|
Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: goed punt, alleen hun excuus is dat er dan niemand meer overblijft om voor de dieren op te komen (voice for the voiceless, blablabla). Ingrid Newkirk heeft vast laten stellen dat ze na haar overlijden haar moeten bbq-en en haar moeten opeten. Ze denkt daar een voorbeeld mee te geven... jammer dat ze nou net wacht tot ze dood is. Je moet van zo iemand dus ook niet verwachten dat ze iets nuttigs zouden gaan doen zoals hun lichaam overlaten aan de medische wetenschap good intent and honesty do not redeem stupidity |
|
hmm oke. dat van huisdieren is nog een beetje een 'grey area' voor me, i guess. |
|
Pro! Pro! Pro! Godverdommeuh!!! mvg wk10 |
|
quote: heh, typisch.... mensen moesten eens leren wat nou precies het verschil is tussen dieren rechten en dieren welzijn. Er zijn teveel dierenrechten organisaties die hun voordoen als dieren welzijn organisaties, als mensen wisten wat die idioten nou echt van plan waren dan hadden we tenminste weer eens wat duidelijkheid in de wereld. en er zijn geen "grey areas" in AR. daarom word er onderling ook zo gezeikt tussen organisaties/personen, vooral in amerika. Niemand bekend met Peter Singer zijn ideeën? Die heeft anders hele leuke voorstellen wat het vervangen van dierproeven aangaat.... good intent and honesty do not redeem stupidity |
|
hehe.. ik zit (nog) niet bij een-of-andere organisatie hoor. just personally pissed off about stuff. huisdieren vind ik wel oke. als ze maar goed verzord worden. wij hebben hier ook veel katten en die krijgen echt veel liefde [ ] maar goed het castreren enzo ben ik toch eigenlijk weer op tegen. het gebeurt hier wel met ze want m'n ouders zijn 'in control' zeg maar, dus daar heb ik niets over te zeggen... altijd al die jonkies willen ze niet. wat ik dat betreft 'later' zelf wil weet ik nog niet. dus da's een beetje mijn 'grey area', i guess. |
|
quote: daar is niks mis mee. Als ik je persoonlijk advies mag geven (wat ik sowieso wel doe ) dan raad ik je aan om je niet zomaar bij de een of andere organisatie aan te sluiten. En lees eerst eens uitgebreid over AR en mafketels zoals de ALF voordat je gaat roepen dat je er voor bent. De realiteit is namelijk een stuk minder vriendelijk dan ze willen laten overkomen. good intent and honesty do not redeem stupidity |
|
quote:Neen, niet voor cosmetische, en niet voor medische doeleinden. Al dat getest, ik krijg er het vliegend schijt van (empirisch onderzoek wordt zwaar overschat). Over 't laatst in de Metro gelezen dat ze tegenwoordig op slakken gaan testen i.p.v. op knaagdieren, en dat vonden ze dus goed nieuws. [Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation. |
|
Contra, uiteraard. Tum podem extulit horridulum... |
|
Ik ben tegen dierproeven voor cosmetische doeleinden. Wel vind ik het zinvol om dierproeven te doen voor farmaceutische experimenten. Die dingen kunnen we op dit moment nog niet allemaal op weefsels etc testen. Als eenmaal duidelijk is dat een bepaald experiment getest kan worden op weefsels dan zijn de farmaceutische bedrijfen verplicht om het ook op die manier te testen. (tenminste in Nederland) Het argument dat het zielig is voor die beestjes omdat ze geen nee kunnen zeggen tegen die proeven en dat ze daarom die proeven maar op gedetineerden moeten doen is natuurlijk onzin. Die mogen dan blijkbaar ook geen nee zeggen. En om die proeven maar op vrijwilligers uit te gaan testen lijkt me ook niet echt praktisch. Welk normaal denkend persoon laat zich nu volstoppen met een of andere stofje waarvan niet eens bekend is hoe gevaarlijk het is. Ik wil wel eens weten wie zijn leven wil wagen voor een paar rottige centen. |
|
quote: Weleens van een professioneel leger of de Vreemdelingenlegioen gehoord? KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Ja tankje poetsen is erg gevaarlijk |
|
quote: march or die! liever niet, maar ja ik eet ook vlees dus wat lul ik. Wirf ihn höher, ferner, weiter, Stürm empor die Himmelsleiter. Häng ihn-an den sternen auf! (Nietzsche) |
|
quote: Die hebben tenminste nog het idee dat ze het kunnen overleven omdat ze zo 'stoer' zijn |
|
quote: Tja, 't lijkt mij ook niet dat een beetje weldenkend mens dat met zich laat doen. Ik ben het met je eens over dierproeven in faramaceutische experimenten. Tuurlijk, ik zou ook liever zien dat 't niet hoefde, maar als 't niet zou gebeuren zouden er ook heel wat geneesmiddelen nooit op de markt zijn gekomen. So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos) |
|
Absoluut TEGEN...testen doen ze maar op mensen...daar is het uiteindelijk ook voor bedoeld! |
|
quote: juist! deze uitroepen hoor ik hier in dit topic te vaak! kom eens met argumenten waarom wel en waarom niet! ................ I Find That I Am Not There... |
|
Ik vind dat extreem zieke mensen, zoals verkrachters en kindermoordenaars ter beschikking aan de wetenschap moeten worden gesteld ; dan kunnen ze daar wel proeven op doen.Misshien wel een beetje extreem maar het lost wel bepaalde problemen op Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
quote: welke bepaalde problemen slimkees? weer iemand dus geen verstand van zaken heeft... of? I Find That I Am Not There... |
|
quote: Klinkt leuk.....maar waar stel je de grens van 'extreem ziek'? Je begeeft je op zeer gladde ijs als je op basis van subjectieve criteria mensen als ongeschikt gaat bestempelen. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Met extreem ziek bedoel ik mensen waarvan het wel duidelijk is dat zulke lui niet in de maatschappij passen, maar euh......ik moet eerst even eten Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
Maar dat 'inde maatschappij passen' is moeilijk definieerbaar. Wat moordenaars, verkrachters en zo betreft is een compromis niet ondenkbaar, maar wat gebeurt er als er een groep aan de macht komt die bijvoorbeeld homo's of vrouwen met kleine tieten als niet toepasselijk acht? KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Ja oke, dat is natuurlijk ook niet cool.En over die problemen die opgelost worden bedoel ik :dat er dan minder dierproeven gehouden hoeven te worden en dat het leven van die zieke mensen ook weer zin krijgt. Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
quote: Ik vind dat je het wel in het extreme trekt hoor. We kunnen het er allemaal wel overeens zijn dat mensen die andere mensen iets vreselijks aan doen, niet in de maatschappij passen. Homo's en vrouwen met kleine borsten vallen daar dus niet onder. Dan nog vind ik niet dat je zomaar mensen mag inspuiten met een verbinding waarvan je niet zeker weet wat het met diegene zal doen. We hebben hier in Nederland vooralsnog geen doodstraf door marteling ingevoerd. Laten we dat zo houden. Laat wel een ding duidelijk zijn, ik vind natuurlijk ook dat dierenproeven niet nodig zouden moeten zijn, maar zolang er geen echte goede alternatieven zijn zullen we moeten kiezen; of geen medicijnen of medicijnen die op dieren zijn getest |
|
quote: Ik gaf een extreem voorbeeld omdat een definitie van 'niet wenselijk in de maatschappij' een gevaarlijke glijdende schaal is. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |