IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christendom IV Vorige pagina | Volgende pagina
Schaep
Usericon van Schaep
Posted 11-03-2009 1:07 by Schaep Profiel van Schaep

De Here Jezus regelt het wel.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-03-2009 1:16 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 11-03-2009 1:28 by Schaep Profiel van Schaep



Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 11-03-2009 12:27 by Lionheart Profiel van Lionheart

Even normaal doen tegen Jezus.


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 11-03-2009 19:31 by SkinPeeleR Profiel van SkinPeeleRhttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 11 maart 2009 0:03 schreef ElitE het volgende:


hehe, eens kijken wat voor rel dit wordt


Moet kunnen, op een gebouw in DenHaag hangen vlaggen van Jezus loves you of iets in die strekking. Moet dit ook kunnen. En anders weet ik wel waar de spijkers en balken liggen.


Een kleine snol zit zo vol.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 11-03-2009 22:39 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Maar ja, het blijft landschapsbevuiling. Ik bedoel maar, het ziet er niet uit, ondanks wat dat bord uitdraagt. Boodschap goed, uitvoering minder.

[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 11-03-2009 22:39]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 11-03-2009 22:58 by 6sic6 Profiel van 6sic6

quote:
Op 14 februari 2009 16:38 schreef Schaep het volgende:



Lol@ 1.12.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 11-03-2009 23:23 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 11 maart 2009 12:27 schreef Lionheart het volgende:
Even normaal doen tegen Jezus.


Jezus kan best voor zichzelf opkomen, daar heeft hij jou niet voor nodig hoor.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Argh
Usericon van Argh
Posted 12-03-2009 0:27 by Argh Profiel van Argh

quote:
Op 11 maart 2009 0:03 schreef ElitE het volgende:


hehe, eens kijken wat voor rel dit wordt


hm die website krijgt het voor elkaar om mijn firefox te crashen, zodra ik op FAQ klik bijvoorbeeld... en dan loopt ie niet vast, maar ik krijg gewoon een "het spijt ons, firefox ondervond problemen en is vastgelopen" schermpje van firefox zelf (nog niet eerder gezien) nou dan zal "god" toch wel weer niet willen dat ik dat lees iemand anders problemen met die site? Vind het wel een leuke actie en wil er meer over lezen!

[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 12-03-2009 0:28]


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 12-03-2009 0:37 by Lionheart Profiel van Lionheart

quote:
Op 11 maart 2009 23:23 schreef Mark het volgende:
Jezus kan best voor zichzelf opkomen, daar heeft hij jou niet voor nodig hoor.


Hij houdt zich wel verdacht stil.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-03-2009 3:51 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Jezus is een ninja


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-03-2009 16:17 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

'God bestaat niet' mag niet


Het humanistische Center for Inquiry Low Countries (CFI) kan geen busreclame maken voor het atheïsme. Zowel de Reclame Code Commissie als het reclamebeleid van streekvervoersbedrijven Arriva en Veolia sluiten dergelijke boodschappen expliciet uit. Dit meldden de Gedeputeerde Staten van Noord-Brabant woensdag in antwoord op vragen van de provinciale eenmansfractie ChristenUnie-SGP.

Het CFI wilde bussen laten rondrijden met de tekst: "Er is waarschijnlijk geen god. Durf zelf te denken. En geniet van dit leven". De humanistische denktank vindt dat het tijd wordt dat de ongelovigen zich ook uit durven spreken "Het is tijd dat ook de rede van zich laat horen. Het is tijd voor een Nieuwe Verlichting. […] Kom op: denk na, wordt wakker, stop met piekeren: er is geen god."

In Engeland rijden al enige tijd bussen rond met daarop de Engelstalige versie van de atheïstische boodschap. Als antwoord daarop heeft een aantal christelijke organisaties toen besloten reclame te maken op bussen met teksten als: "Only the fool hath said in his heart, There is no God!"

De SGP is tevreden met het antwoord van de Gedeputeerde Staten. De partij vindt "dat bussen en trams niet gebruikt mogen worden in een soort religieuze propaganda-oorlog."

hebben er welleens religieuse teksten op bussen gestaan anders is het behoorlijk hypocriet van de SGP


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-03-2009 16:21 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 12 maart 2009 16:17 schreef ElitE het volgende:
'God bestaat niet' mag niet


Het humanistische Center for Inquiry Low Countries (CFI) kan geen busreclame maken voor het atheïsme. Zowel de Reclame Code Commissie als het reclamebeleid van streekvervoersbedrijven Arriva en Veolia sluiten dergelijke boodschappen expliciet uit. Dit meldden de Gedeputeerde Staten van Noord-Brabant woensdag in antwoord op vragen van de provinciale eenmansfractie ChristenUnie-SGP.

Het CFI wilde bussen laten rondrijden met de tekst: "Er is waarschijnlijk geen god. Durf zelf te denken. En geniet van dit leven". De humanistische denktank vindt dat het tijd wordt dat de ongelovigen zich ook uit durven spreken "Het is tijd dat ook de rede van zich laat horen. Het is tijd voor een Nieuwe Verlichting. […] Kom op: denk na, wordt wakker, stop met piekeren: er is geen god."

In Engeland rijden al enige tijd bussen rond met daarop de Engelstalige versie van de atheïstische boodschap. Als antwoord daarop heeft een aantal christelijke organisaties toen besloten reclame te maken op bussen met teksten als: "Only the fool hath said in his heart, There is no God!"

De SGP is tevreden met het antwoord van de Gedeputeerde Staten. De partij vindt "dat bussen en trams niet gebruikt mogen worden in een soort religieuze propaganda-oorlog."

hebben er welleens religieuse teksten op bussen gestaan anders is het behoorlijk hypocriet van de SGP

Behoorlijk vaak. B.v. van de Bond tegen het vloeken, ook op treinstations e.d. En ook heb ik vaak andere religieuze teksten op stations en bij bushaltes gezien.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-03-2009 17:26 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

die niet vloeken reclames zie ik dan wel wat anders, daarbij vragen ze op niet te schelden met Jezus en dwingen gewoon respect af voor hun superheld, misschien wat irritant, maar verder leuke actie als jij zo'n postertje met je eigen naam kon bemachtigen.

Maar echte overtuigende/opdringende reclames herinner ik me in mijn omgeving niet meer.

edit: wat wel behoorlijk irritant was is die poster met vroeger reden de treinen vanaf hier naar auswitsch.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 12-03-2009 17:27]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-03-2009 17:42 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 12 maart 2009 17:26 schreef ElitE het volgende:
die niet vloeken reclames zie ik dan wel wat anders, daarbij vragen ze op niet te schelden met Jezus en dwingen gewoon respect af voor hun superheld, misschien wat irritant, maar verder leuke actie als jij zo'n postertje met je eigen naam kon bemachtigen.

Maar echte overtuigende/opdringende reclames herinner ik me in mijn omgeving niet meer.

edit: wat wel behoorlijk irritant was is die poster met vroeger reden de treinen vanaf hier naar auswitsch.

Ik kan me posters op het station herinneren dat alleen Jezus de weg tot eeuwig leven was. De arrogantie!
Eeuwig leven lijkt me ook niks. Wat moet ik doen al die tijd?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-03-2009 17:53 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

hehe, jah met dat soort reclames mogen atheisten wel wat aggressiever reageren


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-03-2009 13:44 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Waarom mensen geloven in een opperwezen is een vraag die wetenschappers al lang bezig houdt. Volgens de Independent on Sunday ligt ook daarvan de oorsprong in onze hersenen, want nieuw onderzoek geeft aan dat ons brein "geprogrammeerd" is om religieuze ervaringen te ontvangen.

De God-spot
Nauwelijks hebben nijvere wetenschappers de "g-spot" ontdekt, die voor een beter seksleven moet zorgen, of die term krijgt een nieuwe invulling: de "god spot". Vorsers van het Amerikaanse National Institute of Neurological Disorders and Stroke in Bethesda hebben namelijk vastgesteld dat onze hersenen zich hebben ontwikkeld om gevoelig te zijn en open te staan voor elke vorm van geloof die de kans op overleving van onze soort vergroot. En dat verklaart waarom het bovennatuurlijke in de evolutie van de mens zo'n grote en wijdverspreide rol heeft gespeeld.

"Religieuze overtuiging en gedrag zijn een kenmerk van het menselijk leven dat in alle culturen wordt aangetroffen en waarvan in het dierenrijk geen equivalent wordt aangetroffen", zegt onderzoeksleider professor Jordan Grafman. "Wat uniek is in onze studie, is dat we aantonen dat specifieke onderdelen van godsgeloof worden bepaald door al bekende netwerken in de hersenen. Dat zet kracht bij aan psychologische theorieën die stellen dat godsdienst kadert in de psycho-cognitieve functies die een rode draad vormen bij onze evolutie."

Hersenfuncties
In zijn onderzoek, waarvan de resultaten werden gepubliceerd in het tijdschrift "Proceedings of the National Academy of Sciences" werden de hersenfuncties onderzocht van vrijwilligers die gevraagd was om na te denken over religie en morele vraagstukken. Daarvoor werden een apparaat gebruikt dat magnetische resonanties meet en de delen van de hersenen identificeert die actief zijn en energie gebruiken. Daaruit bleek dat mensen van verschillende religieuze achtergrond, en ook atheïsten trouwens, dezelfde elektrische circuits in de hersenen gebruiken: één in de frontale cortex (waarover alleen de mens beschikt) en een tweede dieper in de hersenen, die de mens gemeen heeft met apen en primaten.

"Er zit in onze hersenstructuur niets unieks dat religieuze overtuiging bepaalt", aldus professor Grafman. "Er is niet één enkele 'god spot' want die zit verborgen in een aantal hersenfuncties die we allemaal dagelijks gebruiken."


signature


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 15-03-2009 13:50 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-03-2009 21:07 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

There's no god for you to worship, no master to obey
There's not a soul that you can blame for all the stupid things you say
There's nowhere you can turn to, no words to justify,
Cos' no currency is vaild for the faith you want to buy
No more excuses, no need for blind belief, there's no one to accuse to break yourself a bigger piece
No books to follow, no quotes to twist around
There'II be no more bending over just to reach for higher ground

GOD IS DEAD, HE'S JUST A VOICE INSIDE YOUR HEAD
GOD IS DEAD, HE'S JUST A MONSTER UNDER YOUR BED
GOD IS DEAD, HE'S JUST A VOICE INSIDE YOUR HEAD
GOD IS DEAD, HE'S JUST A GHOST UNDER YOUR BED

There's no need for false confessions, no more feeling guilt
No power lords to kneel before, no crosses being built
There are no rules for you too live by, no other cheek to turn
Stop begging for forgivness, there's no lesson you must learn
No future conflicts, no opinions that collide
There's not a trace of blood on your hands you don't have to choose a side
No pointless killing and no more feeling shame
No sacrifices being made in someone else's name

GOD IS DEAD, HE'S JUST A VOICE INSIDE YOUR HEAD
GOD IS DEAD, HE'S JUST A MONSTER UNDER YOUR BED
GOD IS DEAD, HE'S JUST A VOICE INSIDE YOUR HEAD
GOD IS DEAD, HE'S JUST A GHOST UNDER YOUR BED

It's all make believe it's all conceived in your dreams
You're painting pictures of imaginary scenes
It seems like you're looking for some kind of confirmation
But you're in desperate need of a different revelation

GOD IS DEAD, HE'S JUST A VOICE INSIDE YOUR HEAD
GOD IS DEAD, HE'S JUST A MONSTER UNDER YOUR BED
GOD IS DEAD, HE'S JUST A VOICE INSIDE YOUR HEAD
GOD IS DEAD, HE'S JUST A GHOST UNDER YOUR BED


signature


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-05-2009 10:38 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

'God moet terugkeren in Europa'

AMSTERDAM – Volgens ChristenUnie-lijsttrekker voor de Europese verkiezingen Peter van Dalen is de economische crisis grotendeels het gevolg van de secularisatie.

Hij stelt dat in een interview met NU.nl.

Volgens Van Dalen is de waarschuwing voor het geld een van de rode draden in de bijbel.

“Ik ben ervan overtuigd dat als dat meer bij mensen had geleefd, we niet zo’n last hadden gehad van die graaicultuur.”


Tot het geloof

De ChristenUnie-lijsttrekker gelooft dat de crisis weer meer mensen tot het geloof brengt.

“Er is een roep om moreel besef. Het leven gaat niet alleen om geld, maar ook over hoe we met elkaar omgaan.”

“Ik hoop dat vanuit dit besef mensen zullen denken: die bijbel is helemaal niet zo ouderwets.”

"Mensen zien Gods geboden als pesterijen of last. Integendeel, die zijn juist goed voor je."



Christendom geen graaicultuur zeker .. *kijkt naar stulpje van de paus*


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 22-05-2009 10:42 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione



[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-05-2009 10:45 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje



Ha'k je toch mooi efkes in de maling genoom'n hee


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 22-05-2009 10:50 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

quote:
Op 22 mei 2009 10:38 schreef Jenje het volgende:
'God moet terugkeren in Europa'

AMSTERDAM – Volgens ChristenUnie-lijsttrekker voor de Europese verkiezingen Peter van Dalen is de economische crisis grotendeels het gevolg van de secularisatie.

Hij stelt dat in een interview met NU.nl.

Volgens Van Dalen is de waarschuwing voor het geld een van de rode draden in de bijbel.

“Ik ben ervan overtuigd dat als dat meer bij mensen had geleefd, we niet zo’n last hadden gehad van die graaicultuur.”


Tot het geloof

De ChristenUnie-lijsttrekker gelooft dat de crisis weer meer mensen tot het geloof brengt.

“Er is een roep om moreel besef. Het leven gaat niet alleen om geld, maar ook over hoe we met elkaar omgaan.”

“Ik hoop dat vanuit dit besef mensen zullen denken: die bijbel is helemaal niet zo ouderwets.”

"Mensen zien Gods geboden als pesterijen of last. Integendeel, die zijn juist goed voor je."



Christendom geen graaicultuur zeker .. *kijkt naar stulpje van de paus*


Bij de katholieken grijpen geestelijken liever naar koorknaapjes, zoals recent het geval in Ierland het geval was...en Amerika..en Oostenrijk..


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-05-2009 10:54 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

IS toch ook ene graaicultuur dan


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 22-05-2009 10:55 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

quote:
Op 22 mei 2009 10:54 schreef Jenje het volgende:
IS toch ook ene graaicultuur dan


Oja..en bij ook bij onze geliefde zwarte kousen is er een graaicultuur, voornamelijk vaders/broers/neven/ooms die graag naar hun dochters/zusjes/nichtjes graaien..


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen