|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Probleem is denk ik vooral dat je in discussies doet waar veel gelovigen een handje van lijken te hebben, namelijk eigen ervaringen, liturgische werken en door geloof ingegeven veronderstellingen aandragen als voldongen feiten, en van daaruit meningen geven en conclusies trekken. Dat wekt irritatie op, niet zozeer het hebben van een geloof. She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
quote: Desalniettemin moet ik ProgTron gelijk geven in één aspect: Er wordt soms door 'metalheads' wel te overdreven gereageerd op geloofszaken, al is het maar om te laten zien hoe ongelooflijk ongelovig ze zijn. Alsof tegen een concept aanschoppen beter en volwassener is dan geloven in hetzelfde concept. [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
|
@Mark: Och, zolang hij maar geen zieltjes aan het ronselen is stoor ik me meer aan zijn gebrek aan interpunctie dan aan zijn geloof. Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off. |
|
quote: Zie het als waterputten slaan en wegen asfalteren in Afrika, Paul She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
quote: Een verloren zaak ? [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
|
quote: Natuurlijk ben ik het daar mee eens, maar waar een bepaald gedeelte van de metalheads tegen het christendom aanschopt, daar schopt (al heet het dan anders) ook een bepaald gedeelte van de christenen tegen het atheïsme aan. Ik weet hier van beide kanten niet de omvang van, maar het komt niet alleen bij metaalhoofdjes voor. Why doesn't my music get me all the chicks? |
|
Ik durf met een gerust hart te stellen dat wereldwijd het vooral de gelovigen zijn die de atheisten schoppen, dus eigenlijk zijn we het hier in Noord-West europa best uniek. She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
quote:Als iemand op dit forum geen christen(dom)basher is ben ik het wel, maar jij voert geen discussie en het lijkt er ook niet op dat je er een wilt voeren. Je presenteert jouw mening als de onwrikbare waarheid en gaat huilen dat je je geen respect krijgt als iemand jou aanvalt. Dat is niet discusieren. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote: Zozo, een genuanceerde mod. |
|
quote: Juistem, zoiets bedoelde ik dus met dat ene kleine zinnetje, hehehe. Ik dacht dat megatron me wel zou begrijpen. [Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 02-07-2009 22:10] En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
quote:Mee eens. Toch: quote:Ik haat geloof niet, vind het alleen moeilijk te begrijpen dat sommigen geloven in zaken Maagd Maria die kindeke Jezus krijgt en opstaan uit de dood en dat soort zaken. Bovenal vind ik dat moeilijk te begrijpen, omdat één geloof wordt aangehangen maar anderen als onzinnig worden bestempeld terwijl ik werkeleijk geen enkele reden zie voor die voorkeu behalve het eenvoudige gegeven dat persoon 1 nou eenmaal met geloof A is opgevoed en persoon 2 (in verwegistan of Afghanistan) vootr geloof B. Geloof rustig in het bovennatuurlijke, maar voorkeuy voor een religie vind ik moeilijker te vatten. |
|
quote:Gelovigen zijn vaak wat traag van begrip (voor zaken buiten hun eigen geloofsopvating) [Dit bericht is gewijzigd door Myth of Fury op 03-07-2009 0:17] |
|
quote: De wonderen zijn de wereld nog niet uit. En ik ben me dan ook wel een eerste klas wonder. [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
|
De wonderen zijn de wereld wel uit. Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
Inderdaad. Geen wederopstanding, onbevlekte bevanging of water dat in wijn veranderd afgelopen 2000 jaar. Ik wacht er niet meer op, ben al lang verder gegaan met m'n leven. Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." |
|
Wanneer komt die Elia nou eens terug? Heb nog steeds een lege stoel voor hem staan.. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Die gaat naar Ajax toch? |
|
quote: Eeuwig zonde maar toch.... |
|
Santanist signature |
|
quote: Nee. Bareuh... |
|
Just do it! Als je je vriendschap met God wilt beginnen kan je Hem dat gewoon vertellen. Je kan dat doen door bijvoorbeeld het volgende gebed uit te spreken: “Heer Jezus, ik dank U dat u van me houdt. Dank U dat U mens bent geworden. Ik heb begrepen dat ik mijn leven zelf bepaalde. Wilt U nu in mijn leven komen en alle dingen vergeven die ik verkeerd heb gedaan. Dank U wel dat U mij hebt vergeven door mijn fouten weg te nemen toen U stierf aan het kruis. Ik open mijn hart en mijn leven voor U als mijn Heer en Redder. Amen” Als je dit gebed hebt gebeden, mag je er zeker van zijn dat God heeft geluisterd. Je bent een kind van God geworden. Als je het ons laat weten, dan kunnen wij je informatie geven die je verder kan helpen. Ja, ik heb het gebed gebeden! Nee, ik heb nog een vraag... http://www.ikzoekgod.nl/ En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
Die mensen zijn echt geniaal, je kunt ze daar ook vragen stellen, dus ik stuur ze nietsvermoedend: "Heeft God een baard?" krijg ik vervolgens een lulverhaal van minimaal 50 regels terug, dat ik God moet gaan zoeken, en dat hij het antwoord op al mijn vragen heeft en dergelijke. Ik weet het niet meer precies, maar het had enige lachbuien als gevolg, die lui nemen zichzelf echt veel te serieus. Why doesn't my music get me all the chicks? |
|
haha neem je jezelf dan wel serieus als je zoiets vraagt. Kan me voorstellen dat mensen die niks met het geloof hebben niks van zulke verhalen willen lezen. Je stuurt zelf zon 'vraag' op naar zon site. En dan vervolgens maar weer te beginnen over hoe serieus ze zich zelf nemen bla bla bla. Maar aan de andere kant gebeurt het andersom ook net zo. Er zijn wat anti christelijke of satansiche of lavayn of hoe die gast ook heette achtige hyves. En dan zie je op christelijke getinte hyves allemaal van die reacties, allemaal op niet oké drukken etc. Daar word ik dus moe van zo roep je het zelf over je heen. Dat is nu juist het doeleinde van zulke hyves. Daarnaast mogen zulke hyves er ook zijn dat is nu eenmaal in Nederland zo [Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 07-07-2009 0:23] |
|
quote: Welk deel van de wereld je ook bezoekt. Met welke mensen je ook spreekt. Van welke godsdienstige overtuiging men ook is. Als men iets weet van de geschiedenis, dan moet men toegeven dat er nooit iemand is geweest die te vergelijken is met Jezus van Nazareth. Hij is de meest unieke persoon van alle tijden. Oh mijn God. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |