|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
dat wist ik ook nog wel Maar mag je het zo stellen of niet??? So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos) |
|
Het is niet precies hetzelfde, ik weet niet meer waar lipo voor staat, maar het gaat dus over de oplosbaarheid van stoffen in een andere stof die dus met lipo aangeduid word |
|
lipo=vet So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos) |
|
na, daar is je antwoord, grotendeels door jezelf gegeven. Lipofobe stoffen zijn dus stoffen die niet in vet oplossen. Lipofiele stoffen lossen er wil in op. |
|
jaja, zo ver was ik ook nog wel. Maar mag je dan stellen dat lipofiel hetzelfde is als hydrofoob? Met andere woorden: dat als iets goed in vet oplost, dat dat altijd slecht in water oplost en andersom?? So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos) |
|
aaahh zo (ik begreep je verkeerd) Ik denk dat het in de praktijk wel vaak voorkomt, maar dat je er niet theoretisch vanuit mag gaan. |
|
Ik ben een bierofiel!!!!!!! |
|
Hehe.. helemaal niet meer help! school!! ik ben al n paar dagen niet meer geweest.. en over 2 weken stage! |
|
school heerscht, ik zit er nu ook, en dit is het 2e jaar achter elkaar dat ik met school naar parijs toega(en dat terwijl ik vorig jaar zij dat et eens maar nooit meer was) "Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers |
|
quote: Inderdaad... "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaƮt point." |
|
wehheeheehhh ik heb vandaag een tentamen engels (literatuurgeschiedenis) verneukt, en een tentamen duits dat voor mij niet meetelt wel aardig gemaakt, nu zit ik tot 10 voor twee te wachten op een mondeling engels... HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip |
|
. (dubbelpost) [Dit bericht is gewijzigd door Arachnia op 26-03-2003 12:42] HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip |
|
quote: aah dat doet me denken aan the good old times op school Succes met je mondeling, altijd beginnen met "I would like a cup of tea!" Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
voor al m'n mondelingen was ik nerveus, behalve voor engels, op de mavo had ik een 9, op deze school een 9,5. Bij ons had je nl. de mazzel, dat als je maar door bleef lullen, het niet zoveel uitmaakte waar je 't over had, dan haalde je 't sowieso wel. Met frans kon ik zelfs dat niet! So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos) |
|
Heel veel succes trouwens! So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos) |
|
quote:het is al gelukt HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip |
|
quote: Nee natuurlijk is dat niet hetzelfde. Het komt wel erg vaak voor dat een molecuul zowel hydrofiel als lipofoob is, maar het zijn echt geen synoniemen. De termen lipo-foob/fiel hebben sowieso weinig betekenis. Je maakt wel altijd onderscheid tussen polaire (water bijv) en apolaire (veel organische stoffen) oplosmiddelen. Lipiden vormen slechts een klein deel van de apolaire moleculen. Maar ik neem aan dat het hier over zepen gaat? (polaire hydrofiele kop, apolaire hydrofobe staart). |
|
nee, vooral over emulsies ed. (scheikunde bij geneesmiddelenbereiding) So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos) |
|
quote: Dan heb je dus gewoon een tweefasen systeem (polair/apolair) met een bepaalde reactie die plaatsvindt op het fasegrensvlak? Ik bedoel, in een specifiek systeem met enkel een lipo-fase en een hydro-fase dan zegt hydrofiel/lipofoob op zich hetzelfde. Best wel flauw eigenlijk . |
|
WHAAAAAAAAAAAA IK HEB EEN 7.7 VOOR MIJN TENTAMEN SCHEIKUNDE EN EEN 7 VOOR NATUURKUNDE......WhAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!! (sorry, ik schreeuw geloof ik een beetje) I spy with my little and verrry evil eye..... |
|
quote: ?????????????????????? Ik was ooit erg goed in scheikunde, maar de laatste fatsoenlijke les die ik heb meegemaakt is 3 jaar terug. Zonde, maar m'n kennis is naar praktisch 0 gereduceerd door'dat ik 't nooit meer heb gehad. Wel bijzonder fout van m'n school trouwens, nauwelijks iets aan scheikunde doen maar dan vlak voor je examen te horen krijgen dat je ook scheikundevragen gaat krijgen! So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos) |
|
Maar zou het dan kunnen zijn dat er ook stoffen zijn die zowel hydrofiel als lipofiel zijn? Of beide niet? So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos) |
|
quote: denk t wel ja...al denk ik dat zie stoffen wel schaars zijn gezien vet hydrofoob is en water 'lipofoob'. hmmm, ik zal het eens aan mn leraar vragen. I spy with my little and verrry evil eye..... |
|
quote: Ik dacht eerst aan aceton, maar ik weet eigenlijk niet wat aceton van lipiden speciaal vindt... Aceton kan iig met zowel apolaire als polaire stofjes goed mengen. Zowel hydrofoob als lipofoob... Bestaat volgens mij niet. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |