IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Tweede Kamer Verkiezingen - 22 November 2006 Vorige pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-11-2006 13:36 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Zou mooi zijn voor een stukje economie-ontwikkeling als een centrum/rechtse regering komt, eerst het land weer sterk en producerend maken, dan weer eens verder kijken naar de sociale aspecten.

Imho wordt er nu teveel tijd verkwanselt aan zaken die niet ter zake doen, aan mensen die het land alleen maar geld kosten en overig geneuzel, en ik zie dat met een PvdA en SP niet verdwijnen.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 09-11-2006 14:04 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Geachte heer (...)



In antwoord op uw vraag, bericht ik het volgende. In het stemlokaal bestaat de mogelijkheid blanco te stemmen. In het geval een blanco stem wordt uitgebracht wordt deze als een ongeldige stem gezien (vgl. art. N 4, tweede lid onder b en het derde lid van het Kiesbesluit). Een blanco stem wordt wel meegenomen bij het bepalen van de opkomst, maar niet bij de berekening van de uitslag. Het uitbrengen van een blanco stem heeft evenals het niet stemmen geen enkele invloed op de zetelverdeling en dus gaat een niet uitgebrachte stem niet naar de grootste partij.



Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.



Met vriendelijke groet,

Shalini Nanhoe
Medewerker Informatiepunt Verkiezingen

Informatiepunt Verkiezingen
Herengracht 21
Postbus 20011
2500 EA Den Haag
Telefoon: 070- 426 6266
Fax: 070-426 6489
Ik dacht dat als je niet stemt, je stem naar de grootste partij ging?


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 09-11-2006 14:06 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 9 november 2006 14:04 schreef Slechtheid het volgende:
Ik dacht dat als je niet stemt, je stem naar de grootste partij ging?


Statistisch gezien wel natuurlijk


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 09-11-2006 14:08 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 9 november 2006 14:06 schreef Snaack het volgende:
Statistisch gezien wel natuurlijk


Leg uit.


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 09-11-2006 14:10 by Smoochy Profiel van Smoochy

Weet iemand zo ook al de coalities die worden gevormd mocht bijv CDA winnen of de PVDA?


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 09-11-2006 14:11 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 9 november 2006 14:06 schreef Snaack het volgende:
Statistisch gezien wel natuurlijk


Dat hangt meer af van hoe je de restzetel verdeling wil zien. Deels is het een half vol versus half leeg discussie.

Feit is alleen dat je stem nooit echt neutraal gaat worden. Er blijven geen zetels leeg oid.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 09-11-2006 14:12 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 9 november 2006 14:10 schreef Smoochy het volgende:
Weet iemand zo ook al de coalities die worden gevormd mocht bijv CDA winnen of de PVDA?


In beide gevallen zet ik mijn geld op CDA en PVDA....


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 09-11-2006 15:00 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 9 november 2006 14:12 schreef Argus het volgende:
In beide gevallen zet ik mijn geld op CDA en PVDA....


Bah, comprispolitiek gaat dat worden. Of wel, er worden half bakken besluiten genomen omdat ze het niet met elkaar eens kunnen worden. Wat gaat betekeken dat NL 4 jaar stil komt te liggen. Naar mijn inziens is deze combinatie totaal onzinnig. Ik zou zeggen VVD/CDA en eventueel een 3e partij (wat zo te zien wel nodig is)


"This one is older than shit, heavier than time!"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-11-2006 15:03 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 9 november 2006 14:12 schreef Argus het volgende:
In beide gevallen zet ik mijn geld op CDA en PVDA....
Dat lijkt me niet een langdurende relatie ... vooral omdat Bos zo;n ontzettende showpik is en geen standvastig standpunt heeft ...

Denk trouwens ook dat PvdA toch stemmen gaat verliezen door zijn recente uitspraken, kan door autochtonen een punt zijn waarop ze overstappen naar rechtsere partijen (ivm pvda that is ..)


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 09-11-2006 15:17 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 9 november 2006 14:12 schreef Argus het volgende:
In beide gevallen zet ik mijn geld op CDA en PVDA....
Een andere meerderheid kan ik me ook niet voorstellen eerlijk gezegd. Tenzij het CDA wint en krampachtig aan een meerderheid wil komen door zowel de VVD, LPF, D66, CU, EenNL en Wilders mee te nemen in de coalitie.



Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 09-11-2006 15:24 by Naturens Galleri Profiel van Naturens Galleri

quote:
Op 9 november 2006 14:10 schreef Smoochy het volgende:
Weet iemand zo ook al de coalities die worden gevormd mocht bijv CDA winnen of de PVDA?

Als volgens de opniepeilingen de SP groter is dan de VVD is een coalitie PvdA, SP en GL helemaal niet ondenkbaar, maar of Bos dat nou zou willen..


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 09-11-2006 15:25 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 9 november 2006 15:24 schreef Naturens Galleri het volgende:
Als volgens de opniepeilingen de SP groter is dan de VVD is een coalitie PvdA, SP en GL helemaal niet ondenkbaar, maar of Bos dat nou zou willen..


Volgens de kranten vandaag schijnt PVDA + VVD + GL bij Bos wel lekker te liggen.....

Raar toch dat niemand met Jan M. wil regeren...

[Dit bericht is gewijzigd door Argus op 09-11-2006 15:25]


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


spectre
Usericon van spectre
Posted 09-11-2006 15:34 by spectre Profiel van spectre

Volgens mij heeft Bos al meerdere malen aangegeven dat hij wel met SP wil regeren.

Ik vind sowieso dat je eerst gaat proberen om een coaltitie te vormen met de grootste partijen na de verkiezingen.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 09-11-2006 15:41 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 9 november 2006 15:34 schreef spectre het volgende:
Ik vind sowieso dat je eerst gaat proberen om een coaltitie te vormen met de grootste partijen na de verkiezingen.
Mee eens. Dat was in 2002 immers "de wil van het volk" volgens Balkenende en zo trad de LPF toe tot de regering. Erg vreemd dat een jaar later diezelfde wil van het volk compleet genegeerd werd en de op 1 na grootste partij (PvdA) al op voorhand werd afgeserveerd.

Maar goed, ik heb Balkenende dan ook nooit begrepen. Met zijn VOC mentaliteit



Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 09-11-2006 15:44 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 9 november 2006 15:34 schreef spectre het volgende:
Volgens mij heeft Bos al meerdere malen aangegeven dat hij wel met SP wil regeren.



Dingen 'niet uitsluiten' is niet iets aangeven. Jij kan dat wel zo willen lezen maar zo bedoelen de heren draaikont het niet.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/tk2006/53110841/Bos_oppert_coalitie_met_VVD_en_GL.html?p=1,1

Dus.




Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 09-11-2006 15:46 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 9 november 2006 15:44 schreef Argus het volgende:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/tk2006/53110841/Bos_oppert_coalitie_met_VVD_en_GL.html?p=1,1

Dus.
Pimpelpaars



spectre
Usericon van spectre
Posted 09-11-2006 15:49 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 9 november 2006 15:41 schreef Judge M. het volgende:
Maar goed, ik heb Balkenende dan ook nooit begrepen. Met zijn VOC mentaliteit
Ach ja, een partij die nog tegen homo's, tegen abortus en tegen euthanasie is moet je niet zo heel erg serieus nemen

Dat vergeten denk ik veel mensen die op deze club gaan stemmen.

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 09-11-2006 15:51]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 09-11-2006 15:50 by Argus Profiel van Argus

Ach, zo kunnen ze de VVD nog steeds overal de schuld van geven


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


spectre
Usericon van spectre
Posted 09-11-2006 15:54 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 9 november 2006 15:44 schreef Argus het volgende:
Dingen 'niet uitsluiten' is niet iets aangeven. Jij kan dat wel zo willen lezen maar zo bedoelen de heren draaikont het niet.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/tk2006/53110841/Bos_oppert_coalitie_met_VVD_en_GL.html?p=1,1

Dus.





O sorry, ik had kunnen weten dat jij het allemaal wel heel goed weet natuurlijk. Mij excuses


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 09-11-2006 16:04 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 9 november 2006 15:54 schreef spectre het volgende:
O sorry, ik had kunnen weten dat jij het allemaal wel heel goed weet natuurlijk. Mij excuses


Ik schrijf toch al jaren voor de telegraaf
Ridiculiseer jezelf toch niet zo.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


spectre
Usericon van spectre
Posted 09-11-2006 16:09 by spectre Profiel van spectre

quote:
PvdA-leider Wouter Bos heeft eindelijk uitspraken gedaan over het kabinet dat hij zou willen leiden. In een interview met Revu-verslaggever Leon Verdonschot, die hem al een aantal weken volgt voor een speciale reportage, koos hij voor de combinatie Pvda, VVD en GroenLinks. Bos: “Omdat het nog nooit geprobeerd is, omdat het nieuw is en veel jonge mensen in de kamer zal brengen.”

Bos zegt dit in een filmpje dat Verdonschot maakte voor de PvdA-website. Op teletekst wordt zijn uitspraak ook aangehaald, al meldt de PvdA erachteraan dat Bos’ antwoord een grap is.


Opgeblazen verhaal blijkbaar. De Telegraaf en de Nieuwe Revu zijn ook niet echt serieuze blaadjes maargoed. Ik denk dat er veel in het filmmateriaal is geknipt om weer met zoiets te komen. Maargoed, als Bos dit echt wil dan lijkt het me juist een mooie gelegenheid om alle mensen die twijfelen tussen PvdA en SP er van te overtuigen dat op de PvdA stemmen voor een links kabinet weinig zin heeft.

Het Filmpje


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 09-11-2006 16:51 by Mark Profiel van Mark

Oooh, is GL de nieuwe D66? wel een interessante combinatie.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 09-11-2006 17:44 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 9 november 2006 16:09 schreef spectre het volgende:
Ik denk dat er veel in het filmmateriaal is geknipt om weer met zoiets te komen.
http://www.pvda.nl/renderer.do/menuId/200018118/clearState/true/sf/200018118/returnPage/200018118/itemId/220100988/realItemId/220100988/pageId/200018111/instanceId/200018125/]Het Filmpje


Als dat al zo is, is het toch raar dat de pvda dit zelf online zet?

quote:
Op 9 november 2006 16:51 schreef Mark het volgende:
Oooh, is GL de nieuwe D66? wel een interessante combinatie.


Hmmm om dat waar te maken zou Femke boos op moeten stappen om vervolgens voorzitter van de bond voor jagers te worden oid

Dat zou wel net zo'n grap zijn als een zekere burgemeester....

[Dit bericht is gewijzigd door Argus op 09-11-2006 17:46]


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 09-11-2006 18:03 by Chelman Profiel van Chelman

Poef


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Slotje
De slotenmaker
Usericon van Slotje
Posted 09-11-2006 18:03 by Slotje (Administrator) Profiel van Slotjehttp://www.zwaremetalen.com

Maximum aantal reacties is bereikt. Dit topic is automatisch afgesloten door Slotje


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen