IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Help! SCHOOL!!! Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-11-2002 19:55 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 2 november 2002 19:22 schreef Dwaallicht het volgende:
Tja bij chemie komt nu eenmaal wat wiskunde kijken. Vaak hadden ze geen wiskunde B gedaan (wat de FUCK doe je dan bij een technische studie, maar goed) en als ze het wel hadden gedaan mocht ik nog uitleggen wat differentiëren was. Dat is, bij latere lichtingen.

Als ze wel een ding ONMIDDELLIJK af moeten schaffen is het wiskunde A. Dat geeft alleen maar een vals gevoel van enige wiskundige kennis. Al die eerstejaars in Biologie, met alleen Wiskunde A, stoten keihard hun neus. Gewoon keiharde wiskunde geven. Geen gezeik. Het is zelfs niet moeilijk, als je maar gewoon oefent.

madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 02-11-2002 21:02 by madeline usher Profiel van madeline usher

Eh-kan er iemand me vertellen welke onderwijsvormen er in Nederland zijn?

Hier bij ons heb je dus algemeen-,technisch-,beroeps-,kunst-,deeltijds beroeps-en bijzonder onderwijs voor 12-tot 18-jarigen.

En als je nog meer wil weten,ik heb algemeen gevolgd(Latijn-Grieks).Net als velen onder jullie had ik een pesthekel aan Wiskunde,Fysica en Chemie.

Hello-hooray-let the show begin-I've been ready

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 02-11-2002 22:31 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 2 november 2002 21:02 schreef madeline usher het volgende:
Eh-kan er iemand me vertellen welke onderwijsvormen er in Nederland zijn?

Hier bij ons heb je dus algemeen-,technisch-,beroeps-,kunst-,deeltijds beroeps-en bijzonder onderwijs voor 12-tot 18-jarigen.

En als je nog meer wil weten,ik heb algemeen gevolgd(Latijn-Grieks).Net als velen onder jullie had ik een pesthekel aan Wiskunde,Fysica en Chemie.

tegenwoordig werkt men met het profiel systeem. er zijn 4 soorten. elk heeft zijn eigen basis vakken. (zo heeft natuur en gezondheid enkele beta vakken als basis, en economie en maatschappij heeft economie als hoofdvak, daarnaast zijn er keuze vakken en algemeen verplichte vakken (die moet je altijd hebben)

kunt erg leuke combinaties maken. zo had ik wis a1 (voor de allerdomste) en scheidkunde als volvak, kunstgeschiedenis (en tekenen), duits, geschiedenis, en daarnaast de verplichte vakken nederlands engels gym en feans lezen

**verplichte vakken verschillen per niveau, havo heeft er minder, mavo nog minder, als je meer details wilt laat maar weten, maar of het nuttig is?? over een paar jaar is er toch weer iets nieuws)

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 02-11-2002 22:32]

Asherah
Usericon van Asherah
Posted 02-11-2002 23:47 by Asherah Profiel van Asherah

Pfffff... nu snap ik er nog minder van...

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 02-11-2002 23:52 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Ff makkelijk overzicht. Na de basisschool (dan ben je 11 of 12 meestal) ga je naar de middelbare school. Dat kan op versch. niveaus:

- VBO/MAVO (Voorbereidend Beroepsonderwijs/Middelbaar Algemeen Voortgezet Onderwijs); 4 jaar
- HAVO (Hoger AVO); 5 jaar
- VWO (Voorbereidend Wetenschappelijk Onderwijs); 6 jaar

Dit zijn de 3 hoofdniveau's als ik het goed heb.
Op elk hoofdniveau zijn er een aantal profielen beschikbaar waaruit je kunt kiezen; die profielen zijn ruwweg een indeling naar interesse en branche waarin je later wil werken. Er is een maatschappelijk getint profiel, een technisch profiel, etc.

(toen ik nog op school zat moesten we uiteindelijk gewoon een aantal vakken kiezen, naar eigen inzicht)

Hierna komt er (bijna altijd) een vervolgopleiding. Ruwweg zijn de drie belangrijkste niveau's:

- MBO-niveau (Middelbaar Beroeps Onderwijs); praktische opleidingen, meestal ga je hier naar MAVO of HAVO heen, je leert hier een vak
- HBO-niveau (Hoger Beroeps Onderwijs); meestal na HAVO of VWO kan je hierheen, ook nog vrij praktisch onderwijs, maar uiteraard scheelt dat nogal eens per opleiding
- Universiteit

Verder zijn er veel, heel veel versch. afkortingen en scholen (bv. MEAO en HEAO, Middelbaar en Hoger Economisch Administratief Onderwijs) maar de 'niveaus' MBO dan wel HBO zijn vaak van toepassing. MBO-niveau geeft aan een praktischer, doelgerichter opleiding dan HBO.

Asherah
Usericon van Asherah
Posted 02-11-2002 23:54 by Asherah Profiel van Asherah

Dit slaat wel ergens op, dank

winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 02-11-2002 23:55 by winters rage Profiel van winters rage

tis pas geleden veranderd hoor
vbo + mavo = nu vmbo

My madness, my sadness

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 02-11-2002 23:56 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 2 november 2002 23:55 schreef winters rage het volgende:
tis pas geleden veranderd hoor
vbo + mavo = nu vmbo

Zie je, ik wist dat ik iets vergeten was. Maar vandaar het 'VBO/MAVO'.

Asherah
Usericon van Asherah
Posted 03-11-2002 0:27 by Asherah Profiel van Asherah

Het blijft dus verwarrend uiteindelijk...

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 03-11-2002 0:28 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 3 november 2002 0:27 schreef Asherah het volgende:
Het blijft dus verwarrend uiteindelijk...

Tuurlijk, wat wil je met al die Hollandse Hervormingen. En weer een nieuw kabinet straks...

WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 10-11-2002 13:50 by WickedKimmie Profiel van WickedKimmie

Ik moet voor KCV (vak dat eigenlijk bij Latijn hoort) een nummer uitzoeken dat geinspireerd is door de oudheid.
Ik heb Achilles, Agony and Ecstasy in 8 parts van Manowar.
Heeft iemand tips over wat ik het beste kan vertellen hierover (behalve de geschiedenis van de Trojaanse oorlog, want dat heb ik al) en welke stukjes ik het beste kan laten horen...

vertel!

I spy with my little and verrry evil eye.....

JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 10-11-2002 17:39 by JaneDoe Profiel van JaneDoehttp://www.scanyourmind.com

Whiehoooooo!!!!!! Begin volgend jaar ben ik eindelijk verlost van school!!!

Don't blush when I rip you open

Sorpresa
love sucks
Usericon van Sorpresa
Posted 10-11-2002 17:53 by Sorpresa Profiel van Sorpresahttp://www.thats-me.nl/apocalypse

hmzz...ik moet nog ruim 2,5 jaar

"If God were suddenly condemned to live the life which he had inflicted on men, he would kill himself"

Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 10-11-2002 18:01 by Iskariot Profiel van Iskariot

Die profielen heb je volgens mij alleen maar bij HAVO en VWO. Vroeger was alles veel eenvoudiger, kon je gewoon een aantal vakken kiezen (voor VWO 7 (of 8, als je tijd over had) vakken).

Witchking
Usericon van Witchking
Posted 10-11-2002 18:03 by Witchking Profiel van Witchking

Ik moet een half jaar stage lopen, alleen 4 van de 30 uit mijn klas hebben een stageplek en stage begint morgen haha

Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 10-11-2002 18:06 by Iskariot Profiel van Iskariot

quote:
Op 2 november 2002 19:55 schreef attila_de_hun het volgende:
Als ze wel een ding ONMIDDELLIJK af moeten schaffen is het wiskunde A. Dat geeft alleen maar een vals gevoel van enige wiskundige kennis. Al die eerstejaars in Biologie, met alleen Wiskunde A, stoten keihard hun neus. Gewoon keiharde wiskunde geven. Geen gezeik. Het is zelfs niet moeilijk, als je maar gewoon oefent.
Voor geologie hoef je tegenwoordig ook alleen maar wiskunde A hebben gehad, die eerste jaars hier gingen ook redelijk op hun bek bij het eerste wiskunde tentamen (geloof dat iets van 60-70% voor het eerste tentamen was gezakt). Is ook compleet idioot, geen wiskunde B voor geologie

JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 10-11-2002 18:17 by JaneDoe Profiel van JaneDoehttp://www.scanyourmind.com

quote:
Op 10 november 2002 18:03 schreef Witchking het volgende:
Ik moet een half jaar stage lopen, alleen 4 van de 30 uit mijn klas hebben een stageplek en stage begint morgen haha

Wat voor opleiding doe je?

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 10-11-2002 18:20 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 2 november 2002 19:55 schreef attila_de_hun het volgende:
Klopt idd, wiskunde is makkelijk maar veel mensen zijn er toch erg bang voor. Dit ligt echter niet aan hun, maar aan een slechte leraar. Geef mij een paar uur (nou ja... verspreid over een aantal weken natuurlijk) met willekeurig welke wiskundekneus en hij/zij gaat dat tentamen halen.

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 10-11-2002 18:20]

Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 10-11-2002 18:23 by Iskariot Profiel van Iskariot

quote:
Op 10 november 2002 18:20 schreef Dwaallicht het volgende:
Klopt idd, wiskunde is makkelijk maar veel mensen zijn er toch erg bang voor. Dit ligt echter niet aan hun, maar aan een slechte leraar. Geef mij een paar uur (nou ja... verspreid over een aantal weken natuurlijk) met willekeurig welke wiskundekneus en hij/zij gaat dat tentamen halen.

Sommige mensen WILLEN ook geen wiskunde kennen. Op de middelbare school zijn er heel weinig leraren die echt slecht zijn. Op de uni is dat weer anders, maar kan altijd na de college nog langs komen als je het niet snapt.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 10-11-2002 18:25 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 10 november 2002 18:23 schreef Iskariot het volgende:
Sommige mensen WILLEN ook geen wiskunde kennen.

Oh, maar ik ben heeeel overtuigend hoor. Het is nl. heel makkelijk, je moet gewoon uitleggen in kleutertaal wat er gaat gebeuren als ze de wiskunde niet doen. Sim-pel.

JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 10-11-2002 18:27 by JaneDoe Profiel van JaneDoehttp://www.scanyourmind.com

Haha..nou degene die MIJ wiskunde kan uitleggen is koning...echt ik heb een wiskundetrauma!

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 10-11-2002 18:29 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Sja, ik weet niet, ik kan gewoon goed die dingen uitleggen. Altijd succesverhalen gehad.

Een kwestie van diegene die het niet snapt het woord laten voeren of zo. Iets waarvoor in ons onderwijsstelsel geen tijd meer is.

Witchking
Usericon van Witchking
Posted 10-11-2002 18:39 by Witchking Profiel van Witchking

quote:
Op 10 november 2002 18:17 schreef JaneDoe het volgende:
Wat voor opleiding doe je?

Automatisering, systeembeheerder.

JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 10-11-2002 18:42 by JaneDoe Profiel van JaneDoehttp://www.scanyourmind.com

Daar zijn toch genoeg stageplekken in te vinden? Of was iedereen te lui om te zoeken?

Witchking
Usericon van Witchking
Posted 10-11-2002 18:50 by Witchking Profiel van Witchking

De bedrijven die ik brieven heb gestuurd hebben me afgewezen.(zeker al ervaring met id colle studenten)De opleiding die ik doe is uhm namelijk nou niet echt bijzonder. Zelfs de mentor heeft gezegd dat als mensen deze opleiding hebben gehaald nog erg weinig weten over bijvoorbeeld windows 2000 etc... (om te kunnen werken in een bedrijf)

En alle stageplekken die er zijn zijn al bezet door de 2de jaars studenten, dus gewoon een te kort aan stageplekken in de omgeving. Het is allemaal raar gelopen.

De stageplek die ik in het 2de jaar had was kut, enige wat ik daar deed was backups controleren en stellingen in elkaar zetten.
Ik heb dit ook gezegd, dat ik hier ben om te leren. Toen kreeg ik ook een opdracht waar ik echt iets aan had waarna ik gezeur kreeg van iemand omdat wat ik aan het doen was niet mocht (ik was software van afstand aan het installeren, accounts aanmaken, corrupte profielen aan het maken) omdat als het mis ging hun een groot probleem hadden. Dus het komt er gewoon op neer dat je daar geen zak kan doen met wat je geleerd hebt op school.

[Dit bericht is gewijzigd door Witchking op 10-11-2002 19:00]

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com