IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christendom IV Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-12-2008 17:24 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

vraag het een Moslim!


signature


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 26-12-2008 17:32 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Kan, begin volgend jaar spreek ik er weer 1 regelmatig

Ik zou ook op wikipedia kunnen kijken, wat ik ondertussen al gedaan heb.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 26-12-2008 17:33 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 26 december 2008 16:58 schreef Hypnos het volgende:
wie is de Moslimsatan? Scheitan of zo?
Volgens mij is Satan gewoon Satan. Hij vervult echter niet dezelfde rol als in het christendom omdat Allah iets alomvattender is dan god. Goed en kwaad zijn beide Allah.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-12-2008 17:34 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

een beetje zoals Abraxas?


signature


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 26-12-2008 17:42 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 26 december 2008 17:33 schreef kwelgeest het volgende:
Volgens mij is Satan gewoon Satan. Hij vervult echter niet dezelfde rol als in het christendom omdat Allah iets alomvattender is dan god. Goed en kwaad zijn beide Allah.

Maar de grote duivel / het grote kwaad (Shaitan) van de Koran, genaamd Iblis, is ook daar de verleider van mensen. Ook zijn er wel wat overeenkomsten in de val Iblis tov de val van Lucifer/Satan (onvrede met het ondergeschikt gemaakt zijn aan de mens).

Volgens wiki dan, al is het maar een summier artikel.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-12-2008 17:43 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

een Sumerisch artikel?


Abraxas was ook bestempeld in de oudste der oudheden (LOL)

als de schepper van God en Satan,

en de aarde werd de speelbal


signature


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 26-12-2008 17:45 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

De oudste der oudheden? Gedurfde claim

Gave kerel als ik dat zo van je hoor, die Abraxas.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 26-12-2008 17:45 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 26 december 2008 17:42 schreef ZelThoR het volgende:
Maar de grote duivel / het grote kwaad (Shaitan) van de Koran, genaamd Iblis, is ook daar de verleider van mensen. Ook zijn er wel wat overeenkomsten in de val Iblis tov de val van Lucifer/Satan (onvrede met het ondergeschikt gemaakt zijn aan de mens).

Volgens wiki dan, al is het maar een summier artikel.
De islam kent indd ook zo'n verleider en dat is Satan bij hen. Toen ik ooit een imam/voorganger sprak en hem vroeg of de islam ook Satan kende zei hij dat ook, maar meldde er wel bij dat zowel Allah zowel het goed als het kwaad is. De Islamitische Satan is minder belangrijk dan de christelijke; het is niet DE belichaming van het kwaad.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 26-12-2008 17:48 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 26 december 2008 17:45 schreef kwelgeest het volgende:
De islam kent indd ook zo'n verleider en dat is Satan bij hen. Toen ik ooit een imam/voorganger sprak en hem vroeg of de islam ook Satan kende zei hij dat ook, maar meldde er wel bij dat zowel Allah zowel het goed als het kwaad is. De Islamitische Satan is minder belangrijk dan de christelijke; het is niet DE belichaming van het kwaad.

OK. Dat wiki-artikel vermeldde verder ook dat Iblis niet de vijand van god is, maar wel de vijand van de mens. En dat Iblis sowieso gestraft gaat worden bij de Dag des Oordeels (en daarom nu nog lekker losgaat), maar dat Allah het wel prima vindt dat hij de verleider uithangt.

Dat sluit ook wel aan bij wat jij net zei.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 26-12-2008 17:48]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-12-2008 17:51 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 26 december 2008 17:45 schreef ZelThoR het volgende:
De oudste der oudheden? Gedurfde claim

Gave kerel als ik dat zo van je hoor, die Abraxas.


http://nl.wikipedia.org/wiki/Abraxas


hier, wikidept


signature


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 26-12-2008 17:52 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 26 december 2008 17:51 schreef Hypnos het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Abraxas


hier, wikidept

Ik was al op zoek, toch bedankt En ja, ik gebruik wiki graag even om snel een idee te krijgen waar het over gaat. Zeker als ik niet even de tijd heb om een boek te gaan kopen Dat komt wel weer als het interessant blijkt


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-12-2008 17:53 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

In het Christendom is sprake van innerlijke dualiteit, is dat dan bij de Islam anders?


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-12-2008 17:54 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 26 december 2008 17:52 schreef ZelThoR het volgende:
Ik was al op zoek, toch bedankt En ja, ik gebruik wiki graag even om snel een idee te krijgen waar het over gaat. Zeker als ik niet even de tijd heb om een boek te gaan kopen Dat komt wel weer als het interessant blijkt


dat boek is een aanrader, echt,

gaat totaal niet over modern satanisme, wel over de geschiedenis (Faust, Lucifer als brenger van het licht, wicca, ... )

geen verheerlijking, alleen vereerlijking


signature


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 26-12-2008 17:58 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 26 december 2008 17:54 schreef Hypnos het volgende:
dat boek is een aanrader, echt,

gaat totaal niet over modern satanisme, wel over de geschiedenis (Faust, Lucifer als brenger van het licht, wicca, ... )

geen verheerlijking, alleen vereerlijking

Welk 'dat boek'?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 26-12-2008 18:09 by GrindMaster Profiel van GrindMaster

quote:
Op 26 december 2008 16:12 schreef ProgTon het volgende:
Hoe komt eigenlijk dat er in metal zoveel gekakt wordt op het christendom?

Ik vind de islam toch nog wel wat erger, maar de islam beledigen is zelfs hier nog een taboe blijkbaar


het probleem van de islam is dat de liefde ontbreekt, ze geloven stellig in mohammed en de rest is veel minder waard... het Christendom is meer van vrede op aarde... alleen denken veel mensen daar anders over en dat vind ik prima zolang het maar binnen de beperken blijft


Laatst een keer naar een moskee geweest, en dat is daar veel en veel hechter dan in elke kerk waar ik voorheen ben geweest. De kerk bestaat grotendeels uit uiterlijk vertoon, en het zijn de machthebbers die er prediken. Natuurlijk zal de imam ook wel een zekere macht hebben, maar bij de kerk krijg ik toch meer het idee van een complete hiƫrarchie. Met de paus als koning, en de gelovigen als onderdanen. En dan nog een paar priesters, bisschoppen etc. die er voor mogen zorgen dat die gelovogen een beetje gaan leven zoals de paus/bijbel/weettikveelwat dat ooit heeft gezegd. Nee, ik ga lekker moslim worden, zo'n burka staat me vast fantastisch.

[Dit bericht is gewijzigd door GrindMaster op 26-12-2008 18:21]


Why doesn't my music get me all the chicks?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-12-2008 18:11 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 26 december 2008 17:58 schreef ZelThoR het volgende:
Welk 'dat boek'?


ABraxas -

Abraxas is ook de titel van een boek van Stefan De Raedt-van Wien over Satan en het satanisme, waarin het satanisme wordt beschreven als een erotisch-melancholisch streven naar kennis (gnosis) en Satan als symbool voor het melancholische individu dat de heersende waarden en sociale structuren in vraag stelt. (Antwerpen: Hadewijch, 1997) ISBN 90-5240-414-3


signature


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 26-12-2008 18:14 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 26 december 2008 18:11 schreef Hypnos het volgende:
ABraxas -

Abraxas is ook de titel van een boek van Stefan De Raedt-van Wien over Satan en het satanisme, waarin het satanisme wordt beschreven als een erotisch-melancholisch streven naar kennis (gnosis) en Satan als symbool voor het melancholische individu dat de heersende waarden en sociale structuren in vraag stelt. (Antwerpen: Hadewijch, 1997) ISBN 90-5240-414-3

Ahhh, check.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-12-2008 18:23 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

zeer intressant, grootste stuk gaat over dualisme doorheen de geschiedenis. van Egypte , Hebreeuwen, naar Goethe, De Sade, ...

verschil tussen slecht en kwaad. Universeel kwaad, moedwillig kwaad,
kennis en verlangen
en dan Crowley, La vey efkes (de hippie)
Tempeliers...

zeer de moeite


signature


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-02-2009 13:52 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Popiejopie is ook weer lekker bezig .. een nazi weer in ere herstellen en nu iemand die niet verbaasd was dat Katrina (die windhoos) abortusklinieken en stripclubs verwoeste en die Harry Potter duivels vind tot bisschop gemaakt.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-02-2009 14:08 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

wel raar dat die kinderverkrachtende pastoors die zo nu en dan in het nieuws komen niet spontaan in de fik vliegen (als abortusklinieken een orkaan tot gevolg heeft mag je dan toch zo iets ook wel verwachten). Met welke logica zouden de paus dat dan verklaren....

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 02-02-2009 14:09]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-02-2009 14:09 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Die kinderen vroegen erom ..


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-02-2009 14:10 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 2 februari 2009 14:09 schreef Jenje het volgende:
Die kinderen vroegen erom ..


die hadden zeker harry potter gelezen! ja, dan vraag je er ook om natuurlijk......


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-02-2009 14:23 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Waren Potter lezende kinderen geboren uit een mislukt abortus bij een in New Orleans wonende stripper .. ALLEMAAL!


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-02-2009 15:26 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 2 februari 2009 13:52 schreef Jenje het volgende:
Popiejopie is ook weer lekker bezig .. een nazi weer in ere herstellen en nu iemand die niet verbaasd was dat Katrina (die windhoos) abortusklinieken en stripclubs verwoeste en die Harry Potter duivels vind tot bisschop gemaakt.

Niks bijzonders. Langzamerhand kruipt de katholieke kerk weer terug in de (antisemitische) rol die ze al eeuwenlang heeft. Nog een paar jaar en de Inquisitie wordt weer in ere hersteld.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-02-2009 15:32 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

@ mooie beelden op CNN, wat dat betreft ...

Ach, Pausje denkt zeker, wat die Achmed kan, kan ik ook!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen