het niet om de weinige megapixels die hebt dan met Photoshop te extrapoleren tot "meer". (Is dit niet in feite Image/Canvas resize?)

Dat is denk ik precies wat ze doen tijdens het afdrukken. In andere woorden je ziet dan de losse pixels misschiel wel niet, maar het resultaat wordt wel onscherp...


Zenial


Nix
Usericon van Nix
Posted 19-10-2005 18:40 by Nix Profiel van Nix

quote:
Op 19 oktober 2005 17:41 schreef WMP het volgende:
Een foto maken wil niet zeggen dat je kan fotograferen, en ik zie teveel slechte foto's in dit topic. Nee, zelf kan ik ook geen mooie foto's maken, maar ik val ook niemand lastig met mijn onooglijke creaties. Meer mensen zouden wel wat zelf-kritischer kunnen zijn.




Ik vind het nog wel mee vallen hier.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 19-10-2005 18:45 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

quote:
Op 19 oktober 2005 17:41 schreef WMP het volgende:
Een foto maken wil niet zeggen dat je kan fotograferen, en ik zie teveel slechte foto's in dit topic.

Vergelijk het met het zelf-tekenen-topic. Daar staan (tussen de meesterwerkjes uiteraard) ook de meest vreselijk slechte tekeningen.


Zenial


Saphire
Cry havoc!
Usericon van Saphire
Posted 19-10-2005 18:50 by Saphire Profiel van Saphire

En het blijft er hoe dan ook gezellig


cogito cogito ergo cogito sum: i think i think, therefore i think i am


WMP
Usericon van WMP
Posted 19-10-2005 19:31 by WMP Profiel van WMP

Oh, ik lach me ook af en toe rot hoor, hoeveel mensen zonder enige schaamte hun wanstaltige creaties tentoon stellen. In dat opzicht is dit (en het teken) topic al heel geslaagd, maar soms vergaat mij de zin om door de overdosis slechte troep de zeldzame pareltjes te zoeken.


Nix
Usericon van Nix
Posted 19-10-2005 19:34 by Nix Profiel van Nix

Er staat nergens aangegeven dat je je vakantiefoto's hier niet in zou mogen dumpen.
M.a.w. dit is geen professionele fotografie topic.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 19-10-2005 20:02 by Mikeee Profiel van Mikeee

HAHAHAHA, in een fotografie-topic op een NIET-fotografisch-gerelateerde site uberhaupt als self-confessed leek gaan zeuren dat de foto's zuigen en dat ze je irriteren.
EENZAAM KANSLOOS WMP! Bravo.

'Tis net zeuren dat je je geld terugwil voor een kaartje naar de handicap-olympics omdat de "athleten" niet presteren.
Who's the moron for going in the first place?



Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 19-10-2005 20:19 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 19 oktober 2005 17:27 schreef Brujo het volgende:
Hmh..
Mij is meerdere malen bezworen dat 5 MP ruim genoeg is voor vergrotingen tot 20x30. heb 'm nog maar kort, en dus nog niet geen bewijsmateriaal. Op scherm ziet het ook na 10x zoom nog goed uit iig.


(ook @Mike trouwens):


Bovenstaand diagram geeft aan wat het 'theoretisch' nodige aantal megapixels is om een bepaald formaat afdruk te realiseren, in drie kwaliteitsniveau's. Zo is te zien dat bij A4 formaat (afgerond 20x30 cm) voor een goede foto minimaal 4 megapixel nodig is. Ideaal zou echter zijn 9 megapixel, dan wordt er namelijk uitgegaan van 300 DPI. Feit is dat dit verschil minimaal is, en Brujo, ik denk dan ook dat de winkelier er zeker niet slecht aan gedaan heeft jou te verzekeren dat 5 megapixel ruim genoeg is voor A4 formaat. Wel is het zo dat je met 9 megapixel toch betere afdrukken krijgt, mits de camera verder even goed is.

Om het hele bovenstaande verhaal even te doen wankelen zet ik er ook de link naar de bron van het diagrammetje even bij, en daar zie je vervolgens een heel verhaal wat duidelijk maakt dat megapixels ook niet alles zijn en dat het toch zeker ook van je lens en je sensor afhangt hoe goed je foto's blijven bij vergrotingen. Sterker nog, een echte goede 4 of 5 megapixel camera kan het volgens deze site nog best wel eens winnen van een 8-megapixels camera, als deze naast de pixels verder van minimale kwaliteit zou zijn..

Anyway, nogal een lang verhaal maar hier de link:
http://www.examedia.nl/computerx/modules/news/article.php?storyid=14


NB: Wat overigens wel een hele fijne bijkomstigheid van veel-megapixels is is dat je wanneer je een uitsnede maakt uit een foto nog altijd behoorlijk wat pixels over hebt.


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 19-10-2005 21:45 by Aaargh Profiel van Aaarghhttp://www.zwangerschapspagina.nl

www.t-mobile.nl/foam

Leuk! Doen!

[Dit bericht is gewijzigd door Aaargh op 19-10-2005 21:45]


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 19-10-2005 22:26 by Brujo Profiel van Brujo

quote:
Op 19 oktober 2005 20:19 schreef ....wat duidelijk maakt dat megapixels ook niet alles zijn en dat het toch zeker ook van je lens en je sensor afhangt hoe goed je foto's blijven bij vergrotingen.


yep, vormde voor mij ook de belangrijkste reden om voor de coolpix 5900 te kiezen i.p.v. de 4000 serie, de lenskwaliteit. Maar goed..het kan nog veel beter, zoals de maan laat zien


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 19-10-2005 23:02 by arrebar (Speciaal lid) Profiel van arrebarhttp://www.asbestmetal.nl

Met 4 megapixels heb ik hier toch een mooie poster van 45*60


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 19-10-2005 23:45 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 19 oktober 2005 23:02 schreef arrebar het volgende:
Met 4 megapixels heb ik hier toch een mooie poster van 45*60


Dan heb je in ieder geval een goed scherpe foto gemaakt, en duidelijk een vrij goed camera. Verder speelt het ook nog mee dat je een 13x18 foto in een boek onder je neus houdt als je er naar kijkt terwijl je een poster meestal aan de muur hangt, dan valt het ook minder op als je foto iets opgeblazen is om het gebrek aan pixels te verdoezelen..

Ik ga deze week maar eens testen wat er van mijn foto's overblijft op 50 x 75 formaat, voor 4 euro per foto val ik er in ieder geval geen buil aan

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 19-10-2005 23:46]


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 20-10-2005 11:34 by arrebar (Speciaal lid) Profiel van arrebarhttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 19 oktober 2005 23:45 schreef Valorian het volgende:
Dan heb je in ieder geval een goed scherpe foto gemaakt, en duidelijk een vrij goed camera. Verder speelt het ook nog mee dat je een 13x18 foto in een boek onder je neus houdt als je er naar kijkt terwijl je een poster meestal aan de muur hangt, dan valt het ook minder op als je foto iets opgeblazen is om het gebrek aan pixels te verdoezelen..

Ik ga deze week maar eens testen wat er van mijn foto's overblijft op 50 x 75 formaat, voor 4 euro per foto val ik er in ieder geval geen buil aan
Er zit gewoon een vreselijk goede lens op, en dat is wel erg prettig.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Lies
Usericon van Lies
Posted 21-10-2005 17:40 by Lies Profiel van Lies

quote:
Op 14 oktober 2005 21:13 schreef Brujo het volgende:
Ysland?

Het lijkt er verrekte veel op. *neus tegen monitor*

Myvatn, Tjorn & Selfoss?


IJsland, ja. En m'n foto's doen het niet echt eer aan.


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 23-10-2005 13:24 by Morgil Profiel van Morgil

quote:
Op 19 oktober 2005 12:43 schreef Valorian het volgende:
Hema komt inderdaad een stuk beter uit de test.. Maar AH is wel 2x zo goedkoop op dit moment vanwege die actie. Hangt er dus een beetje vanaf waar je de prioriteiten legt.

NB: Overigens zullen alle foto's van digitale fototoestellen bij een formaat van 20x30 al snel achteruit gaan in kwaliteit door een gebrek aan pixels.. Met een 8 megapixel camera kun je nog een 20x30 cm foto laten afdrukken, groter ook wel maar dat ga je wel zien.. Bij bijv. 5 megapixel zie je het al heel duidelijk op een 20x30 cm afdruk..


Ik ga er toch ook maar wat bij de AH laten afdrukken, het is wel erg goedkoop! Weet je misschien tot wanneer de actie duurt?


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 23-10-2005 13:28 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 23 oktober 2005 13:24 schreef Morgil het volgende:
Ik ga er toch ook maar wat bij de AH laten afdrukken, het is wel erg goedkoop! Weet je misschien tot wanneer de actie duurt?


Ik dacht dat het tot en met gisteren zou duren, omdat die acties vaak 1 week zijn, maar ik heb gebeld en het duurt tot 5 november!


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 23-10-2005 13:30 by Morgil Profiel van Morgil

quote:
Op 23 oktober 2005 13:28 schreef Valorian het volgende:
Ik dacht dat het tot en met gisteren zou duren, omdat die acties vaak 1 week zijn, maar ik heb gebeld en het duurt tot 5 november!


Fijn, hartstikke bedankt!!!!!


Nameless shadow
Usericon van Nameless shadow
Posted 24-10-2005 13:45 by Nameless shadow Profiel van Nameless shadowhttp://jeroendekker.com




Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 24-10-2005 19:00 by Morgil Profiel van Morgil

Mooi! De letters mogen alleen iets lichter.



Eens iets anders.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen