IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christendom IV Vorige pagina | Volgende pagina
Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 01-07-2009 23:28 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

Euhhh, een random christelijke jongeren site denk ik?
Maar van mij hoef je niet weg heur. Voor zover ik gelezen heb wordt er ook een vrij normale discussie gevoerd zonder narigheid. Heb het wel eens anders gezien.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 01-07-2009 23:28 by Mark Profiel van Mark

Probleem is denk ik vooral dat je in discussies doet waar veel gelovigen een handje van lijken te hebben, namelijk eigen ervaringen, liturgische werken en door geloof ingegeven veronderstellingen aandragen als voldongen feiten, en van daaruit meningen geven en conclusies trekken. Dat wekt irritatie op, niet zozeer het hebben van een geloof.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 01-07-2009 23:30 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 1 juli 2009 23:27 schreef GrindMaster het volgende:
Op een metalforum, waar het grootste gedeelte van de lezers/posters (fanatiek) atheïst is, kun je vrij veel negatieve reacties verwachten.


Desalniettemin moet ik ProgTron gelijk geven in één aspect: Er wordt soms door 'metalheads' wel te overdreven gereageerd op geloofszaken, al is het maar om te laten zien hoe ongelooflijk ongelovig ze zijn. Alsof tegen een concept aanschoppen beter en volwassener is dan geloven in hetzelfde concept.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 01-07-2009 23:30 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

@Mark: Och, zolang hij maar geen zieltjes aan het ronselen is stoor ik me meer aan zijn gebrek aan interpunctie dan aan zijn geloof.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 01-07-2009 23:32 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 1 juli 2009 23:30 schreef Illusione het volgende:
Desalniettemin moet ik ProgTron gelijk geven in één aspect: Er wordt soms door 'metalheads' wel te overdreven gereageerd op geloofszaken, al is het maar om te laten zien hoe ongelooflijk ongelovig ze zijn. Alsof tegen een concept aanschoppen beter en volwassener is dan geloven in hetzelfde concept.


Zie het als waterputten slaan en wegen asfalteren in Afrika, Paul


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 01-07-2009 23:33 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 1 juli 2009 23:32 schreef Mark het volgende:
Zie het als waterputten slaan en wegen asfalteren in Afrika, Paul


Een verloren zaak ?


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 01-07-2009 23:36 by GrindMaster Profiel van GrindMaster

quote:
Op 1 juli 2009 23:30 schreef Illusione het volgende:
Desalniettemin moet ik ProgTron gelijk geven in één aspect: Er wordt soms door 'metalheads' wel te overdreven gereageerd op geloofszaken, al is het maar om te laten zien hoe ongelooflijk ongelovig ze zijn. Alsof tegen een concept aanschoppen beter en volwassener is dan geloven in hetzelfde concept.


Natuurlijk ben ik het daar mee eens, maar waar een bepaald gedeelte van de metalheads tegen het christendom aanschopt, daar schopt (al heet het dan anders) ook een bepaald gedeelte van de christenen tegen het atheïsme aan. Ik weet hier van beide kanten niet de omvang van, maar het komt niet alleen bij metaalhoofdjes voor.


Why doesn't my music get me all the chicks?


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 01-07-2009 23:37 by Mark Profiel van Mark

Ik durf met een gerust hart te stellen dat wereldwijd het vooral de gelovigen zijn die de atheisten schoppen, dus eigenlijk zijn we het hier in Noord-West europa best uniek.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 01-07-2009 23:41 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 1 juli 2009 23:23 schreef ProgTon het volgende:
Denk dat je dat laatste beter om kunt draaien, er wordt altijd gelijk gezeurt over geloof. En dit is een topic die gaat over het geloof, en dan vertel ik mijn persoonlijke mening daarover en wordt mijn mening aangevallen.
Ik vind het triest dat mensen altijd zo kinderachtig reageren op geloofszaken. Voor jou is het geloof misschien wel kut, maar voor mij niet laten we het daar maar op houden dan
Maar denk dat het beter is als ik dit soort discussies ergens anders doe, of hebben jullie nog een suggestie

De 10 plagen kloppen wel btw.


Als iemand op dit forum geen christen(dom)basher is ben ik het wel, maar jij voert geen discussie en het lijkt er ook niet op dat je er een wilt voeren. Je presenteert jouw mening als de onwrikbare waarheid en gaat huilen dat je je geen respect krijgt als iemand jou aanvalt. Dat is niet discusieren.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 02-07-2009 19:25 by Lionheart Profiel van Lionheart

quote:
Op 1 juli 2009 23:30 schreef Illusione het volgende:
Desalniettemin moet ik ProgTron gelijk geven in één aspect: Er wordt soms door 'metalheads' wel te overdreven gereageerd op geloofszaken, al is het maar om te laten zien hoe ongelooflijk ongelovig ze zijn. Alsof tegen een concept aanschoppen beter en volwassener is dan geloven in hetzelfde concept.


Zozo, een genuanceerde mod.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 02-07-2009 21:42 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 1 juli 2009 0:47 schreef Myth of Fury het volgende:
@ProgTon:
Voor jou is dat papier wat waard, voor een ander dat papiersnippertje. En voor weer anderen is het allebei waardevol danwel waardeloos.
Maar wel slap van je om nu verontwaardigd te reageren op iemand die het over "slechts" papier heeft (en nog wel op grappende toon ook!), terwijl je zelf denigrerend doet over (wat jij niet meer noemt dan) een papiersnippertje





Juistem, zoiets bedoelde ik dus met dat ene kleine zinnetje, hehehe. Ik dacht dat megatron me wel zou begrijpen.

[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 02-07-2009 22:10]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 03-07-2009 0:14 by Myth of Fury Profiel van Myth of Furyhttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

quote:
Op 1 juli 2009 19:05 schreef kwelgeest het volgende:
Mensen op een Internetforum vervelen met halfdoordachte 'theologische' opvattingen is iets anders dan 'persoonlijk geloof'.
Knul, je post de gehele tijd absolutistische posts ipv dat je post 'ik denk...' of 'mijn mening is...' en als je daar dan een reactie op krijgt die jou niet zint ga je huilen: "Heb respect voor mijn mening, dat heb ik voor die van jullie", terwijl jouw posts van geen respect voor andersdenkenden getuigen.
Mee eens.

Toch:
quote:
Op 1 juli 2009 11:31 schreef ProgTon het volgende:
in ieder geval fijn dat ik ook mijn mening mag houden. Dat geldt andersom natuurlijk ook zo. Hoe komen sommigen toch aan zon haat aan het geloof, aan religie kan ik begrijpen want dat veroorzaakt veel oorlog, maar een persoonlijk geloof?
Ik haat geloof niet, vind het alleen moeilijk te begrijpen dat sommigen geloven in zaken Maagd Maria die kindeke Jezus krijgt en opstaan uit de dood en dat soort zaken.
Bovenal vind ik dat moeilijk te begrijpen, omdat één geloof wordt aangehangen maar anderen als onzinnig worden bestempeld terwijl ik werkeleijk geen enkele reden zie voor die voorkeu behalve het eenvoudige gegeven dat persoon 1 nou eenmaal met geloof A is opgevoed en persoon 2 (in verwegistan of Afghanistan) vootr geloof B.

Geloof rustig in het bovennatuurlijke, maar voorkeuy voor een religie vind ik moeilijker te vatten.



Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 03-07-2009 0:16 by Myth of Fury Profiel van Myth of Furyhttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

quote:
Op 2 juli 2009 21:42 schreef De Tegenpartij het volgende:
Juistem, zoiets bedoelde ik dus met dat ene kleine zinnetje, hehehe. Ik dacht dat megatron me wel zou begrijpen.
Gelovigen zijn vaak wat traag van begrip (voor zaken buiten hun eigen geloofsopvating)

[Dit bericht is gewijzigd door Myth of Fury op 03-07-2009 0:17]



Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 03-07-2009 16:14 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 2 juli 2009 19:25 schreef Lionheart het volgende:
Zozo, een genuanceerde mod.


De wonderen zijn de wereld nog niet uit. En ik ben me dan ook wel een eerste klas wonder.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 03-07-2009 17:49 by BARABAS Profiel van BARABAS

De wonderen zijn de wereld wel uit.


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 03-07-2009 22:43 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Inderdaad. Geen wederopstanding, onbevlekte bevanging of water dat in wijn veranderd afgelopen 2000 jaar. Ik wacht er niet meer op, ben al lang verder gegaan met m'n leven.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-07-2009 0:10 by bastianus Profiel van bastianus

Wanneer komt die Elia nou eens terug? Heb nog steeds een lege stoel voor hem staan..


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 04-07-2009 9:46 by Tenderstrike Profiel van Tenderstrike

quote:
Op 4 juli 2009 0:10 schreef bastianus het volgende:
Wanneer komt die Elia nou eens terug? Heb nog steeds een lege stoel voor hem staan..


Die gaat naar Ajax toch?



Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 04-07-2009 10:53 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 4 juli 2009 9:46 schreef Tenderstrike het volgende:
Die gaat naar Ajax toch?


Eeuwig zonde maar toch....



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-07-2009 10:55 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos



Santanist


signature


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 04-07-2009 11:51 by De Ulk Profiel van De Ulk

quote:
Op 4 juli 2009 9:46 schreef Tenderstrike het volgende:
Die gaat naar Ajax toch?


Nee.


Bareuh...


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 05-07-2009 17:51 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Just do it!

Als je je vriendschap met God wilt beginnen kan je Hem dat gewoon vertellen. Je kan dat doen door bijvoorbeeld het volgende gebed uit te spreken:
“Heer Jezus, ik dank U dat u van me houdt.
Dank U dat U mens bent geworden.
Ik heb begrepen dat ik mijn leven zelf bepaalde.
Wilt U nu in mijn leven komen en alle dingen vergeven die ik verkeerd heb gedaan.
Dank U wel dat U mij hebt vergeven door mijn fouten weg te nemen toen U stierf aan het kruis.
Ik open mijn hart en mijn leven voor U als mijn Heer en Redder.
Amen”

Als je dit gebed hebt gebeden, mag je er zeker van zijn dat God heeft geluisterd. Je bent een kind van God geworden. Als je het ons laat weten, dan kunnen wij je informatie geven die je verder kan helpen.

Ja,
ik heb het gebed gebeden!

Nee, ik heb nog een vraag...

http://www.ikzoekgod.nl/



En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 06-07-2009 15:17 by GrindMaster Profiel van GrindMaster

Die mensen zijn echt geniaal, je kunt ze daar ook vragen stellen, dus ik stuur ze nietsvermoedend: "Heeft God een baard?" krijg ik vervolgens een lulverhaal van minimaal 50 regels terug, dat ik God moet gaan zoeken, en dat hij het antwoord op al mijn vragen heeft en dergelijke. Ik weet het niet meer precies, maar het had enige lachbuien als gevolg, die lui nemen zichzelf echt veel te serieus.


Why doesn't my music get me all the chicks?


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 07-07-2009 0:22 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

haha neem je jezelf dan wel serieus als je zoiets vraagt. Kan me voorstellen dat mensen die niks met het geloof hebben niks van zulke verhalen willen lezen. Je stuurt zelf zon 'vraag' op naar zon site. En dan vervolgens maar weer te beginnen over hoe serieus ze zich zelf nemen bla bla bla.

Maar aan de andere kant gebeurt het andersom ook net zo. Er zijn wat anti christelijke of satansiche of lavayn of hoe die gast ook heette achtige hyves. En dan zie je op christelijke getinte hyves allemaal van die reacties, allemaal op niet oké drukken etc. Daar word ik dus moe van zo roep je het zelf over je heen. Dat is nu juist het doeleinde van zulke hyves. Daarnaast mogen zulke hyves er ook zijn dat is nu eenmaal in Nederland zo



[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 07-07-2009 0:23]



Schaep
Usericon van Schaep
Posted 07-07-2009 0:44 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 5 juli 2009 17:51 schreef De Tegenpartij het volgende:
Just do it!

Als je je vriendschap met God wilt beginnen kan je Hem dat gewoon vertellen. Je kan dat doen door bijvoorbeeld het volgende gebed uit te spreken:
“Heer Jezus, ik dank U dat u van me houdt.
Dank U dat U mens bent geworden.
Ik heb begrepen dat ik mijn leven zelf bepaalde.
Wilt U nu in mijn leven komen en alle dingen vergeven die ik verkeerd heb gedaan.
Dank U wel dat U mij hebt vergeven door mijn fouten weg te nemen toen U stierf aan het kruis.
Ik open mijn hart en mijn leven voor U als mijn Heer en Redder.
Amen”

Als je dit gebed hebt gebeden, mag je er zeker van zijn dat God heeft geluisterd. Je bent een kind van God geworden. Als je het ons laat weten, dan kunnen wij je informatie geven die je verder kan helpen.

Ja,
ik heb het gebed gebeden!

Nee, ik heb nog een vraag...

http://www.ikzoekgod.nl/




Welk deel van de wereld je ook bezoekt. Met welke mensen je ook spreekt. Van welke godsdienstige overtuiging men ook is. Als men iets weet van de geschiedenis, dan moet men toegeven dat er nooit iemand is geweest die te vergelijken is met Jezus van Nazareth. Hij is de meest unieke persoon van alle tijden.

Oh mijn God.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen