IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christendom IV Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-07-2009 8:50 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Hij was gewoon de eerste borderliner? (indien hij daadwerkelijk bestaan heeft ..)


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 21-07-2009 8:53 by Forever After Profiel van Forever After

*voelt hier weer een link met Madonna aankomen*


 


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-07-2009 8:58 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje



Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 21-07-2009 9:13 by Forever After Profiel van Forever After

Niet letterlijk die link, wel die Madonna.


 


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-07-2009 9:42 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 20 juli 2009 23:27 schreef Ohneschwanz het volgende:

Indien jij wel enthousiast wordt over eindeloze discussies tussen christenen en atheïsten is het een voor de hand liggende aanbeveling om een ander forum op te zoeken, zodat mensen die er behoefte aan hebben, hier rustig christenen kunnen bashen.


Christenen bashen, weer eens iets anders dan poten rammen. Waarom zou overigens op een metalforum niet hierover gediscussiëerd kunnen worden? Ik ken gristelijke metalheads zat. Die overigens wel goed tegen ongezouten kritiek kunnen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 21-07-2009 11:58 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 21 juli 2009 7:51 schreef bastianus het volgende:
Hij was anders aardig goed in ruzie zoeken met Farizeeërs en handelaars in de tempel.
Dat valt imho dan ook niet onder de categorie "nietszeggend" en haten was Jezus zeker vreemd, evenals cynisme, zwartgalligheid etc. Kwaad worden voor een rechtvaardige zaak is iets van geheel andere orde dunkt me. Lees de anderhalve pagina na mijn voorlaatste post eens Bastiaan... en dan gaat het er nog mild aan toe. Snap je dat de weinige Christenen hier op dit forum de discussie maar opgeven? Wellicht kom ik je ooit irl tegen, dan drinken we een goed glas wijn of bier en zetten we discussie voort haha, dat praat een stuk beter.


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-07-2009 12:07 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 21 juli 2009 11:58 schreef Fusion het volgende:
Dat valt imho dan ook niet onder de categorie "nietszeggend" en haten was Jezus zeker vreemd, evenals cynisme, zwartgalligheid etc. Kwaad worden voor een rechtvaardige zaak is iets van geheel andere orde dunkt me. Lees de anderhalve pagina na mijn voorlaatste post eens Bastiaan... en dan gaat het er nog mild aan toe. Snap je dat de weinige Christenen hier op dit forum de discussie maar opgeven? Wellicht kom ik je ooit irl tegen, dan drinken we een goed glas wijn of bier en zetten we discussie voort haha, dat praat een stuk beter.

Goed plan, lijkt me gezellig.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-07-2009 12:10 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ben ik te min, ben ik te min omdat je pa een dikkere kar rijdt, dan de mijneeeuuuhhh


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 21-07-2009 12:21 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 21 juli 2009 11:58 schreef Fusion het volgende:
Dat valt imho dan ook niet onder de categorie "nietszeggend" en haten was Jezus zeker vreemd, evenals cynisme, zwartgalligheid etc. Kwaad worden voor een rechtvaardige zaak is iets van geheel andere orde dunkt me. Lees de anderhalve pagina na mijn voorlaatste post eens Bastiaan... en dan gaat het er nog mild aan toe. Snap je dat de weinige Christenen hier op dit forum de discussie maar opgeven? Wellicht kom ik je ooit irl tegen, dan drinken we een goed glas wijn of bier en zetten we discussie voort haha, dat praat een stuk beter.


Vreemd dat de zoon van een een jaloerse God die meningmaal behoorlijk kwaad werd (met alle gevolgen van dien, Bastianus kan je erover inlichten) zo'n menslievende hippie was. Afzetten tegen het ouderlijk gezag?



Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 21-07-2009 12:54 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

@Lepel: misschien doet God niet aan wonderlijke opheffing van de zonden van de mens omdat we een vrije wil hebben en verantwoordelijk zijn voor onze eigen daden. En het is een *keuze* om niet te zondigen, en het was Jezus *keuze* om anderen te dienen. Zowel atheisten en Christenen vergeten vaak in religieuze discussies dat God ons min of meer in het hier en nu de verantwoording en de macht heeft gegeven om binnen het kader van de realiteit van de natuurwetten alles te doen zoals wij dat willen. Vrije wil.

Ik persoonlijk denk dat deze wereld het niet gaat redden met 'de wet van de sterkste' maar wel met 'onzelfzuchtige liefde'. En ik geloof (jaja) dat dat de bestemming van de schepping is. Raar hè?



When your people matter, menstrual health matters


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 21-07-2009 12:56 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Vrije wil

+
quote:
bestemming


DOES NOT COMPUTE.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-07-2009 13:16 by bastianus Profiel van bastianus

Ik snap nooit die hele obsessie met het "lijden" die de christelijke God en zijn zoon hebben. Bovendien lijkt het hele "lijden" aan het kruis van die zoon, ondanks pogingen van Mel Gibson die ook een dergelijke obsessie heeft, me nog relatief mee te vallen bij wat b.v. de joden, ooit het volk van God, in de concentratiekampen meemaakten. Ook het "de dood ingaan" lijkt me relatief te verwaarlozen, omdat hele generaties voor zijn komst hetzelfde lot ondergaan hebben in de christelijke optiek.
En wat voor God stelt nu zijn kinderen voortdurend op de proef? Je schept wezens met bepaalde eigenschappen, en daarna ga je ze voortdurend door verleidingen omgeven die je ook zelf gemaakt hebt (b.v. de boom der wijsheid) en waarvan je ze verboden hebt gebruik te maken. En dan zijn dat nog minder erge zaken, als ik zie met wat voor ziektes, doden en verliezen in de familie van kinderen "die van het rechte pad zijn afgeweken" veel christenen te kampen hebben, dan lijkt me de christelijke weg vaak een behoorlijk wrede.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-07-2009 13:18 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Het lijden tijdens het leven benadrukken om de glorie van het leven na de dood te vergroten?



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 21-07-2009 13:23 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 21 juli 2009 12:54 schreef Fusion het volgende:
@Lepel: misschien doet God niet aan wonderlijke opheffing van de zonden van de mens omdat we een vrije wil hebben en verantwoordelijk zijn voor onze eigen daden. En het is een *keuze* om niet te zondigen, en het was Jezus *keuze* om anderen te dienen. Zowel atheisten en Christenen vergeten vaak in religieuze discussies dat God ons min of meer in het hier en nu de verantwoording en de macht heeft gegeven om binnen het kader van de realiteit van de natuurwetten alles te doen zoals wij dat willen. Vrije wil.

Ik persoonlijk denk dat deze wereld het niet gaat redden met 'de wet van de sterkste' maar wel met 'onzelfzuchtige liefde'. En ik geloof (jaja) dat dat de bestemming van de schepping is. Raar hè?




In de wereld is het toch vechten om resources, het eten van de een betekend honger voor de ander. En de een zn dood is de ander zn brood.
Hoe pas jij die onzelfzuchtige liefde dan daarbij.

En bestaat er wel zoiets als onzelfzuchtig? door een ander te helpen krijg je er altijd wel iets voor terug, een mogelijke kans dat een ander je helpt op dezelfde manier, een goed gevoel, en misschien wel de hemel. Puur altruisme bestaat niet.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-07-2009 13:28 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 21 juli 2009 13:18 schreef Jenje het volgende:
Het lijden tijdens het leven benadrukken om de glorie van het leven na de dood te vergroten?



Mooie tegenvaller als er dan niks blijkt te zijn. Sowieso lijkt het me wel nuttiger om van dit leven iets te maken dan me op zaken te richten die daarna komen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 21-07-2009 13:29 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 21 juli 2009 13:28 schreef bastianus het volgende:
Mooie tegenvaller als er dan niks blijkt te zijn. Sowieso lijkt het me wel nuttiger om van dit leven iets te maken dan me op zaken te richten die daarna komen.


Tja volgens de christelijke optiek niet natuurlijk, daarna heb je een eeuwigheid dus die 78 jaartjes hier zijn maar kort


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 21-07-2009 13:35 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 21 juli 2009 12:54 schreef Fusion het volgende:
@Lepel: misschien doet God niet aan wonderlijke opheffing van de zonden van de mens omdat we een vrije wil hebben en verantwoordelijk zijn voor onze eigen daden. En het is een *keuze* om niet te zondigen, en het was Jezus *keuze* om anderen te dienen. Zowel atheisten en Christenen vergeten vaak in religieuze discussies dat God ons min of meer in het hier en nu de verantwoording en de macht heeft gegeven om binnen het kader van de realiteit van de natuurwetten alles te doen zoals wij dat willen. Vrije wil.

Ik persoonlijk denk dat deze wereld het niet gaat redden met 'de wet van de sterkste' maar wel met 'onzelfzuchtige liefde'. En ik geloof (jaja) dat dat de bestemming van de schepping is. Raar hè?




Inderdaad, al die eerstgeboren zonen uit Egypte hadden ook zelf de keus gemaakt om eerst geboren te worden. De God van het Oude Testament geeft niet om 'vrije wil', maar om afkomst. Zou hij dat kunstje nu flikken dan gaat hij naar het internationaal strafhof voor misdaden tegen de menselijkheid. Ik geloof dat hij het wel doorheeft want de afgelopen eeuwen heeft hij zich koest gehouden.

EDIT: in before: de gemene God van het oude testament is dood want Jezus heeft zich opgeofferd voor onze zonden.

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 21-07-2009 13:36]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 21-07-2009 13:36 by Forever After Profiel van Forever After

Dan kun je beter net voor je dood moslim worden en een aanslag plegen. Heb je in ieder geval nog wat te neuken in het hiernamaals...

@B & E

[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 21-07-2009 13:37]


 


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-07-2009 13:38 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 21 juli 2009 13:36 schreef Forever After het volgende:
Dan kun je beter net voor je dood moslim worden en een aanslag plegen. Heb je in ieder geval nog wat te neuken in het hiernamaals...

@B & E

Valt nog niet mee, je leuter in een tros druiven steken..


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 21-07-2009 13:39 by Forever After Profiel van Forever After



Hmmm... misschien toch maar American Pie dan

[curious]
Maarre waar zijn die maagden dan gebleven?
[/curious]

[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 21-07-2009 13:41]


 


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-07-2009 13:53 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

[Achemd the dead terrorist]

Wie heeft gezegd dat die maagden vrouwelijk zijn?


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 21-07-2009 14:04 by Forever After Profiel van Forever After

Ja, daar zeg je zo wat...


 


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 21-07-2009 14:12 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 20 juli 2009 22:25 schreef Fusion het volgende:
Anyway, I'm outta here. Er zijn maar een paar mensen hier met wie een normale discussie mogelijk is. Ik wel best aannemen dat jij daar een van bent Bastiaan, maar ik voel de bui met een aantal anderen al weer hangen, tevens de voorspelbare reacties op deze post. Sorry.



Ik heb het in het begin nog wel eens geprobeerd, het probleem is alleen dat zodra jij je in het nauw gedrukt voelt worden door de richting die een argumentie begint te nemen, je ineens dit soort "persoonlijk aanval" retoriek begint te bezigen en jezelf in een ongefundeerde slachtoffer-rol plaatst. Als ik zoiets een paar keer gezien heb dan heb ik er ook wel genoeg van, dus dan moet je niet raar opkijken dat je volgende keer ook schamperige opmerkingen om de oren krijgt.
Jouw redenaties lopen keer op keer dood met een vergoeilijking als "nou, mijn persoonlijke ervaring is anders" of "ik heb dit zelf meegemaakt, dus het is waar" en daarna ga je vrolijk verder met anekdotisch verkregen verhaaltjes te gebruiken als tegenargumenten en zogenaamd steekhoudende axioma's voor je verdere argumenten.
Dat is een paar keer nog wel leuk, en daarna heb ik er in ieder geval de buik wel van vol. dan kan ik mijn tijd wel beter besteden.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 21-07-2009 14:33 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 21 juli 2009 13:35 schreef Gemene Lepel het volgende:
Inderdaad, al die eerstgeboren zonen uit Egypte hadden ook zelf de keus gemaakt om eerst geboren te worden. De God van het Oude Testament geeft niet om 'vrije wil', maar om afkomst.
Ten eerste is geboren worden geen vrije keuze, maar een gift. Ten tweede het feit dat wij een vrije wil hebben betekent niet dat God Zijn wil daar dwars door heen mag opleggen.

Een aantal van mijn mening omtrent geweld in het OT: ik geloof dat je onderschat dat God tot op zekere hoogte meegaat in het geweld dat wij om ons heen creeëren. Na de zondeval is het misgegaan met ons, en zo ook met onze relatie met God. Vanaf toen nam geweld overal een prominente rol in. En verder denk ik ook dat om wat voor reden dan ook het in Zijn plan lag om Jezus uit het Joodse geslacht geboren te laten worden. Dus dat betekent ook dat het verkozen volk beschermd moest worden tegen uitroeing. Misschien een zwak argument voor jouw visie op hoe een almachtige God alles kan doen?


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 21-07-2009 14:35 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 21 juli 2009 14:12 schreef Mark het volgende:
Ik heb het in het begin nog wel eens geprobeerd, het probleem is alleen dat zodra jij je in het nauw gedrukt voelt worden door de richting die een argumentie begint te nemen, je ineens dit soort "persoonlijk aanval" retoriek begint te bezigen en jezelf in een ongefundeerde slachtoffer-rol plaatst.
Oh da's een interessante kijk op de zaken. Mijn kijk is dat ik een aantal keer hier in mijn eentje met ongeveer 8 tot 12 mensen tegeljikertijd een discussie probeerde te voeren. Waarvan ruim de helft zonder enige aanleiding mijnerzijds zeer grof en beledigend taalgebuik bezigde. En als ik geen antwoorden heb op bepaalde vragen gaf ik volgens mij altijd grif toe dat ik hier t antwoord niet had. Dat jij deze twee zaken causaal met elkaar verbind mag je zelf weten.


When your people matter, menstrual health matters


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen