IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christendom IV Vorige pagina | Volgende pagina
LLphotograph
metaLL
Usericon van LLphotograph
Posted 13-05-2008 23:51 by LLphotograph Profiel van LLphotographhttp://www.LLvizion.com

Ach volgens mij is het nog altijd zo:
Mensen die een bepaalde religie hebben, hebben een stokje achter de deur nodig en dat noemen ze god, allah, boedah of weet ik veel wat je allemaal voor goden hebt. Maar uiteindelijk moet je het zelf doen, ik kan er ook totaal niet tegen als mensen zich enorm laten lijden door wat een geschrift zegt. Je kunt bidden voor kracht maar uiteindelijk ben je zelf degene die de dingen bereikt in je leven.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 13-05-2008 23:52 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 13 mei 2008 23:48 schreef Fusion het volgende:
Dat is waar. Ik probeer dan altijd maar te denken "iedereen is een zondaar" Maar serieus ik probeer steeds minder om te oordelen over mensen. Iedereen heeft goede en slechte eigenschappen. Christenen, Moslims, atheisten, iedereen.


Over die goede en slechte eigenschappen ben ik het met je eens, ik kijk alleen niet naar religie, want het interesseerd me geen reet wat iemand geloofd.

En iedereen is een zondaar? Mja, mischien, ligt eraan wat je als zonde ziet. Ik ben er van overtuigd dat iedereen een moordenaar kan zijn, maar ook dat iedereen goede dingen kan doen, het is maar net welke omstandigheid zich voordoet, en welk pad je kiest (bewust of onbewust).



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 13-05-2008 23:58 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 13 mei 2008 23:51 schreef LLphotograph het volgende:
Ach volgens mij is het nog altijd zo:
Mensen die een bepaalde religie hebben, hebben een stokje achter de deur nodig en dat noemen ze god, allah, boedah of weet ik veel wat je allemaal voor goden hebt. Maar uiteindelijk moet je het zelf doen, ik kan er ook totaal niet tegen als mensen zich enorm laten lijden door wat een geschrift zegt. Je kunt bidden voor kracht maar uiteindelijk ben je zelf degene die de dingen bereikt in je leven.

Als mensen geen religie gebruik als steun in de rug gebruiken ze wel wat anders. Zoals voor mensen hier zal gelden is dat geen religie, maar het zijn van een metalhead om maar wat banaals te noemen. In enige mate laten zij zich dan ook leiden door het metalheadschap. Ik stel hier niet de "zwaarheid" van religie gelijk aan metalhead zijn, voor iemand op dat punt wil gaan lopen zeiken.
quote:
Op 13 mei 2008 22:14 schreef Metalhead22 het volgende:
Ik heb nu de Christendom topics een beetje gevolgd (niet in gereageerd overigens), en ik krijg zo langzamerhand een beetje het Rouwend In De Mist-syndroom voor ogen.
Fusion VS ZM

Fusion heeft een oneindig betere argumentatie voor zijn/haar standpunten. Maar ook zij/hij heeft net als zovelen hier en RidM in het bijzonder een aantal standpunten die onwrikbaar lijken.

Daarbij reageert Fusion altijd correct.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 14-05-2008 0:02 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

@ZelfThor: neem je me nou in de zeik?

En wie/wat is RitM? Laat me raden ook een Christelijke ex-poster hier?


When your people matter, menstrual health matters


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 14-05-2008 0:03 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 14 mei 2008 0:02 schreef Fusion het volgende:
@ZelfThor: neem je me nou in de zeik?

En wie/wat is RitM? Laat me raden ook een Christelijke ex-poster hier?


Ik geloof niet dat Zelthor je nu in de zeik neemt, en RidM had een heel ander geloof, in zijn muzikale kwaliteiten.



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 14-05-2008 0:04 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 14 mei 2008 0:02 schreef Fusion het volgende:
@ZelfThor: neem je me nou in de zeik?

En wie/wat is RitM? Laat me raden ook een Christelijke ex-poster hier?

Ik neem je niet in de zeik. ZelfThor, lol.

RidM is geen Christen, maar een muzikant van een vooralsnog bijzonder matige band die er absoluut van overtuigd was dat zijn band het summum van muzikaliteit en techniek was. Die jongen wist alles wat zij fout deden "goed" te praten door te stellen dat het juist iets héééél knaps en technisch was. Zeer vermakelijk.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 14-05-2008 0:08 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 14 mei 2008 0:04 schreef ZelThoR het volgende:
Ik neem je niet in de zeik. ZelfThor, lol.

RidM is geen Christen, maar een muzikant van een vooralsnog bijzonder matige band die er absoluut van overtuigd was dat zijn band het summum van muzikaliteit en techniek was. Die jongen wist alles wat zij fout deden "goed" te praten door te stellen dat het juist iets héééél knaps en technisch was. Zeer vermakelijk.
Link van band bekend?


When your people matter, menstrual health matters


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 14-05-2008 0:09 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 14 mei 2008 0:08 schreef Fusion het volgende:
Link van band bekend?


Zoek maar uit welk topic, allemaal goed voor uren leesplezier!

http://forum.zwaremetalen.com/forum_advsearch.php?action=zoek&keywords=misty+mourning&what=title&sort=time



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 14-05-2008 0:16 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 14 mei 2008 0:09 schreef blonde rockgod het volgende:
Zoek maar uit welk topic, allemaal goed voor uren leesplezier!

http://forum.zwaremetalen.com/forum_advsearch.php?action=zoek&keywords=misty+mourning&what=title&sort=time
Heb slechtere bands hier horen posten. Maar echt geniaal is t niet nee.


When your people matter, menstrual health matters


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 14-05-2008 0:16 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 14 mei 2008 0:08 schreef Fusion het volgende:
Link van band bekend?

Wat BRG zei, plus http://www.mistymourning.com/


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 14-05-2008 0:17 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 14 mei 2008 0:04 schreef ZelThoR het volgende:
Ik neem je niet in de zeik. ZelfThor, lol.
ZelThor, xie m nu pas haha


When your people matter, menstrual health matters


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 14-05-2008 0:17 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 14 mei 2008 0:16 schreef Fusion het volgende:
Heb slechtere bands hier horen posten. Maar echt geniaal is t niet nee.

Het was wel zo dat in het begin een stuk slechtere opnames op hun MySpace stonden. Op een gegeven moment kwamen er nieuwe veries waarvan zowaar leek alsof ze wat met de kritiek gedaan hadden.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 14-05-2008 0:18 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 14 mei 2008 0:17 schreef Fusion het volgende:
ZelThor, xie m nu pas haha

Ghehe, geen probleem, toch een debiele naam

Voor je het afvraagt omdat we toch in een religie-gerelateerd topic zitten: neen, ik ben geen neo-viking of hoe je dat ook wil noemen


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 14-05-2008 0:21 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 14 mei 2008 0:18 schreef ZelThoR het volgende:
Ghehe, geen probleem, toch een debiele naam

Voor je het afvraagt omdat we toch in een religie-gerelateerd topic zitten: neen, ik ben geen neo-viking of hoe je dat ook wil noemen
Waarom draag je nu dan een vikinghelm? Anyway, Christenkindjesbedtijd!


When your people matter, menstrual health matters


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 14-05-2008 0:21 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 13 mei 2008 21:52 schreef Fusion het volgende:
Drie antwoorden:

1) je lichaam is ook slechts een paar quarks die wat atomen vormen die wat moleculen vormen die wat cellen vormen die wat organen vormen etc. Is je lichaam daarom minder of minder werkelijk?


absoluut niet, er is toch niets veranderd ik begrijp sommige processen alleen wat meer

quote:
2) is de chemische balans in je hersenen de oorsprong van je gemoedstoestand, of is je gemoedstoestand de oorsprong van de chemische balans in je hersenen? Jij lijkt zo jouw mening te hebben, ik heb de mijne.


waarom krijg je dan een bepaalde gemoedstoestand van bepaalde stoffen Gemoedstoestand en ratio moet je trouwens ook niet teveel los zien ze zijn coherent aan elkaar. allebei beinvloeden ze elkaar tegelijkertijd.


quote:
3) mocht je ooit een keer verschrikkelijk intens verdriet hebben (in de categorie je drie kinderen komen om in een auto-ongeluk of zoiets verschrikkelijks), vertel jezelf dan maar "het zijn slechts wat stofjes in mijn hersenen". Of als je de liefde van je leven hebt gevonden en je loopt op wolken, vertel je zelf vooral in de spiegel "zeg ElitE, het zijn slechts wat neurotransmitters, no need to feel good now"


hehe jah het zijn maar stofjes maar het is toch je gevoel... mijn gevoelens worden er alles behalve minder om naarmate ik meer over de chemische oorsprong van gevoelens kijk. De oorzaak van die stoffen in je hoofd is nog altijd je persoonlijker ervaring. Het mooie aan deze verklaring vind ik dat je gevoel rationeel ook nog verder wordt verklaard.
En verder zie ik (langdurige) oplossingen van problemen via chemische hoek maar zwakjes en niet een oplossing maar een manier om voor een probleem weg te lopen.


Edit: hehe k heb trouwens bewondering voor hoe jij je door dit topic toch staande weet te houden

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 14-05-2008 0:23]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 14-05-2008 9:05 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

quote:
Op 13 mei 2008 17:54 schreef Fusion het volgende:
@Snaack: ben dus net een antwoord van ongeveer 20 minuten tikken kwijt!!!!!! GODVERDEGODGLOEIENDE GODVERDOMME HEL EN VEDOEMENIS CHRISTUSDETERING GODVERGODVERGODVERDOMME!!!!

pfff, ik kom er nog wel op terug.






spelfout weggehaald...


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 14-05-2008 9:05 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

quote:
Op 14 mei 2008 0:21 schreef ElitE het volgende:
Edit: hehe k heb trouwens bewondering voor hoe jij je door dit topic toch staande weet te houden
Dat doet'ie door relevante vragen te passeren/negeren/ontkennen. Zo weet ik nog steeds niets over gods almachtigheid.

Het gevoel dat ik bij Fusion krijg is een beetje het simplistische (wereld)beeld van een recent bekeerde christen, die zich weinig heeft verdiept in de achtergrond van het christendom en de vragen die een christelijk levensvisie oproepen. Zeggen dat god enkel liefde is en dat je dat wilt uitdragen lijkt mij iets te simpel als wereldbeeld.

Eén van de bekendste vragen is degeen die ik hier terloops probeerde aan te snijden: de relatie tussen de christelijke 'almachtige' god en het lijden van volstrekt onschuldige baby's hier op aarde.

[Dit bericht is gewijzigd door Schaffelaer op 14-05-2008 9:06]


Dear dirty delightful old drunken old days


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 14-05-2008 9:07 by stigma Profiel van stigma

Dat was toch jouw schuld?


Subtiel kamerolifantje


spectre
Usericon van spectre
Posted 14-05-2008 9:08 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 13 mei 2008 22:27 schreef Fusion het volgende:


Wijze raad. Ik ben zo naief om te denken dat ook de stereotype metalhead (en oeijoeijoei dat zijn er veel hier) wel eens een genuanceerde discussie over het Christendom kan voeren. Het zijn er maar weinig. ElitE is er één, kwelgeest is er soms één, jij bent er één, Snaeck is er vaak één, Marks ook soms. Voor de rest, ik zit hier in mijn eentje tegen 10 andere te posten waarvan er minimaal 2 niet kunnen lezen en/of nadenken, 3 niet eens weten hoe je 'fatsoen' spelt en de rest alleen maar aan t sarren is. Maar goed. Het is een blijft het topic 'Christendom'. Toch?
Gelukkig bepaal jij niet wie er hier goed met jou in discussie gaat. Man, man.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-05-2008 9:24 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

lieve heer


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 14-05-2008 10:14 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

@Schaffelaer: a) ik ontwijk helemaal geen essentiele vragen. Ik heb tot nu toe geen één vraag ontweken.

b) ik heb me juist ontzettend verdiept in het Christendom. Als je dat niet merkt aan mijn kennis over bijbelvertalingen etc, tsja... misschien moet ik in jou mijn meerdere erkennen. Maar goed, een Christen zijn is juist ontzettend simpel (in a way), daarin heb je gelijk. Een theoloog zijn, das pas moeilijk.

c) ik zag het waarom van je vraag over de almachtigheid van God mijlenver aankomen.

d) daar ik genoeg heb van je agressieve taal, ga ik verder met andermans essentiele vragen wel beantwoorden. Dit was mijn laatste post aan jou. feel free to complain en te schelden enzo


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 14-05-2008 10:18 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 14 mei 2008 9:08 schreef spectre het volgende:
Gelukkig bepaal jij niet wie er hier goed met jou in discussie gaat. Man, man.
Sorry, maar iemand die mijn posts niet goed leest en maar zevert (tot 4 posts aan toe) over dat ik denk dat (geloven in) God goed is omdat zoveel mensen dat aanhangen, terwijl ik dat zo overduidelijk niet beweer.... daar verlies ik mijn geduld mee.


When your people matter, menstrual health matters


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 14-05-2008 10:22 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 13 mei 2008 23:31 schreef Gemene Lepel het volgende:







Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-05-2008 10:25 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 14 mei 2008 10:14 schreef Fusion het volgende:
@Schaffelaer: a) ik ontwijk helemaal geen essentiele vragen. Ik heb tot nu toe geen één vraag ontweken.

b) ik heb me juist ontzettend verdiept in het Christendom. Als je dat niet merkt aan mijn kennis over bijbelvertalingen etc, tsja... misschien moet ik in jou mijn meerdere erkennen. Maar goed, een Christen zijn is juist ontzettend simpel (in a way), daarin heb je gelijk. Een theoloog zijn, das pas moeilijk.

c) ik zag het waarom van je vraag over de almachtigheid van God mijlenver aankomen.

d) daar ik genoeg heb van je agressieve taal, ga ik verder met andermans essentiele vragen wel beantwoorden. Dit was mijn laatste post aan jou. feel free to complain en te schelden enzo



theoloog zijn is poepsimpel, theosoof zijn is moeilijker.


En er is maar 1 Christen, die lang geleden ergens op een hoop zand aan een rot kruis is gestorven. Big deal, zo zijn er duizenden dood gegaan.


signature


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 14-05-2008 10:36 by mental Profiel van mental

Ik kreeg vanmorgen flyers van www.zoutderaarde.nl in mijn handen gedrukt. toen ik die meid vertelde dat ik in god geloofde, ging ze zowat out. geen idee waarom, zijn mensen met tattoos,lang haar enzo per definitie evil ofzo ? de tering.


Fuck the world and fuck you


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen