IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Auteur:
Topic : Dierproeven Vorige pagina | Volgende pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 08-01-2014 21:11 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 8 januari 2014 21:04 schreef ElitE het volgende:
Een groot deel van ons DNA is afkomstig van virussen, al dan niet met nieuwe functie.
Meen je dat nou? Dat wist ik niet eens. Interessant!


When your people matter, menstrual health matters


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-01-2014 21:39 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 8 januari 2014 21:09 schreef Fusion het volgende:
Dit soort proeven gebeurt nog steeds in t Westen helaas, maar dan vaker vanuit de militaire tak. Daar zijn ze heel geinteresseerd in verwondingen en pijn-psychologie etc. De beelden van een varken wat levend met een mega-gasbrander werd verkoold staan me nog bij. De heren wetenschappers met hun witte jassen, aantekeningblokje er op veilige afstand bij.

Maar goed, wat je bedoel je dan precies met 'dit soort' proeven eigenlijk (sorry reageerde misschien wat impulsief). Deze proef was vanuit een centrum voor brandwonden, ik weet dat we daar in t Westen al een stuk verder zijn met in vitro tissue etc. Gelukkig. Maar ik kan ook wel n paar extreem wrede recente proeven uit t Westen posten hoor De motivatie achter de proef zal me worst wezen. Dieren zijn geen objecten maar levende wezens die pijn, geluk etc kunnen ervaren en mede daardoor imho intrinsieke waarde en bijbehorende rechten hebben.


Ik wilde ook niet beweren dat het niet meer gebeurt in het westen, maar het is zeker op zijn retour hier. En is niet meer zoals voor de jaren 80.

(Die proeven in het verleden hebben wel een gigantische hoop belangrijke bevindingen opgeleverd, en daarbij heeft het ook een onnoemelijke hoeveelheid leed veroorzaakt bij proefdieren)

Met "dit soort proeven" bedoel ik proeven met duidelijk zeer zwaar leed, voor fundamenteel onderzoek, of onderzoek wat niet direct verbonden is aan het oplossen van een menselijke ziekte, veelal vanuit militaire motieven.

al lijkt dit onderzoek toch meer vanuit brandwondenperspectief te komen.
quote:

Introduction
Burns is the leading cause of traumatic death, and inhalation injury is a major contributor to the morbidity and mortality associated with serious burns [1]. The mechanism for inhalation injury can be attributed to a combination of heat, hypoxemia and chemical effects of the toxic inhalants [2]. Recently, most research regarding inhalation injury put emphasis on the smoke-related injury, covering pathophysiological changes [3] and [4] and inflammatory reactions [5] of lower airway, ventilation strategies [6] and responses to medical interventions [7] and [8]. However, studies about inhalational thermal injury of upper airway are limited.

Multiple studies reported the heat-absorbing and gas-humidifying potentials of the upper airway, including the nose, larynx and cervical trachea, where over 90% of the heat is released from the heated air [9] and [10]. According to Rong et al. [11], from mouth to middle trachea, the temperature of heated air dropped markedly from 80–320 °C to 37.9–89.1 °C, suggesting the powerful heat-absorbing ability of posterior oral cavity, pharynx, larynx and upper trachea.

There were several possible explanations for the upper airway's heat-absorbing ability: mucosal fluid evaporation, circulational heat dissipation, breath holding and air's vortex motion [10], [11], [12], [13] and [14]. Since the blood flow of airway mucosa is abundant [15], which was found to increase markedly with thermal dry air inhalation [16], it is reasonable to hypothesize that the blood circulation plays an important role in upper airway's heat-absorbing ability. Thus, we designed the present study, aimed to explore the circulational heat-dissipating function of upper airway, and further to investigate how much percentage of heat released by heated air could be dissipated by blood circulation. Because when exposed to hyperthermia, dogs’ breathing patterns could be too complicated (through either nose or mouth or both [17]) to control, we designed to choose the upper airway from posterior oral cavity to upper trachea as our study objects.


voor een kleine geruststelling: volgens mij waren de honden aardig onder verdoving. pentobarbital heet bij de dierenarts euthasol.

quote:
2.3.1. Animal preparation
After overnight fasting, dogs were anaesthetized with 3% pentobarbital sodium (25 mg/kg), and an average intravenous dose of 350 mg at 2 ml/min was provided via the radial cutaneous vein of forelimb to control the breathing rate at 9–12/min. They were immobilized at supine position. Ringers lactate solution and 5% glucose were infused at a ratio of 1:1 through the dorsal vein of the foot (1 ml/kg/h). Hair around thyroid cartilage was removed in an area of 30 cm × 30 cm. After the tracheotomy was performed, and a small tracheostomy tube with a flexible thermal probe in it was inserted into the main trachea (Fig. 1). The inserted length was 10–13 cm.


dit onderzoek gaat voor mij ook erg ver, al weet ik echt niet waar ik de lijn moet trekken. Ik vind de motivatie wat zwak en had misschien in betere context geplaatst moeten worden met meer resultaten per slachtoffer.

Overigens kun jij volledige artikelen lezen, of alleen abstracts en open source artikelen?

Ik kan ook wel wat PDF's is voor je aanleveren op aanvraag












♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 09-01-2014 11:14 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Klopt, of Nembutal heet dat toch ook?

Ik kan momenteel alleen de abstracts lezen, dus had dat niet gelezen idd van die pentobarbitol. Maar goed, mijn 'aanbod' staat nog steeds, er gebeuren nog steeds heel veel wrede proeven, ook in t Westen. Ik kan er zo een aantal aanleveren uit dit jaar nog Maar idd minder in t kader van fundamenteel onderzoek, maar nog steeds heel erg veel wrede proeven voor cosmetic (buiten de EU, althans geografisch), wapenonderzoek en wel degelijk direct gekoppeld aan mensenwelzijn/ziekten genezen. Maar je hebt gelijk dat er verschuivingen zijn, de tendens lijkt een beetje dat veel van de wreedheid naar Azie en t voormalige Oostblok verschuift. Maar ook in de VS gebeuren nog steeds dingen die Mengele zelf zou doen rillen.

Ik heb overigens even geen Uni proxy server toegang meer. Heel soms kun je artikelen volledig lezen via de Google Scholar zoekfunctie. Als ik n keer een artikel zou willen lezen, hou ik je graag aan je aanbod! Thanks


When your people matter, menstrual health matters


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 09-01-2014 11:16 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

"Dierenproeven zijn dan misschien niet meer nodig, ik doe ze wel nog gewoon. Vind ik leuk."


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 04-02-2014 16:27 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Bron: AD.nl

Het totaal aantal uitgevoerde dierproeven in Nederland is in 2012 gelijk gebleven ten opzichte van het jaar daarvoor. In totaal gaat het om 589.056 proeven uitgevoerd op dieren, met name muizen en ratten. Dat blijkt uit het dinsdag gepubliceerde jaaroverzicht over dierproeven door de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA).

Het totale aantal proeven op ratten, konijnen, runderen en varkens nam in 2012 toe ten opzichte van 2011. Het aantal proeven met muizen, kippen, vissen en cavia's is afgenomen. Procentueel gezien was er een stijging van meer dan 100 procent bij het aantal katten (235 dieren in totaal), breedneusapen (88 dieren) en runderen (4855 dieren) dat gebruikt is voor proeven.

Meer dan de helft van de dierproeven is uitgevoerd voor wetenschappelijk onderzoek. In een derde van het aantal gevallen gaat het om onderzoek voor de ontwikkeling, productie of controle van bijvoorbeeld vaccins, geneesmiddelen of medische producten.

Dierproeven voor cosmetica zijn in Nederland verboden.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 11-02-2014 15:02 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Yo ElitE, mag ik u elektrische postadres?


When your people matter, menstrual health matters


YJGB
Usericon van YJGB
Posted 11-02-2014 15:05 by YJGB Wijzig reactieProfiel van YJGBQuote dit bericht

Ik proef graag dieren.


i can very goed english jes?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-02-2014 15:16 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 11 februari 2014 15:02 schreef Fusion het volgende:
Yo ElitE, mag ik u elektrische postadres?

U heeft mail.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 11-02-2014 16:17 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 11 februari 2014 15:05 schreef YJGB het volgende:
Ik proef graag dieren.
Origineel! Die is hier nog niet voorbij gekomen


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-02-2014 16:22 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


YJGB
Usericon van YJGB
Posted 11-02-2014 16:49 by YJGB Wijzig reactieProfiel van YJGBQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2014 16:17 schreef Fusion het volgende:
Origineel! Die is hier nog niet voorbij gekomen


Ik ging er al van uit dat die al eerder was genoemd, maar toch wou ik mijn onoriginaliteit even kenbaar maken.


i can very goed english jes?


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 11-02-2014 16:59 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

@Hypnos: erg triest en selectief verontwaardigd enzo, maar wat heeft dat (op een flauwe referentie naar de evenzo flauwe grap van de poster boven je na) te maken met dierproeven?


[Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 11-02-2014 17:00]


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 11-02-2014 17:00 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 11 februari 2014 16:49 schreef YJGB het volgende:
Ik ging er al van uit dat die al eerder was genoemd, maar toch wou ik mijn onoriginaliteit even kenbaar maken.


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-02-2014 17:02 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2014 16:59 schreef Fusion het volgende:
@Hypnos: erg triest en selectief verontwaardigd enzo, maar wat heeft dat (op een flauwe referentie naar de evenzo flauwe grap van de poster boven je na) te maken met dierproeven?



stelde me de vraag of er nog mensen zijn die "selectief" zijn naar proeven (in alle opzichten idd) met dieren op basis van het aantal dat er van die dieren rondloopt op de planeet of hun aaibaarheidsfactor


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 11-02-2014 20:51 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Vast wel. Zo zijn mensen vaak.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 14-04-2014 17:27 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/



When your people matter, menstrual health matters


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 14-04-2014 22:14 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2014 17:27 schreef Fusion het volgende:
Zo kan het ook!

http://www.bbc.com/news/science-environment-26936731


Leuk, maar natuurlijk niks wetenschappelijks aan. Één persoon is geen statistiek.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 14-04-2014 22:32 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

'Niets' wetenschappelijks is nogal overdreven. Dit kan uiteraard een prima indicatie zijn voor verder, grootschalig onderzoek. Hopelijk zonder dieren.


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 14-04-2014 22:40 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2014 22:32 schreef Fusion het volgende:
'Niets' wetenschappelijks is nogal overdreven. Dit kan uiteraard een prima indicatie zijn voor verder, grootschalig onderzoek. Hopelijk zonder dieren.

OK, 0.00001 Wetenschap dan


Quis moderabat ipsos moderatores?


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 14-04-2014 23:04 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Alsof je verwacht dat je voor dit soort proeven n = 100,000 nodig hebt...


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-04-2014 8:53 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2014 23:04 schreef Fusion het volgende:
Alsof je verwacht dat je voor dit soort proeven n = 100,000 nodig hebt...

Misschien moet je het even nóg wat serieuzer nemen

Anyway, aardig zo'n proefje, maar relatief (en te) weinig zeggingskracht dus. Wel heldenstreek.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 15-04-2014 10:49 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2014 22:32 schreef Fusion het volgende:
'Niets' wetenschappelijks is nogal overdreven. Dit kan uiteraard een prima indicatie zijn voor verder, grootschalig onderzoek. Hopelijk zonder dieren.


En die bijen dan? Ik hoop dat je je beseft dat, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een wesp, als een bij je steekt, de angel achterblijft en het achterlijf van de bij stuk scheurt. De bij overleeft dit doorgaans niet. Oftewel, deze proef heeft 190 bijen het leven gekost. En dat voor een proef waar 0,0 statistische waarde aan gehecht kan worden, omdat de testgroep veel te klein was. Is dat het waard?

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 15-04-2014 10:50]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 15-04-2014 10:50 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Scherp


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 15-04-2014 10:54 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Overigens niet zo modern blind staren op statistiek, mits goed uitgevoerd zijn sommige studies in 1 persoon soms waardevoller dan onderzoek naar 100.000 mensen. En daar zijn zelfs goede voorbeelden van zie patient H.M. voor geheugen onderzoek.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 15-04-2014 13:37 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 15 april 2014 10:54 schreef ElitE het volgende:
Overigens niet zo modern blind staren op statistiek, mits goed uitgevoerd zijn sommige studies in 1 persoon soms waardevoller dan onderzoek naar 100.000 mensen. En daar zijn zelfs goede voorbeelden van zie patient H.M. voor geheugen onderzoek.


Ja, maar dat is doorgaans omdat het onderzoek zich toesplitst op zeer zeldzame aandoeningen (bijvoorbeeld hersenschade) die niet of nauwelijks experimenteel na te bootsen zijn. Dan kan een enkele studiepersoon een zeer waardevolle bron zijn.

Maar in dit geval hebben we het over een enkel individu die zijn eigen subjectieve pijnervaring gebruikt als score-systeem, terwijl volgens mij het niet eens wetenschappelijk vast stat dat iedereen pijn en pijnlokaties als evenredig ervaart.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen