|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: gelovigen leven langer, net omdat ze als parasieten de levenskracht van zogenaamde ongelovigen uitzuigen. Leeches zijn het die de angst en stress bij zinzoekende avonturiers vernietigen als een beest die hun geloof bedreigt door zijn vrijzinnig karakter. Bijstaanders voelen zich uitgesloten en nemen de gamekklijke stap om toe te geven aan de periodieke aderlatingen. Inderdaad, angstinjecties om zichzelf sterker te maken, geestelijk terreur, subliminale succubussen, masquerades van misleiding AAAAARGH signature |
|
http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
quote: Haha, ja zo dachten mijn ouders het bedrag X 'vrijwillig' te geven. (Mijn ouders staan nog ingeschreven). Krijgen ze drie weken later een brief terug dat het vrijwillige bijdrage niet genoeg is en op z'n minst verhoogd moet worden met bedrag X. Vrijwillig! Yay! I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
It's all about the benjamins in den hoge ... Aflaat kopen iemand? |
|
quote: Hahaha, wat ernstig, dat wist ik niet eens! Het past ook wel bij de buurt om niet gewoon te zeggen waar het op staat. |
|
quote: Owned. Dat moeten wel protestanten zijn . Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." |
|
Mmmm ik hoor hier zoveel kritiek op de Kerk. Ik ben eigenlijk tot de afgelopen 2 jaar nooit met een kerk in aanraking gekomen. Ik kan dus slechts over mijn zeer recente ervaring in één kerk spreken. Daar wordt een collecte tijdens de dienst gehouden, maar wordt altijd begezegd dat je niet verplicht bent maar dat t wel wordt gewaardeerd als je geeft. Er wordt dan ook ontzettend veel gedaan van dat geld en ze zijn met iedere stuiver blij. Voor de rest nooit mensen aan je de deur of brieven thuis of whatever. Hooguit eens per jaar in december een email als er een tekort is en of je evt een bijdrage wilt storten. Verder zijn er veel cursussen en events, welke of gratis of tegen extreem lage prijzen (en die ws. alleen maar de kosten dekken) worden aangeboden. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Even wat jeugdsentiment van mijn kant, zo'n heerlijk protestants liedje dat geloof bijna op azteeks niveau beleidt: iedere dag god danken dat er een nieuwe dag is (dat hij NIET het einde der tijden inluidt???) Muzikaal gezien is de prot. kerk trouwens van een afgrijselijke armoede: non-harmonisch, non-ritmisch wordt de boodschap er machinaal ingehamerd. Honderden jaren polyfone ontwikkelingen in de kerkmuziek even om zeep geholpen: Dank U! Dear dirty delightful old drunken old days |
|
quote: Vaak is het wel een 'verplichte vrijwillige bijdrage' om je tiende te geven (meestal is dat dan via overschrijving van leden, niet dat je een kapitaal in de collecte zak gooit). Eerlijk gezegd zie ik het probleem er niet van in, aangezien als je een boek waarde toekent dat er bij in zit. Daarbij zijn kerkgebouwen niet gratis, moet je spullen onderhouden en vernieuwen, producten waar kerkgangers gebruik van maken. Verder zijn er zat kerken die goede doelen, zending, etc. ondersteunen. Ik kan niet voor iedereen spreken, maar mijn observaties van dominee's enzo is dat ze echt niet bovenmodaal leven. Uiteraard komen er wel bepaalde toestanden voor, zo is er een gast in de VS (Hinn) die ik meen een eigen privé vliegtuig heeft. |
|
quote: J.S. Bach was ook protestant (Luthers) en maakte toch briljante kerkmuziek! |
|
quote: http://www.youtube.com/watch?v=MeSSwKffj9o [Dit bericht is gewijzigd door Schaffelaer op 11-06-2008 12:52] Dear dirty delightful old drunken old days |
|
quote:Dan nodig ik je een keer uit om bij mij in de kerk langs te komen, daar wordt op hoog niveau gemusiceerd (ook al draait t voor ons meer om het spirituele karakter). When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Haha, stimmt! Nou ben ik zelf absoluut geen Bach-liefhebber, maar ik merk weinig van zijn invloed als ik denk aan de diensten die ik heb meegemaakt of als ik een EO-kerkdienst opzet op de tv. Dear dirty delightful old drunken old days |
|
Bij ons hebben we 5 verschillende bands die rouleren. Ze bestaan allemaal uit goede tot zeer goede pop-, rock- en jazz-muzikanten. En btw. bij ons kunnen nummers soms zeer stevig gespeeld worden. Soms wordt een nummer met een latin feel gespeeld, soms met een heavy rock feel (gitaarsolo's en metal distortion!), soms gospel, soms jazzy etc. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: quote: Dear dirty delightful old drunken old days |
|
quote: Geweldig! [Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 11-06-2008 14:42] Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: JA nou en? Relirock (als ook satanische muziek) is kinderlijk vervelend |
|
quote: "When I dance I really have to make sure that that's God, because people will notice when I'm just dancing for the flesh and I do that sometimes and I must admit I really need to get over that." |
|
quote: ben daar ook zo crazy van [Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 11-06-2008 17:24] signature |
|
|
|
quote: wat snap je niet? When your people matter, menstrual health matters |
|
Zo moeilijk is de discrepantie in je posts toch niet te zien? @schaep: heerschende docu, dat jesus camp. Mocht je hem nog niet kennen, probeer dan ook 'Deliver us from hell', over kindermisbruik binnen de amerikaanse katho-kerk. Dear dirty delightful old drunken old days |
|
quote: dit is dan ook een mantra, elke dag herhalen, het gaat niet om de muzikale beleving maar de trance achtige staat waarin je dreigt te vallen!@#$ ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Kerkmuziek draait primair ook om wat anders dan een concert. Kerkmuziek moet zingbaar zijn in grote groepen, ook met mensen die totaal niet kunnen zingen, het moet passend zijn bij de tekst (oké dat vind ik voor alle muziek gelden), maar bovenal is het muziek waar het tekstuele het belangrijkst is, waar de muziek aanbidding is, belijdenis, prijzen, gebed, etc. Een kerkdienst is geen concert. Maar tekstueel laat bepaalde van die muziek ook te wensen over, daarbij als dat goed zit zou er best wel wat aan kwaliteit gewerkt kunnen worden. Maar over het algemeen vind ik (vanuit dat doel gezien!) er best wel een hoop van die muziek oké, zowel oude als nieuwe liederen. Al bestaat er ook rotzooi uiteraard. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |